Παραβάσεις

Ερμηνεύουν: Μαρία Κίτσου, Γιώργος Χριστοδούλου
Παίζουν μουσική: Νίκος Πλάτανος (πιάνο και συνθεσάιζερ)

Περιγραφή

Το επόμενο «ραντεβού» στη νέα σειρά θεατρικού αναλογίου με τίτλο «Παραβάσεις» του ΚΠΙΣΝ, δόθηκε για την Κυριακή 10 Δεκεμβρίου, από τις 16.00 έως τις 17.30 στον ΦΑΡΟ. Αυτή τη φορά πρόκειται να παρουσιαστεί μία δραματουργική σύνθεση βασισμένη στο μοναδικό ολοκληρωμένο πεζογράφημα του Γιώργου Σεφέρη «Έξι νύχτες στην Ακρόπολη» και στα ημερολόγιά του «Μέρες Α’ « και «Μέρες Β’ «.

Περισσότερα

Η πρωτότυπη και αξιόλογη αυτή πρωτοβουλία προσέλκυσε ένα μεγάλο μέρος του αθηναϊκού κοινού, που έσπευσε να γίνει ακροατής και θεατής της ιδέας αυτής και να βιώσει μια όμροφη και άκρως καλλιτεχνική εμπειρία. Η αρχή έγινε με το «Κρατώ μιαν Αναφορά (Νίκος Καζαντζάκης / Αναφορά στον Γκρέκο)» υπό τη σκηνοθετική επιμέλεια της σκηνοθέτη και θεατρολόγου Έφης Θεοδώρου.

ΣεφέρηςΤο συγκεκριμένο θεατρικό αναλόγιο φέρει τον γενικότερο τίτλο «Γ. Σεφέρης: Μέρες του ’25 – ’30» και παρουσιάζεται ξανά υπό τη δραματουργία και σκηνοθετική επιμέλεια της Έφης Θεοδώρου. Θα ερμηνεύσουν οι εξαιρετικοί ηθοποιοί Μαρία Κίτσου και Γιώργος Χριστοδούλου, ενώ στη μουσική υπόκρουση με πιάνο και συνθεσάιζερ θα βρίσκεται ο  Νίκος Πλάτανος.

Tο «Έξι νύχτες στην Ακρόπολη» – που γράφτηκε αρχικά τα χρόνια 1926-30 – πήρε την τελική του μορφή το 1954 και εκδόθηκε το 1974, τρία χρόνια μετά το θάνατο του ποιητή, αλλά και τα ημερολόγια της ίδιας περιόδου, απηχούν την εναγώνια προσπάθεια του νεαρού Σεφέρη που επιστρέφει στην Ελλάδα μετά από τις σπουδές του στο εξωτερικό, αλλά και του μυθιστορηματικού alter ego του, του επίδοξου ποιητή Στράτη, για την κατάκτηση της υπαρξιακής, ερωτικής και ποιητικής τους ολοκλήρωσης.

Γύρω, η Αθήνα των χρόνων μετά τη Μικρασιατική καταστροφή, σε αναταραχή. Και ο ποιητής, σε μια δαντική κατάβαση να μεταχειρίζεται τους ίσκιους σαν πλάσματα στερεά και να ισχυρίζεται ότι η τέχνη δε μιμείται. Η τέχνη δημιουργεί. Τον κόσμο.

Αξίζει να σημειωθεί πως η χρήση των αποσπασμάτων των κειμένων του Γιώργου Σεφέρη για
τις ανάγκες της παράστασης, γίνεται με την ευγενική παραχώρηση της κας Άννας Λόντου και ότι μετά την έναρξη η είσοδος θα είναι δυνατή μόνο κατά τη διάρκεια του διαλείμματος.