1670

Προσωπική Συμφωνία

Διαγωνισμός από 07/11 έως 21/04
Συγγραφέας: Ρόναλντ Χάργουντ
Μετάφραση: Αθανασία Καραγιαννοπούλου
Σκηνοθέτης: Δημήτρης Μυλωνάς
Σκηνογραφία: Αγγελικη Αθανασιάδου, Λήδα Σπερελάκη
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Μουσική: Παύλος Κατσιβέλης
Μουσική σύνθεση: Παύλος Κατσιβέλης
Ερμηνεύουν:

Διανομή
Νικήτας Τσακίρογλου: Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ
Χρήστος Βαλαβανίδης: Χέλμουτ Ρόντε
Αλέξανδρος Μπουρδούμης: Ταγματάρχης Άρνολντ
Άννα Ελεφάντη: Έμμυ Στράουμπε
Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου: Ταμάρα Ζαχς
Παναγιώτης Γουρζουλίδης: Υπολοχαγός Ντέιβιντ Γουίλς
Κώστας Κουτρούλης: Φαντάρος
Δημήτρης Μπούρας: Φαντάρος
Κερδίστε διπλές προσκλήσεις για την παράσταση Προσωπική Συμφωνία για την ημέρα Πέμπτη 24/01 στις 21:00
Ελάτε στην Κοινότητα της Θεατρομάνια και λάβετε μέρος στους διαγωνισμούς

Περιγραφή

Στο Από Μηχανής Θέατρο θα παρουσιαστεί από την Τετάρτη 7 Νοεμβρίου και κάθε Τετάρτη στις 18:00, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 18:00 μια μεγάλη σύμπραξη πρωταγωνιστών όλων των γενεών, Νικήτας Τσακίρογλου, Χρήστος Βαλαβανίδης και Αλέξανδρος Μπουρδούμης, με το βραβευμένο έργο «Προσωπική Συμφωνία» (Taking sides) του Ρόναλντ Χάργουντ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά.

Περισσότερα

ΚΑΤΩ ΣΚΗΝΗ

  Λίγα λόγια για το έργο:

Στη Ναζιστική Γερμανία, ο Βίλχελμ Φουρτβένγλερ θεωρείται ο σημαντικότερος Διευθυντής Ορχήστρας γι’ αυτό και χαίρει της εύνοιας του Αδόλφου Χίτλερ. Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, στο κατεχόμενο Βερολίνο, ο Φουρτβένγκλερ θα κατηγορηθεί για τη σχέση του με το Ναζιστικό καθεστώς και θα υποβληθεί σε ανάκριση από τους Αμερικανούς. Την ανάκριση του μαέστρου αναλαμβάνει ο ταγματάρχης Άρνολντ ο οποίος δείχνει αποφασισμένος να αποδείξει πως ο μουσικός υπήρξε στέλεχος των Ναζί κι εκμεταλλεύτηκε τα προνόμια που του προσέφερε το Κόμμα. Τα αποδεικτικά στοιχεία είναι μηδαμινά μόλο ταύτα, τα επιχειρήματα του Φουρτβένγκλερ σχετικά με τη «διατήρηση της Γερμανικής μουσικής παράδοσης και των υψηλών αξιών», συγκρούονται με τις ανεξίτηλες μνήμες του Ταγματάρχη από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και τους αμέτρητους νεκρούς. O μάρτυρας που θα αλλάξει την τροπή της ανάκρισης είναι ο Ρόντε, δεύτερο βιολί της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, ο οποίος με αντάλλαγμα την προσωπική του απαλλαγή, προδίδει κρυφές πτυχές του μαέστρου.

«Στα ερείπια τοποθετηθεί ο Χάργουντ τη δράση της Προσωπικής Συμφωνίας, το ιδανικό σκηνικό ενός πολέμου που μόλις έχει τελειώσει. Ή μάλλον δεν έχει τελειώσει. Διότι ακόμη κι αν έχει υπάρξει κατάπαυση του πυρός, τα πρόσωπα του έργου κουβαλάνε την οδύνη και τις μνήμες αυτού του πολέμου.

Στον πόλεμο δεν υπάρχουν καθαροί νικητές. Πρόκειται για μια συνθήκη ακραία, ολοκληρωτική, βάναυση. Όλοι κάτι χάνουν. Σε τέτοιες συνθήκες οι συμπεριφορές είναι αποκαλυπτικές. Κι εκεί ακριβώς συναντιέμαι με αυτό το σπουδαίο έργο, όχι μόνο σε μια προσπάθεια να αποτυπώσω σκηνικά μία από τις χειρότερες σελίδες της ανθρώπινης Ιστορίας αλλά να αναζητήσω αντιστοιχίες σε ένα σήμερα που αν και με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά, έχει επίσης ακραίες εκδοχές.»

Δημήτρης Μυλωνάς

 

Στο «Προσωπική Συμφωνία» η δράση συμβαίνει σε ένα τοπίο από ερείπια. Διόλου τυχαία. Γιατί εκτός από τα ορατά ερείπια του πολέμου, των βομβαρδισμών, υπάρχουν κι εκείνα τα βαθιά ριζωμένα στις ψυχές των ανθρώπων, αποτέλεσμα ενός άλλου «πολέμου» εσωτερικού, υπαρξιακού. Τα πρόσωπα στέκονται στα ορατά ερείπια για να μιλήσουν τη δική τους ιστορία, ιστορία-ψηφιδωτό της «μεγάλης» Ιστορίας, σε μια προσπάθεια να διαχειριστούν και να επουλώσουν τις ψυχικές τους πληγές. Αυτές οι «μικρές» ιστορίες είναι που θα φωτίσουν στα μάτια μας τη «μεγάλη» Ιστορία για να μας επιτρέψουν τελικά και τη δική μας προσωπική εμπλοκή σε γεγονότα του παρελθόντος τα οποία αν και με διαφορετικά χαρακτηριστικά, φωτίζουν πρακτικές του μέλλοντος.

Το «Προσωπική Συμφωνία» του Ρόναλντ Χάργουντ (συγγραφέα του επίσης βραβευμένου έργου The dresser), γράφτηκε το 1995 και βασίζεται σε πραγματικά ημερολόγια του σπουδαίου μαέστρου Βίλχελμ Φουρτβένγλερ, τα οποία κρατούσε κατά τη διάρκεια της ανάκρισής του. Πρεμιέρα του έργου έγινε στην Αγγλία, στο Minerva Theatre του Τσίτσεστερ σε σκηνοθεσία Χάρολντ Πίντερ. Για την ερμηνεία του μαέστρου ο Ντάνιελ Μάσεϊ απέσπασε το βραβείο Laurence Olivier Award for Best Actor ενώ το έργο τιμήθηκε με το βραβείο Laurence Olivier Award for Best New Play. Το 2001 μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη σε διασκευή του ίδιου του συγγραφέα, σκηνοθεσία του Ούγγρου Ίστβαν Σάμπο και με τον Χάρβευ Καϊτέλ στο ρόλο του ανακριτή Άρνολντ.

Βοηθός σκηνοθέτη: Βίκη Παναγιωτοπούλου

Μια παραγωγή του Από Μηχανής Θεάτρου 

 H παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

Φωτογραφίες

Βίντεο

Πότε & Πού

Από Μηχανής Θέατρο

από 07/11 έως 21/04
Ακαδήμου 13 Μεταξουργείο Αθήνα Τ.Κ. 104 36
Τηλ: 210 5232097 Email: [email protected] Website: /amtheater.gr/

Εισιτήρια: Κανονικό: 18€
Άνω των 65: 15€
Φοιτητικό –Ανέργων –Αμεα: 12€
Aτέλεια: 5€
Πληροφορίες: 210 5232097

Ημέρες & Ώρες
Δ
Τ
Τ 18:00
Π 21:00
Π 21:00
Σ 21:00
Κ 18:00

15 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εξαιρετικα καλοστημενη παρασταση. Ο σκηνοθετης εχει λειτουργησει ως μαεστρος κι οι ηθοποιοι ως μελη ορχήστρας, κατ' αντιστοιχια των αναφορων του εργου.
    Ισορροπια, ρυθμος, κορυφωσεις, παυσεις ολα λειτουργουν αρμονικα. Υπεροχες ερμηνειες απο ολους ανεξαιρέτως. Ο κυριος Τσακιρογλου παντα με εντυπωσιαζει με τη φωνη και την αρθρωση του, ειναι ευτυχημα και σπανιο να ακουμε ετσι το θεατρικο λογο. Συγχαρητήρια και στο απο μηχανης θεατρο, οπου γινεται πραγματικα σημαντικη δουλεια.

  2. Η Προσωπική Συμφωνία είναι μια εξαιρετική παράσταση , που δεν αφήνει κανένα θεατή ασυγκινητο. Είναι ένα έργο που σε καθηλωνει απο την αρχή μέχρι το τέλος με έντονες αναφορές στο φρίκη του πολέμου καθώς και στις ακροδεξιες πρακτικές του Ναζιστικού κόμματος. Είναι επίσης τρομακτικα επικαιρο λόγω της ανόδου των σημερινών ακροδεξιων κομμάτων στην Ευρώπη, αποδεικνυοντας ότι όταν οι ηθικές αξίες ευτελιζονται και η δημοκρατία καταπαταται, η ιστορία κινδυνεύει να επαναληφθεί. Εκπληκτικες οι ερμηνείες όλων των ηθοποιών με ιδιαίτερα ξεχωριστή εκείνη του Νικήτας Τσακιρογλου στο ρόλο του μαεστρου που ενθερμα υπερασπίζεται την μουσική, τις τέχνες και τον πολιτισμό απέναντι στις θηριωδιες του πολέμου, που μπορούν να γιατρεψουν τις ψυχές των ανθρώπων. Μπράβο θεατρομανια, συνεχειστε έτσι δυναμικά! !!

  3. παρακολούθησα την παράσταση χθες και ακόμα νιώθω ένα σφίξιμο στο στομάχι, καταπληκτική παράσταση που σε "μεταφέρει" σε εκείνη την εποχή και σε κάνει να διχάζεσαι στο ποιος τελικά είναι ο καλός και ποιος ο κακός της υπόθεσης. ρεσιτάλ ερμηνείας από όλους του ηθοποιούς, άψογη σκηνοθεσία και πολύ σωστά τεχνικά μέσα (φωτισμοί, μουσική κλπ). Μην την χάσετε.

  4. Πάρα πολύ καλή παράσταση, με εξαιρετικούς ηθοποιούς που κατάφεραν να μας μεταδώσουν την εικόνα εκείνης της περιόδου και να μας βάλουν στο κλίμα και το πως βίωνε ο καθένας τις καταστάσεις.
    Σίγουρα ξεχώριζε ο Τσακίρογλου, εμπειρότατος και με στόφα μεγάλου ηθοποιού μας συγκίνησε.
    Από τις λίγες παραστάσεις φέτος που σε κάνουν να τις θυμάσαι και να σκέφτεσαι μετά από μέρες.
    Αξίζει!!!

  5. Παρακολουθήσαμε προχθές την παράσταση!
    Υψηλής ποιότητας από όλες τις πλευρές, σκηνοθετικής προσέγγισης, υποκριτικής από πλευράς ηθοποιών.Και αρκετά επίκαιρης , σε προβληματίζει με την άνοδο ακροδεξιών τάσεων.
    Κατάφερε να μας μεταφέρει στην ατμόσφαιρα εκείνης της εποχής δημιουργώντας μας ανάμικτα συναισθήματα.
    Θίγονται θέματα, πόλεμος, προδοσία, τέχνη, επιβίωση και της ''θέσης'' που παίρνει κάποιος σε τέτοιες καταστάσεις.
    Ο Τσακίρογλου αριστουργηματικός, μας άφησε αποσβολωμένους με την εξαιρετική του ερμηνεία και η εκφορά του λόγου του συναρπαστική.
    Ο Μπουρδούμης εξαιρετικός στο ρόλο του ανακριτή αν και έβγαζε υπερβολικές εκρήξεις και ''γαυγίσματα''.
    Η παράσταση ίσως αδικείται από το μικρό θέατρο και δεν έχει την προβολή που θα έπρεπε.
    Την συνιστώ!!!

  6. Συγχαρητήρια πραγματικά στους εξαιρετικούς ηθοποιούς .Για τον Νικήτα Τσακιρογλου δεν χρειάζονται λόγια γιατί η αξία του είναι αναμφισβήτητη αλλά και οΑλεξανδρος Μπουρδούμης πραγματικά είναι άξιος συγχαρητηρίων .Ειναι απίστευτη η προσπάθεια που καταβάλλει και πραγματικά στηρίζει το έργο.Ο κύριος Βαλαβανίδης εξαιρετικός όπως πάντα.Ειναι κρίμα που το θέατρο αυτό δεν έχει προβληθεί και διαφημιστεί όπως θα του άξιζε.