Splinters

Αρχείο Παίχτηκε από 18/12/2017 έως 30/01/2018
στο Αργώ
Συγγραφέας: Νίνα Ράπη
Σκηνοθέτης: Αλέξανδρος Μιχαήλ
Κοστούμια: Μάρθα Φωκά
Φωτισμοί: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου
Μουσική: Μαρία Βουμβάκη
Ερμηνεύουν: Νίκος Βατικιώτης, Μελίνα Γαρμπή, Χριστίνα Γυφτάκη, Νίκος Τσολερίδης

Περιγραφή

“Splinters” είναι το νέο έργο της Νίνας Ράπη που θα παρουσιαστεί σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Μιχαήλ στη σκηνή A Small Argo full of art από τις 18 Δεκεμβρίου μέχρι και τις 30 Ιανουαρίου 2018.

Επίκαιρα και διαχρονικά, 7μονόπρακτα για όλα αυτά που (δεν) τολμάμε. Επιθυμίες και όρια, ελευθερία, σχέσεις ερωτικές, σχέσεις ανθρώπινες, σχέσεις εξουσιαστικές –ελπίδες που δεν πεθαίνουνε, το εδώ, το αλλού, το σώμα που ψάχνει.

Μετά την Αθήνα, η παράσταση θα παρουσιαστεί και στο Θέατρο Τ στη Θεσσαλονίκη, 5-28 Φεβρουαρίου 2018.

Περισσότερα

Splinters είναι
Οι ακίδες που τρυπούν το δέρμα. Θραύσματα σχέσεων. Καθημερινών. Ή όχι;
Οι μικρές λεπτομέρειες στην επικοινωνία, που ξεσκεπάζουν τα χάσματα.
Ό,τι σημαίνει «έλξη / επαφή / έρωτας / αγάπη» όταν ξύσεις την επιφάνεια.
Επτά στιγμιότυπα εικονογραφούν σχέσεις μεταξύ φίλων, φύλων και φυλών ανθρώπων.
Μια ιστορία που δεν λέγεται με λόγια. Συμβαίνει, εξελίσσεται υπόγεια, ωριμάζει και ξεσπά. Ανάμεσα στις λέξεις, πίσω από τα πρόσωπα, κάτω από τους ρόλους.
Μια γραφή που κατανοεί βαθιά και ανατρέπει τους ορισμούς του λεξικού των ηρώων της. Αφήνει τον λόγο στην ηδονή και επιτρέπει την οδύνη.
Επτά μονόπρακτα που συνθέτουν ένα ολοκληρωμένο έργο.
Ένα ταξίδι από την ορμή προς την ωριμότητα. Από την κοινωνική σύμβασηπρος την ελευθερία της συνείδησης. Και από το ζωτικό ψέμα στην εντροπία του ασυνείδητου.
Αμαλία Κοντογιάννη

Σκηνοθετικό Σημείωμα:
Η παράσταση αυτή επισφραγίζει την πορεία της καλλιτεχνικής μας συνύπαρξης με τη Νίνα Ράπη που ξεκίνησε πριν 12 χρόνια στο Λονδίνο, με ρίζες που φτάνουν στον ακραίο τόπο της κοινής μας καταγωγής, την Καστοριά, αλλά ξεκίνησε να δουλεύεται, για το Θέατρο ΑΡΓΩ, στη Θεσσαλονίκη. Σαν ένα πείραμα για τα ίδια τα κείμενα. Να ξετυλίξουν μια κοινή ιστορία, που ενσαρκώνεται σε διαφορετικά πρόσωπα και συμβαίνει σε διαφορετικούς χώρους και χρόνους. Αλλά και σαν μια σκηνοθετική δοκιμασία. Να βρούμε - μαζί με τους υπόλοιπους συντελεστές - τη σκηνική γλώσσα που ταιριάζει σε μία τόσο σύγχρονη και αφοπλιστικά άμεση γραφή.
Αλέξανδρος Μιχαήλ

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

Νίνα Ράπη
Γράφει θεατρικά & διηγήματα. Στα θεατρικά της συγκαταλέγονται τα: Angelstate, Άγριες Νότες/Wild Beats, Kiss the Shadow, Reasons to Hide, Edgewise/Ακροβασία, Lovers, Dreamhouse, Dance of Guns, Ithaka καθώς και πολλά μονόπρακτα. Έργα της έχουν βραβευτεί ή διακριθεί και όλα έχουν ανεβεί/παρουσιαστεί σε χώρους όπως: SouthbankCentre (LondonLiteratureFestival), SohoTheatreStudio, LyricTheatreStudio, ICA, RiversideStudios, GielgudTheatre (WestEndShortsFestival) {Λονδίνο}. Εθνικό θέατρο, Θέατρο Τέχνης (Φεστιβάλ Αναλογίων), Θέατρο Εμπρός (Queer Φεστιβάλ),  Αγγέλων Βήμα (Φεστιβάλ Σύγχρονου Ελληνικού Έργου), Θέατρο Μπίπ {Ελλάδα}. BITS Festival, Πιράνι, Ινδία (πρώτο βραβείο), 10Χ10 Φεστιβάλ, Estaca Zero Teatro, Πορτογαλία.

Το 2017 κυκλοφόρησε στο Λονδίνο ο συλλογικός τόμος The Oberon Anthology of Contemporary Greek Plays, ο οποίος συμπεριλαμβάνει το έργο της Angelstate. Το 2016 ήταν η επίσημη καλεσμένη συγγραφέας στο φεστιβάλ Ανοιχτή Σκηνή του Δήμου Θεσσαλονίκης. To 2015 ανέβηκε για δεύτερη χρονιά το έργο της Άγριες Νότες και το Angelstateπαρουσιάστηκε στο Θέατρο Τέχνης, Φεστιβάλ Αναλογίων. Το 2014 κυκλοφόρησε η τελευταία της συλλογή διηγημάτων Κατάσταση Φούγκας (Κέδρος). Τον ίδιο χρόνο, το λιμπρέτο της Raven ανέβηκε στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Δίδαξε Δημιουργική/Θεατρική Γραφή στα Πανεπιστήμια του Λονδίνου και του Greenwich για πολλά χρόνια. Διετέλεσε επίσης Ιδρύτρια και Αρχισυντάκρια του πρωτοποριακού περιοδικού Brand Literary Magazine.

Αλέξανδρος Μιχαήλ
Δουλεύοντας ανάμεσα στην performance και στο θέατρο αναζητά διαρκώς νέες μορφές αναπαράστασης που θέτουν σε δοκιμασία τα όρια του επιτρεπτού. Σπούδασε Σωματικό Θέατρο στο LondonInternationalSchoolofPerformingArts(LISPA) και Σύγχρονες Παραστατικές Τέχνες με κατεύθυνση στη σκηνοθεσία στο Λονδίνο όπου και έζησε. Έχει δεχθεί αναθέσεις και τιμηθεί με χρηματοδότηση από δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι υπότροφος του ιδρύματος RobertBoschStiftung. Από το 2012 με έδρα τη Θεσσαλονίκη ζει και εργάζεται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Ήταν ένας από τους 21 Έλληνες καλλιτέχνες που διάλεξαν οι ΝΕΟΝ και MarinaAbramovicInstitute για να παρουσιάσουν δουλειά τους στο ASONE. Άλλες δουλειές του περιλαμβάνουν: Refugio(2017), performance στην ουδέτερη ζώνη των Ην. Εθνών στην Κύπρο. Στο Φως (2017), πρωτότυπη περιπατητική performance/εγκατάσταση για τους ανθρώπους και την πόλη της Καστοριάς. Όλα Αυτά Που Μένουν (2016), υπαίθρια εγκατάσταση στο βουνό του Χορτιάτη. Fragment (2016), performance στο Πεδίο Δράσεως Κόδρα.Κομμάτι Για 2 (2015) μια σιωπηρή σπουδή στις ανθρώπινες σχέσεις για δύο ηθοποιούς και το χώρο ανάμεσα, συμμετοχή σε φεστιβάλ της Ελλάδας και του εξωτερικού όπου και βραβεύτηκε. 

Α SmallArgofullofArt
Το νέο όνομα “ASmallArgofullofArt” σηματοδοτεί την επανεκκίνηση - υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Χρύσας Καψούλη - της Δεύτερης Σκηνής του θεάτρου Αργώ ως χώρου ανοιχτού σε καινούργιες ιδέες, στη σύγχρονη δραματουργία, και σε νέες ομάδες καλλιτεχνών. Φιλοδοξεί να είναι ένας χώρος που θα ενδυναμώσει τόσο τους καλλιτέχνες όσο και το κοινό του, ένας οργανισμός που θα αναπτυχθεί στο τώρα και για το μέλλον, μέσα από την έρευνα και την υπέρβαση. Μπορεί να βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας, στο Μεταξουργείο, αλλά κινείται στο περιθώριο, αγαπά το ρίσκο και το λάθος, αντλεί από τη φαντασία, επενδύει στην handmade Τέχνη και την ArtePovera.

Curator: Χρύσα Καψούλη
Σύμβουλος σκηνικής δραματουργίας: Αμαλία Κοντογιάννη
Φωτογραφίες: Χρήστος Κυριαζίδης / Μαρία Αλβανού
Βίντεο / οπτική επικοινωνία: Χρήστος Κυριαζίδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Νίκος Κουσούλης
Υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων: Αθηνά Κιορπελίδου
Υπεύθυνη επικοινωνίας παράστασης: Μαριάννα Παπάκη

Το έργο SPLINTERS της Νίνας Ράπη θα κυκλοφορήσει τον Δεκέμβριο από τις εκδόσεις Σοκόλη.

Βίντεο

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Πολύ ενδιαφέρουσα και φρέσκια παράσταση. Επτά μονόπρακτα με έντονο το στοιχείο του εσωτερικού μονολόγου. Θραύσματα ενός αόρατου καθρέφτη που αναγκάζουν τον θεατή να αντικρύσει τον εαυτό του ή εστω κομμάτια του εαυτού του μέσα από αυτά . Μύχιες σκέψεις , αντιφάσεις, αντιθέσεις , συγκρούσεις, αδιέξοδα. Το "εγώ" αποδομείται στις επιμέρους διαστάσεις του και φανερώνεται γυμνό και συνάμα απρόσιτο στο θεατρικό σανίδι. Το μυαλό προσπαθεί να δραπετεύσει όμως παντού υψώνονται τείχη και όρια : λέξεις , συμβάσεις , ο αφηρημένος χρόνος , ο πόθος , η λαχτάρα , ακόμα και η ίδια η πνευματική πράξη. Και στο φόντο ο έρωτας , ως υπερβατική έννοια που προσφέρει απλόχερα μια ευκαιρία για φυγή. Υπό την προυπόθεση βέβαια να υποταχθούμε σ'αυτόν (πόσο αντιφατικό!). Τι είναι αυτό που βλέπουμε ; Είναι ένα τολμηρό φιλοσοφικό μανιφέστο ; Είναι μια ηδονοβλεπτική και ψυχαναλυτική ματιά στον κρυφό κόσμο της συγγραφέως ; Είναι μήπως , εν τέλει , το κάτοπτρο του ίδιου μας του εαυτού ; Ισως τίποτα απ' όλα αυτά. Ίσως και όλα αυτά μαζί - κι ακόμα περσσότερα. Η απάντηση αναμφίβολλα έγκειται στον κάθε μεμονωμένο θεατή. Δεν είναι σε καμία περίπτωση ένα έργο που προσφέρει λυτρωτικές απαντήσεις. Είναι πάνω απ' όλα ένα έργο που ρωτά , που αμφισβητεί , που λαχταρά , που οργίζεται , που απαιτεί. Να κοιτάξεις μέσα του. Από όποια οπτική θέλεις και για όσο αντέχεις. Αντέχεις όμως ;