228

Τουρνουά 5x5

Αρχείο Παίχτηκε από 25/03/2016 έως 24/04/2016
στο Μονή Λαζαριστών (Θεσσαλονίκη)

Σχετικά

Ξεκινά το «Τουρνουά 5x5» στις 25 Μαρτίου

στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών

 ΒΗΜΑ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΟΜΑΔΕΣ

Το ΚΘΒΕ δίνει βήμα στις νέες καλλιτεχνικές δυνάμεις που αγωνίζονται να εκφραστούν και να επικοινωνήσουν με το κοινό, προκειμένου να δείξουν τη δουλειά τους. «Τουρνουά 5Χ5»: πέντε θεατρικές ομάδες της πόλης παρουσιάζουν πέντε θεατρικές παραγωγές στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών. Από 25 Μαρτίου έως 24 Απριλίου.

Πρόγραμμα «Τουρνουά 5Χ5»

«Απόψε στο Στράτφορντ» της Μάρας Γαβριηλίδου από την ομάδα NόVAN Theatre Group - 25, 26, 27 Mαρτίου στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών

Η έναρξη του «Τουρνουά 5Χ5», του φεστιβάλ που διοργανώνει το ΚΘΒΕ προσφέροντας βήμα στις νέες καλλιτεχνικές δυνάμεις της πόλης μας, πλησιάζει. Η πρώτη από τις πέντε θεατρικές παραγωγές που θα παρουσιαστούν στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών είναι η παράσταση «Απόψε στο Στράτφορντ» από την ομάδα NόVAN Theatre Group.

Πρόκειται για μια ανατρεπτική κωμωδία θεάτρου μέσα στο θέατρο, που επιχειρεί να ιχνηλατήσει τα πρώτα συγγραφικά βήματα του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, φωτίζοντας τα λεγόμενα «σκοτεινά χρόνια» της ζωής του.

 Λίγα λόγια για έργο

«Απόψε στο Στράτφορντ» ένας θίασος ηθοποιών ετοιμάζεται να δώσει την παράσταση του. Το κοινό είναι στη θέση του. Οι ερμηνευτές, τα κοστούμια, τα σκηνικά κι ένα καλοδουλεμένο έργο… όλα έτοιμα!

Μόνο που «Απόψε στο Στράτφορντ» δεν έχουν ιδέα τι τους περιμένει! Ποιος είναι ο καταλυτικός ρόλος του Δούκα και της ερωμένης του; Γιατί τα γενέθλιά της γίνονται ο εφιάλτης του ταλαίπωρου αυτού θιάσου; Ποιος είναι αυτός ο δήθεν ταλαντούχος εξάδερφος Γουλιέλμος Φίλιους Γιόχαν Σαίξπηρ; Πώς ένα δράμα μετατρέπεται σε κωμωδία; Και πώς μια κωμωδία μπορεί να καταλήξει σε δράμα;

«Απόψε στο Στράτφορντ» ένας θίασος σε παράκρουση παίζει θέατρο για να σώσει το τομάρι του!

Οι NόVAN Theatre Group παρουσιάζουν μια ανατρεπτική κωμωδία θεάτρου μέσα στο θέατρο, ιχνηλατώντας τα πρώτα συγγραφικά βήματα του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ και φωτίζοντας τα λεγόμενα «σκοτεινά χρόνια» της ζωής του.

Σημείωμα σκηνοθέτη

Απόψε στο Στράτφορντ θίασος και κοινό βρίσκονται προ εκπλήξεως. Οι ηθοποιοί καλούνται λόγω «ανωτέρας βίας» και κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή να παραστήσουν ένα καινούριο, άγνωστό τους, κείμενο, προσπαθώντας να παρουσιάσουν, ωστόσο, μια άρτια και καλοκουρδισμένη παράσταση για το κοινό, που βρίσκεται ήδη στις θέσεις του, καθώς η απειλή της στέρησης άδειας παραστάσεων κρέμεται πάνω από το κεφάλι τους.

Η άγνοια των ηθοποιών για τα παρακάτω, οι υπεράνθρωπες προσπάθειές του θιάσου και οι αναμεταξύ τους σχέσεις αποτελούν τον κωμικό πυρήνα του έργου. Το στοιχείο του αιφνιδιασμού, του επί τόπου αυτοσχεδιασμού και του επείγοντος, χαρίζουν στην παράσταση γρήγορο ρυθμό και σκηνικά ευτράπελα, που προκαλούν στο κοινό γέλιο, αλλά και συμπάθεια για τους απελπισμένους ηθοποιούς του θιάσου. Το κοινό, όμως, δεν παρακολουθεί μόνο αυτά που διαδραματίζονται στη σκηνή, αλλά έχει τη δυνατότητα να κρυφοκοιτάξει στα καμαρίνια, καθώς τα περιστρεφόμενα σκηνικά της παράστασης μας επιτρέπουν να παρακολουθούμε πότε ταυτόχρονα και πότε εναλλακτικά τη δράση επί σκηνής ή εντός κουίντας.

Το άγνωστο κείμενο, που πανικόβλητοι οι ηθοποιοί καλούνται να παραστήσουν, ανήκει σε έναν νεαρό πρωτοεμφανιζόμενο συγγραφέα με το όνομα Γουλιέλμος Φίλιους Γιόχαν Σαίξπηρ. Η παράσταση παίζει με την ιδέα πως, ίσως, κάπως έτσι να ήταν το παρθενικό κείμενο του Σαίξπηρ και πως, ίσως, αυτές να ήταν οι συνθήκες του πρώτου ανεβάσματός του. Η δράση τοποθετείται χρονικά στα λεγόμενα  «χαμένα» ή «σκοτεινά» χρόνια της ζωής του, τα χρόνια δηλαδή από το 1585 ως το 1592. Η ατμόσφαιρα της παράστασης μέσω της μουσικής, των σκηνικών και των κοστουμιών μας μεταφέρει στο εσωτερικό ενός ελισαβετιανού θεάτρου στο επαρχιακό Στράτφορντ του 16ου αιώνα όπου παρακολουθούμε δύο παραστάσεις επί σκηνής, τη μία μέσα στην άλλη.

Το έργο προσφέρει μια απλή μα συνάμα απολαυστική πρωτότυπη ιστορία στην οποία οι λάτρεις του Σαίξπηρ θα αναγνωρίσουν μια σειρά από εμβληματικές σκηνές της σαιξπηρικής εργογραφίας. Ο ποιητικός λόγος, ο λυρισμός, τα γνώριμα μοτίβα και θεματικές του έργου του διατρέχουν το κείμενο της παράστασης. Λένα Πετροπούλου

Βιογραφικό ομάδας NόVAN Τheatre Group

Η ομάδα θεατρικής δράσης και performance NόVAN Theatre Group δημιουργήθηκε το 2010 από την Λένα Πετροπούλου, ηθοποιό, εμψυχώτρια θεατρικών ομάδων και σκηνοθέτη, και τον Κωνσταντίνο Μελίδη, ηθοποιό και εμψυχωτή θεατρικού τραγουδιού. Έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη. Οι NόVAN Theatre Group αριθμούν πάνω από 30 μέλη, επαγγελματίες και ερασιτέχνες, που δουλεύουν σε ομαδικά projects και παρουσιάζουν τις δουλειές τους σε θεατρικούς και μη χώρους. Οι δουλειές της ομάδας βασίζονται κυρίως στο σωματικό θέατρο, τον αυτοσχεδιασμό, το θεατρικό τραγούδι, τη σύμπραξη με μουσικούς και εικαστικούς της πόλης, αλλά και τη συλλογική δημιουργική έκφραση. Παράλληλα, η ομάδα οργανώνει σεμινάρια και μαθήματα θεάτρου για επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιούς. Οι NόVAN Theatre Group ως σήμερα έχουν συνεργαστεί με πολλούς φορείς, αλλά και συγγενείς ομάδες της πόλης και έχουν ταξιδέψει τις δουλειές τους σε πόλεις και χωριά όλης της Ελλάδας, προσπαθώντας να ψυχαγωγήσουν και να επικοινωνήσουν  με το κοινό μέσω της θεατρικής πράξης.

Παραστάσεις-δράσεις των NόVAN Τheatre Group

«Δικαιώματα πεζών – Θεσσαλονίκη Πρωτεύουσα Νεολαίας» (2015), θεατρικές δράσεις-παρεμβάσεις σε διαβάσεις πεζών και πεζοδρόμους σε συνεργασία με την Ένωση Πεζών και το Δήμο Θεσσαλονίκης.

«Λόγια της ποταμίδας» (2013-2014), παραδοσιακότροπο μουσικοθεατρικό ποίημα σε κείμενο-σκηνοθεσία Λ. Πετροπούλου (Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, Φεστιβάλ Άνοιξης Δήμου Παιονίας, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας, Πολυχώρος «Ενώ», Ελευθέρια Δήμου Δράμας, Fix in Art κ.ά.).

 «Εις τους πέντε δρόμους» (2011-2013), κωμικόν δράμα πρόζης και ρεμπέτικης μουσικής, κείμενο-σκηνοθεσία Λ. Πετροπούλου (SeeSaw event bar, καφενείον Γαλέριος, Θέατρο Άνετον, Θέατρο Βεργίνα-Regency Casino, Κοινωφελής Οργανισμός Δήμου Θες/νίκης, Ανοιχτό Θέατρο Τρίπολης,  Πολιτιστική Κίνηση Σπερχειάδος, Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο κ.ά.).

«The one round show» (2012), μουσική παράσταση βασισμένη σε ποίηση του Μπ.Μπρέχτ και σε πρωτότυπα κείμενα-σκηνοθεσία Λ.Πετροπούλου (Βurlesque bar-theater,Δημοτικό θέατρο Σταυρούπολης).

«Communicactions» (2011), performance-human installation στη στοά της παλιάς εβραϊκης αγοράς Θεσσαλονίκης.

«Dirty Fairy and the Tales» (2010), κείμενο-σκηνοθεσία Λ. Πετροπούλου (Partizan art bar, SeeSaw bar, Regency Casino-Θέατρο Βεργίνα, Πολιτιστικός Οργανισμός Πολυγύρου κ.ά.).

«The Speakeasy Bar» (2010), performance για την ποτοαπαγόρευση.

«Απόψε στο Στράτφορντ»

Πρωτότυπο κείμενο: Μάρα Γαβριηλίδου

Σκηνοθεσία: Λένα Πετροπούλου

Κινησιολογία-Χορογραφίες: Τάσος Παπαδόπουλος

Μουσική: Αλέξανδρος Ιωάννου, Ηλίας Σταμπουλής

Κοστούμια: Αποστόλης Καραγιάννης

Σκηνικά: Γιώργος Μαυρόπουλος, Γεώργιος Δερνίκας

Φωτισμοί: Διονύσης Καραθανάσης

Kατασκευή μάσκας: Χαρούλα Αδαμοπούλου

Γραφιστική Επιμέλεια: Γεώργιος Δερνίκας

Φωτογραφίες: Τάσος Θώμογλου

Τρέιλερ: Εύη Μίνου

Eπικοινωνία: Δάφνη Μουστακλίδου - Art Minds

Παραγωγή: Art Minds - ΝόVanTheatreGroup

Διανομή: Γεώργιος Δερνίκας, Πέτρος Μαλιάρας, Λένα Πετροπούλου, Βασίλης Κανελλόπουλος, Λένια Κοκκίνου

 

«Απόψε στο Στράτφορντ» από την ομάδα NόVAN Theatre Group

στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Παρασκευή 25 Μαρτίου, 21:00

Σάββατο 26 Μαρτίου, 18:00 & 21:00

Κυριακή 27 Μαρτίου, 21:00

Διάρκεια παράστασης: 1.15’ (χωρίς διάλειμμα)

 

Τιμές εισιτηρίων

Γενική είσοδος: 10 €

Εκπτωτικό εισιτήριο: 5 € (φοιτητικό, άνω των 65, άνεργοι, πολύτεκνοι)

 

Προπώληση εισιτηρίων

Ταμεία ΚΘΒΕ, Τ 2315 200 200, www.ntng.gr, tickethour.com, Γερμανός, ote shops,

Τράπεζα Πειραιώς (από τα μηχανήματα aps)

 

Ημέρες και ώρες λειτουργίας ταμείων

Βασιλικό Θέατρο: Τρίτη-Κυριακή: 8:30-21:30

Θέατρο ΕΜΣ: Τετάρτη-Κυριακή 16:30-21:30

Μονή Λαζαριστών: Τετάρτη-Κυριακή 16:30-21:30

Τηλ. κρατήσεων: 2315 200200

 

 ********************************************************************

 «Chat» του Γουστάβο Οτ

από το Θέατρο του Βορρά

 1, 2, 3 Απριλίου

στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών

 

ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ

 «Chat» του Γουστάβο Οτ είναι η δεύτερη παράσταση που φιλοξενείται στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών από το Θέατρο του Βορρά, στο πλαίσιο του «Τουρνουά 5Χ5» που οργανώνει το ΚΘΒΕ.

 

Λίγα λόγια για έργο

Ο πολυβραβευμένος Βενεζουελανός θεατρικός συγγραφέας και καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου San Martin Γουστάβο Οτ (Gustavo Ott), γράφει πέντε ιστορίες εικονικής πραγματικότητας και αληθινής ζωής. Γύρω τους ένα πλήθος άλλες, χιλιάδες κλικ ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα, στο όνειρο και τον εφιάλτη. Πέντε ιστορίες τρέλας και ελπίδας, έρωτα και αρρώστιας, φανατισμού και θανάτου με πρωταγωνιστές εμάς, τα παιδιά μας, τους γείτονές μας, το μικρό μας ασφαλές σύμπαν. Πόσο απέχουν σήμερα όλα από όλους; Δύο κλικ! Ή μήπως μόνο ένα; Το κλικ στην εξώπορτα της ψυχής μας, το κλικ που μας αφήνει έξω από τον πραγματικό κόσμο, μέσα στο σκοτεινό δωμάτιο με μοναδικό φως τον καινούργιο ήλιο: την οθόνη του υπολογιστή μας.

Πόσο απέχει η ζωή μας από την κόλαση; Πόσο μακριά από το Ισλαμικό Χαλιφάτο βρίσκεται η Νέα Υόρκη; Πόσες κινήσεις χρειάζονται για να βρεις εραστή, να υιοθετήσεις παιδί, να κάνεις φίλους, να αγοράσεις όπλα, να κερδίσεις χρήματα, να χάσεις τη ζωή σου; Το πολύ 2 κλικ! Μπαίνεις στο chat και ένας νέος κόσμος σε περιμένει. Η πραγματική ζωή μπερδεύεται με την εικονική, ό,τι δεν βρίσκεις στη γη δεν περιμένεις πια να το βρεις στον παράδεισο, αλλά στο διαδίκτυο, η μοναξιά έχει όνομα, η συντροφιά έχει ψευδώνυμο, η ανωνυμία σώζει τους ένοχους, δεν υπάρχουν αθώοι, μόνο άγνοια που δε συγχωρείται, άγνοια που πληρώνεται, η άγνοια των μελλοντικών αγνοούμενων.

«Θα μάθεις την αλήθεια, και η αλήθεια θα σε κάνει να απελπιστείς».

Aνώνυμος

 

Σημείωμα σκηνοθέτη

Όταν το 2007 ο Γουστάβο Οτ έγραφε το «Chat», δεν ξέρω κατά πόσο φανταζόταν ότι πολύ σύντομα κάποια κομμάτια του έργου του θα ήταν προκλητικά επίκαιρα.

Το «Chat» είναι ένα έργο σύγχρονο και άμεσο. Ένα έργο που παρουσιάζει με ευθύτητα κάποιες από τις πάρα πολλές όψεις του ίντερνετ. Οι χαρακτήρες του έργου είναι άνθρωποι απλοί που ο καθένας από εμάς θα μπορούσε να τους συναντήσει καθημερινά. Προσπαθούν να βρουν τις λύσεις των προβλημάτων τους, τις απαντήσεις στα υπαρξιακά τους ζητήματα και την όποια εκπλήρωση των ονείρων τους πίσω από μία οθόνη. Πολλές φορές, αισθάνονται ότι όλα είναι εύκολα και παραμυθένια πίσω από την ανωνυμία ή την καμουφλαρισμένη εικόνα που προβάλουν.

Οι ήρωες του «Chat» συνομιλούν με άνεση κι ευκολία. Καταθέτουν σκέψεις, ιδέες, παραστάσεις της ζωής τους, παραστάσεις του μυαλού τους. Και δεν σταματούν εκεί. Κάποιες φορές «σκανάρουν» και προωθούν χωρίς πολλή σκέψη τους ενδόμυχους πόθους τους σε κοινωνικά δίκτυα και chat rooms του παγκόσμιου δικτύου. Λένε αλήθειες ή ψέματα; Και πού βρίσκεται η αλήθεια όταν πολλά λέγονται συγκαλυμμένα και τοποθετημένα συχνά σε ένα ψεύτικο προφίλ; Τα όρια και η ηθική είναι πλέον δυσδιάκριτα. Δημιουργούνται παιχνίδια εξουσίας κι εξάρτησης. Η άμεση επικοινωνία «γνωστών» ή «αγνώστων» και η διαχείριση πληροφοριών της προσωπικής ζωής από τους πολλούς «γνωστούς» ή «άγνωστους» οδηγεί σε έναν απίστευτο πλουραλισμό καταστάσεων. Αυτόματα φωτίζονται πτυχές όπου οι συνθήκες μπορεί να δημιουργήσουν θύτες και θύματα κι  ένα απρόβλεπτο εκρηκτικό μίγμα.

Όταν διάβασα το κείμενο έκλεισα τα μάτια κι έβαλα τον εαυτό μου μέσα στο έργο. Δεν ξεχνώ ότι το κάθε έργο φέρει το υποκειμενικό της ζωής. Έγινα τα πάντα και τίποτα. Κι όλα ήταν πιστευτά. Κι έδωσα εντολές. Κι εκτέλεσα κάποιες. Τι εύκολα που είναι όλα… σκέφτηκα. Απλά και μόνο μία εντολή, είναι αρκετή για όλα ή τίποτα. Για άλλη μία φορά βυθίστηκα στα όνειρά μου…

Είναι όμως σπάνιες οι στιγμές που μιλώ για αυτά που «ονειρεύομαι». Προτιμώ να γράφω και να δημιουργώ εικόνες, παρμένες από τις σκόρπιες, σουρεαλιστικά δομημένες αλλά ρεαλιστικά συνδεμένες, σκέψεις μου.

…και κάθε φορά που σκηνοθετώ αναμετρώμαι με τις σκέψεις μου. Κάνω ένα ταξίδι και «μοιράζομαι την εμπειρία μου με αυτούς που με ανέχονται», όπως είπε κάποια στιγμή ένας σπουδαίος δάσκαλος του θεάτρου.

Καλώς ήρθατε στο «Chat».

Αντώνης Καραγιάννης

 

Βιογραφικό Ομάδας Θέατρο του Βορρά

Το «Θέατρο του Βορρά» είναι μια ομάδα (λειτουργεί ως αστική μη κερδοσκοπική εταιρία) με έδρα τη Θεσσαλονίκη, που δραστηριοποιείται πανελλαδικά, κυρίως στο χώρο του θεάτρου και γενικότερα στο χώρο της ψυχαγωγίας. Ως αντικείμενο έχει την οργάνωση και παρουσίαση θεατρικών και μουσικών παραστάσεων, κινηματογραφικών προβολών, καλλιτεχνικών εκδηλώσεων καθώς και σεμιναρίων από αναγνωρισμένους καλλιτέχνες. Το Θέατρο του Βορρά είναι μια νέα ομάδα, αποτελούμενη από στελέχη που δραστηριοποιούνται χρόνια στο χώρο του θεάματος και της επικοινωνίας.

Σκοπός της ομάδας είναι η δημιουργία πρωτότυπων θεατρικών παραγωγών, οι οποίες χαρακτηρίζονται από την ποιότητα τους αλλά ταυτόχρονα απευθύνονται στο ευρύ κοινό.

Φιλοδοξία της ομάδας είναι να δώσει ώθηση στην καλλιτεχνική δραστηριότητα της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας γενικότερα, παρουσιάζοντας ποιοτικές παραστάσεις δικής της παραγωγής, είτε επιλεγμένες παραστάσεις από άλλα θέατρα της Αθήνας ή του εξωτερικού που ταιριάζουν με το καλλιτεχνικό προφίλ της, για θέματα που αφορούν την κοινωνία, προωθώντας νέους συγγραφείς Έλληνες και ξένους, συνάπτοντας συνεργασίες με καλλιτέχνες ή άστεγες νεανικές ομάδες, κυρίως της Θεσσαλονίκης, καθώς και με ποικίλους άλλους τρόπους και πρωτοβουλίες, με ξεκάθαρο πάντα τον καλλιτεχνικό προσανατολισμό της.

http://www.theatrotouvorra.com

 

«Chat»

Κείμενο: Γουστάβο Οτ

Μετάφραση: Κλεοπάτρα Ελαιοτριβιάρη, Δάειρα Ζιούβα, Ζήνα Κουφοπούλου, Ιωάννα Λαζοπούλου, Σταμάτης Πολενάκης, Αυγή Σαράφη, Καλλιρόη Τσολακίδου

Επιμέλεια μετάφρασης: Μαρία Χατζηεμμανουήλ

Σκηνοθεσία-Μουσική επιμέλεια: Αντώνης Καραγιάννης

Σκηνικά: Δανάη Πανά

Κοστούμια: Μπίλιω Κωνσταντοπούλου

Σχεδιασμός φωτισμών: Γιώργος Ζίγκας

Βίντεο: Παναγιώτης Κουντουράς

Φωτογραφίες: Γιώργος Ηλιόπουλος

Artwork: Παναγιώτης Σπούλος

Παραγωγή: Θέατρο του Βορρά

Διανομή: Βαγγέλης Δαλλές, Κυριάκος Δανιηλίδης, Μπίλιω Κωνσταντοπούλου, Έφη Σισμανίδου.

 

«Chat» από την ομάδα Θέατρο του Βορρά

στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Παρασκευή 1 Απριλίου, 21:00

Σάββατο 2 Απριλίου, 18:00 & 21:00

Κυριακή 3 Απριλίου, 21:00

 

Τιμές εισιτηρίων

Γενική είσοδος: 10 €

Εκπτωτικό εισιτήριο: 5 € (φοιτητικό, άνω των 65, άνεργοι, πολύτεκνοι)

 

Προπώληση εισιτηρίων

Ταμεία ΚΘΒΕ, Τ 2315 200 200, www.ntng.gr, tickethour.com, Γερμανός, ote shops,

Τράπεζα Πειραιώς (από τα μηχανήματα aps)

 

Ημέρες και ώρες λειτουργίας ταμείων

Βασιλικό Θέατρο: Τρίτη-Κυριακή: 8:30-21:30

Θέατρο ΕΜΣ: Τετάρτη-Κυριακή 16:30-21:30

Μονή Λαζαριστών: Τετάρτη-Κυριακή 16:30-21:30

Τηλ. κρατήσεων: 2315 200200

 **********************************************************************

to aristourgima

 «Το αριστούργημα ή Τhe Re-Mohammed-Τy Show»

του Κριστιάν Λόλλικε

από την Ομάδα Θεάτρου Αrs Moriendi

 

8, 9, 10 Απριλίου

στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών

 ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ

 Το τρίτο έργο που παρουσιάζεται στο «Τουρνουά 5Χ5» που οργανώνει το ΚΘΒΕ είναι «Το αριστούργημα ή Τhe Re-Mohammed-Τy Show» του Κριστιάν Λόλλικε από την ομάδα θεάτρου Αrs Moriendi.

 

Λίγα λόγια για το έργο

Το «Αριστούργημα ή The Re-Mohammed-Ty Show» παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο πλαίσιο του «Τουρνουά 5Χ5». Πρόκειται για ένα έργο με θέμα την Τέχνη, την Πίστη και την Τρομοκρατία του σύγχρονου θεατρικού συγγραφέα Κριστιάν Λόλλικε (Christian Lollike), ο οποίος στην χώρα του, τη Δανία, θεωρείται από τους πιο σημαντικούς και υποσχόμενους σήμερα καθώς τολμά να θίξει επίκαιρα, ευαίσθητα, κοινωνικά θέματα  όπως η τρομοκρατία, το προσφυγικό, ο ρατσισμός και ο εθνικισμός στον 21ο αιώνα.

«Εγώ είμαι ο Μωχάμετ που φτιάχνει αυτό το έργο, που τινάζει στον αέρα τη δυτική πραγματικότητα. Δείχνει ότι αυτό που ονομάζουμε ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ είναι αυτό που λέμε ΑΓΟΡΑ και η ΑΓΟΡΑ είναι αυτό που λέμε ΘΕΟΣ και ο ΘΕΟΣ είναι αυτό που λέμε ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ είναι αυτό που λέμε ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ και την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ τη λέμε ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ και την ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ τη λέμε ΠΡΟΣΦΟΡΑ.

Έχω μια ΠΡΟΣΦΟΡΑ για όλες τις χώρες: Να ΠΕΘΑΝΕΤΕ όλες ή να αποκτήσετε όλες ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ». (Απόσπασμα από το έργο)

 

Σημείωμα σκηνοθέτη

Μετά την 11η Σεπτεμβρίου ο κόσμος άλλαξε και μαζί του άλλαξε και η έννοια της ανθρώπινης απώλειας. Το γεγονός έγινε εικόνα και εισβάλλει σε κάθε σπίτι μετατρέποντας την πραγματικότητα σ’ ένα ψηφιακό συμβάν. Σύμφωνα με τον γερμανό συνθέτη Καρλ Στόκχαουζεν, η πτώση των Δίδυμων Πύργων ήταν το σπουδαιότερο έργο τέχνης. Με αφορμή αυτό, ο Λόλλικε στήνει ένα θραυσματικό κείμενο, όπου τρεις παρουσιαστές ενός ριάλιτι σόου αγωνίζονται να πείσουν το κοινό που τους παρακολουθεί, για το ποιο είναι το πιο σημαντικό καλλιτεχνικό δημιούργημα. Η πτώση των δίδυμων πύργων στην Αμερική, η γενοκτονία στην Ρουάντα ή η σφαγή στο Μπεσλάν της Ρωσίας. Το έργο καταδεικνύει και καυτηριάζει την απόσταση ασφαλείας του δυτικού κόσμου ανάμεσα στην αλληλεγγύη των καλών προθέσεων και την επιδερμική, σχεδόν ελιτίστικη αντίληψη του προβλήματος. Ο πόνος και η τραγωδία ενοθονίζονται και δημοπρατούνται στον βωμό της τρίτης βιομηχανικής επανάστασης. Στον 21ο αιώνα ο θάνατος είναι θέμα γεωγραφίας.

Θάνος Νίκας

 

Βιογραφικό ομάδας Ars Moriendi

Η ομάδα θεάτρου Αrs Moriendi ιδρύθηκε από τον σκηνοθέτη Θάνο Νίκα και τη Δρ. Θεατρολογίας Πηνελόπη Χατζηδημητρίου τον Ιανουάριο 2007 στη Θεσσαλονίκη. Κύριος στόχος της Αrs Moriendi είναι να παρουσιάζει εναλλακτικές σκηνικές αναγνώσεις ελληνικού και ξένου, κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου, με έμφαση στον διάλογο της σκηνικής αισθητικής με τον χώρο και τη βιοδυναμική του σώματος. Η Αrs Moriendi θεωρείται μία από τις πιο υποσχόμενες επαγγελματικές θεατρικές ομάδες της πόλης. Έχει συμμετάσχει σε φεστιβάλ θεάτρου στη Θεσσαλονίκη και τη Β. Ελλάδα, με παραστάσεις σε θεατρικούς και μη χώρους, όπως σε πρώην στρατόπεδα, αρχαιολογικά μουσεία, τζαμιά και εγκαταλελειμμένα εργοστάσια.

 

Παραστάσεις της ομάδας

«Φαίδρας Έρως» της Σάρα Κέην (Θέατρο Blackbox, 2016),

«Σαλώμη» του Όσκαρ Ουάιλντ (Θέατρο Blackbox και Θέατρο Αυλαία, Θεσσαλονίκη, 2015),

«Seven-Ένα Έργο για τη Γάζα» της Caryl Churchill (Δημοτικό Θέατρο Άνετον, Θεσσαλονίκη, 2014),

«Μυστικός Δείπνος», βασισμένο στην ποίηση του Νίκου-Αλέξη Ασλάνογλου (Δημοτικό Θέατρο Μελίνα Μερκούρη-φεστιβάλ Παρά θιν’ αλός 2014, Θεσσαλονίκη, 2014)

«Προς αυτήν την αλόγιστη κατεύθυνση» των Δημήτρη Δημητριάδη-Γιώργου Αλισάνογλου (Χουσεΐν Μπέη τζαμί, 57ο Φεστιβάλ Φιλίππων, Καβάλα, 2014),

«TRANSEUROPA-Ερείπια στην άκρη της γλώσσας» (Site-specific performance στο εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο Φιξ, 11η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης, 2014),

«Heartbreak Hotel», βασισμένο στο «Λεωφορείο ο Πόθος» του Τέννεση Ουίλλιαμς, (Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς Μελίνα Μερκούρη-Φεστιβάλ Θεατρικές Πρεμιέρες, Δημοτικό Θέατρο Άνετον Φεστιβάλ Ανοιχτή Σκηνή-Θεατρικές Φωνές της Πόλης, Θεσσαλονίκη, 2014),

«Hamlet» του William Shakespeare (Δημοτικό Θέατρο Άνετον και Θέατρο Αυλαία, Θεσσαλονίκη, 2013),

«Στα ενδιάμεσα παραμυθία» του Ειρηναίου Βρούσγου (Site-specific performance στο πρώην στρατόπεδο Κόδρα, Καλαμαριά, Θεσσαλονίκη, 2013),

«Πεθαίνω Σαν Χώρα» του Δημήτρη Δημητριάδη (Δημοτικό Θέατρο Άνετον, Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Πρώην Στρατόπεδο Κόδρα, Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς Μελίνα Μερκούρη, Δημοτικό Θέατρο Βόλου, Διδυμότειχο και Ορεστιάδα, 2012- 2013),

«Κατάλογοι 14 – Πένθη» του Δημήτρη Δημητριάδη (Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη, 2012),

«Φαίδρας Τόπος», βασισμένο στους «Κρήτες» του Ευριπίδη (Studio ars moriendi, Θεσσαλονίκη, 2011),

«Οδυσσέας και κάτι» του Δημήτρη Δημητριάδη (Studio ars moriendi, Θεσσαλονίκη, 2008), «Περιγραφή εικόνας ΙΙ» του Heiner Müller (Studio ars moriendi, Θεσσαλονίκη, 2007),

«Περιγραφή Εικόνας» του Heiner Müller (Studio ars moriendi, Θεσσαλονίκη, 2007),

«Οδυσσέας» του Δημήτρη Δημητριάδη (Studio Vis Motrix, Θεσσαλονίκη, 2007).

 

Ars Moriendi Theatre Company στο Facebook:

https://www.facebook.com/groups/131763401234/?fref=ts

 

«Το αριστούργημα ή Τhe Re-Mohammed-Τy Show»

Μετάφραση: Σωτήρης Σουλιώτης

Σκηνοθεσία: Θάνος Νίκας

Σκηνική εγκατάσταση: Πηνελόπη Χατζηδημητρίου

Φωτισμοί: Θάνος Νίκας

Διανομή: Αλέξανδρος Νικολαΐδης, Κατερίνα Συναπίδου, Δημήτρης Φραγκούλης

 

«Το αριστούργημα ή Τhe Re-Mohammed-Τy Show»

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Παρασκευή 8 Απριλίου, 21:00

Σάββατο 9 Απριλίου, 18:00 & 21:00

Κυριακή 10 Απριλίου, 21:00

 

Τιμές εισιτηρίων

Γενική είσοδος: 10 €

Εκπτωτικό εισιτήριο: 5 € (φοιτητικό, άνω των 65, άνεργοι, πολύτεκνοι)

 

Προπώληση εισιτηρίων

Ταμεία ΚΘΒΕ, Τ 2315 200 200, www.ntng.gr, tickethour.com, Γερμανός, ote shops,

Τράπεζα Πειραιώς (από τα μηχανήματα aps)

 

Ημέρες και ώρες λειτουργίας ταμείων

Βασιλικό Θέατρο: Τρίτη-Κυριακή: 8:30-21:30

Θέατρο ΕΜΣ: Τετάρτη-Κυριακή 16:30-21:30

Μονή Λαζαριστών: Τετάρτη-Κυριακή 16:30-21:30

Τηλ. κρατήσεων: 2315 200200

********************************************************************

 

 «Καντάν 2» βασισμένο στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Γιούκιο Μισίμα

από την Ομάδα  Παραστατικών Τεχνών Α4Μ

 15, 16, 17 Απριλίου 2016

στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών

 

«Καντάν» από την Ομάδα Παραστατικών Τεχνών Α4Μ: η τέταρτη παραγωγή που παρουσιάζεται, στο πλαίσιο του «Τουρνουά 5Χ5» το οποίο οργανώνει το ΚΘΒΕ, δίνοντας βήμα στις νέες ομάδες της πόλης μας.

 Λίγα λόγια για την παράσταση

Το «Καντάν» είναι βασισμένο στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Γιούκιο Μισίμα, το οποίο στην πρωτότυπή του μορφή αποτελεί έργο του ιαπωνικού θεάτρου Νοh.

Πρόκειται για μια παράσταση σωματικού θεάτρου όπου στοιχεία του παραδοσιακού ιαπωνικού θεάτρου Νοh και του σύγχρονου ιαπωνικού χορού Butoh συγκεράζονται ζωντανά με τη σύγχρονη μουσική. Η παράσταση δημιουργεί μια οπτικοακουστική παρτιτούρα πάνω στην οποία ηθοποιοί, χορευτές και μουσικοί, «διαλογίζονται» γύρω από τα θέματα της οργανικής ουσίας της ζωής και των επιλογών της/μας.

Έργο ασυνήθιστης ομορφιάς, ποιητικό και σκληρό, θέτει ερωτήματα γύρω από τη φύση και τις επιθυμίες του ανθρώπου, την πολιτική, την εξουσία, τον πλούτο. Όνειρο και πραγματικότητα, ζωή και θάνατος συγχέονται μέχρι τη στιγμή της αφύπνισης.

Η παράσταση παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Θέατρο Αυλαία το 2014. Στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών παρουσιάζεται η δεύτερη εκδοχή της παράστασης με νέα στοιχεία και σκηνές.

 

Αντί σκηνοθετικού σημειώματος

«Να τον περιγράψεις δεν μπορείς,

δεν δύνασαι να τον ζωγραφίσεις,

να τον θαυμάσεις δεν μπορείς,

δεν δύνασαι να τον αισθανθείς.

Είναι ο αληθινός σου εαυτός,

πουθενά δεν έχει να κρυφτεί.

Κι αν όλος ο κόσμος καταστραφεί,

αυτός δεν θα χαθεί».

Ιστορίες του ζεν

Έγραψαν για την παράσταση

«Ο σουρεαλισμός μαζί με την ποιητικότητα του έργου είναι μια πρόκληση για κάθε σκηνοθέτη. Και η Αθηνά Δράγκου πήρε το ρίσκο. Με τη βοήθεια τεσσάρων μουσικών (φλάουτο, κρουστά και δύο φωνές) δημιούργησε ένα έκτακτο ηχητικό σύμπαν,  που υπογράμμιζε την κάθε κίνηση, το κάθε συναίσθημα, την αλλαγή εικόνων, τις διαθέσεις. Φιγούρες εμφανίζονται από το πουθενά  και μετατρέπονται σε ζωντανά γλυπτά και εξαφανίζονται κάτω από τους περίεργους ήχους της περφόρμανς».

«Οι κινήσεις είναι πιο πολύ σύμπτωμα των ψυχοπνευματικών διαθέσεων του δρώντος προσώπου, προσέγγιση αρκετά όμοια με το σύστημα διδασκαλίας του Λεκόκ, αλλά και το ρυθμό και την κίνηση του Ντεκρού και τις περιγραφές των τύπων του Ζεάμι Μοτοκίγιο».

«Στιγμές γεμάτες, εκεί όπου η κίνηση των σωμάτων, το συναίσθημα, οι ευρηματικοί (το σημειώνω) ήχοι, τα χρώματα  και όλα τα συναφή, έμπαιναν καλά στοχευμένα στο ίδιο κάδρο και πύκνωναν τα μονοπάτια της διαλογικής αναζήτησης».

«Μια άλλη πρόταση από την ομάδα Α4Μ. Η πόλη έχει ανάγκη τις άλλες προτάσεις τους, προτάσεις που ρισκάρουν, αναζητώντας και την ποιότητα και τη φρεσκάδα».

Σάββας Πατσαλίδης, Αγγελιοφόρος της Κυριακής

 

«Συμβολοποιημένο, αρχετυπικό θέατρο που πραγματεύεται, με ποιητικό, εικαστικό, μουσικό τρόπο, ερωτήματα ύπαρξης. Για τη ζωή και το θάνατο, την επιθυμία και τον έρωτα, την κατάκτηση του πλούτου και την απώλεια, την εξουσία και την πολιτική, το όνειρο και την αφύπνιση».

«“Καντάν”, ένα μάθημα θεατρικής καλλιγραφίας, αισθητικής καθαρότητας, διαλογισμού και τέχνης. Η σκηνοθετική σκέψη της παράστασης ακολούθησε μια μινιμαλιστική τεχνική στη διδασκαλία του θεατρικού ποιήματος και ανέδειξε, μέσα από τις σκιές και τις ψευδαισθήσεις, τις μεταμορφώσεις της επιστροφής στον ολάνθιστο κήπο του υποσυνείδητου οράματος. Η κίνηση των σωμάτων, η μάσκα, ο ήχος της φωνής, ο ρυθμός της αναπνοής, ο μουσικός ήχος, έδωσαν στο θεατρικό πεδίο βάθος, υποβλητικές εικόνες, ονειρική αίσθηση.

Μια παράσταση πολύ διαφορετική και πρωτότυπη».

Αγγέλα Μάντζιου, Thessaloniki culture

 

«Οι ηθοποιοί, εκτός από την πολύ καλή υποκριτική τους, είχαν να φέρουν σε πέρας και ένα δύσκολο σωματικό θέατρο, και τα κατάφεραν θαυμάσια».

Έλσα Παπαγιαννοπούλου, Thessaloniki culture

 

«Η σκηνοθεσία της παράστασης  από την Αθηνά Δράγκου, μινιμαλιστική και φουτουριστική ταυτόχρονα, μεταφέρει πολύ όμορφα την αισθητική της Ανατολής. Σύγχρονος χορός και ρυθμικές πομπές. Εξωτική ομορφιά, φάρσα και πολιτική σάτιρα, ψυχολογική ίντριγκα και σπασμωδικές αντιδράσεις ενός “εγώ”, ερινύες που τσουλάνε, χορεύουν, σου ψιθυρίζουν στο αυτί. Ένας μαγικός ρεαλισμός».

«Όλοι οι performers άψογοι, από την αποξενωμένη κίνηση στον μαραμένο κήπο μέχρι τις δράσεις στο ονειρικό μέρος, σχεδόν σε υπνωτίζουν. Ο λόγος διακεκομμένος και επαναλαμβανόμενος, γεμίζει τον χώρο και παίζει με το μυαλό σου, καθώς ο ρυθμός και η έντασή του σε αυθυποβάλλουν. Η μουσική, live, ακούγεται από το βάθος της σκηνής και δεν θα μπορούσε να σε βάλει περισσότερο στο κλίμα. Το λιτό εικαστικό περιβάλλον με τους βράχους σε λευκό φόντο σε προϊδεάζει για το όλο ύφος πριν την παράσταση, και αν μετά περνάει σχετικά απαρατήρητο, έρχεται ξανά να λάμψει στο τελευταίο πλάνο της παράστασης: μια εικόνα χίλιες λέξεις σε ένα συγκλονιστικό φινάλε».

Γιάννης Τσιαβός, noisy

 

Βιογραφικό Ομάδας Παραστατικών Τεχνών Α4Μ

H πειραματική ομάδα έρευνας παραστατικών τεχνών Α4Μ ιδρύθηκε το 2008 από τη σκηνοθέτη-ερευνήτρια θεάτρου Αθηνά Δράγκου και τον μουσικό-ηθοποιό Δημήτρη Παπαδόπουλο. Πρόκειται για εταιρεία μη-κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Βασικός στόχος της ομάδας είναι να ερευνήσει νέες θεατρικές φόρμες μέσα από μια ολιστική προσέγγιση όπου θέατρο-λόγος, χορός-κίνηση, μουσική-αναπνοή-ήχος δεν διαχωρίζονται. Η ομάδα έχει παρουσιάσει δουλειές της στο εξωτερικό στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.

Το 2011 η ομάδα δημιούργησε το Κέντρο Παραστατικών Τεχνών Α4Μ, όπου και παρουσίασε το 1ο Φεστιβάλ Ασιατικού Θεάτρου. Έκτοτε έχει φιλοξενήσει και διοργανώσει στον ίδιο χώρο πλήθος σεμιναρίων, καθώς και πειραματικές παραστάσεις, τόσο από Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.

Το 2015 η ομάδα εκπροσώπησε την Ελλάδα στη 13η Διεθνή Έκθεση Σκηνογραφίας και Θεατρικής Αρχιτεκτονικής της Πράγας (Prague Quadrennial of Performance Design and Space, PQ) με το έργο «Project Οδύσσειες: Θεσσαλονίκη».

 www.a4mthtr.com

 

«Καντάν 2»

Σκηνοθεσία: Αθηνά Δράγκου

Μουσική σύνθεση: Αντώνης Ρουβέλας

Φωνητική σύνθεση: Δημήτρης Παπαδόπουλος

Σκηνογραφία-Κοστούμια: Koyouki Kako

Κοστούμι «Ομορφιάς»: Σύνθια Γεροθανασίου

Κατασκευή μάσκας: Μάρθα Φωκά

Shibari instructor: Χρήστος Τσάκαλος

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριλύ Βεντούρη

Σχεδιασμός φωτισμού: Στέλιος Τζολόπουλος

Ηχοληψία / τεχνικός ήχου: Κώστας Κόντος

 Μουσικοί: Γιάννης Ανισέγκος (φλάουτο), Χάρης Δούλκας (φωνή), Ανθή Κύρκου (φωνή), Γιούλα Μιχαήλ (φωνή), Θανάσης Τσολάκης (φωνή), Νταβίνα Φλωρεντίν (κρουστά)

 Performers: Δημήτρης Παπαδόπουλος, Σοφία Παπανικάνδρου, Έλσα Σίσκου, Αλέξης Τσιάμογλου, Σοφία Χατζηβασιλείου

 

«Καντάν 2»

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Παρασκευή 15 Απριλίου, 21:00

Σάββατο 16 Απριλίου, 18:00 & 21:00

Κυριακή 17 Απριλίου, 21:00

 

Τιμές εισιτηρίων

Γενική είσοδος: 10 €

Εκπτωτικό εισιτήριο: 5 € (φοιτητικό, άνω των 65, άνεργοι, πολύτεκνοι)

 

Προπώληση εισιτηρίων

Ταμεία ΚΘΒΕ, Τ 2315 200 200, www.ntng.gr, tickethour.com, Γερμανός, ote shops,

Τράπεζα Πειραιώς (από τα μηχανήματα aps)

 

Ημέρες και ώρες λειτουργίας ταμείων

Βασιλικό Θέατρο: Τρίτη-Κυριακή: 8:30-21:30

Θέατρο ΕΜΣ: Τετάρτη-Κυριακή 16:30-21:30

Μονή Λαζαριστών: Τετάρτη-Κυριακή 16:30-21:30

Τηλ. κρατήσεων: 2315 200200

***********************************************************

 

«Friday Bloody Friday»

από τη θεατρική ομάδα Ουκ Νουκ

 22, 23, 24 Απριλίου 2016

στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών

 ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΑΝΩ ΤΩΝ 15 ΕΤΩΝ

 

«Friday Bloody Friday»: η πέμπτη και τελευταία παράσταση που φιλοξενείται στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών, από τη θεατρική ομάδα Ουκ Νουκ, στο πλαίσιο του «Τουρνουά 5Χ5» που οργανώνει το ΚΘΒΕ

 Λίγα λόγια για την παράσταση

Η παράσταση «Friday Bloody Friday» παίρνει αφορμή από την ημέρα της Μεγάλης Παρασκευής διερευνώντας τη σχέση της κοινότητας με τον θάνατο.

Ακολουθώντας ως δραματουργικό άξονα το Ευαγγέλιο και τη δομή του Εσπερινού της Αποκαθήλωσης, ανιχνεύει την έννοια του σώματος ως όριο της επικοινωνίας με τους άλλους, την προϊούσα φθορά του και την εν τέλει κατάργησή του. Ενσωματώνει στοιχεία performance, εικαστικές αναφορές και κείμενα, ως αλληλουχία μοτίβων αναγνώσματος-αφήγησης-μουσικού μέλους-δρώμενου.

Το δεύτερο μέρος βασίζεται στην τεχνική του θεάτρου-ντοκουμέντο, χρησιμοποιώντας αποσπάσματα 40 συνεντεύξεων, πάνω στον θάνατο και την απώλεια.

Μια παράσταση όπου ως δραματουργικό υλικό λειτουργεί η σκηνοθεσία.

7 ηθοποιοί σε αλληλεπίδραση με τον παρόντα χρόνο, και τον διάλογό τους με το ζωντανό μουσικό μέλος, προσεγγίζουν το τρίπτυχο ζωντανό σώμα-θάνατος-μνήμη.

 

Σημείωμα σκηνοθέτη

Σε μια εποχή που προτείνει ως βασικό σημείο της την εικόνα, μοιραία το σώμα τείνει να αποσπαστεί από την υλικότητά του. Λειτουργεί πλέον ως φορέας της «όψεως» και όχι ως αισθητηριακό όριο της συνάντησης του υποκειμένου με τον κόσμο. Μια εμμονή που ενίοτε φτάνει στην άρνηση του παρόντος χρόνου, προσπαθώντας να καθηλώσει το σώμα σε ένα στιγμιότυπο του παρελθόντος. Αρνούμενοι να δεχθούμε την προϊούσα φυσιολογική φθορά και τη «μόνη σοβαρή αλλοτρίωση» στην οποία καταλήγει, οδηγούμαστε στην άρνηση της συνέχειας των στιγμών που αποτυπώνονται πάνω στο σώμα, στο γεγονός της ζώσας παρουσίας του.

Αν κάποτε ο θάνατος ήταν ένα γεγονός που η κοινότητα ενσωμάτωνε, τώρα πια είναι μια μοναχική, σχεδόν ντροπιαστική βάσανος. Μη λαμβάνοντας υπ’ όψη οποιαδήποτε μεταφυσική παραμυθία, πως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τον φόβο που εμπνέει η κατάργηση του σώματος; Πώς μπορούμε συλλογικά να διαχειριστούμε την απώλεια εντάσσοντάς την σε μια οδυνηρή μεν, φυσιολογική δε διαδικασία; Πώς μπορούμε να διατηρήσουμε τη μνήμη του απόντος σημείου, ενσωματώνοντας στη συλλογική πρόσληψη το γεγονός της απώλειας; Είναι εν τέλει εφικτό να μετατραπεί σε «οίστρον της ζωής, ο φόβος του θανάτου»;

Πάνος Δεληνικόπουλος

 

Βιογραφικό ομάδας Ουκ Νουκ

Η ομάδα Ουκ Νουκ είναι μια ανοιχτή σύμπραξη ατόμων που ασχολούνται με όλο το φάσμα των απαιτήσεων της θεατρικής πράξης: ηθοποιοί, σκηνοθέτες, δραματολόγοι, φωτιστές, σκηνογράφοι, ενδυματολόγοι, υπεύθυνοι παραγωγής κά.

Καταρχήν κοινό τόπο τους αποτέλεσαν οι σπουδές τους στο Τμήμα Θεάτρου και το Τμήμα Εικαστικών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ.

Βασικό μέλημά τους, αποτελεί η διερεύνηση των εκφραστικών μέσων, η ανάπτυξη της τεχνικής και η ενσωμάτωση της θεατρικής φόρμας, με γνώμονα την εύρεση του καταλληλότερου δυνατού συνδυασμού για το εκάστοτε σκηνικό εγχείρημα, με απώτερο στόχο τη διαλεκτική και αισθητική του πρόσληψη από τον θεατή.

Η παράσταση «Friday Bloody Friday» ήταν η πρώτη δουλειά τους, η οποία παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 2014 στο Θέατρο Κλειώ, ως διπλωματική εργασία μεταπτυχιακού σκηνοθεσίας του Πάνου Δεληνικόπουλου, στο Τμήμα Θεάτρου, με επιβλέποντα καθηγητή τον Μιχαήλ Μαρμαρινό, και τον Φεβρουάριο του 2014 στο Δημοτικό Θέατρο Μελίνα Μερκούρη, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Θεατρικές Πρεμιέρες 2014. Ακολούθησε η «Εξορία» του Παύλου Μάτεσι, που ανέβηκε τον Ιούνιο του 2014 ως διπλωματική υποκριτικής στο Θέατρο Κλειώ, με επιβλέποντα καθηγητή το Βίκτωρα Αρδίττη, τον Δεκέμβρη του 2014 στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς Μελίνα Μερκούρη και τον Απρίλιο του 2015, στο πλαίσιο του φεστιβάλ του Δήμου Θεσσαλονίκης Ανοιχτή Σκηνή - Θεατρικές Φωνές της πόλης 2015, στο Δημοτικό Θέατρο Άνετον. Η «Εξορία» περιόδευσε το καλοκαίρι του 2015 στην Κρήτη, με παραστάσεις στη Σητεία, στη Νεάπολη Αγίου Νικολάου, στο Ηράκλειο, στο Ρέθυμνο, στα Χανιά και στην Κίσαμο. Η πιο πρόσφατη δουλειά της ομάδας, είναι το «Πάρτι γενεθλίων» του Χάρολντ Πίντερ, που παρουσιάστηκε στο θέατρο BlackΒox (Φεβρουάριος-Μάρτιος 2016).

 

«Friday Bloody Friday»

Σύλληψη-Σκηνοθεσία-Δραματουργική επεξεργασία: Πάνος Δεληνικόπουλος

Δραματουργία: Ουκ Νουκ

Δραματολόγος: Κατερίνα Λιάτσου

Εικαστική επιμέλεια: Ανθούλα Μπουρνά

Φωτιστικός σχεδιασμός: Ελένη Χούμου

Διδασκαλία κίνησης: Ειρήνη Καλογηρά

Φωνητική διδασκαλία: Γεωργία Τέντα

Οργάνωση παραγωγής-επικοινωνία: Νίκος Μαυράκης

 

Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Αλίκη Ατσαλάκη, Έλενα Βισέρη, Ειρήνη Κυριακού, Πέτρος Παπαζήσης, Κάτια Παπαϊωάννου, Γιώργος Σοφικίτης, Μαρία Χριστοφίδου.

Μουσική επί σκηνής παίζει ο Νικίας Φονταράς.

«Friday Bloody Friday»

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Παρασκευή 22 Απριλίου, 21:00

Σάββατο 23 Απριλίου, 18:00 & 21:00

Κυριακή 24 Απριλίου, 21:00

 

Τιμές εισιτηρίων

Γενική είσοδος: 10 €

Εκπτωτικό εισιτήριο: 5 € (φοιτητικό, άνω των 65, άνεργοι, πολύτεκνοι)

 

Προπώληση εισιτηρίων

Ταμεία ΚΘΒΕ, Τ 2315 200 200, www.ntng.gr, tickethour.com, Γερμανός, ote shops,

Τράπεζα Πειραιώς (από τα μηχανήματα aps)

 

Ημέρες και ώρες λειτουργίας ταμείων

Βασιλικό Θέατρο: Τρίτη-Κυριακή: 8:30-21:30

Θέατρο ΕΜΣ: Τετάρτη-Κυριακή 16:30-21:30

Μονή Λαζαριστών: Τετάρτη-Κυριακή 16:30-21:30

Τηλ. κρατήσεων: 2315 200200

 

Εισιτήρια: Γενική είσοδος: 10 €
Εκπτωτικό εισιτήριο: 5 € (φοιτητικό, άνω των 65, άνεργοι, πολύτεκνοι)