Συγγραφέας: Frank Wedekind
Μετάφραση: Ντίμη Θεοδωράκη
Διασκευή: Αντώνης Morgan Κωνσταντουδάκης
Σκηνοθέτης: Αντώνης Morgan Κωνσταντουδάκης
Σκηνογραφία: Φωτεινή Αλεξοπούλου
Κοστούμια: Eva Doppelgänger
Φωτισμοί: Αντώνης MorganΚωνσταντουδάκης
Μουσική: Ιωάννης Βουδούρης (πρωτότυπη)
Χορογραφία: Βασίλης Σκαρμούτσος
Ερμηνεύουν: Λίνα Φούντογλου,Αλέξανδρος Χούντας,Χρηστίνα Γαρμπή, Εύα Φρακτοπούλου
Κινηματογραφικό Μέρος: Ακύλλας Καραζήσης, Προμηθέας Αλειφερόπουλος, Μαρία Σκουλά, Κώστας Ανταλόπουλος, Γιάννης Παπαγιάννης, Δανάη Παπουτσή, Στέλιος Καλαϊτζής, Δημήτρης Όντος, Έλενα Σταματίου, Διονύσης Στραβοράβδης, Φελίς Τόπη, Μαρία Στεφανίδου, Βασιλική Μαυρίδη, Βασίλης Ζώης και Ελένη Μολέσκη.
Περιγραφή
Από τα σπουδαιότερα έργα του Γερμανού συγγραφέα Frank Wedekind, “Το Ξύπνημα της Άνοιξης”, με υπότιτλο “μία παιδική τραγωδία” θίγει το πρώτο ξύπνημα της εφηβικής σεξουαλικότητας. Άσεμνο, ανήθικο και προκλητικό, ανακηρύχθηκε απαγορευμένο, με το πρώτο ανέβασμα να καθυστερεί δεκαπέντε χρόνια από το 1891 όπου και γράφτηκε.
Περισσότερα
Φουαγιέ Α'
Στην εποχή του ανακηρύχθηκε απαγορευμένο
Γροθιά στον πουριτανισμό και στη σεμνοτυφία, το έργο πραγματεύεται διαχρονικά ζητήματα διαπαιδαγώγησης και σεξουαλικής αναζήτησης των νέων. Ο εύθραυστος ψυχικός κόσμος των ανήλικων χαρακτήρων απέναντι σε διαφορετικούς, εξίσου αναποτελεσματικούς, τρόπους διαπαιδαγώγησης από τους γονείς, παρουσιάζεται μέσω της γρήγορης εναλλαγής μικρών σκηνών, που διαδέχονται η μία την άλλη. Χαρακτηρίστηκε προδρομική μορφή εξπρεσιονιστικού station drama, ενώ στους κύκλους των ψυχολόγων το έργο θεωρήθηκε ότι προβάλλει ψυχολογικές και παιδαγωγικές θεωρίες που διατυπώνονται επιστημονικά στην ψυχανάλυση.
Η παράσταση «Βέντλα – Το Ξύπνημα της Άνοιξης» σε πρωτότυπη μετάφραση Ντίμης Θεοδωράκη και σκηνοθεσία - διασκευή Αντώνη Morgan Κωνσταντουδάκη, αναδεικνύει τη διαχρονικότητα των ζητημάτων του έργου, μέσα από την εύθραυστη δεκατετράχρονη ηρωίδα, Βέντλα Μπέργκμαν. Η καθημερινότητα πέντε εφήβων, η ρήξη με το σύστημα εκπαίδευσης, η απάθεια των γονέων, η ανάγκη για επαφή, το σεξ, η βία, ο μαζοχισμός, η ομοφυλοφιλία και θέματα ταμπού έως και σήμερα, ξεδιπλώνονται μέσα από τη ρομαντικότητα των εφήβων που μοιάζουν έρμαια των ενστίκτων και των συναισθημάτων τους. Η κωμικοτραγική αθωότητα των ηρώων όμως διατρέχεται από έναν μυστηριώδη άνδρα που φαίνεται να γνωρίζει πολλά.
Τέσσερις ανερχόμενοι ταλαντούχοι ηθοποιοί Λίνα Φούντογλου, Αλέξανδρος Χούντας,Χρηστίνα Γαρμπή και Εύα Φρακτοπούλου ενσαρκώνουν τους έφηβους χαρακτήρες του έργου πλαισιωμένοι από καταξιωμένους ηθοποιούς (Ακύλλας Καραζήσης, Μαρία Σκουλά, Κώστας Ανταλόπουλος, Προμηθέας Αλειφερόπουλος, Γιάννης Παπαγιάννης, Δανάη Παπουτσή και άλλοι) στις κινηματογραφικές οθόνες που τους περιβάλλουν. Υποβλητικοί φωτισμοί, πρωτότυπη μουσική που υπονομεύει ψυχεδελικές καταστάσεις, άχρονα κοστούμια, αφαιρετικά σκηνικά, όλα σε ένα περιβάλλον του σήμερα και του χθες, μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του νέου βραβευμένου σκηνοθέτη Αντώνη Morgan Κωνσταντουδάκη.
Το θέατρο αγκαλιάζει τον κινηματογράφο, το νέο διαδέχεται το παλαιό, και η άνοιξη δίνει τη σκυτάλη της στο χειμώνα. Καθώς η χαρούμενη εφηβική καρδιά αλλάζει τους χτύπους της, το φωτεινό μπαρόκ φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μετατρέπεται σταδιακά σε μία σκοτεινή γοτθική αίθουσα που απαντάει σε όλα τα μυστήρια ή και όχι.
«Η ζωή είναι μια απροσδόκητη ατυχία» Μέλχιορ Γκάμπορ Ετών 14
Μία παράσταση ακατάλληλη για ηθικολάγνους
Επιμέλεια Μετάφρασης: Ντίμη Θεοδωράκη & Αντώνης Morgan Κωνσταντουδάκης
Κινησιολογία: Μαρία Στεφανίδου
Επιμέλεια Μακιγιάζ: Ζηνοβία Ευθυμιάδη
Εκτέλεση Μακιγιάζ: Δήμητρα Σταυροπούλου
Make Up Artist: Χρύσα Μιχαηλίδου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Υρώ Μακρή
Κινηματογραφικό Μέρος: Ομάδα NAIL
Φωτογραφίες: Σάκης Αναστασόπουλος
Ψυχολογική Ανάλυση Ρόλων: Ιάκωβος Σιανούδης & Εύη Καπασακαλίδη - Ψυχορροπία
Hair Styling Κινηματογράφησης: Χρήστος Νικολής & Χρύσα Μιχαηλίδου
Facebook Παράστασης:https://www.
Είδα την παράσταση την Δευτέρα το βράδυ μετά από πρόσκληση του πολύ αγαπητού site ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ και το ευχαριστώ για αυτά που μας προσφέρει !!! Είχα δει το ίδιο έργο το χειμώνα στο θ.ΒΑΦΕΙΟ.Ετσι ήταν αναποαναπόφευκτη η συγκριση...Πολύ καλά όλα τα παιδιά της παράστασης αλλά δεν φθάνει μόνο αυτό ... Ευχαριστώ πολυ για την φιλοξενία και συγνώμη που δεν θα συμφωνήσω με τους περισσοτερους..
Πολύ καλή παράσταση . Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές. Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση.
Πολύ ωραία παράσταση . Ωραίες ερμηνείες . Ευχαριστώ πολύ θεατρομαμια!!!
Πολύ καλό με ωραια πλοκή
Μια παράσταση που παρακολουθησαμε σήμερα και μας άφησε τις καλύτερες των εντυπώσεων. Μπραβο στους συντελεστές, ευχαριστούμε Θεατρομανια για την πρόσκληση.
Ένα πρωτοποριακό έργο για την εποχή του αλλά και επίκαιρο αν μπορείς να διακρίνεις τις ομοιότητες με το σήμερα. Η διαπαιδαγώγηση των νέων, ο πουριτανισμός, η έλλειψη ενημέρωσης-σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, το εκπαιδευτικό σύστημα, η πίεση των γονιών προς τα παιδιά για τα δικά τους θέλω, η ενδοοικογενειακή βία και τα ολέθρια αποτελέσματα που μπορεί να έχουν θίγονται μέσα από αυτό το έργο δίνοντάς σου την σπίθα να τα σκεφτείς. Καλές και οι ερμηνείες των νέων ηθοποιών πιστεύω ότι αξίζει να συνεχιστεί και φέτος
Περασαμε καλα, απολαυσαμε την παρασταση, σε ενα υπεροχο χωρο, ισωςτο πιο ομορφο θεατρο που διαθετουμε... Ενα μεγαλο ευχαριστω στη Θεατρομανια που μας εστειλε εκει...
Ευχαριστώ για άλλη μια φορά το theatromania για την πρόσκληση που μας έδωσε για την πολύ ωραία παράσταση. Πάρα πολύ καλή από όλες τις πλευρές. Αξίζουν συγχαρητήρια όλοι τους.Μπράβο! !!!!!!
Η δραματουργική απόδοση αυτού του τόσο πρωτοποριακού έργου για την εποχή του ήταν πολύ καλή. Όλοι οι ηθοποιοί εξαιρετικοί καθως και η σκηνοθεσία .
Μια εξαιρετική παράσταση. Καταπληκτικές ερμηνίες. Συγχαρητήρια στους ηθοποιούς καθώς επίσης και σε όλους τους συντελεστές. Τρομερό ταλέντο αλλά και πολύ δουλειά για το τελικό αποτέλεσμα. Ευχαριστούμε Θεατρομάνια.
Ένα υπέροχο κείμενο, πραγματικά πρωτοπόρο για την εποχή που γράφτηκε, θίγει πάντα επίκαιρα ερωτήματα και θέματα που βασανίζουν τους νέους με μια φρέσκια παρουσίαση και από σκηνοθετικής άποψης και από πλευράς ηθοποιών. Μεγάλο μείον η επιλογή της πάνω αίθουσας του Δημοτικού θεάτρου Πειραιά. Αν θέλετε να βλέπετε και να παρακολουθήσετε απερίσκεπτα καθίστε στις ελάχιστες πλαϊνές θέσεις. Κατά τα άλλα η παράσταση αξίζει. Ευχαριστώ Θεατρομάνια.