Συνέντευξη με την ηθοποιό Γεωργία Ζώη για τις παραστάσεις "Εγώ η Λένγκω" και "Σοφία Βέμπο Σε θυμάμαι".

Επιμέλεια: Μαργαρίτα Λιγνού

Με αφορμή τις δύο παραστάσεις σας,  ΕΓΩ Η ΛΕΝΓΚΩ που παίζεται ήδη κάθε Δευτέρα στο ΘΕΑΤΡΟ ΒΙΚΤΩΡΙΑ και ΣΟΦΙΑ ΒΕΜΠΟ ΣΕ ΘΥΜΑΜΑΙ που ανεβαίνει σύντομα στο ΘΕΑΤΡΟ ΧΥΤΗΡΙΟ,  πείτε μας πόσο είναι εύκολο μέσα σε ενενήντα λεπτά να αποδώσετε θεατρικά τις δύο αυτές ηρωΐδες, τη Λένγκω, μία άγνωστη Ηπειρώτισσα γυναίκα, που ζει μια αλληλουχία ζωών, από την περίοδο της Επανάστασης του 1821 έως και σήμερα και την κοσμοπολίτισσα πασίγνωστη Σοφία Βέμπο με την πληθωρική προσωπικότητα και την ταραχώδη ζωή;

Το παν είναι να καταφέρεις να ταυτιστείς με τις ηρωίδες σου… Είτε είναι πρόσωπα συγκεκριμένα, υπαρκτά, είτε φανταστικά!! 

Και για να συμβεί αυτό απαιτείται εξονυχιστική μελέτη της προσωπικότητας της ηρωίδας..

είτε μέσα από το κείμενο του συγγραφέα του έργου, είτε μέσα από ιστορικές πηγές..

Όσο καλύτερα είναι δομημένο το θεατρικό κείμενο, τόσο πιο αποτελεσματική θα είναι η ενσάρκωση του ρόλου.. 

Και στις δύο παραστάσεις που καλούμαι να υπηρετήσω ταυτόχρονα είχα δύο εξαιρετικά κείμενα.. Του Βασίλη Γιαννόπουλου στο ΕΓΩ Η ΛΕΝΓΚΩ και της Τάνιας Χαροκόπου στο ΣΟΦΙΑ ΒΕΜΠΟ σε θυμάμαι.

Και βέβαια είχα την εξαιρετική καθοδήγηση από τους σκηνοθέτες μου, την Κατερίνα Μαντέλη στη Λένγκω και το Μενέλαο Τζαβέλλα στη Βέμπο…

Με γοητεύει που την ίδια περίοδο μεταπηδώ από τον ένα ρόλο στον άλλο.. Δύο τόσο διαφορετικές προσωπικότητες αλλά και τόσο ίδιες.. Είναι μία διαρκής άσκηση του μυαλού και της ψυχής αυτή η μετάβαση…

Τι είναι αυτό που θα αποκομίσει ο θεατής φεύγοντας από τις παραστάσεις σας;

Πολλά τα μηνύματα!! Και από τις δύο παραστάσεις…

Αισιοδοξία.. 

Δύναμη… 

Αγάπη για τη Ζωή… 

Ελπίδα ότι το αύριο θα είναι καλύτερο.. 

Μέγιστο αγαθό η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ..

Και κάτι ακόμη:

Οι αγώνες δεν πάνε χαμένοι. Πιστώνονται στην περιουσία κάθε Έθνους και αποδίδουν αθροιστικά μέσα στο χρόνο..

Μία παράσταση, η οποία επικεντρώνεται σε μία κεντρική ηρωίδα, πρέπει να είναι καθηλωτική για να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή ή αρκεί μόνο μια καλή ερμηνεία;

Μία καλή ερμηνεία μπορεί να αποδυναμωθεί και να χαθεί αν η παράσταση δεν είναι καθηλωτική…

Και από την άλλη μεριά, αν η παράσταση είναι καθηλωτική δεν μπορεί η ερμηνεία να μην είναι καλή… 

Τις παραστάσεις σας μπορεί να τις παρακολουθήσει κοινό κάθε ηλικίας;

Ακριβώς!!!

Και οι δύο παραστάσεις ζωντανεύουν την ιστορία της νεότερης Ελλάδας και απευθύνονται σε κοινό κάθε ηλικίας!!! Με μία ιδιαιτερότητα…. 

ΕΙΝΑΙ ΙΔΑΝΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΑ, όπως ήδη έχει γραφτεί και έχει επισημανθεί από το κοινό και ιδιαίτερα από φιλολόγους και κριτικούς…

Οι ηθοποιοί κτίζουν καριέρα εις βάρος της προσωπικής τους ζωής;

Δεν μου αρέσει η λέξη καριέρα!

Προτιμώ τις λέξεις «καλλιτεχνική πορεία» η «σταδιοδρομία».

Η λέξη «κτίζω» μου αρέσει και λόγω της ιδιότητας μου ως αρχιτέκτονάς… 

Μπορώ να σας μιλήσω λοιπόν για το … «κτίσιμο» της δικής μου σταδιοδρομίας… 

Συμβαίνει πολύ συχνά να συγχέονται τα όρια ανάμεσα στην καλλιτεχνική σου πορεία και την προσωπική σου ζωή…

Κι αυτό γιατί το θέατρο είναι ΕΡΩΤΑΣ!!! Και ο έρωτας είναι αναπόσπαστο στοιχείο της προσωπικής μας ζωής..

Και, όχι, δεν έχτισα τη σταδιοδρομία μου σε βάρος της προσωπικής μου ζωής!! Ούτε έζησα την προσωπική μου ζωή σε βάρος της καλλιτεχνικής μου πορείας…

Παίζει σημαντικό ρόλο η προβολή στη τηλεόραση ενός ηθοποιού για την εξέλιξη του;

Για την εξέλιξη της καλλιτεχνικής του υπόστασης όχι…

Όμως το ΘΕΑΤΡΟ έχει ανάγκη από θεατρικό κοινό…

Και, όταν η προσφορά είναι δυσανάλογα μεγάλη, το κοινό δεν προλαβαίνει να ενημερωθεί.. Και ακολουθεί αυτό που του προτείνεται από την πληροφορία που μπαίνει πιο εύκολα στο σπίτι του μέσω της ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ…

Έτσι τελικά στο Χρηματιστήριο των (πολλές φορές υπερτιμημένων ηθοποιών) παίζει μεγάλο ρόλο η τηλεόραση..

Θεωρείτε απαραίτητη προϋπόθεση για έναν ηθοποιό να αποφοιτήσει από δραματική σχολή;

Απολύτως…

Έχετε δει κάποιο γιατρό ή κάποιον αρχιτέκτονα να ασκεί το επάγγελμά του - ή το λειτούργημά του αν προτιμάτε - χωρίς να έχει αποφοιτήσει από την Ιατρική ή την Αρχιτεκτονική Σχολή;

Ναι, παλαιότερα υπήρχαν οι αυτοδίδακτοι λαϊκοί τεχνίτες, ζωγράφοι, ηθοποιοί, που είχαν σπουδάσει στην πράξη ελλείψει Πολυτεχνείων, Πανεπιστημιακών η Δραματικών Σχολών… Οπωσδήποτε παίζει ρόλο το ταλέντο και η προσωπική ανέλιξη μέσω μελέτης, πρακτικής εξάσκησης και εντατικής δουλειάς, αλλά πλέον είναι απαραίτητη η εκπαίδευση του ηθοποιού!!!

Ένας Ηθοποιός, για να μπορέσει να αποδώσει τους ρόλους που του ανατίθενται, απαιτείται να είναι εκπαιδευμένος, να έχει μόρφωση!!! Και μάλιστα σφαιρική μόρφωση… Και στη συνέχεια επιβάλλεται να τρέξει πολλά χιλιόμετρα πάνω στη σκηνή… 

Και κάποια στιγμή επιβάλλεται να επανέλθει υποχρεωτικά η ΑΔΕΙΑ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ…

Πληροφορίες για την παράσταση: Εδώ

Πληροφορίες για την παράσταση: Εδώ