Δεσμοί. Ιστορίες Ανοίκειας καθημερινότητας

Αρχείο Παίχτηκε από 02/10/2023 έως 07/11/2023
στο Φούρνος

2ος Χρόνος
Διάρκεια: 95'
Κείμενο: Βασισμένο σε ιστορίες της βραβευμένης Samantha Schweblin από το βιβλίο της “Mouthful of Birds”
Μετάφραση: Μαρία Σάββα
Διασκευή: Μαρία Σάββα με τη συμβολή της ομάδας
Δραματουργία: Μαρία Σάββα
Σκηνοθέτης: Μαρία Σάββα
Σκηνογραφία: Μαρία Καραθάνου
Κοστούμια: Μαρία Καραθάνου
Φωτισμοί: Ναυσικά Χριστοδουλάκου
Ερμηνεύουν: Λευτέρης Καταχανάς, Αιμιλία Κεφαλά, Δημήτρης Παπακωνσταντίνου, Μαρία Σάββα

Περιγραφή

Βασισμένο σε ιστορίες της βραβευμένης συγγραφέως Samantha Schweblin από το βιβλίο της "Mouthful of Birds"


Ένα οδικό ταξίδι γεμάτο εκπληκτικά και σουρεαλιστικά pit stops, με χαρακτήρες που αιωρούνται στο όριο της φαντασίας και της οικειότητας.

Περισσότερα

για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Ένα οδικό ταξίδι γεμάτο εκπληκτικά και σουρεαλιστικά pit stops, με χαρακτήρες που αιωρούνται στο όριο της φαντασίας και της οικειότητας

Η Samantha Schweblin, έργο της οποίας παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, χτίζει πυκνούς και παράξενους κόσμους, διερευνώντας την ψυχολογία των ανθρώπινων σχέσεων και τους τρόπους με τους οποίους αντιλαμβανόμαστε την ύπαρξη και ερμηνεύουμε τον πολιτισμό, με σκοτεινό χιούμορ και κοφτερά δόντια. Οι ιστορίες της καταφέρνουν να διαλύσουν τους αποδεκτούς κανόνες της κοινωνίας και να μας κάνουν να αναρωτηθούμε πώς θα μπορούσαμε να περιηγηθούμε στην ηθική χωρίς αυτούς και γιατί τους αποδεχθήκαμε κάποτε.

Samantha Schweblin, συγγραφέας

Η Samantha Schweblin έχει χαιρετιστεί ως μια από τις μεγαλύτερες Αργεντινές διηγηματογράφους των τελευταίων δεκαετιών. Με το ξεχωριστό ταλέντο της να συνδυάζει τον σουρεαλισμό με τo συναίσθημα, η ευφυής συγγραφέας συνθέτει ιστορίες που βρίσκονται κάπου ανάμεσα σε μικροσκοπικά μυστήρια και παραμύθια. Η Schweblin μέσα από αυτές αναρωτιέται αν είμαστε αρκετά δυνατοί για να κοιτάξουμε τα σκοτεινά πράγματα στον κόσμο. Οι ιστορίες της παράστασης οδηγούν τους θεατές σε ένα road trip γεμάτο εκπληκτικά και σουρεαλιστικά pit stops, με χαρακτήρες που αιωρούνται στο όριο της φαντασίας και της οικειότητας.

«Οι αδερφοί Γκριμμ και ο Φραντς Κάφκα επισκέπτονται την Αργεντινή, στις σκοτεινές χιουμοριστικές ιστορίες της Samantha Schweblin για ανθρώπους που έχουν γλιστρήσει μέσα από ρωγμές ή έχουν πέσει από τρύπες σε εναλλακτικές πραγματικότητες», γράφει για το έργο της ένας από τους σπουδαιότερους διηγηματογράφους παγκοσμίως, ο JM Coetzee (Τζον Μάξγουελ Κούτσι, Nobel 2003).

Σκηνοθετικό σημείωμα

«Η δραματουργία εστιάζει στους δεσμούς των προσώπων, στη σύνδεση αλλά και στην αλληλεξάρτηση. Η Schweblin αναμετριέται με την επιθυμία να αγαπήσει, με την μητρότητα και την πατρότητα, με το τραύμα του παιδιού, με τη διαφορετικότητα -δεν είναι καθόλου ασυνήθιστα θέματα- και τα αναδεικνύει με μια φρέσκια ματιά. Η σκηνοθεσία αναδεικνύει την ατμόσφαιρα του μυστηρίου των σχέσεων μέσα από εικόνες που καθρεφτίζουν τον κάθε χαρακτήρα, ο καθένας στο δικό του προσωπικό βάθρο. Τέσσερις ηθοποιοί εναλλάσσουν ρόλους, η αφήγηση γεννά παράξενες μορφές, που μεταλλάσσονται σε εικόνες οι οποίες προκύπτουν μέσα από σωματικούς και λεκτικούς αυτοσχεδιασμούς των ηθοποιών και υποδεικνύουν τους κρυμμένους συμβολισμούς. Video-προβολές ενσωματώνονται στην κάθε ιστορία προσθέτοντας τα στοιχεία που είναι αναγκαία για την εξέλιξή της και λειτουργούν συμπληρωματικά με την θεατρική δράση». [Μαρία Σάββα]

Οι ιστορίες της παράστασης

Στην ιστορία «Η Μεγάλη προσπάθεια» ένας άντρας βλέπει ένα επαναλαμβανόμενο όνειρο. Όνειρο ανεξήγητο, αλλά τα αποτελέσματά του, βαθιά ανησυχητικά και παρατεταμένα, φανερώνουν το παιδικό του τραύμα.

Η ιστορία «Μια μπουκιά πουλιών» διερευνά τη γοητεία ενός πατέρα και την αδυναμία του να αποδεχθεί τις νέες συνήθειες της έφηβης κόρης του, η οποία επιλέγει να τρέφεται αποκλειστικά με ζωντανά σπουργίτια.

Στο «Ίρμαν», σε ένα μοναχικό εστιατόριο στην άκρη του δρόμου, η γυναίκα ανακαλύπτει την ανεξήγητη βία του συντρόφου της προς κάποιον πιο αδύναμο από αυτόν.

Στην ιστορία «Απελπισμένες γυναίκες», οι νεόνυμφες ανακαλύπτουν ότι αποτελούν μέρος μιας παράδοσης εγκατάλειψης. Κάποιες από αυτές αποφασίζουν να σπάσουν τον κύκλο και να φύγουν για να συνεχίσουν τη ζωή τους.

Στην ιστορία «Η βαριά βαλίτσα του Μπεναβίδες» ο ήρωας σκοτώνει τη γυναίκα του, όμως για κάποιους η βάναυση βία φαντάζει και μετατρέπεται σε φρικτή, έντονα βιωμένη τέχνη. Ο κόσμος της τέχνης αποδεικνύεται σχεδόν ακόρεστα άπληστος για «έργα Τέχνης» και ενσωματώνει τις πιο βίαιες πράξεις που μπορεί να πέσουν στα χέρια του. “Τρόμος και ομορφιά!” φωνάζει η επιμελήτρια Τέχνης.

Βοηθοί σκηνοθέτη: Άρτεμις Παπαδάκη, Αιμιλία Κεφαλά
Επικοινωνία: Δέσποινα Ερρίκου

Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου ΠΑΙΚΤΕΣ

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ:

https://www.facebook.com/PAIKTESTheatreCompany

https://www.facebook.com/mar.savva

Φωτογραφίες

11 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μια παράσταση που προκαλεί έντονα συναισθήματα με την αναπαράσταση των μικρών σκοτεινώv ιστοριών της. Η σκηνοθεσία μου άρεσε πολύ! Είχε μια ατμόσφαιρα από Twilight Zone !! Οι ερμηνείες ήταν δυνατές και ήταν μαγευτικό να βλέπεις τους ηθοποιούς να αλλάζουν τελείως προσωπικότητα από την μια ιστορία στην άλλη. Η τελευταία ιστορία είχε μια τρομακτική αλήθεια για την αλλοτρίωση του σύγχρονου life style στην υπερβολή του φυσικά.

  2. Ιστορίες ανοίκειας καθημερινότητας. Ο τίτλος περιγράφει επακριβώς το περιεχόμενο της παράστασης. Ταλαντούχοι ηθοποιοί ενσαρκώνουν πολλαπλούς ρόλους σε μικρές ιστορίες που ακροβατούν ανάμεσα σε πραγματικότητα και σουρεαλισμό, συχνά σκοτεινές, με υποδόριο χιούμορ. Ωραία χρήση βιντεοπροβολέα και απλών αντικειμένων για συνεχή εναλλαγή σκηνικών από τους ίδιους τους ηθοποιούς. Ευχαριστούμε για την πρόσκληση.

  3. Πολύ ενδιαφέρον κείμενο ιστοριών οικογενειακών και γενικά ανθρώπινων σχέσεων, με διάφορα ζητήματα, κυρίως ψυχολογικής φύσεως. Στα όρια μεταξύ λογικής και παραλόγου, υπερβολής και συμβολισμού, απολαύσαμε μία παράσταση με πολύ καλές ερμηνείες και έξυπνη εναλλαγή λιτών και απέριττων σκηνικών, η οποία γινόταν με φυσικό και ωραίο τρόπο από τους ίδιους τους ηθοποιούς επί σκηνής. Παρά τη μεγάλη διάρκεια (120 λεπτών τελικά, και όχι 95), δεν κούρασε, γιατί δεν είχε τίποτα περιττό (αν εξαιρέσει κανείς κάτι σύντομες και ανούσιες βιντεοπροβολές καθόλου αντάξιες της ζωντανής ερμηνείας). Πολύ καλή γενική εικόνα, και ευχαριστούμε για την πρόσκληση!