344

Κανόνες ηθικής, το ξύπνημα της Άνοιξης

Αρχείο Παίχτηκε από 02/03/2016 έως 31/03/2016
στο Cartel
Διάρκεια: 100'
Διασκευή: Βασίλης Τζιώκας
Σκηνοθέτης: Θοδωρής Βουρνάς
Ερμηνεύουν: Γιώργος Τσιάλος, Αλέξανδρος Λαμπαούνας, Εύη Νικολοβγένη, Μαριέττα Βασιλάκη, Γιώργος Κυριακόπουλος, Βαγγέλης Σαλευρής

Περιγραφή

Το “Ξύπνημα της άνοιξης” είναι το πρώτο μεγάλο έργο του Γερμανού δραματουργού Frank Wedekind και ένα έργο σταθμός στη σύγχρονη ιστορία του θεάτρου. Γράφτηκε κάπου ανάμεσα στο φθινόπωρο του 1890 και την άνοιξη του 1891, αλλά δεν είχε ανέβει μέχρι τις 20 Νοεμβρίου 1906, όταν έκανε πρεμιέρα στο το Deutsches Theater του Βερολίνου υπό τη διεύθυνση του Max Reinhardt. Οι “Κανόνες Ηθικής” είναι μια διασκευή στο “Ξύπνημα της Άνοιξης” που πραγματοποίησε ο Βασίλης Τζιώκας σε συνεργασία με τους συντελεστές της παράστασης.

Περισσότερα

«Η μόνη ελεύθερη επιλογή προκύπτει όταν δεν έχεις άλλη επιλογή»

Έχοντας ως συμπληρωματικό τίτλο “Μια παιδική τραγωδία”, το έργο επικρίνει την σεξουαλικά καταπιεστική και ηθικοπλαστική κοινωνία του δέκατου ένατου αιώνα στη Γερμανία και προσφέρει μια ζωηρή δραματοποίηση των ερωτικών φαντασιώσεων που εμφανίζονται στην εφηβεία. Λόγω της αμφιλεγόμενης θεματολογίας του (πραγματεύεται έννοιες και καταστάσεις όπως η εφηβεία, η σεξουαλικότητα, ο βιασμός, η κακοποίηση των παιδιών, η ομοφυλοφιλία, η αυτοκτονία, η έκτρωση, κ.ά.), το έργο έχει πολλές φορές απαγορευτεί ή λογοκριθεί.

Η διασκευή μας μεταφέρει στην Ελλάδα του 2016, όπου παρακολουθούμε κάποιες μέρες από τη ζωή 6 παιδιών που βρίσκονται στην τελευταία τάξη ενός αυστηρού θρησκευτικού σχολείου. Οι 6 χαρακτήρες του έργου παρουσιάζουν στοιχεία που ανήκουν δυνητικά στον καθένα μας, από τη σεξουαλική περιέργεια και επιπολαιότητα μέχρι το φόβο απέναντι στο άγνωστο και από την επιφανειακή επικοινωνία μέχρι την ηθική υποκρισία. 6 παλιοί μας συμμαθητές μας συναντούν ξανά στο δικό τους ταξίδι προς την ενηλικίωση.

Το κείμενο της παράστασης κυκλοφορεί από της εκδόσεις «συλλογές» - Σολωμού 29, Αθήνα.

Μετάφραση: Γιώργος Μανάδης
Διασκευή: Βασίλης Τζιώκας
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Βουρνάς
Βοηθός Σκηνοθέτη: Βίλλυ Τερτίπη
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Μουσική: MADS
Ενδυματολογική Επιμέλεια: Γιώτα Τσάκαλου
Σκηνογραφική Επιμέλεια: Φαίδρα Χάρδα
Φωτογραφία promo/artwork: Γιώργος Γιαννίμπας
Στα βίντεο της παράστασης συμμετείχαν: Νίκος Αναστασόπουλος, Μαρία Μαυροματάκη, Εύα Πίσια και Έλενα Μαυροπούλου.
Διεύθυνση Φωτογραφίας & Κάμερα: Βασίλης Σταυρόπουλος
Βοηθοί Διευθυντή Φωτογραφίας: Δημήτρης Κατσιμίρης & Μαρία Μιχαηλίδη
Μοντάζ εικόνας & ήχου: Γιώργος Τσιρογιάννης

Βίντεο

20 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Οσο και να αποφεύγω να λέω άσχημα πράγματα για παραστάσεις δυστυχώς καποιες φορές μου είναι αδύνατο.Ερασιτεχνική δουλειά θύμιζε η συγκεκριμένη παράσταση .Διάλογοι κουραστικοί και ανούσιοι με προβολές που δεν κατάλαβα τι εξυπηρετούσαν.Ναι μεν εβγαζε ένα προβληματισμό αλλά ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, δυστυχώς ήταν λίγη (σαν παράσταση) Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση.

  2. Εμφανώς σκηνοθετικά ελλιπής η παράσταση. Περιττά μεγάλη χρονική διάρκεια. Φιλότιμη προσπάθεια ερμηνευτικής απόδοσης από τους νεαρούς ηθοποιούς. Εξαιρετικό κείμενο για ένα ζήτημα πάντα επίκαιρο όπως αυτό των εφηβικών δυσκολιών προσαρμογής και διαχείρισης της κοινωνικής και οικογενειακής πραγματικότητας σε συνδυασμό με την ενσικτώδη ανάγκη αυτοπροσδιορισμού.

  3. ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ !!!!!!!!!!!!!!!! ΤΟ ΕΡΓΟ ΗΤΑΝ ΑΠΛΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΕΙΤΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΣΕΧ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΟΤΙ ΕΝΟΧΕΣ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΟΤΙΣΕΙ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ !!!!ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ !!

  4. Δυστυχώς η παράσταση δεν μου άρεσε καθόλου και μόνο άσχημα πράγματα έχω να πω...Οι ηθοποιοί έπαιζαν χάλια το σενάριο δεν είχε κανένα νόημα και ότι νοήματα ήθελε να βγάλει δεν τα έβγαλε η παράσταση.. εντελώς ανούσια και κουραστική.. κρίμα

  5. Ευχαριστω για την προσκληση! Εκπληκτικη η παρασταστη, τοσο για την ερμηνεια των ηθοποιων οσο και για τη σκηνογραφικη δραματουργια. Ψηφιακα μεσα, φως σκια, ηχος ενσαρκωσαν τις ανησυχιες όχι μονο εφηβων αλλα και ενηλικων.

  6. Χθες 16/03/2016 ειδα την παρασταση "το ξυπνημα της Ανοιξης" με διπλη προσκληση που κερδισα απο τη Θεατρομανια. Η παρασταση μου φανηκε πολυ "φλυαρη" . Οι ηθοποιοι ηταν αρκετα καλοι. Το σεναριο ηταν και αυτο καλο. Αυτο που με ενοχλησε ηταν το οτι η κοπελα (ηχοληπτρια-χειριστρια φωτων) που ειχε την κονσολα της στα δεξια των θεατων καπνιζε. Καθομουν δυο θεσεις μακρια της και ο καπνος απο τα τσιγαρα της με ενοχλησε πολυ.
    Ευχαριστω τη θετρομανια για την προσφορα!

  7. Μια παράσταση που φέρει τη σφραγίδα του Θοδωρή Βουρνά. Συνδυάζει θέατρο και κινηματογράφο με αριστοτεχνικό τρόπο. Και σε αυτή του την παράσταση, οι ηθοποιοί γίνονται κι οι ίδιοι θεατές. Ενδιαφέρον έχει η παρακολούθηση των αντιδράσεών τους στις σκηνές που δεν έχουν ενεργό ρόλο. Σκηνοθετικά και σκηνογραφικά, με απλά και λιτά μέσα, η παράσταση καταφέρνει να δώσει το στίγμα της. Ο θίασος αποτελείται από νέα, ταλαντούχα παιδιά, γεμάτα ενθουσιασμό. Μία πολύ καλή επιλογή για να δείτε κάτι σύγχρονο, μα συνάμα διαχρονικό, και παράλληλα να προβληματιστείτε. Το κείμενο (διασκευή Βασίλη Τζιώκα) από μόνο του δίνει αρκετή τροφή για σκέψη. Πολύ ξεχωριστή και προσεγμένη δουλειά στο σύνολό της!

  8. Παρόλο που οι ηθοποιοί έκαναν ότι καλύτερο μπορούσαν, η παράσταση αυτή για μένα απλά δεν είχε λόγο ύπαρξης. Ανούσιοι διάλογοι και η εναλλαγή του βίντεο απλά κουραστική. Το μόνο που κρατάω ως θετικό ήταν η τελευταία σκηνή που ήταν αρκετά ενδιαφέρουσα και την άξια προσπάθεια των ηθοποιών που πιστεύω ότι σε ένα διαφορετικό έργο θα μπορούσαν να είναι εξαιρετικοί.

  9. Μια λεξη μονο:
    ΚΡΙΜΑ
    για τον σκηνοθετη, με την αμεσως προηγουμενη φανταστικη του δουλεια ( http://www.theatromania.gr/parastasi/sta-skotina-making-movies/ )
    για τους ηθοποιους που αν και θελαν και προσπαθουσαν, δεν ηταν δυνατο να τα καταφερουν
    για αυτο το θεατρο (Cartel) που εχει ανεβασει τοσες καλες και ενδιαφερουσες παραστασεις.
    Ισως καλυτερα να προσπαθουσε να γυρισει εξ αρχης ταινια κ οχι αυτο το παζλ με κοματια Lego και playmobil μαζι. Οχι απλα δεν εδενε, αλλα κουραζε πολυ. Το τι πραγματευεται αυτο το εργο δεν εχει καμια σχεση με το τι αποκομιζει ο θεατης. Εξ ου και κριμα..
    Ευχαριστουμε πολυ την θεατρομανια για μια ακομη φορα,
    και η απογοητευση μες το προγραμμα ειναι. (Θ.Θ.)

  10. Το έργο αναλύει τον τρόπο που σκέφτονται οι έφηβοι: τις φοβίες τους, τα άγχη τους, το σχολείο, τα πρώτα σεξουαλικά σκιρτήματα κ.λπ. Από αυτή την άποψη είναι πολύ χρήσιμο για γονείς και εκπαιδευτικούς. Η απόδοση του κειμένου από τους ηθοποιούς καθώς και η σκηνοθεσία σε γενικές γραμμές ικανοποιούσαν. Ωστόσο έγινε υπερβολική χρήση βιντεοπροβολης για σκηνές που θα μπορούσαν να αποδοθούν ζωντανά από τους ηθοποιούς.

  11. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΛΛΑ ΧΘΕΣ ΠΟΥ ΕΙΔΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΕΝ ΜΕ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΕ .ΕΙΔΙΚΑ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΚΟΥΡΑΣΤΙΚΟ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΕΝΑΛΛΑΓΕΣ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΠΑΙΞΙΜΑΤΟΣ. ANAΡΩΤΙΟΜΑΣΤΑΝ ΑΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΣΙΝΕΜΑ Ή ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ.Η ΔΙΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΑΝΕΠΙΤΥΧΗΣ ΜΕ ΑΝΟΥΣΙΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΔΥΣΚΟΛΕΨΕ ΤΟΥΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ ΝΑ ΑΠΟΔΟΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΝ ΚΑΤΙ...ΛΥΠΑΜΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΧΩ ΔΕΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ CARTEL