Λευκό δωμάτιο

Αρχείο Παίχτηκε από 29/10/2021 έως 09/01/2022
στο Σταθμός
Διάρκεια: 90'
Συγγραφέας: Αλέξης Σταμάτης
Σκηνοθέτης: Μάνος Καρατζογιάννης
Σκηνογραφία: Άση Δημητρολοπούλου
Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Μουσική: Δημήτρης Τσάκας
Ερμηνεύουν: Πέγκυ Σταθακοπούλου, Εύα Σιμάτου, Δημήτρης Τσίκλης

Στον ρόλο της Φλώρας η Σμαράγδα Σμυρναίου

Συμμετέχουν (voice off):
Στον ρόλο του Χένρικ Ίψεν ο Δημήτρης Καταλειφός
Στον ρόλο του Τενεσί Ουίλιαμς ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης

Περιγραφή

Μετά τα «Μελίσσια», που ανέβηκαν με ιδιαίτερη επιτυχία στο Εθνικό Θέατρο, ο Αλέξης Σταμάτης γράφει το «Λευκό δωμάτιο».

Περισσότερα

Υπάρχουν εκεί έξω κάποιοι που σχεδιάζουν τα πάντα.Κρατούν την ανθρωπότητα από την καρδιά και τη σφίγγουν.Φτιάχνουν πρόσωπα, χαρακτήρες, ταυτότητες, σχέσεις, ιδέες, τάσεις, ιστορίες. Όλα. Πώς αλλιώς θα γινόταν;

Μετά τα «Μελίσσια», που ανέβηκαν με ιδιαίτερη επιτυχία στο Εθνικό Θέατρο, ο Αλέξης Σταμάτης γράφει το «Λευκό δωμάτιο». Πού πάνε οι θεατρικοί ήρωες όταν τελειώνει το έργο; Παραμένουν άραγε εγκλωβισμένοι σε αυτή τη συγκεκριμένη ζωή που τους δημιούργησε ο «νονός» – συγγραφέας τους; Μια αλληγορία εγκλεισμού με πρωταγωνίστριες την Μπλανς Ντιμπουά από το «Λεωφορείον ο Πόθος» του Τενεσί Ουίλιαμς και την Έντα Γκάμπλερ από το ομώνυμο έργο του Χένρικ Ίψεν αποκαλύπτει την κουζίνα της δημιουργίας του συγγραφέα και του ηθοποιού μέσα από το θέατρο, τους χαρακτήρες, την επινόηση και την πραγματικότητα. Εντέλει μέσα από την ίδια τη ζωή.

Σε έναν ου-τόπο, που βρίσκεται σε ένα ψηλό βουνό, υπάρχει μία πανσιόν για θεατρικούς ήρωες. Για όσους έχουν γεννηθεί από το χέρι του συγγραφέα-δημιουργού τους και είναι στη διάθεση κάθε σκηνοθέτη, στις σκηνές όλου του κόσμου. Κάθε φορά που τελειώνει η κατασκευή τους και αφού τα είδωλά τους έχουν ανέβει στις σκηνές, τα πλάσματα αυτά συγκεντρώνονται στην πανσιόν. Όμως, εκεί συμβαίνει κάτι μοναδικό: το ανύπαρκτο δημιουργεί πραγματική ζωή. Τη διεύθυνση του χώρου αυτού έχει αναλάβει η Φλώρα, μία ακαθόριστης

ηλικίας και ιδιοσυγκρασίας γυναίκα. Κάποια στιγμή καταφθάνει η περήφανη και δυναμική Έντα, την οποία η Φλώρα τοποθετεί στο ίδιο δωμάτιο με την Μπλανς. Ανάμεσα στις δύο γυναίκες δημιουργούνται πολύ έντονες κλιμακούμενες συγκρούσεις, καθώς προέρχονται από τελείως διαφορετικές εποχές, με διαφορετικές επιδιώξεις και έχουν διαφορετική ψυχοσύνθεση, αν και υπάρχει ένα υποδόριο νήμα που τις ενώνει. Όταν η Έντα αποφασίζει να κάνει μια παράτολμη κίνηση, οι τεκτονικές πλάκες της επινόησης, η ίδια η υπόσταση των χαρακτήρων στο αναπόδραστο γίγνεσθαι της πανσιόν της Φλώρας -και, πάνω απ’ όλα, το άγχος του δημιουργού- θα αποκτήσουν μία άλλη δραματική διάσταση χάρη στη λύτρωση που θα προσφέρει απρόσμενα, στο τέλος, η αυτοδικία.

Video: Παντελής Μάκκας

Φωτογραφία: Σπύρος Περδίου

Βοηθός σκηνοθέτη: Φίλιππος Παπαθεοδώρου

H παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού

Η είσοδος στο θέατρο ΣΤΑΘΜΟΣ θα πραγματοποιείται πάντοτε σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις για την είσοδο σε αμιγείς κλειστούς χώρους. Συγκεκριμένα, οι θεατές θα εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο [α] πιστοποιητικού εμβολιασμού ή [β] πιστοποιητικού νόσησης, που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν συνδυαστικά προς αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας, προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας προς τα ανωτέρω. Τα ανωτέρω πιστοποιητικά επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή είτε ηλεκτρονικά μέσω κινητής συσκευής του θεατή, τα οποία ο ιδιοκτήτης ή νόμιμος εκπρόσωπος της επιχείρησης (ή εξουσιοδοτημένο πρόσωπο) σαρώνει ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής εφαρμογής του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 (Α' 118) Covid Free GR. Εναλλακτικά, εφόσον ο αλλοδαπός προέρχεται από τρίτη χώρα (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης), τα πρόσωπα του προηγούμενου εδαφίου ελέγχουν τα ανωτέρω πιστοποιητικά σε έγχαρτη μορφή.

Οι ως άνω υποχρεώσεις περιλαμβάνουν ανηλίκους από δώδεκα (12) ετών και άνω. Οι ανήλικοι από πέντε (5) έως έντεκα (11) ετών, δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) τελευταίου εικοσιτετραώρου, στην οποία προβαίνει είτε οιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα.

Σε όλους τους χώρους είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας.

Φωτογραφίες

Βίντεο

29 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Παρότι σε γενικές γραμμές το έργο είναι δύσκολα κατανοητό, αν μείνεις προσηλωμένος σε αυτό, δεν απογοητεύσαι, καθώς η κεντρική ιδέα είναι εξαιρετική! Οι ερμηνείες όλων των ηθοποιών επίσης εξαιρετικές! Ο ταλαντούχος ηθοποιός που υποδύεται τον αφηγητή (Τσίκλης) κλέβει την παράσταση και φέρνει σε μια ισορροπία το ''βαρύ'' κλίμα που δημιουργείται από τις τρεις υπόλοιπες ηρωίδες (Σταθακοπούλου, Σιμάτου, Σμυρναίου), οι οποίες φαίνεται ότι ενσαρκώνουν απόλυτα αυτό που τους δόθηκε, με τεράστια επιτυχία! Συγχαρητήρια σε όλους!

  2. Πρωτότυπο σενάριο, δυνατές ερμηνείες, πολύ καλή σκηνοθεσία, εκπληκτική μουσική επένδυση και τραγούδι. Ένα όχι και τόσο εύπεπτο έργο, ωστόσο πολύ ενδιαφέρον και πολύ ευχάριστο. Μία πολύ ποιοτική παράσταση που αβίαστα προκαλεί την ταύτιση του θεατή με τις κλασικές περσόνες-ηρωίδες της. Είμαστε τελικά υπάρξεις εγκλωβισμένες σε κανόνες και νόρμες, ζούμε ζωές προδιαγεγραμμένες από τη στιγμή της γέννησης-δημιουργίας μας; Μπορούμε να απεγκλωβιστούμε από αυτό που όλοι περιμένουν να είμαστε και να κερδίσουμε την αυθυπαρξία μας; Και αν το επιχειρήσουμε εν τέλει, όπως η απείθαρχη Έντα, τότε τι μας περιμένει; Κανείς δεν ξέρει, η αυλαία πέφτει και τα υπόλοιπα αφήνονται στη σκέψη μας.. Μας άρεσε πάρα πολύ!

  3. Αν και το έργο ήταν μόνο για καλά "διαβασμένους" στη δραματουργία του Ίψεν και του Ουίλιαμς και σε κάποια σημεία "άνισο" ως προς την αντιμετώπιση των δύο κεντρικών ηρωίδων, αναδείχθηκε ιδιαίτερα από τις δυνατές ερμηνείες και των τεσσάρων ηθοποιών. Μια παράσταση διαφορετική, που σε βάζει σε σκέψεις και δίνει την ευκαιρία στους ηθοποιούς να "δοκιμαστούν " πάνω στη σκηνή. Ευχαριστώ Θεατρομάνια για την πρόσκληση!

  4. Ενδιαφέρουσα παράσταση και ιδιαίτερη. Ευρηματική, συγγραφικά, η προέγκριση του θέματος ύπαρξη-ανυπαρξία αλλά σε σημεία λίγο αμήχανη η σκηνοθεσία.
    Ξεχωρίζει η ερμηνεία της κας Σμυρναίου.
    Ευχαριστώ τη Θεατρομάνια για την πρόσκληση.

  5. ΟΛΟΙ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΕΠΑΙΖΑΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΆ ΚΑΙ ΜΕ ΠΑΘΟΣ. ΤΟ ΈΡΓΟ ΠΟΛΎ ΔΥΣΝΌΗΤΟ ΚΑΙ ΣΕ ΜΈΝΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΆ ΔΕΝ ΔΗΜΙΟΎΡΓΗΣΕ ΚΑΝΈΝΑ ΣΥΝΑΊΣΘΗΜΑ ΚΑΙ ΚΑΝΈΝΑΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΌ. ΣΧΕΔΌΝ ΑΔΙΆΦΟΡΟ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ ΓΙΑΤΊ ΉΘΕΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΆ ΝΑ ΤΟ ΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΉΣΩ ΤΗΝ ΔΙΚΉ ΜΟΥ ΆΠΟΨΗ.