Διασκευή: Νικορέστης Χανιωτάκης
Απόδοση: Νικορέστης Χανιωτάκης
Σκηνοθέτης: Νικορέστης Χανιωτάκης
Σκηνογραφία: Αρετή Μουστάκα
Κοστούμια: Χριστίνα Πανοπούλου
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Μουσική σύνθεση: Monika
Χορογραφία: Ειρήνη – Ερωφίλη ΚλέπκουΕιρήνη – Ερωφίλη Κλέπκου
Κίνηση: Ειρήνη – Ερωφίλη Κλέπκου
Ερμηνεύουν:
Διανομή:
Μήδεια: Μάκης Παπαδημητρίου
Οιδίποδας: Κώστας Τριανταφυλλόπουλος
Ευριπίδης: Γιάννης Δρακόπουλος/Νικορέστης Χανιωτάκης (διπλή διανομή)
Καλόγρια Πόλυ: Τζένη Θεωνά
Ιάσων: Νίκος Πουρσανίδης/Νίκορέστης Χανιωτάκης (διπλή διανομή)
Τροφός: Γεράσιμος Σκαφίδας
Aντιγόνη: Αναστασία Γεωργοπούλου
Ψαράς /Εξάγγελος: Άννα Κλάδη
Σχετικά
Μετά την τεράστια επιτυχία που σημείωσαν «Ο Καλός Άνθρωπος του Σετσουάν» και «Η Γίδα ή Ποια είναι η Σύλβια;», η θεατρική εταιρεία Μυθωδία παρουσιάζει ένα εντελώς διαφορετικό έργο και συγκεκριμένα την ανατρεπτική σατιρική κωμωδία του Μποστ «Μήδεια».
Η παράσταση που έχουν ήδη παρακολουθήσει περισσότεροι από 10.000 θεατές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη!
Τον κεντρικό ρόλο της παιδοκτόνου μάνας δεν ενσαρκώνει γυναίκα, αλλά ο εξαίρετος Μάκης Παπαδημητρίου! Αυτή είναι η πρώτη φορά που ο βραβευμένος ηθοποιός συνεργάζεται με τον Νικορέστη Χανιωτάκη σε ένα ισχυρό «πάντρεμα» με ένα έργο – πρόκληση κι έναν θίασο που απαρτίζεται από υπέροχους ηθοποιούς: Κώστας Τριανταφυλλόπουλος, Νίκος Πουρσανίδης, Τζένη Θεωνά, Νίκορέστης Χανιωτάκη, Γιάννης Δρακόπουλος, Γεράσιμος Σκαφίδας, Άννα Κλάδη, Αναστασία Γεωργοπούλου.
Γιάννης Μαθές: Μουσική διδασκαλία / ζωντανή απόδοση μουσικών θεμάτων.
Η μουσική της παράστασης είναι πρωτότυπη και φέρει την υπογραφή της Monika!
Η παράσταση φιλοδοξεί, με την σύγχρονη ματιά που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους του, να μεταδώσει τον σπουδαίο σατιρικό λόγο του Μποστ που ασχολήθηκε με τόσο χιούμορ και ευαισθησία με τα πάθη και τα λάθη της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας
Λίγα λόγια για το έργο:
Η «Μήδεια» του Μέντη Μποσταντζόγλου (Μποστ) αποτελεί μια από τις κορυφαίες κωμωδίες της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας κι έχει σημειώσει τεράστια επιτυχία ανά περιόδους στο θέατρο Στοά με την Λήδα Πρωτοψάλτη και τον Θανάση Παπαγεωργίου, όπως επίσης από άλλους θιάσους σε καλοκαιρινές περιοδείες στην Ελλάδα. Η τελευταία φορά που ανέβηκε στην χώρα μας ήταν το 2015 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου.
Απ’ το πρώτο ανέβασμα του έργου το 1993, το χιούμορ του Μποστ, που ήθελε «οι θεατές περισσότερο να χαμογελάνε και λιγότερο να χαχανίζουν», πέτυχε το στόχο του και δημιούργησε μια μοναδική σάτιρα βασισμένη στις πιο τραγικές ιστορίες της αρχαίας δραματουργίας. Με την μοναδικότητα της γραφής του, ο Μποστ μετατρέπει την τραγική ηρωίδα του Ευριπίδη σε μια -μέχρι δακρύων από τα γέλια- κωμικοτραγική φιγούρα και παράλληλα, με αριστοφανικές μεταφορές και συνεχείς παρερμηνείες, καυτηριάζει τη νεοελληνική πραγματικότητα.
Όπως ο ίδιος αναφέρει χαρακτηριστικά: «Πρόκειται για ένα έργο που επικρίνει τους επικριτάς, προβληματίζει τους κριτάς και ελευθερώνει τους θεατάς».
Υπόθεση: Στη Μήδεια, ο Μέντης Μποσταντζόγλου (Μπόστ) ξεκίνησε να γράψει ένα έργο βασισμένο στην ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη και κατέληξε να μιλάει σε δεκαπεντασύλλαβο για μια γυναίκα στυγνή, κακούργα δολοφόνισσα, που έσφαξε τα παιδιά της επειδή ήτανε κάτι παλιόπαιδα που δεν παίρνανε τα γράμματα και δεν θέλανε να δουλέψουν. Σαν να μην της έφταναν όλα αυτά είχε κι έναν άντρα, τον Ιάσωνα, που την κεράτωνε από πάνω με μία καλόγρια!
Έτσι, θολωμένη η Μήδεια αρπάζει το χασαπομάχαιρο απ’ την κουζίνα και φευ! Σφάζει όποιον βρει μπροστά της!
Εισιτήρια: Κανονικό: 15€, Μειωμένο(*): 12€, Ανέργων και ΑΜΕΑ: 10€, (*)Το μειωμένο εισιτήριο αφορά φοιτητές, μαθητές, εκπαιδευτικούς, συνταξιούχους
Προπώληση: στο ticketservices.gr, στο tickets.public.gr, σε όλα τα καταστήματα PUBLIC, τηλεφωνικά στο 210.7234567
Από την Νεφέλη Μανιάτη
Μια Μήδεια μύδια
Μετά από σχεδόν οκτώ μήνες, τα κλειστά θέατρα υποδέχονται ξανά κόσμο. Η αμηχανία ήταν φανερή στους λίγους θεατές που περίμεναν την έναρξη της παράστασης. Τα ψιθυρίσματα δεν ακούγονται καθώς δεν υπάρχει πια διπλανός και το τρίτο κουδούνι μας θυμίζει την οικειότητα του θεατρικού χώρου.
Ο Μέντης Μποσταντζόγλου, γνωστός ως Μποστ συνθέτει το 1993 την σατιρική κωμωδία Μήδεια, εμπνευσμένη από την γνωστή αρχαία τραγωδία του Ευρυπίδη. Ένα έργο γραμμένο σε έναν ασταμάτητο δεκαπεντασύλλαβο στίχο, χτίζοντας μια Μήδεια σνομπ και σκληρή, που σκοτώνει τα παιδία της γιατί δεν παίρνουν τα γράμματα, ενώ δεν ακουμπάει τρίχα από τον Ιάσωνα που την απατά με … πολλούς τρόπους.
Ο σκηνοθέτης του έργου Νικορέστης Χανιωτάκης, ανέλαβε και την διασκευή του κειμένου και μας παρέδωσε ένα κείμενο φανερά επηρεασμένο από την επικαιρότητα, γεμάτο αναφορές στην υπουργό Πολιτισμού, στον Ακή Τσοχατζόπουλο και την οικονομική κρίση. Η βασική σύλληψη- σύνθεση του έργου βασισμένη στα θεατρικά μπουλούκια της δεκαετίας του ’30, επέτρεψε αρκετούς ερασιτεχνισμούς, τόσο στο υποκριτικό ύφος των ηθοποιών, όσο και στην αισθητική προσέγγιση της παράστασης. Τα σκηνικά της Αρετής Μουστάκα φάνηκαν να αρκούνται στον εντυπωσιακό θρόνο-μύδι της Μηδείας και τα κοστούμια της Χριστίνας Πανόπουλου γεμάτα φολκλορικά στοιχεία, να υποστηρίζουν την εικόνα του χειροποίητου. Η πρωτότυπη μουσική της Μόνικα κατέκλυσε την παράσταση, που φλερτάρει με το μιούζικαλ, και δεν ήταν εμπνευσμένη όλες τις στιγμές. Ενώ τέλος οι χορογραφίες της Ειρήνης- Ερωφίλης Κλέπκου εναρμονίζονταν με το υπόλοιπο αισθητικό τοπίο.
«Ο ηθοποιός του Μποστ οφείλει να είναι ένας Μπάστερ Κήτον που εκφωνεί δεκαπεντασύλλαβους: αγέλαστος και σεμνός.»1, ο πρωταγωνιστής υποστήριξε με μίαν ανάσα τον μπόστειο δεκαπεντασύλλαβο2 και μοιράστηκε με το κοινό μια πληθωρική και ταυτοχρόνως ψυχρή Μήδεια σε ένα τέτοιο κλίμα. Ο υπόλοιπος θίασος πλαισίωσε με πολύ διάθεση και κέφι τον πρωταγωνιστή, κουβαλώντας όμως μια υπερβολή τόσο στην εκφορά του στίχου όσο και στην εκφραστική του παλέτα. Ο κόσμος στο θέατρο γέλασε πολύ και χειροκρότησε θερμά τους ηθοποιούς. Μια φρέσκια προσπάθεια παρέα με ένα έργο που αξίζει να συστηθεί στο θεατρικό κοινό, σε ένα θέατρο ( Θέατρο Εμπορικόν) που η παράσταση ξεκινά την ώρα που βγαίνεις από το μετρό.
1 Γιώργος Π. Πεφάνης, Θέματα του Μεταπολεμικού και Σύγχρονου Ελληνικού θεάτρου, Κέδρος, Αθήνα 2001, σσ 85-86
2 Κώστας Γεωργουσόπουλος, Η κριτική της Δευτέρα «Μήδεια» του Μποστ, ΤΑ Νέα, 21 Δεκεμβρίου 2014, https://www.tanea.gr/2014/12/21/lifearts/i-kritiki-tis-deyteras-mideia-toy-mpost/