Συγγραφέας: Φώτης Κόντογλου
Σκηνοθέτης: Ηωάννα Σπανού
Ερμηνεύουν: Ηωάννα Σπανού
Περιγραφή
Το θρυλικό διήγημα Pedro Cazas, που γράφτηκε από τον Φώτη Κόντογλου στο Παρίσι το 1918 επιβάλλοντάς τον αμέσως στους λογοτεχνικούς κύκλους, παρουσιάζει η Ηωάννα Σπανού στο ΙΜΚ.
Μαζί της ταξιδεύουμε ακόμη πιο πίσω στο χρόνο για να παρακολουθήσουμε την εξωτική περιπέτεια του Πορτογάλου ήρωα που γυρνάει σε μακρινά μέρη για να καταλήξει σε ένα ερημικό νησί του Ινδικού Ωκεανού.
Εκεί, μαζί με τον σύντροφό του, τον αλλόκοτο και σιωπηλό Όσο, ζει μια ειρηνική ζωή που καταλήγει στην αποκάλυψη ενός φρικτού μυστικού από το παρελθόν. Η λύση δίνεται μέσα από έναν φόνο που λυτρώνει τον απέθαντο Πέδρο Καζάς και σφραγίζει τη μοίρα ενός κόσμου που βασανίζεται από την δίψα του χρυσαφιού και την περιέργεια.
Περισσότερα
Ο νέος ελληνικός μύθος μιας εσωτερικής μετανάστευσης
Black box
"Τὴν ἀγάπη μου γιὰ ὅ,τι ἀποτελεῖ μία καταφρόνεση τῆς στεγνῆς λογικῆς, μία περιπέτεια τοποθετημένη πέρα ἀπὸ τὰ σύνορα τοῦ φρόνιμου καὶ τοῦ γνώριμου, τὸ κέντρισμα γι' αὐτὸ τὸ κυνήγι τοῦ «θαυμαστοῦ», ποὺ λέω νὰ μὴν τὸ σταματήσω ποτέ μου, δὲν μπορῶ νὰ ξεχάσω, μοῦ τὄδωσε πρώτη φορά, ὁ Pedro Cazas τοῦ Κόντογλου.."
Οδυσσέας Ελύτης
Η παράσταση
Η Ηωάννα Σπανού, έχοντας για περιουσία ένα ξύλινο κιβώτιο και φορτωμένη με ένα φτυάρι κι έναν κασμά, αναζητάει το χαμένο νησί. Με οδηγό τη φωνή και την λυρική γλώσσα του Φώτη Κόντογλου ζωντανεύει την απίστευτη ιστορία του Πέδρο Καζάς, του Βρυκόλακα που θέλει να εξιλεωθεί και να αποδράσει από τα βάσανα της ζωής. Για να τον σκοτώσουμε όμως, πρέπει πρώτα να τον αγαπήσουμε. Αυτή η μυσταγωγική και λιτή τελετή συντελείται σ’ αυτόν το θεατρικό μονόλογο που είναι η πρώτη δραματοποίηση της σπουδαίας αλληγορίας του Φώτη Κόντογλου.
Σύντομο βιογραφικό
Η Ηωάννα Σπανού ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο θέατρο στην Αγγλία (Royal Academy of dramatic art & King’s College) και εργάστηκε στην Ελλάδα στο Εθνικό Θέατρο με την Λυδία Κονιόρδου και κατόπιν στο Κέντρο Αρχαίου Δράματος Δεσμοί. Πρωτότυπη καλλιτεχνική της εργασία παρουσιάστηκε στο Ίδρυμα Θεοχαράκη, στο Ίδρυμα Κατακουζηνού, στο Μουσείο Παπαδιαμάντη και τώρα στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Η επιτυχημένη περσινή της παράσταση «Ο Σημαδιακός» αποτέλεσε μια ξεχωριστή περίπτωση σύνδεσης του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη με τον Σαίξπηρ.
Αρκετά καλή προσπάθεια να αποδοθεί το έργο του Φώτη Κόντογλου. Νομίζω ότι η ηθοποιός κατέβαλε φιλότιμες προσπάθειες να παίξει αυτό το δύσκολο μονόλογο. Ο χώρος ήταν εξαιρετικά λιτός και απαιτούσε την υπέρβαση από την ερμηνεύτρια. Ευχαριστούμε πολύ το θέατρο και τη ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για τις προσκλήσεις.
ΜΕΤΡΙΟΤΑΤΑΤΟΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ...
Ωραίο κείμενο. Αξιόλογη προσπάθεια.
Η ηθοποιός εξαιρετική ,αλλά πιστεύω το έργο από μόνο του ήταν αρκετά κουραστικό για μονόλογος.
Πολύ καλη η προσπάθεια της ηθοποιού.. Δυστυχώς πιστεύω ότι ο όλος μινιμαλισμος εθετε ακόμα περισσότερες δυσκολίες σε αυτές που ήδη έχει ένας μονόλογος.
AΝΟΥΣΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ. ΔΕΝ ΜΕ ΚΕΡΔΙΣΕ ΟΥΤΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΟΥΤΕ Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ
καλή προσπάθεια... ήθελε λίγο κάτι παραπάνω.. κάποιες στιγμές χανόσουν στο έργο και άλλες ήταν σα να παρακολουθόυσες απλώς.
Ευχαριστώ πολύ το Θεατρομάνια για την διπλή πρόσκληση. Η ηθοποιός κατέβαλλε μια αξιόλογη και φιλότιμη προσπάθεια μόνη της στην σκηνή, δεν μπορώ να πω όμως πως με κέρδισε η παράσταση. Ηταν πάντως μια γενναία και φιλότιμη ερμηνεία.
Μια καλή προσπάθεια....
Καλό γούστο μεν (ως προς τη σκηνοθεσία), δεκτή η αφαίρεση και η λιτότητα, τέλεια τα φώτα, αλλά δεν ταξίδεψα, παρότι το κείμενο είναι «ταξιδιάρικο». Κατά τη γνώμη μου δεν πέτυχε το εγχείρημα να μην υποδυθεί το ρόλο του Πέδρο ένας άντρας. Προσπάθησα να δω την παράσταση ως περφόρμανς, αλλά χωρίς όφελος. Δεν κατάλαβα πού αποσκοπούσε τελικά αυτή η αλλαγή φύλου. Η κοπέλα πάντως έβαλε τα δυνατά της και είμαι σίγουρος ότι σε κάτι άλλο θα είναι ίσως ακόμα και εκπληκτική.
Εκπληκτική ερμηνεία! Μονόπρακτο το οποίο σε κρατάει το κείμενο σε ένταση. Μπράβο στην κοπέλα για την απόδοση του λόγου του Κόντογλου.