2136

Το Κάλεσμα της Λορίν

Διαγωνισμός από 22/09
2ος χρόνος πραστάσεων
Διάρκεια: 75' (χωρίς διάλειμμα)
Συγγραφέας: Παλόμα Πεδρέρο
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθέτης: Φένια Αποστόλου
Σκηνικά: Άση Δημητρολοπούλου
Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Ερμηνεύουν: Ιωάννης Αθανασόπουλος (Πέδρο), Βιργινία Ταμπαροπούλου (Ρόζα)
Κερδίστε διπλές προσκλήσεις για την παράσταση Το Κάλεσμα της Λορίν για την ημέρα Σάββατο 24/11 στις 21:15
Κερδίστε διπλές προσκλήσεις για την παράσταση Το Κάλεσμα της Λορίν για την ημέρα Κυριακή 25/11 στις 21:15
Ελάτε στην Κοινότητα της Θεατρομάνια και λάβετε μέρος στους διαγωνισμούς

Περιγραφή

Ύστερα από την περσινή τεράστια επιτυχία του έργου της πολυβραβευμένης Ισπανίδας συγγραφέως Παλόμα Πεδρέρο, «Το Κάλεσμα της Λορίν», σε σκηνοθεσία της Φένιας Αποστόλου,  στο A Small Argo Full of Art, η παράσταση επιστρέφει από το Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2018 και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων,  στο Θέατρο 104.

Περισσότερα

Λίγα λόγια για το έργο

Κεντρικό θέμα του έργου αποτελεί η καταπίεση που αισθάνεται ένας φυλομεταβατικός άνδρας, στην προσπάθειά του να βρει την πραγματική του ταυτότητα, την ταυτότητα που, για πολλά χρόνια, είχε καταπνίξει, λόγω κοινωνικών και οικογενειακών συμβάσεων.  Η αποκάλυψη έρχεται, μία βραδιά Αποκριάς, όπου ο ίδιος (Πέδρο)  μεταμφιέζεται σε Λορίν Μπακόλ, ενώ η γυναίκα του (Ρόζα) σε Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, στο πλαίσιο ενός παιχνιδιού ρόλων και καταστάσεων…

 

Λίγα λόγια για την συγγραφέα Παλόμα Πεδρέρο

Η Παλόμα Πεδρέρο είναι ηθοποιός, σκηνοθέτις και θεατρική συγγραφέας. Σπούδασε Κοινωνική Ανθρωπολογία στο Πανεπιστήμιο Complutense της Μαδρίτης και Ψυχολογία στο Διεθνές Ινστιτούτο της Φλωρεντίας. Σπούδασε θέατρο με μερικούς από τους σημαντικότερους δασκάλους και δραματουργούς τόσο στην Ισπανία όσο και στο εξωτερικό. Έχει γράψει περισσότερα από 30 θεατρικά έργα, που έχουν παρασταθεί εντός και εκτός Ισπανίας. Μερικά από τα σημαντικότερα είναι: « Το κάλεσμα της Λορίν », « Το χρώμα του Αυγούστου », « Φιλιά λύκου », «Το κίτρινο νησί », « Τρελά ερωτευμένες », « Ένα αστέρι », « Νύχτες εφήμερου έρωτα », « Ένα πουλί στο τούνελ » , « Το πρώτο φιλί » , « Άννα 11 Μαρτίου », « Ουρανοκατέβατοι».  Τα έργα της έχουν μεταφραστεί και δημοσιευθεί σε δώδεκα γλώσσες κι έχουν ανέβει στις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Γαλλία, την Πορτογαλία, την Γερμανία, την Μεγάλη Βρετανία, την Ιταλία, την Γκάνα, την Σλοβακία, την Τσεχία, τις περισσότερες χώρες της Νότιας Αμερικής και την Ελλάδα. Έχει τιμηθεί με πολλά εθνικά και διεθνή βραβεία, μεταξύ αυτών με το Βραβείο Tirso de Molina (1987), το Βραβείο για τον καλύτερο συγγραφέα στο Φεστιβάλ του Φθινοπώρου στην Μαδρίτη (1994), το Βραβείο Κριτικών της Κούβας (2003) και το Βραβείο Κριτικών στο Διεθνές Φεστιβάλ της Ρώμης «Ηθοποιοί αναζητούν συγγραφέα» το 2004. Είναι η πρώτη γυναίκα δραματουργός που τιμήθηκε με αφιέρωμα στο έργο της στη Μόστρα Σύγχρονου Ισπανικού Θεάτρου του Αλικάντε, το 2005. Τα έργα της περιλαμβάνονται σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές ανθολογίες της Ισπανίας, της Ευρώπης και της Αμερικής. Είναι από τις Ισπανίδες συγγραφείς, το έργο των οποίων έχει μελετηθεί περισσότερο. Κατέχει μια θέση ανάμεσα στους σημαντικότερους Ισπανούς συγγραφείς του μετα-φρανκικού θεάτρου.

Μουσική Επιμέλεια-Ηχητικό Τοπίο: Μιχάλης Τσίχλης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Παρισσινού
Ειδικές Κατασκευές: Αλέξανδρος Λόγγος
Φωτογράφιση: Αθηνά Σαρηγιαννίδη
Μακιγιάζ Φωτογράφισης: Βασίλειος Πίκουλας
Video Trailer 1: Μιχαήλ Μαυρομούστακος
Video Trailer 2: Θεοφύλακτος Αργυρού
Παραγωγή: Λυδία Λίθος ( https://www.lydialithosdancetheatre.com/ )
Προβολή-Επικοινωνία: Νατάσα Παππά

 

Φωτογραφίες

Βίντεο

Πότε & Πού

104

από 22/09
Ευμολπιδών 41, Γκάζι (στάση Μετρό: «Κεραμεικός»)
Τηλ: 210 3455020 Email: [email protected] Website: www.104.gr

Εισιτήρια: Κανονικό: € 12,00
Μειωμένο (φοιτητικό-άνω των 65 ετών-ΑΜΕΑ): € 10,00
Ανέργων: € 8,00
Ατέλειες ηθοποιών: € 5,00
Πληροφορίες: 210 3455020
Προπώληση: Στο viva.gr (link……) και στο ταμείο του θεάτρου.

Ημέρες & Ώρες
Δ
Τ
Τ
Π
Π
Σ 21:15
Κ 21:15

28 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Απογοητεύτηκα.......Δεν μου άρεσε καθόλου. Κάτω του μετρίου με κακό κείμενο, αλλά πολύ  γυμνό... για να καλύψει τα κενά της όλης παράστασης??  Επειδή ειναι μια ιδιαίτερη πολύ ενδιαφέρουσα η υπόθεση του έργου περίμενα κάτι πιο ουσιαστικό να μου πει αυτή η παράσταση.....δυστυχώς δεν είχε ωραίο αποτέλεσμα !!!

  2. Εργο πάρα πολύ διδακτικό,καθώς μπορεις να το δεις πέρα από το κομμάτι της σεξουαλικότητας,υπό το πρίσμα μιας καταπιεσμένης ύπαρξης από κοινωνικες νόρμες κ ταμπού.Ποσο να αντέξει μια τέτοια υπαρξη να εθελοτυφλει ,για πόσο καιρό θα κάνει δυστυχισμενη τόσο την ίδια,όσο κ αυτούς που την αγαπανε...;;;Το θέατρο για άλλη μια φορά καθρέφτης μας,αλλά κ σφυρί να σπάσουμε αρρώστους αντικατροπτισμους...

  3. Εξαιρετική παράσταση ! Αν και το θέμα ήταν ,κατά μια άποψη, ιδιαίτερο, το ωραίο κείμενο , η σκηνοθεσία και οι υπέροχες ερμηνείες των ηθοποιών κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον από την αρχή έως το τέλος της παράστασης.Πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές!!!
    Ευχαριστούμε θεατρομάνια !

  4. Από την θεατρολόγο Μαρία Μαρή

    Πολύ σύνθετο το θέμα που θίγει το έργο αυτό της Παλόμα Πεδρέρο. Τι γίνεται όταν οι κοινωνικές συνθήκες καταπιέζουν την ερωτική προτίμηση ενός ατόμου; Αν το ζητούμενο για τον καθένα είναι η προσωπική του ευτυχία, πόσο Ιαβέρηδες μπορούμε να γίνουμε για να ευνουχίσουμε ερωτικά αλλά και γενικότερα ψυχολογικά αυτό το άτομο;

    Ένα πατρικό χαστούκι, μια κοινωνική νόρμα, εγκλωβίζουν εύκολα έναν άνθρωπο σε μια συγκεκριμένη θέση, με συγκεκριμένη κοινωνική αποστολή, αποδεκτή και επιδοκιμασμένη πλήρως από το σύνολο.

    Όμως σε αυτό το καρναβάλι, όπως και σε εκείνο στο οποίο γνωρίστηκε το ζευγάρι του έργου, η εσωτερική, πανίσχυρη φύση, δεν τιθασεύεται.

    Αν και ο ήρωας είναι πνιγμένος στη δουλειά, στο σχολείο, μιας και είναι καθηγητής, εγκλωβισμένος στις καθημερινές υποχρεώσεις του, κρατώντας όμηρο τη γυναίκα του στο σπίτι να μη δουλεύει, εξασφαλίζοντας έτσι την ανοχή της και ίσως την εθελοτυφλία της, η μέσα φωνή δεν καταπνίγεται. Βρίσκει διέξοδο να εκφραστεί και διοχετευθεί διεκδικώντας το δικαίωμά της να υπάρχει κι αντιμετωπίζοντας τα ενδεχόμενα είτε της διάλυσης μιας σχέσης είτε της συνενοχής του έτερου μέλους ακολουθώντας μ’ αυτό βίους παράλληλους. Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλέτω!

    Η αποκάλυψη έρχεται μια βραδιά Αποκριάς, όπου ο ίδιος (Πέδρο) μεταμφιέζεται σε Λορίν Μπακόλ, ενώ η γυναίκα του (Ρόζα) σε Χάμφρεϋ Μπόγκαρτ, στο πλαίσιο ενός παιχνιδιού ρόλων και καταστάσεων.

    Τα σκηνικά απλά, με δύο αναδιπλούμενες σκάλες, πολλά αντικείμενα και κυρίως τρεις αφίσες στο βάθος: Του Χάμφρεϋ Μπόγκαρτ και της Λορίν Μπακόλ δεξιά και αριστερά της σκηνής, ενώ στο κέντρο η φωτογραφία του ζευγαριού η οποία καθώς περιστρέφεται εμφανίζει τον Πέδρο σε μια ανδρόγυνη απεικόνισή του όπου αποτυπώνονται η δυστυχία και το αδιέξοδό του.

    Εξαιρετικός ο Ιωάννης Αθανασόπουλος (Πέδρο), ντύνεται στην αρχή Λορίν Μπακόλ με κάθε λεπτομέρεια στην κίνηση και μεταμφιέζει την σύζυγό του σε Χάμφρεϋ Μπόγκαρτ, για να του είναι σαν άνδρας πιο ελκυστική και ποθητή. Στη συνεύρεσή τους ο Πέδρο εμφανίζεται ιδιαίτερα πιεστικός και επιθετικός με αποτέλεσμα να χάνεται ο έλεγχος και η γυναίκα του σοκαρισμένη να αποτραβιέται για να ξανασυμφιλιωθεί στη συνέχεια μαζί του προχωρώντας σε έναν εύθραυστο συμβιβασμό, καθώς στο τέλος ο Πέδρο «το σκάει» για να εμπλακεί στις εορταστικές εκδηλώσεις και να αφομοιωθεί απ’ τους καρναβαλιστές. Η Βιργινία Ταμπαροπούλου (Ρόζα), φαίνεται να υποχωρεί και να σωπαίνει αποδεχόμενη την ακατανίκητη ροπή του συντρόφου της, χαμογελώντας συνωμοτικά στη φωτογραφία της μεγάλης ντίβας, όνειρο κάθε άνδρα, τώρα ίνδαλμα ενός διαφορετικού άνδρα που παραπαίει ανάμεσα στον ρόλο που του έχει φορέσει η κοινωνία και στον άλλο που επιλέγει ο ίδιος για τον εαυτό του.

    Έξοχη η αλληλεπίδραση των δύο πρωταγωνιστών επί σκηνής με την οποία αποδίδεται ανάγλυφα το αδιέξοδο μιας σχέσης, όπου ο άνδρας χάνει το ενδιαφέρον για τη γυναίκα του, ενώ εκείνη είναι όμορφη και θελκτική, ηττημένος από την εσωτερική του πάλη, αγωνιζόμενος για την κατάκτηση της προσωπικής του ευτυχίας. Οι ρόλοι και των δύο διαθέτουν στοιχεία ανδρόγυνου και έτσι «πετούν το μπαλάκι» στον θεατή να αποφασίσει για το δέον συμβείν, πώς να τελειώσει αυτό το παιχνίδι.

    Δύο οικείοι και συμπαθείς χαρακτήρες που πάσχουν παγιδευμένοι στη δίνη ενός καθημερινού αδιεξόδου για τον σύγχρονο άνθρωπο που η συγγραφέας πολύ επιτυχημένα και με μια φρέσκια ματιά κατορθώνει να μεταδώσει στο κοινό.

    «Εγώ δε μπορώ να δω τον εαυτό μου και εσύ δε θέλεις να με δεις!» Αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα για τον εγκλωβισμό πολλών ανθρώπων στο λάθος κοστούμι που συχνά γίνεται καταστροφικό όπως ο δηλητηριασμένος μανδύας του Ηρακλή. Πόσο απίθανη κι απόμακρη μοιάζει η αποδοχή !

    Η σκηνοθεσία της Φένιας Αποστόλου μοντέρνα, λιτή και ουσιαστική, υπηρετεί την εξαιρετική μετάφραση της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ. Οι φωτισμοί της Ευδοκίας Βεροπούλου και η μουσική του ΜιχάληΤσίχλη έδωσαν έμφαση στην εναλλαγή των καταστάσεων και των ρόλων και στο αδιέξοδο των ηρώων.

    Η κατάληξη, στην οποία εκείνος δηλώνει ότι την αγαπά αλλά δεν την ποθεί, κρατώντας τη στο κλουβί που της έχει φτιάξει, με το θύμα να γίνεται θύτης, σε μια αέναη διαδοχή, συνοψίζει αυτό το σύγχρονο δράμα σε μια άκρως ενδιαφέρουσα παράσταση.

  5. Παρακολούθησα το Σάββατο τη παράσταση στο θέατρο 104!Ενα πολύ καλό έργο, με πολύ καλή σκηνοθεσία και δυνατές ερμηνείες.Ως θεατής έλαβα καθ'ολη τη διάρκεια της παράστασης μηνύματα και κυρίως τα δυνατά συναισθήματα των ηθοποιών.Το σίγουρο είναι πως αυτή η παράσταση θα προβλημάτισει τον καθένα μας! Συγχαρητήρια παιδιά και καλή επιτυχία μιας και το Σάββατο ήταν η πρεμιέρα σας.. Ευχαριστουμε πολύ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ!!!!!