«Υπερβολές!»

Διαγωνισμός από 31/05 έως 04/06
Κείμενο: (αλφαβητικά): Γιάννης Καλαβριανός, Μαριάννα Κάλμπαρη, Βασίλης Μαυρογεωργίου
Σκηνοθέτης: (αλφαβητικά): Γιάννης Καλαβριανός, Μαριάννα Κάλμπαρη, Βασίλης Μαυρογεωργίου
Σκηνογραφία: Χριστίνα Κάλμπαρη
Κοστούμια: Χριστίνα Κάλμπαρη
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Μουσική: Νέστωρ Κοψιδάς
Ερμηνεύουν: (αλφαβητικά): Δέσποινα Γιαννοπούλου, Κατερίνα Λυπηρίδου, Άγγελος Μπούρας
Κερδίστε διπλές προσκλήσεις για την παράσταση «Υπερβολές!» για την ημέρα 03/06 στις 21:00
Κερδίστε διπλές προσκλήσεις για την παράσταση «Υπερβολές!» για την ημέρα 04/06 στις 21:00
Ελάτε στην Κοινότητα της Θεατρομάνια και λάβετε μέρος στους διαγωνισμούς

Περιγραφή

Οι τρεις συγγραφείς-σκηνοθέτες εξερευνούν, καθένας μέσα από την προσωπική του ματιά και μέσα από τη δική του πρωτότυπη ιστορία, τα όρια της φανερής αλλά και κρυμμένης βίας που διέπει τις ανθρώπινες σχέσεις σήμερα. Της βίας που ελλοχεύει
παντού και απειλεί ανά πάσα στιγμή να ξεπηδήσει και να μας κατασπαράξει.

Τα τρία μονόπρακτα που δημιουργήθηκαν ειδικά για την παράσταση, μολονότι παρουσιάζουν τρεις διαφορετικές και ανεξάρτητες μεταξύ τους ιστορίες, συνδέονται με την από κοινού επιλογή των δημιουργών τους να κινηθούν σε ψυχικά τοπία όπου η βία ξεπερνά όρια αμφιλεγόμενα και αποκτά εκφάνσεις σκοτεινές, περίπλοκες, άρρηκτα συνδεδεμένες με την εποχή μας. Σε καταστάσεις που δύνανται να προκαλέσουν αμηχανία οδηγώντας σε εκφράσεις του τύπου: «Ελάτε τώρα…υπερβολές!»

Περισσότερα

«Υπερβολές!» συνηθίζουμε να λέμε για ό,τι θεωρούμε ότι ξεπερνά τα όρια του
«κανονικού», του «φυσιολογικού». Τι είναι όμως «κανονικό» ή «φυσιολογικό» και
ποιος μπορεί σήμερα να ισχυριστεί ότι είναι σε θέση να το ορίσει; Είναι δυνατόν να
μιλάμε για βία «κανονική» ή για συναισθήματα «υπερβολικά»;

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΙΑ ΜΟΝΟΠΡΑΚΤΑ
«Πρώτη φορά συναντούσα άνθρωπο που μιλούσε σαν τρένο»
του Γιάννη Καλαβριανού, με την Δέσποινα Γιαννοπούλου
Βασικό συστατικό της ζωής σε οργανωμένες κοινότητες είναι η εμπιστοσύνη πως ο
καθένας κάνει σωστά τη δουλειά του. Μπαίνουμε σε κτίρια, ταξιδεύουμε, τρώμε,
νοσηλευόμαστε, γιατί έχουμε ατύπως συμφωνήσει πως κάποιοι έχουν κατασκευάσει,
οργανώσει και ελέγξει όλα όσα εμείς θα χρησιμοποιήσουμε. Η άρση αυτής της
εμπιστοσύνης, έχει ανεξέλεγκτες συνέπειες.
Μια γυναίκα, μητέρα ενός από τα θύματα των Τεμπών, λαμβάνει λογαριασμό νερού
ύψους 2.750 ευρώ. Και πάει στην ΕΥΔΑΠ να δει τι μπορεί να έχει συμβεί. Και
συναντάει έναν άνθρωπο που μιλούσε σαν τρένο. Και μία αφίσα με μια Καρυάτιδα.
Μία ημέρα που ένιωθε αρκετά ζωντανή.

«Ο πατέρας μου ήταν ένας πολύ θυμωμένος άνθρωπος»,
της Μαριάννας Κάλμπαρη, με την Κατερίνα Λυπηρίδου
Συμμετέχουν Μαριάννα Κάλμπαρη/Μαριλένα Μόσχου
«Γύρισα στο πατρικό μου. Το μωρό έκλαιγε όλη μέρα. Και ο πατέρας μου ούρλιαζε..
Δε με ένοιαζε τίποτε. Ήθελα μόνο να πεθάνω. Ή μάλλον ήθελα να πεθάνει πρώτα
εκείνο και μετά εγώ. Για να πεθάνω ήσυχη. Πόσο κακιά, πόσο αναίσθητη είσαι;
σκεφτόμουν. Πόσο τρελή είσαι; έλεγε η μάνα μου. Κατέστρεψες τη ζωή σου. Γιατί;
Για μια ιδέα; Για το θέατρο; Αφού στο είπα, δεν κάνεις για ηθοποιός…Και εγώ
έκλαιγα.. Και το μωρό έκλαιγε, έκλαιγε με ασταμάτητους λυγμούς. Έσκυβα το κεφάλι
και περίμενα. Τι περίμενα; Μέχρι τη μέρα που-»

«O άνθρωπος της διπλανής πόρτας»,
του Βασίλη Μαυρογεωργίου, με τον Άγγελο Μπούρα
(Το κείμενο διαμορφώθηκε στις πρόβες από τον Άγγελο Μπούρα και τον Βασίλη
Μαυρογεωργίου.)
Δεν σου κάνει εντύπωση όταν σε προσπερνάει στο δρόμο. Δεν τον παρατηρείς όταν
κάθεται δίπλα σου στο λεωφορείο. Είναι ένας τυπικός , συνεπής, εργατικός
άνθρωπος.
Δεν έχει δώσει ποτέ δικαίωμα.
Μόνο τα καλύτερα έχουν να πουν  γι' αυτόν συνάδελφοι και γείτονες.
Πάντα με 5 αστέρια τον αξιολογούν οι πελάτες του.
Είναι ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας.
Παρακαλώ πολύ κλείστε την πόρτα όσο διαβάζετε τα χαρτιά θα περιμένω απ' έξω,
“πολλά συμβαίνουν στις μέρες μας”.
Η σπονδυλωτή παράσταση «Υπερβολές!» αποτελεί το τρίτο και τελευταίο μέρος του
τριπτύχου πρωτότυπων νεοελληνικών κειμένων υπό τη θεματική «Βία παντού»,
που παρουσίασε το Θέατρο Τέχνης κατά την διετία 2021-23 με την υποστήριξη
επιχορήγησης του ΥΠΠΟΑ.
Οι δύο προηγούμενες παραγωγές που δημιουργήθηκαν και παρουσιάστηκαν στο
πλαίσιο της «Βίας παντού» είναι το «Cry» σε κείμενο-σκηνοθεσία Λένας
Κιτσοπούλου και το «Μοτέλ» σε κείμενο-σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου .

Οργάνωση παραγωγής: Αλεξάνδρα Χάμπαση
Βοηθός σκηνοθέτη (Βασίλη Μαυρογεωργίου): Στάθης Γεωργαντζής
Συνεργάτης σκηνοθέτη (Μαριάννας Κάλμπαρη): Μαριλένα Μόσχου

Φωτογραφίες

Πότε & Πού

Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν - Φρυνίχου

από 31/05 έως 04/06
Φρυνίχου 14, Αθήνα
Τηλ: 210 3222464, 210 3236732 Email: [email protected] Website: www.theatro-technis.gr

Εισιτήρια: 18 ευρώ-15 ευρώ μειωμένο-5 ευρώ ατέλεια
Πληροφορίες: Δευτέρα-Παρασκευή 10-1μμ: 2103228706
Καθημερινά 5-10μμ: 2103222464
Προπώληση: Δευτέρα-Παρασκευή 10-1μμ: 2103228706 Καθημερινά 5-10μμ: 2103222464

Ημέρες & Ώρες
Δ
Τ
Τ 21:00
Π 21:00
Π 21:00
Σ 21:00
Κ 21:00
Πρόσβαση

Στάση μετρό Ακρόπολη

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ειδα χθες τη παρασταση Καλα κειμενα με αξιολογες ερμηνειες και στα τρια μονοπρακτα πανω σε διαφορετικες μορφες βιας Αφορουσε την αδιαφορια υπαλληλων πρωην ΔΕΚΟ στην εξυπηρετηση πολιτων με αποτελεσμα να ασκειται πιεση σε αυτους με επακολουθο ανεξελεντες καταστασεις,τα αδιεξοδα των θελω οταν μπαρχουν αλλες προτεραιοτητες και απροοπτα στην ζωη και η μοναξια στη ζωη σε συνδιασμο με τη μη εμπιστοσυνη στον εαυτο μας

  2. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ παράσταση!!! Τρία μονόπρακτα το ένα καλύτερο απ'το άλλο.
    Στο πρώτο μονόπρακτο η Κατερίνα Λυπηρίδου με το ταλέντο και την ζωντανιά της δίνει ένα ρεσιτάλ ερμηνείας που μας καθηλώνει και μας συγκινεί. Ένα βαθύ κείμενο, γεμάτο αλήθειες και μια εσωτερική ερμηνεία που προβληματίζει έντονα κυρίως το γυναικείο κοινό και θέτει αυτόματα πολλά ερωτηματικά όπως: "Τις προτεραιότητες τι θέτουμε εμείς στην ζωή μας ή αν δίδονται με βάση τα κοινωνικά στερεότυπα πως αλληλεπιδρούν στην ψυχοσύνθεσή μας;" " Για να είμαστε ευδαίμονες θα πρέπει να αποτινάξουμε τον ζυγό των στερεοτύπων που συνθλίβει τα όνειρα και την προσωπικότητα μας οδηγόντας μας σε έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής, τον "κοινωνικά αποδεκτό" ή να συνυπάρξουμε με αυτά μη ορίζοντας την ίδια μας την ζωή και να πορευτούμε με τα απωθημένα μας;"
    Στο δεύτερο μονόπρακτο ο εξαιρετικός Άγγελος Μπούρας , με την αμεσότητα και την αβίαστη ερμηνεία του φαίνεται να είναι ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας. Από το πρώτο λεπτό μας παρασύρει στην ιστορία του. Ένας κλιμακωτός μονόλογος με απρόσμενο τέλος που " αποκαθηλώνει " τον άνθρωπο της διπλανής πόρτας και μας κάνει να σκεφτούμε βαθιά για το ποιος τελικά είναι αυτός ο άνθρωπος;
    Στο τρίτο μονόπρακτο η εξαιρετική Δέσποινα Γιαννοπούλου με γλαφυρό ύφος μας περιγράφει διάφορες σκηνές που λίγο πολύ, όλοι μας έχουμε ζήσει στις " αθάνατες ελληνικές δημόσιες υπηρεσίες". Ένα πολύ ωραίο κείμενο εύστοχο, γεμάτο χιούμορ που προβληματίζει εξίσου. Ο κάθε χαρακτήρας απορροφημένος απ' τον προβληματικό μικρόκοσμό του ,ζεί την " μοναδικότητά του" αποστασιοποιημένος συναισθηματικά, αποκομμένος απ' το διπλανό του μη σκεπτόμενος πως αυτό αντανακλά στους άλλους και αδιαφορώντας για τις συνέπειες.
    Υπέροχη παράσταση! Μην τη χάσετε! Ευχαριστούμε πολύ θεατρομάνια για την πρόσκληση!!!