Melodrama

Αρχείο Παίχτηκε από 25/11/2015 έως 26/11/2015
στο Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση
Συγγραφέας: Krimerné Dr. Eszter Salamon
Ερμηνεύουν: Eszter Salamon

Περιγραφή

Στις πατρίδες του «χαμένου» κομουνισμού, την Πολωνία, την Τσεχία και την Ουγγαρία, χτυπάει η καρδιά του τρίτου και τελευταίου κύκλου του γεωπολιτικού φεστιβάλ της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, από 11 έως 29 Νοεμβρίου 2015.
Melodrama: Σε αυτή την καθηλωτική περφόρμανς-ντοκιμαντέρ η Ουγγαρέζα χορογράφος, χορεύτρια και περφόρμερ ζωντανεύει μια ολόκληρη ζωή σαν να ήταν πραγματικά δική της.

Περισσότερα

Φεστιβάλ στη Στέγη

Transitions 3: Central Europe


Η Έστερ Σάλαμον, αναζητώντας πριν από μερικά χρόνια στο διαδίκτυο δημοσιεύματα σχετικά με το όνομά της, ανακάλυψε μια γυναίκα με το ίδιο όνομα που ζούσε σε ένα χωριό της Ουγγαρίας. Ταξίδεψε έως εκεί το 2006 για να την συναντήσει και να την ακούσει να της αφηγείται τη ζωή της. Το 2012 επανέλαβε το ταξίδι και τη συνέντευξη.

Με βάση το υλικό των δύο συνεντεύξεων, έφτιαξε μια περφόρμανς-ντοκιμαντέρ γύρω από τη ζωή μιας απλής εξηντάχρονης γυναίκας από την Ουγγαρία. Καθισμένη σε μια πολυθρόνα, η Έστερ Σάλαμον γίνεται επί σκηνής μια άλλη Έστερ Σάλαμον, «φορώντας» την ομιλία, τις κινήσεις, τις χειρονομίες και την προσωπική ιστορία της συνονόματής της. Η χορογράφος και εξαιρετική ερμηνεύτρια καθηλώνει το κοινό επί δυόμιση ώρες με τον πηγαίο μονόλογό της, που ζωντανεύει μια ολόκληρη ζωή σαν να ήταν πραγματικά δική της.

Η γηραιά κυρία Σάλαμον γεννήθηκε αμέσως μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, σε μια Ουγγαρία που ανήκε πλέον στο Ανατολικό Μπλοκ. Γεμάτη ζωντάνια και αγάπη, αντιμετώπισε τις δυσκολίες της ζωής που έβαλαν σε δεύτερη μοίρα τις δικές της επιθυμίες. Η ζωή της σημαδεύτηκε από τα ιστορικά γεγονότα του δεύτερου μισού του εικοστού αιώνα και των αρχών του εικοστού πρώτου, που περνούν μπροστά από τα μάτια των θεατών σαν σε ταινία, μέσα από το πρίσμα της ιστορίας ενός ανθρώπου.

Με την επανερμηνεία μιας ζωής, η χορογράφος Σάλαμον θέτει τα ερωτήματά της για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η μνήμη και η ιστορία. Τι από όσα θυμόμαστε είναι ανάμνηση και τι είναι ερμηνεία; Πώς εγγράφονται στην Ιστορία οι ανεπίσημες ιστορίες; Τι μπορεί να είναι για τον καθένα ένα στοιχείο μνήμης και ταυτότητας; Και μπορεί άραγε ο καθένας μας να ξαναγράψει την Ιστορία;

 

Σύλληψη, Συνεντεύξεις & Ερμηνεία: Eszter Salamon
Κείμενο: Krimerné Dr. Eszter Salamon
Επιμέλεια κειμένου: Lindy Annis & Eszter Salamon
Διδασκαλία: Lindy Annis
Προβολές: Angela Anderson
Μουσική: Terre Thaemlitz
Μίξη ήχου: Sabine Ercklentz
Οργάνωση & Παραγωγή: Sandra Orain / Studio E.S - Alexandra Wellensiek / Botschaft
Ευχαριστίες: Sasa Asentic, Bojana Cvejić, Erzsebet Salamon, Ferenc Salamon, Minze Tummescheit, Haus der Kulturen der Welt, Hebbel am Ufer
 

Με χρηματοδότηση από το Hauptstadtkulturfonds
 Συμπαραγωγή: Berlin Documentary Forum 2 (Βερολίνο), Far° - Festival des arts vivants (Νυόν, Ελβετία), Next Festival (Βαλανσιέν)

 Με την υποστήριξη του Le Kwatt

 

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΡΑΣΗ

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου

Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές (Γλώσσα: Αγγλικά με διερμηνεία)

Συντονισμός: Χριστιάνα Γαλανοπούλου, ιστορικός τέχνης, καλλιτεχνική διευθύντρια του MIRfestival
Διαβάστε περισσότερα:

  • Το 2014, η Έστερ Σάλαμον προσκλήθηκε στο MoMA της Νέας Υόρκης και στο Jeu de Paume του Παρισιού, όπου παρουσίασε το Eszter Salamon 1949, ένα έργο πάνω στην ταυτότητα και τη μνήμη, βασισμένο στην έρευνα και τις συνεντεύξεις για το Melodrama. Τρεις διαφορετικές γυναίκες ερμήνευαν ταυτόχρονα υλικό από τις συνεντεύξεις της Σάλαμον του Melodrama, δίνοντας μια νέα διάσταση στην έρευνα της χορογράφου πάνω στη διάσταση σώματος, λόγου και μνήμης.
  • H Έστερ Σάλαμον είναι Ουγγαρέζα χορογράφος, χορεύτρια και περφόρμερ που ζει στο Παρίσι και το Βερολίνο. Μετά την αποφοίτησή της από την Εθνική Ακαδημία Χορού της Βουδαπέστης, το 1992, συνεργάστηκε με πολλούς χορογράφους στη Γαλλία. Από το 2001 άρχισε να δημιουργεί δικές της σόλο και ομαδικές δουλειές που έχουν περιοδεύσει σε όλη την Ευρώπη, την Ασία, τη Βόρεια και τη Νότια Αμερική, σε διεθνή φεστιβάλ και σημαντικά θέατρα.
  • Στην πολύπλευρη χορογραφική πρακτική της, εκτός από την κινησιολογία, χρησιμοποιεί επίσης στοιχεία μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ, βίντεο και μουσικής. Έχει προσκληθεί πολλές φορές να παρέμβει σε μουσεία με περφόρμανς και εικαστικά έργα. Στόχος της είναι να κινητοποιήσει, μέσω γνωστικών και κιναισθητικών διαδικασιών, το σύνολο των αισθήσεων και της σκέψης των θεατών που παρακολουθούν τις περφόρμανς της.
  • Τα τελευταία χρόνια, το θέατρο ντοκουμέντο είναι πολύ διαδεδομένο στην Ευρώπη. Η δραματουργία του βασίζεται σε έρευνα πάνω σε ιστορικά ντοκουμέντα και, πολλές φορές, αναμειγνύει μυθοπλασία, ιστορικά ντοκουμέντα και κοινωνική κριτική, χωρίς να αποκλείει και μια ποιητική διάσταση. Η τάση αυτή εντοπίζεται και στο χορό. Αφορά την πραγματικότητα και απευθύνεται με πολύ άμεσο τρόπο στο κοινό, νοηματοδοτώντας με νέο τρόπο τις παραστατικές τέχνες.

http://www.sgt.gr/gre/SPG1467/