Όπου κι αν πας να μη χαθείς

από 07/10 έως 27/04
3ος χρόνος παραστάσεων
Διάρκεια: 150' (χωρίς διάλειμμα)
Κείμενο: Νίκος Σκορίνης
Διασκευή: Δημήτρης Μυλωνάς
Δραματουργική επεξεργασία: Άννα Ελεφάντη
Σκηνοθέτης: Δημήτρης Μυλωνάς
Σκηνογραφία: Νάντια Κασσάρα
Κοστούμια: Νάντια Κασσάρα
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Κίνηση: Ειρήνη Κυρμιζάκη
Ερμηνεύουν: Άννα Ελεφάντη, Νίκος Παλιούρας, Θαλής Πολίτης, Δήμητρα Μάζη, Τιγκράν Αμπραμιάν, Δάφνη Δίγκα.

Περιγραφή

Η παράσταση «Όπου κι αν πας να μη χαθείς» που βασίζεται στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Νίκου Σκορίνη, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά και δραματουργική επεξεργασία Άννας Ελεφάντη, μετά την τεράστια επιτυχία που σημείωσε για δύο συνεχόμενες θεατρικές σεζόν, θα παρουσιαστεί για τρίτη χρονιά στην Πάνω Σκηνή του «Από Μηχανής» Θεάτρου από τις 7 Οκτωβρίου 2023.

Περισσότερα

Η μεταφορά του συγκλονιστικού και πολυδιάστατου αυτού μυθιστορήματος το οποίο έως σήμερα έχει πουλήσει πάνω από 20.000 αντίτυπα, ήταν μια αληθινή πρόκληση, το σκηνικό όμως αποτέλεσμα δικαίωσε τους δημιουργούς καθώς αγαπήθηκε από την πρώτη στιγμή από το θεατρόφιλο κοινό.

Για το εξαιρετικά ενδιαφέρον αυτό θεατρικό εγχείρημα έγραψε ο ίδιος ο συγγραφέας, Νίκος Σκορίνης:

«Το Όπου κι αν πας να μη χαθείς όπως και ο πολυταξιδεμένος κεντρικός του ήρωας, ο Ορέστης, έχει ήδη αρχίσει το μεγάλο του ταξίδι στον κόσμο της λογοτεχνίας και ήρθε η ώρα να εξερευνήσει και το συναρπαστικό κόσμο του θεάτρου. Η σκηνοθετική ματιά του Δημήτρη Μυλωνά, η δραματουργική επεξεργασία της Άννας Ελεφάντη αλλά και η καρδιά της ίδιας της παράστασης, ο θίασος αποτελούμενος από 6 ταλαντούχους ηθοποιούς, οδήγησαν σε ένα ανέβασμα πραγματικά θαυμάσιο. Είναι μαγικό να βλέπεις τους χαρακτήρες που εσύ, από άλλη θέση, έχεις ζήσει, έχεις φανταστεί, να παίρνουν σάρκα κι οστά, να γίνονται τρισδιάστατοι. Είναι μοναδικό να ακούς τις ιστορίες που εσύ έχεις συνθέσει στο χαρτί, να εκφέρονται με τόση αγάπη κι ευρηματικότητα.  Κι είναι πραγματικά υπέροχο ως μέλος αυτής της ιδιαίτερης κοινότητας που κάθε βράδυ συναντιέται στο θέατρο, όλα όσα έζησες, φαντάστηκες, έγραψες, συνέθεσες, να συγκινούν το ίδιο έντονα και το υπόλοιπο κοινό. Ένα μεγάλο μπράβο από καρδιάς!»

Το «Όπου κι αν πας να μη χαθείς» λειτουργεί ως ένα σύγχρονο «έπος», μια σύγχρονη Οδύσσεια στην οποία ξετυλίγεται η Ιστορία της νεότερης Ελλάδας από τη δεκαετία του 1950 έως και τις μέρες μας και μαζί η ξενιτιά, η δικτατορία, τα κινήματα, η μεταπολίτευση, η πτώση του ανατολικού μπλοκ κ.α. Η περιπλάνηση του κεντρικού ήρωα Ορέστη στους τόπους της Ιστορίας, γίνεται ένα ταξίδι με προορισμό την προσωπική του «Ιθάκη» αλλά ταυτόχρονα αντανακλά την προσδοκία και τη ματαίωση μιας ολόκληρης γενιάς, μιας ολόκληρης εποχής.

Η λογοτεχνία και τα ηχητικά ιστορικά ντοκουμέντα, το θέατρο και η Ιστορία συνομιλούν σκηνικά, η αφήγηση και η δράση εναλλάσσονται δημιουργικά έτσι ώστε να απολαμβάνουμε επί σκηνής μια παράσταση από έναν εξαμελή θίασο ταλαντούχων νέων ηθοποιών, γεμάτη συγκίνηση, χιούμορ, ατμόσφαιρες, ανατροπές, μια παράσταση στην οποία η «μεγάλη» Ιστορία συναντιέται με τις «μικρές» ιστορίες των χαρακτήρων που έρχονται να μας τις εκμυστηρευτούν και μαζί να ξυπνήσουν τις δικές μας μνήμες, τις δικές μας προσδοκίες.

Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠΠΟΑ.

Κατασκευή σκηνικού: Γκέντι Κούση

Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Trailer: Γρηγόρης Χατζάκης

Makeup & hairstyling: Δέσποινα Τρελλοπούλου

Βοηθοί σκηνοθέτη: Δήμητρα Μάζη

Βοηθός ενδυματολόγου: Ζωή Σιαμαντά

Υπεύθυνη επικοινωνίας: Βάσω Σωτηρίου

Μια παραγωγή της Εταιρείας Θεάτρου Εν Δράσει

Φωτογραφίες

Βίντεο

Πότε & Πού

Από Μηχανής

από 07/10 έως 27/04
Ακαδήμου 13 Μεταξουργείο Αθήνα Τ.Κ. 104 36
Τηλ: 210 5232097 Email: [email protected] Website: /amtheater.gr/

Εισιτήρια: Κανονικό: 16 ευρώ
Φοιτητικό, ανέργων, ΑΜΕΑ: 13 ευρώ
Ομαδικό: 8€
Πληροφορίες: 210 5232097
Προπώληση: https://www.more.com/theater/opou-ki-an-pas-na-mi-xatheis-3os-xronos/

Ημέρες & Ώρες
Δ
Τ
Τ
Π
Π
Σ 17:00
Κ

26 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Υπέροχη παράσταση ανθρώπινη και συγκινητικη.Ολοι οι ηθοποιοί δίνουν τον καλλίτερό τους εαυτό με ερμηνείες που συγκλονιζουν.Πολλά μπράβο σε όλους τους συντελεστές.
    ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ ευχαριστώ θερμά για την ευκαιρία που μου δωσατε να την παρακολουθήσω.

  2. Εξαιρετική παράσταση, βαθιά πολιτική και ανθρωπιστική. Με ερωτήματα και προβληματισμούς διαχρονικούς. Όμορφο κείμενο και ερμηνείες απο τους ηθοποιούς.
    Φεύγεις γεμάτη, έχοντας συγκινηθεί, προβληματιστεί.
    Ειναι απο τις παρατάσεις που μετά το τέλος της τις συζητάς αναλύοντας τα οσα διαδραματίστηκαν.

  3. Η παράσταση ήταν πραγματικά φανταστική και με καθήλωσε παρόλη τη μεγάλη της διάρκεια, περίπου δυόμιση ώρες, χωρίς διάλειμμα. Οι ηθοποιοί ακούραστοι στην ερμηνεία τους και παραστατικοί σε κάθε τους κίνηση δίνοντας μας την αίσθηση ότι ζούμε κ εμείς τα γεγονότα στην ιστορία τους. Προτείνω να την παρακολουθήσετε! Θεατρομάνια σε ευχαριστούμε πολύ!!!

  4. Είδα χτες την παράσταση χωρίς να έχω δει- διαβάσει τίποτα για αυτήν. Στην αρχή ξεκίνησε πολύ ελπιδοφόρα τόσο από την πλευρά του θέματος με το οποίο φαινόταν ότι θα καταπιαστεί, όσο και των ηθοποιών και της σκηνοθετικής ματιάς, με εξαίρεση μόνο το γεγονός ότι οι περισσότεροι ηθοποιοί φώναζα σαν να έπαιζαν σε ένα πελώριο θέατρο και όχι στη μικρή σκηνή του από μηχανής. Στην πορεία όμως κάθε ελπίδα διαψεύσθηκε γιατί το κείμενο ήταν αδύναμο χωρίς συμπαγής χαρακτήρες, η πλοκή ανισοβαρή και αδιάφορη και οι φωνές συνεχίστηκαν. Εν κατακλείδι η παράσταση είναι κουραστική λόγω διάρκειας και αδιάφορη λόγω κειμένου που δεν μπορεί να σωθεί από τις πραγματικά καλές ερμηνείες των ηθοποιών εξαιρουμένου του κομματιού των φωνών που φυσικά είναι σκηνοθετική οδηγία. Ξεχωρίζει όλων η κα. Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου.

  5. Εξαιρετική παράσταση που στηρίζεται στο κέφι και την ασταμάτητη κίνηση και ενέργεια των ηθοποιών. Πολλές ιστορικές αναφορές που προσομοιάζουν σε ένα παλίμψηστο του 20ου αιώνα και βοηθάνε στο να θυμηθεί ο θεατής την ιστορία σαν φιλμ. Το βιβλίο δεν βοηθάει και πολύ την παράσταση γιατί φαντάζει κάπως τραβηγμένο ώστε να καλύψει τις απαιτούμενες 600 σελίδες των μυθιστορημάτων που εκδίδει ο Λιβάνης και πουλάνε. Ο ήρωας αργεί πολύ να συνειδητοποιήσει αν είναι επαναστάτης ή ασυγκράτητος ερωτύλος! Επίσης ενώ η μάνα ξεκινά με κομβικό ρόλο περνά γρήγορα στο περιθώριο, όμως ξεχωρίζει σαν ρόλος, ίσως και λόγω της ηθοποιού που αξιοποιεί υποκριτικά το συναίσθημα που εγείρει κάθε μητρική φιγούρα.
    Θα την πρότεινα σίγουρα να την δει κάποιος γιατί ο θίασος δε σε αφήνει να βαρεθείς και σε καθοδηγεί να μάθεις και να σκεφτείς.

  6. Μία μέτρια παράσταση που δεν κατάφερε να με κερδίσει στο σύνολό της. Οι ερμηνείες ήταν πομπώδεις με εξαίρεση την κυρία Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου που ξεχώρισε με το υποκριτικό της ταλέντο.
    Η σκηνοθετική προσέγγιση του έργου ήταν λίγο παιδική και κουραστική. Ο κεντρικός ήρωας Ορέστης έπαιζε με τον ίδιο παιδικό τρόπο σε όλη την διάρκεια του έργου παρότι η ηλικία του δεν παρέμενε ίδια. "Αβάσταχτη ελαφρότητα" σε ένα έργο βαθιά ιστορικό...

  7. Μας γοήτευσε η παράσταση! Η δραματοποίηση ανέδειξε το κείμενο και στήριξε μια εξαιρετικά δημιουργική σκηνοθεσία με γρήγορο ρυθμό, δουλεμένη στην παραμικρή της λεπτομέρεια. Χαρήκαμε πολύ όλες τις ερμηνείες. Μπράβο σας! Θεατρομάνια, σε ευχαριστούμε θερμά.

  8. Ειδαμε την εξαιρετικη παρασταση οπου κι αν πας να μην χαθεις απο νεους ηθοποιους που εδωσαν τον καλυτερο ευτο τους Παρακολουθουμε την Ιστορια του ηρωα μας του Ορεστη απο την αρχη της ζωης του τις περιπετειες του θετικες και αρνητικες μεχρι το τελος ττου Ενα λογοτεχνικο εργο που μεταφερεται στη θεατρικη σκηνη Ενδιαφερουσα παρασταση που αξιζει να την δει ο θεατης !Ευχαριστω πολυ για την προσκληση!

  9. Συμπαθητική παράσταση. Όλα τα παιδιά έπαιξαν με κέφι τους ρόλους τους. Ενδιαφέρουσα η χωροχρονικη αφήγηση, μολονότι άρχισε να "ενοχλεί" η επανάληψη της. Καλά και ξεκάθαρα τα ηχητικά ντοκουμέντα. Δυστυχώς, η παράσταση ήταν υπερβολικά μεγάλη σε διάρκεια. Σχεδόν ξεπέρασε τις 2,5 ώρες, χωρίς διάλειμμα. Το κοινό ειλικρινά άρχισε να κουράζεται, όσο κι αν παρέμενε στις θέσεις του. Από ένα σημείο και μετά, ειλικρινά, ήταν εξαντλητικη η παράσταση και φάνηκε και στην εξέλιξη του έργου η αύξηση της ταχύτητας εξιστόρησης του ώστε να φτάσουμε κάποια στιγμή στο τέλος. Έχασε πολλούς πόντους το θεατρικό. Δυστυχώς, ισχύει το κλασικό "παν μέτρον άριστον".