3490

Συλλέκτης

Διάρκεια: 80’
Συγγραφέας: John Fowles
Μετάφραση: Μαριλένα Παναγιωτοπούλου
Δραματουργική επεξεργασία: Μαριλένα Παναγιωτοπούλου
Σκηνοθέτης: Ένκε Φεζολλάρι
Σκηνογραφία: Γιώργος Λυντζέρης
Κοστούμια: Γιώργος Λυντζέρης
Φωτισμοί: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου
Ερμηνεύουν: Γιώργος Παπαπαύλου, Πολυξένη Μυλωνά

Περιγραφή

Ο «Συλλέκτης», το πρώτο μυθιστόρημα του John Fowles, ανεβαίνει από τις 18 Δεκεμβρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.15, στον Πολυχώρο Vault, σε μετάφραση - δραματουργική επεξεργασία της Μαριλένας Παναγιωτοπούλου και σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι, με τους Γιώργο Παπαπαύλου και Πολυξένη Μυλωνά. Πρόκειται για το μυθιστόρημα το οποίο καθιέρωσε τον John Fowles ως έναν από τους κορυφαίους σύγχρονους πεζογράφους σε παγκόσμια κλίμακα. Η ένταση και η δυναμική του κειμένου καθώς και το σασπένς της ιστορίας κατατάσσουν το βιβλίο, που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο και το θέατρο, στα πιο σημαντικά θρίλερ της μεταπολεμικής λογοτεχνίας.

Περισσότερα

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ
Δυο κόσμοι εντελώς διαφορετικοί, υποχρεώνονται με τη βία να συνυπάρξουν μέσα στο υπόγειο κελάρι ενός παλιού σπιτιού στην αγγλική εξοχή: από τη μια αυτός του μικροαστού κι ακαλλιέργητου Κλεγκ, του οποίου μοναδικό ενδιαφέρον είναι η συλλογή πεταλούδων, και από την άλλη εκείνος της μορφωμένης και μεγαλοαστής Μιράντας, φοιτήτριας στη Σχολή Καλών Τεχνών. Στην Αγγλία των έντονων κοινωνικών διακρίσεων, που η καθημερινή ζωή δεν αφήνει κανένα περιθώριο ουσιαστικής επαφής ανάμεσα στις διαφορετικές τάξεις, ο ήρωας, με τον πλέον ανορθόδοξο και σκληρό τρόπο, καταφέρνει να τις αναμίξει σε ένα εκρηκτικό κοκτέιλ.  Απαγάγει τη Μιράντα και την υποχρεώνει σε μια συγκατοίκηση μαζί του, ενώ ταυτόχρονα καταγράφονται οι πολλαπλές οπτικές του μοιραίου αυτού «πειράματος»: κάθε ήρωας, ενδοσκοπούμενος, παρατηρεί, σχολιάζει και ενίοτε συμπεραίνει πράγματα για τη μεταξύ τους σχέση σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, ενώ ταυτόχρονα παρακινεί τον θεατή να κάνει από την πλευρά του το ίδιο. Το διασκευασμένο για το θέατρο μυθιστόρημα του John Fowles δεν διατηρεί μόνο στο ακέραιο τη διεισδυτική ματιά του δημιουργού πάνω στη συντηρητική αγγλική κοινωνία και τον ανάγλυφο τρόπο να προβάλει τις εμμονές και τις ανακολουθίες της, αλλά και την ικανότητα του να απευθύνει την ουσία του συγκεκριμένου προβληματισμού σε κάθε κοινότητα που πλήττεται από φαινόμενα ταξικών διακρίσεων, αποκλεισμών και εντέλει φόβου να αποδεχθεί κάθε μορφή ετερότητας.

Η ΥΠΟΘΕΣΗ
O Φρέντερικ, ένας νεαρός ταπεινής καταγωγής αρκετά μοναχικός, ασχολείται (από μικρή ηλικία) με τη συλλογή πεταλούδων και είναι γοητευμένος από τη Μιράντα, μια νεαρή φοιτήτρια της Καλών Τεχνών, από οικογένεια ανώτερης κοινωνικής τάξης, με πολλούς φίλους και πλούσια κοινωνική ζωή. Όταν ο Φρέντερικ κερδίζει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό στο ΠΡΟΠΟ αρχίζει να παρακολουθεί επισταμένα την Μιράντα, την οποία τελικά απαγάγει και κλείνει για ένα μήνα στο ειδικά διαμορφωμένο -από εκείνον- κελάρι μιας απομονωμένης βίλας, λίγο πιο έξω από το Λονδίνο. Σε αυτό το διάστημα οι δύο νέοι θα ζήσουν την ίδια κατάσταση (της απαγωγής και του εγκλεισμού) από μία εντελώς διαφορετική οπτική. Ο Φρέντερικ έχει στήσει ένα σχέδιο αγάπης. Η Μιράντα είναι θύμα ενός σχεδίου απαγωγής.

Δραματολόγος: Ναταλί Μηνιώτη
Μουσική Επιμέλεια: Ένκε Φεζολλάρι
Βοηθός Σκηνοθέτη: Δάφνη Λιανάκη
Βοηθός Σκηνογράφου: Ανθή Παρασκευά - Βελουδογιάννη
Επιστημονική Σύμβουλος – Εγκληματολόγος: Κάτια Σωτηρίου
Φωτογραφίες: Κική Παπαδοπούλου
Επικοινωνία: Μαρία Κωνσταντοπούλου
Παραγωγή: Red Moonlight Productions

Ευχαριστούμε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή για τη φωτογράφιση της παράστασης.

28 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Το μυθιστόρημα του Fowles το οποίο πραγματεύεται δύσκολα θέματα (διαφορετικότητα, πάλη κοινωνικών τάξεων, ζητήματα ηθικής και αρχής, θέση θύτη και θύματος μέσα σε καθεστώς εγκλεισμού), μεταφέρθηκε με εξαιρετική επιτυχία στη σκηνή από δύο νέα ταλαντούχα παιδιά που σίγουρα θα μας απασχολήσουν στο μέλλον.
    Ο Γιώργος Παπαπαύλου καταφέρνει να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του ρόλου του με εξαιρετική επιδεξιότητα. Η ερμηνεία του αποτυπώνει σε όλο το εύρος τη διχασμένη προσωπικότητα του ήρωα που υποδύεται, του διαταραγμένου και βαθιά πληγωμένου Φρέντερικ.
    Η Πολυξένη Μυλωνά καθηλώνει με τον δικό της τρόπο. Καταφέρνει να περάσει στο κοινό την απελπισία,την απόγνωση, τον φόβο μα και τον οίκτο ταυτόχρονα της Μιράντας με τις συνεχείς αλλαγές τόσο στον τόνο της φωνής όσο και στην κίνησή της, παραμένοντας μέχρι το τέλος στην ουσία του ρόλου της.
    Τα σκηνικά δημιουργούν μια ελαφρά κλειστοφοβία, όπως και θα πρέπει άλλωστε, ο φωτισμός εξαιρετικός όπως και η μουσική επένδυση. Μία θεατρική παράσταση που ξεφεύγει από τις συνηθισμένες και που σίγουρα αξίζει να παρακολουθήσει κανείς. Θεατρομάνια ευχαριστούμε πολύ.

  2. Ενδιαφέρουσα παράσταση, ξεχωρίζει η ερμηνεία του Παπαπαύλου. Ατμοσφαιρικός ο χώρος και ιδιαίτερα πετυχημένη αμεσότητα θεατών-ηθοποιών. Λίγη φροντίδα στο σκηνικό ίσως θα ήταν απαραίτητη.
    Ευχαριστούμε τη Θεατρομάνια για την όμορφη βραδιά.

  3. Καλοστημένη κι ατμοσφαιρική παράσταση που συνεπαίρνει το θεατή. Πετυχημένο και λειτουργικό το σκηνικό, ωραία σκηνοθεσία. Εξαιρετικές ερμηνείες από τον Γιώργο Παπαπαύλου (πραγματικά τρομακτικός) και την Πολυξένη Μυλωνά, συγχαρητήρια!
    Ευχαριστώ πολύ τη Θεατρομάνια για την πρόσκληση.

  4. παρα πολυ καλη πααρασταση.....τελειοι ηθοποιοι....πολυ ωραια σκηνοθεσια και σεναριο.....πολυ δυνατο εργο με στιγμες που ισως ενοχλησουν λιγο τις γυναικες...αλλα πραγματικα νομιζω οτι μια καλη παρασταση οταν σε ταρακουναει για καποιο λογο τοτε καταφερνει και να σου περασει τα μυνηματα της αλλα και οτι το ολο συνολο της παραστασης ειναι πολυ καλο.....πραγματικα ειναι μια παρασταση που αξιζει να πατε

  5. Ειδα τη παρασταση χθες και ευχαριστω πολη την ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ.Και ξερετε γιατι επιτελει σπουδαιο εργο οπως και μερικα ακομα sites;Γιατι μας δινεται η ευκαιρεια να δουμε (δωρεαν) καποιες παραστασεις(διαμαντακια)πολλες φορες που δεν θα πληρωναμε εισιτηριο να τις δουμε...Και γι'αυτο δεν φταιμε εμεις αλλα η πληθωρα των θεατρικων παραστασεων...Που να βρεις τοσα λεφτα και ετσι διαλεγουμε κατι που ειναι ΣΙΓΟΥΡΟ!!! Οσο για το χθεσινο εργο χαιρομαι ακομα,που ημουν εκει....

  6. Παρακολούθησα την παράσταση,γιατί η ομώνυμη ταινία είναι από τις πολύ αγαπημένες μου!Ομολογώ ότι παρόλο που είχα άγχος για το τι θα δω,έμεινα σαφώς ευχαριστημένη!Καλοδουλεμένη παράσταση,ωραία σκηνοθεσία,ο Παπαπαύλου πολύ καλός,ενώ η συμπρωταγωνίστριά του απλά καλή!Όμορφη & η μουσική επένδυση!Είναι μια παράσταση που προτείνεται,κι ευχαριστώ πολύ τη Θεατρομάνια που μου έδωσε την ευκαιρία να την παρακολουθήσω!

  7. Παρακολούθησα την παράσταση μετά από πρόσκληση του theatromania.gr τη Δευτέρα 22-01-18.
    Πολύ καλή επιλογή έργου και παρά τα λιτά σκηνικά η σκηνοθεσία κατάφερε να αποδώσει τα κύρια μηνύματα του συγγραφέα. Αν και φαντάζομαι ήταν η πρώτη σκέψη συνειρμικά, η διαμόρφωση του χώρου της πρωταγωνίστριας παράλληλα με αυτόν του εγκλεισμού της πεταλούδας είχε μια ευρηματική χροιά, τουλάχιστον με τον κυκλικό χορό της κας Μυλωνά.
    Ξεχώρισα τον κύριο Παπαπαύλου για το βλέμμα του ψυχικά διαταραγμένου πρωταγωνιστή. Διατήρησε την απαιτούμενη ευθραυστότητα του χαρακτήρα όπως άλλωστε ενυπάρχει και στο κείμενο, αποφεύγοντας κάθετί brutal ακόμα και στην κινησιολογία του, ενώ σίγουρα αξιέπαινη ήταν και η διάδρασή του με το κοινό σε ένα-δυο σημεία.
    Το έργο του Fowles σε βάζει να σκεφτείς όλες τις εξουσιαστικές σχέσεις σε ένα δίπολο, όπου η όποια επιβολή παλεύει και η ίδια με τους δικούς της δαίμονες, χωρίς να επαναπαύεται στην εν δυνάμει καταστροφική ισχύ της αλλά διαμορφώνει ένα εντελώς προσωπικό πρίσμα για την άσκησή της.
    Ο σκηνοθέτης έχει κάνει και την επιλογή της μουσικής που ακούγεται με ιδιαίτερη επιτυχία, κάποια τραγούδια βγήκα και ήθελα να τα ψάξω.
    Από τα διαμαντάκια της φετινής σεζόν. Μπράβο στους συντελεστές, που φαίνεται να έχουν δουλέψει με μεράκι σε σεβασμό στο έργο. Δεν είναι και εύκολη η δραματοποίηση μυθιστορημάτων άλλωστε, οπότε ένα παραπάνω credit το αξίζουν.
    Ευχαριστώ Θεατρομάνια!
    Νικήτας Μ.

  8. Ωραία παράσταση, με λιτό σκηνικό, αλλά γεμάτη ένταση που προσέδιδαν το θέμα, η μουσική και κυρίως οι ερμηνείες των ηθοποιών. Ειδικά ο ηθοποιός έπειθε απόλυτα ως άτομο με βαριά ψυχοπαθολογία. Άλλη μια παράσταση διαμαντάκι, από αυτές που μας έχει συνηθίσει το Vault.
    Ευχαριστούμε Θεατρομάνια!

  9. Μια παρα πολύ καλοστημένη παράσταση, με εξαιρετική σκηνοθεσία και σκηνικά. Οι ηθοποιοί καταπληκτικοί, συνεχώς μέσα στο ρόλο τους.Μας κράτησε χωρις ανάσα μέχρι το τέλος. Μπράβο για άλλη μια φορά στο Vault για τις καταπληκτικές παραστάσεις που ανεβάζει.
    Ευχαριστώ Θεατρομανία που μου έδωσες την ευκαιρία να παρακολουθήσω την παράσταση

  10. Δεύτερη μέρα του 2018 και το φουαγιέ του θεάτρου Vault γέμισε ασφυχτικά καθώς στο χώρο φιλοξενούνται ταυτόχρονα δυο παραστάσεις. 20 λεπτά μετά τις 9 ανεβήκαμε στον τρίτο όροφο, σε μια αίθουσα γεμάτη γλάστρες περιμετρικά της σκηνής. Η υπάλληλος του θεάτρου, ευγενέστατη, μας κατατόπισε σχετικά με τις θέσεις και έκανε έναν τελικό έλεγχο με βάση τα ονόματα, θυμίζοντάς μου πόσα χρόνια έχουν περάσει από τότε που πήγαινα στο σχολείο. Η παράσταση με κέρδισε από τα πρώτα λεπτά εξαιτίας του εξαιρετικού κειμένου και της πρωτότυπης σκηνοθεσίας. Ειδικότερα βρήκα αρκετά εύστοχη την χρήση του μικροφώνου σε κάποια σημεία καθώς και το σκηνικό με το διάφανο δωμάτιο-φυλακή. Τέλος, οι δυο ηθοποιοί ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στο πνεύμα του έργου και η χημεία μεταξύ τους ήταν ικανοποιητική. Γενικότερα, πρόκειται για μια από τις καλύτερες παραστάσεις που παρακολούθησα τον τελευταίο καιρό. Ευχαριστώ τη θεατρομάνια για τη διπλή πρόσκληση.