Βαλπούργη - Η Ιστορία μιας Μάγισσας

Αρχείο Παίχτηκε από 16/12/2017 έως 28/03/2018
στο Olvio
Διάρκεια: 75'
Κείμενο: Φώτης Θαλασσινός
Σκηνοθέτης: Φένια Αποστόλου
Σκηνογραφία: Άση Δημητρολοπούλου
Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου
Φωτισμοί: Ευδοκία Βεροπούλου
Μουσική: Κωνσταντίνα Πολυχρονοπούλου
Χορογραφία: Φένια Αποστόλου
Ερμηνεύουν: Περικλής Σκορδίλης , Λαμπρινή Γκόλια

Περιγραφή

Πρόκειται για ένα εικαστικό χοροθεατρικό έργο που αποτελεί ύμνο και φόρο τιμής στις γυναίκες που, για αιώνες, βασανίστηκαν και καταπιέστηκαν άδικα. Το πνεύμα της μάγισσας Βαλπούργης περνάει μέσα από ζωές γυναικών που έχουν

αδικηθεί για λόγους φύλου και συμπάσχει μαζί τους. Συζεί με τις ψυχές τους,

αγωνίζεται με τις αγωνίες τους, σβήνει μαζί τους ή ακόμη και χάνεται. Κάθε φορά που ολοκληρώνεται ένα τέτοιο πέρασμα, η μάγισσα ζει μερικές έντονες στιγμές μετάβασης πριν μπει στο επόμενο πρόσωπο.

Περισσότερα

Στην πρώτη ζωή, με την οποία το πνεύμα της μάγισσας αλληλοεπιδρά, έχουμε να κάνουμε με μια πόρνη από την Καταλονία ονόματι Γιασμίν Κασσάνδρα Ντε Λα Βόρδα, η οποία έχει πρωτίστως κακοποιηθεί από τον ίδιο  της τον πατέρα. Ασχολείται με την ζωγραφική και γνωρίζοντας τυχαία τον Νταλί, ζει μερικές στιγμές ξεγνοιασιάς. Η Βαλπούργη ξέρει για την αφέλεια της Γιασμίν και πριν την αφήσει να συνεχίσει την ζωή της, προφητεύει την παλινωδία της στην θλιμμένη ασφάλεια του πρότερου βίου της.

Μετά την Γιασμίν Κασσάνδρα Ντε Λα Βόρδα σειρά έχει η Miss Kate Henderson από

την παγωμένη Σκωτία. Πρόκειται για μία ταλαντούχα μουσικό η οποία περνάει τη   ζωή της αγωνιζόμενη να γίνει γνωστή για το συνθετικό της έργο μέσα  σ’ ένα  αυστηρά ανδροκρατούμενο καλλιτεχνικό περιβάλλον. Η εμμονή της να διαπρέψει την οδηγεί σε μια ψυχοπαθολογική κατάσταση κορεσμένη από παρακρούσεις μεγαλείου,  ψυχωσικά  ξεσπάσματα και δραματικά προσωπικά αδιέξοδα.

Η τρίτη ζωή την οποία επισκέπτεται η μάγισσα είναι η ζωή της Frau Atla. Ο πατέρας της πέθανε όταν αυτή ήταν παιδί  και μεγάλωσε με τον πατριό της, έναν σκληρό άνθρωπο που την   κακοποιούσε συστηματικά. Η  Frau  Atla  μεγαλούργησε σαν ηθοποιός την περίοδο της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης (Γερμανία, Βερολίνο). Παρά την κατάκτηση της   προσωπικής της απελευθέρωσης, δεν  κατόρθωσε  να αποκαταστήσει τις σχέσεις τις με τους άντρες. Ίσως λόγω της μνήμης των άσχημων χρόνων με τον πατριό της. Για την Frau Atla οι άντρες ήταν το φύλο των κατώτερων ενστίκτων.  Σπάνια  τοποθετούνταν μέσα  στην κοινωνία ανεξάρτητοι από τις λιβιδινικές (σεξουαλικές) τους ορμές.

Η τελευταία γυναίκα απ’ την οποία περνάει η Βαλπούργη είναι η Σανίγια. Οι γονείς της την πούλησαν σ’ ένα σωματέμπορο στα δώδεκά της γιατί δεν μπορούσαν να την μεγαλώσουν. Η μικρή Σανίγια κατέληξε σε μια απέραντη περιοχή της Καλκούτας, στο Σοναγκάτσι, να δουλεύει σαν πόρνη. Εκεί υπήρχαν πολλοί οίκοι ανοχής, διακινούνταν ναρκωτικά και η νύχτα είχε μόνο το πιο άσχημο πρόσωπό της. Δεν είναι λίγες οι φορές που χρειάζεται να υπάρξεις στο ρόλο του θύματος για να εκτιναχθείς σαν αγγελικό πλάσμα ανάμεσα στους ανθρώπους. Αυτό έκανε και η Σανίγια τη βραδιά που το έσκασε απ’ το Σοναγκάτσι…

Σκηνικά-Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου
Video Art: Χρυσάνθη Σιέμπου
Boηθός Σκηνοθέτη- Acting Coaching: Βιργινία Ταμπαροπούλου
Χορογραφία Ινδικού χορού kathak :Χριστίνα Ζάννη
Οργάνωση Παραγωγής: Χαράλαμπος Μπερτσάτος
Προβολή-Επικοινωνία: Νατάσα Παππά
Παραγωγή: Χοροθέατρο Λυδία Λίθος

Με την ευγενική υποστήριξη ΙΔΡΥΜΑ ΙΩΑΝΝΟΥ Φ. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ

Κατάλληλο άνω των 16 ετών

Facebook group παράστασης:  https://www.facebook.com/groups/267157013812858/

 Site Χοροθεάτρου Λυδία Λίθος: http://www.lydialithosdancetheatre.com/

Βίντεο

48 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ενδιαφέρουσα παράσταση και εξαιρετικές χορογραφίες. Οι ερμηνείες και ο συνδυασμός κινήσεων με την εξιστόρηση των γεγονότων ήταν πολύ καλές. Συγκεκριμένα, οι εναλλαγές χαρακτήρων και μάγισσας ήταν εντυπωσιακές!

  2. μια πραγματικα ιδιαιτερη παρασταση ! ενα μεγαλο μπραβο σε καθε συντελεστη της παραστασης ! οι πρωταγωνιστες οι χορογραφιες τα κειμενα οσο για την μουσικη της Κωνσταντίνας Πολυχρονοπούλου πραγματικα υπεροχη ! ευχαριστω για μιια ακομη φορα θεατρομανια για την προσκληση που μου εδωσες δυνατοτητα να ταξιδεψει η ψυχη μου μεσ απο την παρασταση !

  3. Πηγα στην παράσταση μετά από παραχώρηση της πρόσκλησης από την Αγγελινα Στεφατου.Η παράσταση είναι ενδιαφέρουσα .Καλους πρωταγωνιστες με εξαιρετικη χορογραφια! Δε καταλαβα γιατι επρεπε να υπαρχει γυμνό, αλλα δεν ηταν ασχημο. Ηταν λίγο κουραστικά τα βιντεακια (απο άποψη χρονου), θα προτιμούσα η διάρκεια τους να ηταν λιγοτερο. Συγχαρητήρια και στα δυο παιδια για την προσπαθεια τους και κυρίως στην πρωταγωνίστρια.

  4. Είδα εχθές την παράσταση και ήταν αρκετά καλή. Πολύ καλές ερμηνείες και των δύο ηθοποιών και τόσο όσο αναφορά την υποκριτική τους ερμηνεία όσο και τις χορευτικές τους ικανότητες.
    Πολύ καλή σκηνοθετική ματιά, video art και μουσική επένδυση.
    Το μόνο αρνητικό που θα μπορούσα να εντοπίσω ήταν πως η ροή της της ιστορίας έκανε λίγο ‘’κοιλιά”
    Σε γενικές γραμμές γραμμές η προσπάθεια των παιδιών ήταν εξαιρετική.
    Συγχαρητήρια.

  5. Οι χορευτικές ικανότητες των ηθοποιών ήταν πολύ καλές αλλά η ίδια η παράσταση όμως ήταν σχετικά αδιάφορη. Δεν κατάφερε να απορροφήσει το θεατή, δεν είχε συνοχή στις επιμέρους ιστορίες ούτε μπορούσε να δεθεί ο θεατής συναισθηματικά με τους χαρακτήρες,

  6. Εικαστικό χοροθέατρο, εξαιρετική η ιδέα, πρωτότυπη και με πολύ καλές χορευτικές ικανότητες των ηθοποιών - χορευτών. Εξαιρετικό το ταίριασμα στον χορό.. Το κείμενο το βρήκα κάπως αδύναμο, με αποτέλεσμα να χάνεται η φυσική ροή των ιστοριών. Τα video art απλά.. και συμπαθητικά. Το γυμνό καθόλου ενοχλητικό.. όπως και των αρχαίων ημών προγόνων.
    Τη συστήνω ανεπιφύλακτα για την πρωτοτυπία της και την υπέροχη χορογραφία!
    Ευχαριστούμε

  7. Δυνατές ερμηνείες σε μια αδύναμη σκηνοθετικά παράσταση, αν και οι χορευτικές ικανοτητες των πρωταγωνιστών ειναι αδιαμφισβήτητες. Η ιστορία που αφηγείται είναι ενδιαφέρουσα, ομως δεν αποδίδεται πειστικά, καθώς σε αρκετά σημεία το κείμενο, όπως και η προβολή εικόνων πλατειάζει χωρίς ουσιώδη λόγο. Μια αξιόλογη προσπάθεια από νέους ηθοποιούς που κλήθηκαν να ερμηνεύσουν ενα έργο ιδιαίτερα απαιτητικό σωματικά.

  8. Πολλή προσεγμένη παράσταση από άποψη σκηνοθεσίας, φωτισμού, κοστούμια.
    Τα video art πολύ καλά. Η ερμηνεία της Λαμπρινής Γκόλια εξαιρετική, τόσο στο χορευτικό όσο και στο θεατρικό κομμάτι. Ο κ. Σκορδίλης πολύ καλός χορευτής. Την προτείνω ανεπιφύλακτα.

  9. Eυχαριστώ θερμά τη ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την πρόσκληση που μου πρόσφερε. Η παράσταση της Μάγισσας Βαλπούργης ήταν εξαιρετική και καθηλωτική .Η Λαμπρινή Γκόλια στο ρόλο της μάγισσας συνδύασε με ιδιαίτερο ταλέντο τον πολύπλοκο αυτό ρόλο προβάλλοντας το τεράστιο ταλέντο της στο χορό και στην υποκριτική. Ήταν μια φοβερή σύλληψη και απόδοση μις διαχρονικής μορφής της γυναίκας που παλεύει και αποκτά πολλές μορφές στην προσπάθειά της να επιβιώσει σε μια κοινωνία που την πολεμά .Ο Περικλής Σκορδίλης επίσης υπογράμμισε κάθε πτυχή του ρόλου με το ταλέντο του και την εξαιρετική χορευτική του κουλτούρα και την αφαιτετική του υποκριτική ικανότητα.Πολλά δυνατά συναισθήματα και καυτηριασμός σύγχρονων κοινωνικών θεμάτων μέσα από τη διαχρονικότητα τους ανά τους αιώνες.Μπράβο στους συντελεστές και τους ηθοποιούς . Μας λείπει αυτή η διαφορετική ματιά στο θέατρο.

  10. Καταπληκτική παράσταση ... Οι ερμηνείες εξαιρετικές ... Συγκινητικό κ σπαρακτικό το τέλος των γυναικών που παρουσιάζει το έργο. Συγχαρητήρια στους ερμηνευτές γιατι δώσανε το 100% τους. Ευχαριστώ πολυ Θεατρομάνια γτ μου έδωσες την ευκαιρία να δω κάτι τόσο μοναδικό.

  11. Υπέροχη παράσταση!!! Το γυμνό παρότι ήταν ΟΛΟΓΥΜΟ,δεν ηταν προκλητικό με την έννοια να σε κάνει να νιώσεις αμήχανα γιατί αυτό που έβγαζε και μέσω του χορού ήταν ''φυσικοτητα'' και οχι σεξουαλικοτητα.... Η πρωταγωνίστρια πολύ καλή....γενικά ήταν μια δυνατή παράσταση που είχε δύναμη και νοήματα ακόμα και σε στιγμές που δεν είχαν λόγια....!

  12. Νομίζω μια από τις καλύτερες παραστάσεις που έχω δει φέτος.
    Η ερμηνεία της κυρία Γκολια και του Κυρίου Σκορδιλη ήταν απλά συνταρακτική.
    Διάβασα σε αρκετά σχολια πως βρήκαν το γυμνό κομμάτι της παράστασης υπερβολικό αλλά εάν το σκεφτεί κανείς υπήρχε μεγάλος λόγος που το έβαλαν στην παράσταση.
    Επιτρέψτε μου να θεωρήσω πως δεν γνωρίζουν περί ενεργειακών.
    Τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι ενεργά κι έχω να σας πω πως έβγαζε απόλυτο νόημα.
    Το γυμνό στην αρχή και στο τέλος δεν έχει να κάνει με σεξουαλικότητα, αντίθετα προβάλει το ποσό ευάλωτος είναι εκείνος σε αντίθεση με εκείνη.
    Εάν προσέξετε τον πρώτο χορό όπου ο Κύριος Σκορδιλης είναι γυμνός θα καταλάβετε ότι δεν έχει απολύτως καμία συνοχή με καμία από τις άλλες ζωές.
    Η πρώτη σκηνή είναι ενσάρκωση πριν από την Βαλπουργη όπου εκείνη δένει κατ μιλά τον νεαρό μαζί της για να ασκεί δύναμη επάνω του και στη συνέχεια οι δυο τους συναντούνται ξανά και ξανά κι εκείνος είναι ο λόγος που εκεινη υποφέρει.
    Ουσιαστικά πληρώνει το ότι τον έδεσε στις επόμενες ζωές της κι αυτός είναι ο λόγος που υποφέρει σε κάθε μετενσάρκωση.
    Το ενδιαφέρον είναι ότι σε όλες τις ζωές φωνάζει και οδύρεται για την αδικία αλλά προφανώς δεν θυμάται πως κάποια στιγμή εκείνη αδίκησε έναν άντρα.
    Ήταν ουσιαστικό να είναι γυμνός πάνω στην σκηνή ο χορευτής γι να το ερμηνεύσει αυτό?
    Η απάντηση είναι ναι, παίζει εξαιρετικά μεγάλο ρόλο το να δώσουν στο κοινό να καταλάβει ότι μόνο εκείνη ασκεί δύναμη την στιγμή που τον δένει με μάγια.
    Όπως και στο τέλος όταν τελικά βρίσκουν την λυτρώσει κι εκείνη πληρώνει εκείνος ξεγυμνωνεται ξανά για να δείξει ότι οι ψυχές τελικά απελευθερωνωντε ξανά μετά από αιώνες.
    Όπως είπα και παραπάνω ενεργειακά βγάζει απόλυτο νόημα και θεωρώ ότι αξίζει ένα τεράστιο μπράβο σε όλους τους για το ποσό έγκυρο είναι το αποτέλεσμα.
    Έκανα όλοι απίστευτη δουλειά! Συγχαρητήρια και πάντα τέτοια!

  13. Πολύ ιδιαίτερη παράσταση, σίγουρα όχι για ευρύ κοινό. Πιστεύω ότι στηρίζεται εξ' ολοκλήρου στην πραγματικά καταπληκτική ερμηνεία της Λαμπρινής Γκόλια, η οποία αφήνει κυριολεκτικά την ψυχή της στη σκηνή. Δυστυχώς περίμενα να έχει πιο ενεργό ρόλο ο Περικλής Σκορδίλης, πιστεύω θα βοηθούσε πολύ στην εξέλιξη των ιστοριών που παρουσιάζονται. Η δική του ερμηνεία περιορίστηκε μόνο στο κομμάτι του χορού, αλλά ήταν όντως εκπληκτικός. Και εγώ ωστόσο δεν κατάλαβα τον λόγο που έπρεπε να εμφανιστεί ολόγυμνος, ειδικά στο πρώτο μέρος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ήταν κάτι προκλητικό ή πρόστυχο (πιστεύω απλώς ότι δεν πρόσφερε κάτι στην σκηνή της χορογραφίας, που ήταν από μόνη της πολύ δυνατή). Η σκηνοθεσία πολύ καλή, αρκετά ατμοσφαιρική με τη χρήση των φωτισμών, αν και δεν υπάρχουν σκηνικά. Τα κουστούμια της ηθοποιού, πολύ προσεγμένα, συμπλήρωναν την υπέροχη παρουσία της. Το μείον για μένα ήταν η μάλλον επιφανειακή αλληλεπίδραση της μάγισσας με την εκάστοτε γυναίκα. Ίσως λόγω της μικρής διάρκειας της παράστασης, ίσως λόγω του ίδιου του κειμένου. Η προσέγγιση δηλαδή γινόταν μέσα από απλά στιγμιότυπα των ζωών, και όχι ουσιαστικά μέσα από τις ψυχές αυτών των γυναικών. Όπως και να'χει, η δουλειά των παιδιών αξίζει συγχαρητήρια. Ευχαριστώ πολύ Θεατρομάνια για την πρόσκληση!

  14. Πολύ καλή παράσταση στο σύνολο της και οι χορευτές εξαιρετικοί. Η μουσική και η ιδέα με το βίντεο αξιοσημείωτη. Το μόνο που δεν κατάλαβα γιατί να υπάρχει ήταν το γυμνό χωρίς να σημαίνει ότι με ενόχλησε.
    Ευχαριστώ για την πρόσκληση!

  15. Εξαιρετική η Βαλπούργη! Πολύ καλή δουλειά, σκηνοθετικά, χορογραφικά κι υποκριτικά! Εκπληκτική η κίνηση κι η ερμηνεία του Περικλή και της Λαμπρινής, δυνατή κι η υπόθεση! Ευχαριστώ πολύ τη θεατρομανία για την πρόσκληση αν και οφείλω να πω ότι αξίζει με χίλια να πληρώσει κάποιος για να δει αυτό το χοροθέατρο!

  16. Πολύ ιδιαίτερη και τολμηρη για τα ελληνικά δεδομένα παράσταση. εκπληκτικές ερμηνείες κι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα σκηνοθεσία...η πρωταγωνίστρια απλά καταπληκτική.ΕΥΓΕ!Ευχαριστούμε τη Θεατρομανια για την ευκαιρία που μας έδωσε.

  17. Παρακολουθησα το σαββατο την παρασταση. Μια ενδιαφερουσα παρασταση, η οποια ομως δεν με εθουσιασε, πολυ καλες οι ερμηνιες των χορευτων, μετριες ερμηνιες υποκριτικα, σε ενα ομως πολυ δυσκολο και απαιτητικο εργο . Ευχαριστω την θεατρομανια για την παραχωρηση της προσκλησης

  18. Η παράσταση είναι εξαιρετική με δύο ταλαντούχους πρωταγωνιστές που περνούν άμεσα και δυνατά μηνύματα! Με σημαντικότερο πως παρά την αδικία που βιώνουμε στην ζωή μας οφείλουμε να αντιστεκόμαστε και να πολεμάμε κόντρα σε αυτήν!

  19. Πηγα στην παράσταση μετά από παραχώρηση της πρόσκλησης από την Ευαγγελία Ρουγκεση.Η παράσταση είναι ενδιαφέρουσα,σχετικά τολμηρή και για μυημένο κοινό.Με εντυπωσίασε η πρωταγωνίστρια Λαμπρινή Γκόλια που ήταν εξαιρετικη!!!Και μόνο για αυτήν την ταλαντούχα ηθοποιό αξίζει κάποιος να δει την παράσταση .