Αρχική Νέα ΚΒΘΕ: Πρώτη παρουσίαση της νέας διοίκησης και διεύθυνσης και το ρεπερτόριο της...

ΚΒΘΕ: Πρώτη παρουσίαση της νέας διοίκησης και διεύθυνσης και το ρεπερτόριο της σεζόν 2015-16

Γιάννης Αναστασάκης: «Πιστεύουμε σε ένα θέατρο ανοιχτό. Λίγο αργότερα θα’ ναι ποτέ».

Άρης Στυλιανού: «Δεν είμαστε πολιτικοί, δεν είμαστε σταρ δεν είμαστε κομματάρχες, είμαστε πολίτες της Θεσσαλονίκης που θέλουν να βοηθήσουν το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος».

 

Δηλώσεις από τη σημερινή Συνέντευξη Τύπου στο Βασιλικό Θέατρο

 Στο Βασιλικό Θέατρο έγινε σήμερα η πρώτη παρουσίασης νέας Διοίκησης & Διεύθυνσης του ΚΘΒΕ, κατά τη διάρκεια της οποίας ανακοινώθηκαν τα πρώτα έργα του ρεπερτορίου 2015-2016 καθώς και η σημερινή κατάσταση που επικρατεί στο θέατρο.

Ο νέος Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΚΘΒΕ, Άρης Στυλιανού, αναφερόμενος στην απόφασή του να αναλάβει τα νέα του καθήκοντα σε μια δύσκολη συγκυρία για τη Θεσσαλονίκη και ολόκληρη τη χώρα, τόνισε: «Κάποιοι είπαν ότι ήταν ένα παράτολμο εγχείρημα να δεχτούμε αυτήν την θέση, κάποιοι μίλησαν για ηλεκτρική καρέκλα. Δεν έχουν απολύτως άδικo, είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα. Δεν είμαστε θαυματοποιοί, αλλά έχουμε τη διάθεση ανιδιοτελώς να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για το θέατρο».

Ο κ. Στυλιανού μίλησε για τα οικονομικά προβλήματα του Οργανισμού, κάνοντας λόγο για «ανοίγματα» και χρέη. Παράλληλα, υπενθύμισε ότι το Κρατικό διεκδικεί ταυτόχρονα χρήματα που του οφείλει το Κράτος, όπως είναι η επιστροφή του ΦΠΑ και το χρέος της Όπερας. Η σύντομη περιγραφή της οικονομικής κατάστασης κατέληξε με τον Πρόεδρο να παραδέχεται ότι ξεκίνησε άλλη δουλειά από αυτήν που είχε οραματιστεί. «Έγινα λογιστής. Ξυπνάω τα ξημερώματα κάθιδρος σκεφτόμενος τα εκατομμύρια που τρέχουν και τους εργαζόμενους που μένουν απλήρωτοι τόσο καιρό. Ωστόσο, με τον διορισμό της νέας Κυβέρνησης θα κατασκηνώσουμε στην Αθήνα και στα υπουργεία και διεκδικήσουμε λύση, ώστε να ορθοποδήσει το θέατρο».

Κλείνοντας, ο κ. Στυλιανού στάθηκε στην στρατηγική του θεάτρου, που βασίζεται στην εξωστρέφεια, στη διαύγεια και στη διαφάνεια, τονίζοντας ότι: «Οφείλουμε να δούμε ξανά το οργανόγραμμα μας. Να εντοπίσουμε πώς μπορούμε να γίνουμε πιο ευκίνητοι και αποτελεσματικοί. Εκεί που θα στοχεύσουμε είναι η αύξηση των εσόδων».

Μέσα στα σχέδια της Διοίκησης για ένα θέατρο με μεγάλη κοινωνική προσφορά, στη Θεσσαλονίκη και όλη την Ελλάδα, τονίστηκε η ανάγκη το θέατρο να βρει τους παλιούς δεσμούς του με την Ευρώπη και τα Βαλκάνια. «Δεν είμαστε πολιτικοί, δεν είμαστε σταρ δεν είμαστε κομματάρχες, είμαστε πολίτες της Θεσσαλονίκης που θέλουν να βοηθήσουν το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος».

«Ενημερωνόμαστε για την κατάσταση του θεάτρου, προωθούμε λύσεις για τα προβλήματα, προγραμματίζουμε τα επόμενα βήματα», δήλωσε ο νέος Καλλιτεχνικός Διευθυντής Γιάννης Αναστασάκης, για τις πρώτες 15 μέρες που μεσολάβησαν από την ανάληψη των καθηκόντων του.

«Στο μεταξύ καταφέραμε κάποια πράγματα: ανακτήσαμε τη ρύθμιση των 150 δόσεων για τα χρέη προς το ΙΚΑ, που είχαν ξεπεράσει τα 2.700.000 ευρώ και απειλούσαν άμεσα την ύπαρξη του θεάτρου. Αποδώσαμε ένα μέρος των οφειλομένων στους εργαζόμενους δίνοντας 1 μισθό από τους 3,5 που καθυστερούσαν και σε λίγες μέρες η επόμενη δόση της τακτικής επιχορήγησης που έχει ήδη εγκριθεί θα τους ανακουφίσει ακόμη περισσότερο. Ταυτόχρονα, συνεχίζουμε και θα συνεχίσουμε να πιέζουμε την πολιτική εξουσία για μια έκτακτη επιχορήγηση που θα δώσει ανάσα στο Κρατικό, συνεχίζουμε και θα συνεχίσουμε να πιέζουμε για την επιστροφή του χρέους της Όπερας, που άδικα- εδώ και χρόνια- φορτώθηκε στις πλάτες του Κρατικού. Επιμένουμε στην αναζήτηση χορηγιών που είναι απαραίτητες για το Θέατρο μας.

Προχωρούμε στη ρύθμιση οφειλών προς τη ΔΕΗ (τα χρέη είχαν φτάσει τις 500.000 ευρώ!), τακτοποιούμε μέρα τη μέρα τους λογαριασμούς νερού, τηλεφωνίας και internet… Πολλές φορές αναρωτήθηκα γιατί αφέθηκαν ακόμη κι αυτά τα πάγια έξοδα ανεξόφλητα για μήνες ή και για χρόνια! Και μάλιστα σε περιόδους που κάποιοι φρόντιζαν ιδιαίτερα για τη δική τους εξόφληση. Πόσο μάλλον που συντελεστές παρέμεναν χρόνια απλήρωτοι και οι εργαζόμενοι διεκδικούσαν τις αποδοχές τους! Ανεξήγητο παραμένει ακόμη γιατί ενώ τα χρέη έσφιγγαν ήδη το λαιμό του Κρατικού, η προηγούμενη Διεύθυνση προχωρούσε σε μεγαλεπήβολες παραγωγές- σαν το περιβόητο «ALEXANDER THE GREAT»- που στοίχισε 406.000 ευρώ τουλάχιστον όπως αναφέρεται στον επίσημο απολογισμό.

Ξεκινήσαμε ταυτόχρονα μια μεγάλη προσπάθεια αναδιοργάνωσης των υπηρεσιών του θεάτρου. Δεν σας κρύβω ότι η εικόνα που συνάντησα τις πρώτες μέρες ήταν πολύ ανησυχητική. Δεν είναι ώρα ν’ αποδώσω ευθύνες σε κανέναν , αλλά η παραγωγή ενός καλλιτεχνικού έργου δε χρειάζεται, μονάχα έμπνευση και ταλέντο! Απαιτείται σε ύψιστο βαθμό συν-εργασία, τήρηση των νόμων και των κανόνων, τόνωση των πρωτοβουλιών του κάθε εργαζόμενου, οργανωτικές ικανότητες, καίριες αποφάσεις για προβλήματα που χρονίζουν, πνεύμα αλληλεγγύης. Αυτός είναι ο δρόμος που πορευόμαστε πλέον, αυτόν τον δρόμο έχουμε χαράξει και σ’ αυτόν τον δρόμο θα πορευτούμε. Όλα τα συμβόλαια θα δημοσιεύονται στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» και έχουν ήδη αρχίσει να ανεβαίνουν τα συμβόλαια των προηγούμενων ετών μαζί με όποια νέα υπογράφονται τώρα».

 Στη συνέχεια, αναφερόμενος στις αμοιβές των συνεργατών, μίλησε για αναπροσαρμογές των συμβολαίων: «Για το Κρατικό έχει περάσει πια ο καιρός που μπορούσε να ανταμείβει ανάλογα με την καλλιτεχνική του πορεία ένα σκηνοθέτη, ένα σκηνογράφο, ένα μουσικό, ένα φωτιστή. Οι καιροί μας υποχρεώνουν να κάνουμε Θέατρο με λίγα- αλλά για πολλούς!».

 Ο Γιάννης Αναστασάκης παρουσίασε τις τέσσερις πρώτες παραγωγές που θα παρουσιαστούν την περίοδο 2015-2016, ενώ ανακοίνωσε ότι στο πρόγραμμα του Οκτωβρίου θα ενταχθεί και η εξαιρετικά επιτυχημένη παράσταση του καλοκαιριού «Πλάτωνα, Απολογία Σωκράτη», η οποία θα συνεχίσει την παρουσία της σε μία από τις κεντρικές σκηνές του ΚΘΒΕ και θα οργανωθούν παραστάσεις για συλλόγους, φορείς και σχολεία της Βόρειας Ελλάδας, και που έχουν ήδη δείξει μεγάλο ενδιαφέρον.

Ταυτόχρονα, ανήγγειλε ότι, μέσα στον Οκτώβριο θα απλωθούν στην πόλη και στην περιφέρεια και οι Δράσεις του ΚΘΒΕ με μικρές ομάδες ηθοποιών του θεάτρου, που θα δηλώσουν στο κοινό ότι: «Είμαστε εδώ και είμαστε αποφασισμένοι να μοιραστούμε μαζί σας την πίστη μας σ’έναν κόσμο που η παιδεία κι ο πολιτισμός είναι είδη πρώτης ανάγκης» . Ζητούμε τη συμπαράσταση της Περιφέρειας και των Δήμων στις δράσεις αυτές και είμαι σίγουρος ότι θα μας στηρίξουν».

Το ΚΘΒΕ, όπως δήλωσε, θα διοργανώσει φέτος ένα «Τουρνουά 5 επί 5», στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών, μια φιλοξενία 5 παραγωγών από 5 θεατρικές ομάδες της πόλης στο διάστημα Μαρτίου- Απριλίου του 2016.

«Το ΚΘΒΕ χρωστάει να δώσει στις νέες καλλιτεχνικές δυνάμεις που αγωνίζονται να εκφραστούν και να επικοινωνήσουν με το κοινό ένα βήμα για αν δείξουν τη δουλειά τους. Και κάνει φέτος την αρχή! Καλώ τις θεατρικές ομάδες της Θεσσαλονίκης να καταθέσουν την πρότασή τους ως τις 15 Οκτωβρίου το αργότερο».

Ανακοίνωσε, επίσης, ότι αυτή τη χρονιά, μετά από 25 χρόνια περίπου, υπάρχει ισχυρή και αμοιβαία θέληση για συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο και έχουν ήδη αρχίσει οι πρώτες συζητήσεις με τον Καλλιτεχνικό του Διευθυντή Κ. Στάθη Λιβαθινό. «Είναι καιρός τα δύο αδελφά θέατρα να συνεργαστούμε. Και θα το κάνουμε»

Ακολούθησε, η παρουσίαση της νέας τιμολογιακής πολιτικής του ΚΘΒΕ για την περίοδο 2015-16 από τον Γιάννη Αναστασάκη, ο οποίος τόνισε: «Το Κρατικό Θέατρο οφείλει να προσαρμόζεται στη γενική συνθήκη. Παλεύοντας να μην ευτελίζει το καλλιτεχνικό προϊόν, γυρνώντας όλη την πόλη, όλη την περιφέρεια, όλη τη Βόρεια Ελλάδα με θεατρικές παραστάσεις, με παρεμβάσεις, με συνεργασίες με τα ΔΗΠΕΘΕ. Πιστεύουμε σε ένα θέατρο ανοιχτό. Υπάρχουν τόσοι πολλοί φορείς γύρω μας που διψούν για συνεργασία, που αγαπούν τον πολιτισμό, που είναι έτοιμοι για ένα βήμα μπροστά. Αυτούς θα συναντήσουμε και μ’ αυτούς θα ξαναβρεθούμε. Κάθε πρωτοβουλία που πάρθηκε τα προηγούμενα χρόνια και βρήκε ανταπόκριση θα συνεχιστεί και θα ενισχυθεί. Σήμερα! Τώρα! Όλοι το ξέρουμε πια: Λίγο αργότερα θα’ ναι ποτέ».

 Η Μαρία Τσιμά, παίρνοντας το λόγο, ευχαρίστησε με την σειρά της τον φίλο και συνεργάτη Γ.Αναστασάκη για την τιμή που της έκανε να την προτείνει ώστε να αναλάβει τα χρέη της Αναπληρώτριας Καλλιτεχνικής Διευθύντριας: «Ήμουν ήδη μέσα στο δυναμικό του θεάτρου και βίωσα κι εγώ από μέσα τις μεγάλες δυσκολίες. Όμως αισθάνομαι ότι είναι καθήκον μου να προσπαθήσω από τη νέα θέση που ανέλαβα να επιδιώξω με όλες μου τις δυνάμεις τη συνεργασία. Το “μαζί”. Μόνο έτσι μπορούμε να ονειρευτούμε. Να πράξουμε. Και να μην ξεχνάμε ότι Μόνος γίνεσαι κανένας».

 Τέλος ο νέος Αντιπρόεδρος Δ.Σ., Δημοσθένης Δώδος πρόσθεσε:

«Μεγάλωσα μέσα στο Θέατρο, καθώς από μικρό παιδί έβλεπα παραστάσεις. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, νοιώθω ότι το ΚΘΒΕ μου έδωσε πράγματα και ότι εγώ με τη σειρά μου χρωστάω σε αυτό. Έχω γνώση της κατάστασης στην οποία βρίσκεται σήμερα ο Οργανισμός. Θεώρησα, όμως, ότι ήταν υποχρέωσή μου να αποδεχτώ αυτή τη θέση και ως προς τη σύνθεση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου και της νέας Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, αλλά και ως προς το Θέατρο. Βάζω πλάτη να βγάλουμε το κάρο από την λάσπη….»

Πρεμιέρες Οκτωβρίου 2015

 

«ΡΩΜΑΙΟΣ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙΕΤΑ on the road»/ ΝΕΑΝΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Βασισμένο στο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ
Μονή Λαζαριστών, Σκηνή Σωκράτης Καραντινός
Διασκευή - Σκηνοθεσία: Στέλιος Χατζηαδαμίδης
Χορογραφίες: Γιάννης Μάρτος
Έναρξη: 4 Οκτωβρίου 2015

Γιατί τόσο μίσος στον δρόμο; Γεννιέμαι διαφορετικός; Γεννιέμαι να μην μπορώ να αγαπηθώ; Ή να μπορώ να αγαπηθώ μόνο από μερικούς; Ο Σαιξπηρικός λόγος περνάει μέσα απ’ τα κανάλια της σύγχρονης καταναλωτικής κοινωνίας και φωτίζει τα όρια της αγάπης, του μίσους, του ρατσισμού. Τα όρια της προσωπικής επανάστασης και του αυτοπροσδιορισμού. Μια multimedia παράσταση όπου χιπ χοπ, κλασική μουσική, χορός, λόγος και video εικονοποιούν το σύμπαν του εμβληματικού εφηβικού έρωτα του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας. Για πρώτη φορά στο ΚΘΒΕ.

 

«ΤΟΥ ΚΟΥΤΡΟΥΛΗ» Ο ΓΑΜΟΣ»του Αλέξανδρου Ρίζου Ραγκαβή

Μονή Λαζαριστών, Σκηνή Σωκράτης Καραντινός
Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλατζόπουλος
Έναρξη: 9 Οκτωβρίου 2015
 Η παραγωγή του ΚΘΒΕ που παρουσιάσθηκε κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, μεταφέρεται στη Μονή Λαζαριστών

Ο πάμπλουτος αλλά ταπεινής καταγωγής Εμμανουήλ Κουτρούλης, ράφτης από τη Σύρα, καταφθάνει στην Αθήνα συνοδευόμενος από τον κατεργάρη υπηρέτη του Στροβίλη, αποφασισμένος να ζητήσει σε γάμο την πανέμορφη, φιλόδοξη και πολύ νεώτερη του Ανθούσα, κόρη του μεγαλοξενοδόχου και κοινωνικά ανερχόμενου κυρ-Σπύρου.

Η Ανθούσα που έχει, κρυφά από τον πατέρα της, δεσμό ε τον νεαρό κομψευόμενο Ξανθούλη, θέλοντας να αποφύγει αυτόν τον αταίριαστο γάμο χωρίς να δυσαρεστήσει τον πατέρα της, θέτει έναν όρο που είναι αδύνατον να πραγματοποιηθεί: θα πάρει τον Κουτρούλη, μόνο αν αφήσει τη ραπτική και γίνει …Υπουργός.

Ο ερωτοχτυπημένος Κουτρούλης αρχίζει τότε, με τη βοήθεια του υπηρέτη του, να αγοράζει υποστηρικτές που θα του εξασφαλίσουν…πρόθεσιν ψήφου. Ο ανταγωνισμός των τότε Μεγάλων Δυνάμεων (Αγγλία, Γαλλία, Ρωσία), η προθυμία συναλλαγής ορισμένων εκδοτών, η ευκολία με την οποία διάφοροι κομματάρχες, αλλάζουν στρατόπεδο με αντάλλαγμα διάφορα οφίτσια, η ματαιοδοξία κάποιων καλλιτεχνών που σπεύδουν να υμνήσουν το νέο αστέρι της πολιτικής, οι εκβιασμοί, τα σκάνδαλα και φυσικά η ευπιστία του μέσου νεοέλληνα ψηφοφόρου, θα κάνουν το θαύμα τους και ο Κουτρούλης θα οδηγήσει την Ανθούσα νυφούλα στην εκκλησία. Όλα φαίνεται να πηγαίνουν καλά ώσπου να αποκαλυφθεί η απάτη και να επέμβει η δικαιοσύνη…

Η συνέχεια επί σκηνής…

 

«Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ» της Φράνσις Χόντγκσον Μπαρνέτ / Παιδική Σκηνή

Βασιλικό Θέατρο
Θεατρική προσαρμογή και σκηνοθεσία: Μαριάννα Τόλη
Έναρξη: 11 Οκτωβρίου 2015

Ο Μυστικός Κήπος συμβολίζει τον αφρόντιστο εσωτερικό μας κόσμο που, όταν τον ανακαλύψουμε μέσω της αγάπης για τον άνθρωπο και την ανάγκη της θετικής σκέψης, κατανοούμε σε βάθος τη φύση μας και τη δύναμή μας. Η συγγραφέας λέει: «Μια απλή σκέψη έχει τέτοια δύναμη που ισοδυναμεί με μια ηλεκτρική μπαταρία. Είναι ικανή για το υπέρτατο καλό ή για το υπέρτατο κακό. Το να επιτρέψουμε σε μία αρνητική σκέψη να τρυπώσει στο μυαλό μας και να εγκατασταθεί για πολύ καιρό είναι σαν να επιτρέπουμε σε ένα σοβαρό μικρόβιο να εγκατασταθεί στο σώμα μας. Μπορεί να μη βγει ποτέ ξανά από τον οργανισμό μας όσο ζούμε». Η φροντίδα για τον συνάνθρωπο και τη γη που μας φιλοξενεί κρατάει μακριά κάθε κακή σκέψη που μας καθηλώνει σε μια κατάσταση μη ζωής. Το έργο ανεβαίνει για πρώτη φορά στο ΚΘΒΕ.

 

«Ο ΓΛΑΡΟΣ» του Αντόν Τσέχωφ

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Μετάφραση: Ξένια Καλογεροπούλου
Σκηνοθεσία-Δραματουργική επεξεργασία: Γιάννης Βούρος
Έναρξη: 28 Οκτωβρίου 2015

 118 χρόνια μετά την απόλυτα αποτυχημένη πρεμιέρα του, ο Γλάρος συναρπάζει παγκοσμίως δημιουργούς, θεατές και αναγνώστες. Ίσως γιατί κάθε δεκαετία βρίσκει τη δική της οπτική και ανάγκη για να ακουμπήσει πάνω στο έργο του Τσέχωφ, ίσως γιατί η οπτική και οι ανάγκες των χαρακτήρων του έργου είναι τόσο αρχέγονες όσο και διαχρονικές. Φέτος, στο νέο του ανέβασμα στο ΚΘΒΕ, η οπτική και η ανάγκη υπαγορεύονται από το «Δικαίωμα στη Διαφορετικότητα». Μέσα από τον «διαφορετικό» Τρέπλιεφ και τις αποτυχημένες του προσπάθειες να καινοτομήσει, να αποτινάξει τις κατεστημένες φόρμες και να δικαιώσει μια νέα ματιά πάνω στην τέχνη, στήνεται μια παράσταση που υμνεί τη διαφορετικότητα, την κάθε προσπάθεια για αλλαγή, ακόμα και αποτυχημένη.

 

ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Κ.Θ.Β.Ε. 2015-2016
 Η νέα τιμολογιακή πολιτική του Κ.Θ.Β.Ε. για το 2015-2016 διαμορφώνεται ως εξής:
Κανονικό εισιτήριο (θέσεις πλατείας): 13
Κανονικό εισιτήριο (θέσεις εξώστη): 10€
Εκπτωτικό εισιτήριο (Φοιτητές, Άτομα άνω των 65): 8€
 

ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
Γενική είσοδος: 10€
Σχολικό εισιτήριο (καθημερινές παραστάσεις): 6€
Οικογενειακό εισιτήριο
Ο ένας ενήλικας δωρεάν. Γιατί το παιδικό θέατρο είναι οικογενειακή υπόθεση.
Το ΚΘΒΕ προσφέρει ένα εισιτήριο ατελώς για τον ένα από τους δύο ενήλικες συνοδούς.

 

ΝΕΑΝΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
Σχολικό (καθημερινές παραστάσεις): 7€

 ΕΙΔΙΚΑ ΠΑΚΕΤΑ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ
Λαϊκή Παράσταση Τετάρτης: Γενική είσοδος 5€
Λαϊκή Παράσταση Πέμπτης: Γενική είσοδος 5€

Ομαδικές κρατήσεις
Ισχύει για ομαδική κράτηση (20 άτομα και άνω) για την ίδιαπαράσταση: 7€

Άνεργοι: Δωρεάν Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή (με αριθμό Θεατών ανά Παράσταση, απαιτείται κράτηση θέσης)
Παρέχεται με την επίδειξη κάρτας ανεργίας

Δάσκαλοι – Καθηγητές : 10€
Πολύτεκνοι: 5€
Ατέλειες

Εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις, ισχύουν οι ατέλειες: ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΑ, ΣΕΗ, Τμημάτων Θεάτρου, Δραματικών Σχολών, Σκηνοθετών, ΑΜΕΑ (ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΘΕΣΕΩΝ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΑΜΕΑ).

Προηγούμενο άρθροΔήλωση Σωτήρη Χατζάκη σχετικά με τη συνέντευξη τύπου του Εθνικού Θεάτρου
Επόμενο άρθροΕβδομάδα δωρεάν μαθημάτων γνωριμίας στο Kyklos Art Studio στη Θεσσαλονίκη