Ο Κρις Κούπερ στο στούντιο συγγραφής θεατρικών έργων για το εφηβικό θέατρο

Η Εφηβική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου στο πλαίσιο της δράσης «Εφηβικό Θέατρο: Στούντιο συγγραφής θεατρικού έργου» φιλοξενεί αυτές τις μέρες τον Κρις Κούπερ, έναν σπουδαίο θεατράνθρωπο, δάσκαλο και πολυγραφότατο συγγραφέα που έχει αφιερώσει την καλλιτεχνική του ζωή στη δημιουργία θεάτρου για νέους και υπήρξε για σειρά ετών καλλιτεχνικός διευθυντής και οργανωτής νεανικών σκηνών στη Μεγάλη Βρετανία.

Ο Κρις Κούπερ θα συντονίσει στις 21-26/3 ένα στούντιο συγγραφής θεατρικών έργων για το εφηβικό θέατρο με τη συμμετοχή τεσσάρων Ελλήνων συγγραφέων: του Γιώργου Παναγιωτάκη, της Αρτέμιδος Μάνου, της Σοφιάννας Θεοφάνους και της Ευαγγελίας Γατσωτή.

Μέρος αυτού του εργαστηρίου συγγραφής προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί και με τη δωρεάν συμμετοχή εφήβων από τα τακτικά εργαστήρια του Μικρού Εθνικού, ενώ ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο συμμετέχουν στο πρόγραμμα 20 σχολεία από την Αττική, προκειμένου να έχουν την ευκαιρία οι ίδιοι οι έφηβοι να εμπλακούν σε έναν δημιουργικό διάλογο με τους συμμετέχοντες συγγραφείς και τον κ. Κούπερ, μέσα από αυτοσχεδιασμούς, αναγνώσεις και  δημιουργικές ασκήσεις.

Το σχήμα αυτό φέρνει τους ίδιους τους εφήβους στον πυρήνα της δημιουργικής διαδικασίας, στην ανάπτυξη της ιδέας και τη μετεξέλιξή της σε έργο. Ο στόχος είναι διττός και η δράση αυτή αποσκοπεί τόσο στην παραγωγή σύγχρονου ελληνικού ρεπερτορίου για νέους—κάτι για το οποίο η εκπαιδευτική αλλά και η καλλιτεχνική κοινότητα δηλώνει ότι έχει μεγάλη ανάγκη— όσο και στην υποστήριξη νέων αλλά και αναγνωρισμένων συγγραφέων.

Η Εφηβική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου έχει ως στόχο να λειτουργήσει ως χώρος ανάπτυξης ενός πολυδιάστατου πλέγματος καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων που θα δίνει βήμα στους εφήβους και το περιβάλλον τους. Παράλληλα, δίνει την ευκαιρία σε νέους αλλά και καταξιωμένους καλλιτέχνες (συγγραφείς, σκηνοθέτες, ηθοποιούς) να τροφοδοτήσουν με την έμπνευση και τον προβληματισμό τους το δυναμικό σύστημα που ονομάζεται «θέατρο για εφήβους» και να εξοικειωθούν με τις ιδιαίτερες προκλήσεις του θεατρικού αυτού είδους, έτσι ώστε να εδραιωθεί το θέατρο για νέους ως ζωτικό μέρος της πολιτιστικής ζωής.

Προηγούμενο άρθροΤο ΚΘΒΕ «αποχαιρετά» την Όλγα Τουρνάκη
Επόμενο άρθροΕπίσημη Πρεμιέρα στο Θέατρο Τέχνης για το «ΚΟΚΚΑΛΟ» της Ιόλης Ανδρεάδη με εκλεκτούς καλεσμένους