389

Προμηθέια

Σύλληψη: Medea Electronique
Δραματουργική επεξεργασία: Αγγελική Πούλου
Σκηνογραφία: Σωτήρης Υφαντής
Κοστούμια: Σωτήρης Υφαντής
Μουσική: Μανώλης Μανουσάκης, Δημήτρης Τίγκας, Guido de Flaviis
Χορογραφία: Sébastien Perrault
Ερμηνεύουν:

Περιγραφή

Μια πολυμεσική διασκευή του μύθου του Προμηθέα

Περισσότερα

Medea Electronique & Cie Sébastien Perrault

                                     

 To kill the death: Έχουμε μήπως καταφέρει

να μετατρέψουμε το συμπλήρωμα μακροζωίας

σε συμπλήρωμα ζωής;

Franck Damour, Μακάριοι οι θνητοί, Γιατί είναι ακόμη ζωντανοί [1]

 

Η κολεκτίβα καλλιτεχνών Medea Electronique συνεχίζει την έρευνά της στον μύθο, επιχειρώντας να εξερευνήσει τα  όρια της τεχνολογίας, και να δημιουργήσει μια νέου τύπου δραματουργία: Την ποιητική της ψηφιακής εποχής. Μπορεί η τεχνολογία να είναι ποιητική; Ο Προμηθέας είναι πλέον ελεύθερος και περιπλανιέται. Οι θεοί έχουν πεθάνει. Αφού έδωσε τη φωτιά-τεχνολογία στους ανθρώπους, τους παρατηρεί: με τη φωτιά επιχειρούν να ζήσουν καλά, να φτάσουν στο παραπέρα. Νιώθουν παντοδύναμοι. Είναι παίκτες και παίγνια, και το παιχνίδι του κόσμου συνεχίζεται. Ως εκδοχές της φωτιάς-τεχνολογίας εμφανίζονται η μουσική, η ποίηση, το σώμα του χορευτή, η ψηφιακή διαδραστική τεχνολογία

Μια παράσταση-παρτιτούρα, που οδηγείται από τις μουσικές συνθέσεις, τα ηχοτοπία και τους αυτοσχεδιασμούς των μουσικών, του λυρικού τραγουδιστή και των χορευτών επί σκηνής. Νήμα το ανθρώπινο σώμα, έτσι όπως το χορογραφεί και το θέτει σε κίνηση η γαλλική ομάδα χορού Cie Sébastien Perrault, με την ήδη υπάρχουσα εμπειρία στις σύγχρονες αναπαραστάσεις του μύθου. Και έπειτα, ο Λόγος, πάντα παρών: Το ποιητικό κείμενο ρέει καθόλη τη διάρκεια της παράστασης, συντεθειμένο από αποσπάσματα της τραγωδίας Προμηθέας Δεσμώτης του Αισχύλου, και στίχους που η Medea Electronique έφτιαξε ειδικά για την παράσταση. Το video mapping, τα live visuals, το live electronics και η διάδραση ήχου-εικόνας-σώματος ως άλλος ραψωδός, υφαίνουν την ιστορία. 

Video mapping, live visuals, motion tracking: Βίκυ Μπισμπίκη
Interactive system application : Αλέξανδρος Δρυμωνίτης
Αγγλική μετάφραση κειμένου: Ηρώ Ακριβού
Εκτέλεση Παραγωγής: Ηρώ Ακριβού
Λυρικό τραγούδι: Μάριος Σαραντίδης
Παραγωγή: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης 2018
Επικοινωνία: [email protected] 

 

Medea Electronique
www.medeaelectronique.com

Με ένα υφέρπον λογοπαίγνιο στο όνομά της –μεταξύ Μήδειας και Media (από τα νέα μέσα), η Medea Electronique ιδρύθηκε το 2006 και απαρτίζεται από δημιουργούς που μοιράζονται τη διάθεση για πρωτοπορία, κινούμενοι στον ευρύτερο χώρο της σύγχρονης τέχνης. Τα μέλη της ομάδας, δραστηριοποιούμενα σε τομείς όπως η μουσική, η κινούμενη εικόνα, η ζωγραφική, τα πολυμέσα, η ρομποτική, οι διαδραστικές τεχνολογίες και η παραγωγή πολυμεσικών εκδηλώσεων, συγχωνεύουν διάφορα πεδία έρευνας και πρακτικής σε μια προσπάθεια ανάπτυξης ενός ιδιαίτερου ύφους. Η δραστηριότητα της Medea Electronique περιλαμβάνει σύγχρονες θεατρικές παραστάσεις, πειραματικά οπτικοακουστικά δρώμενα και συνθέσεις ηλεκτροακουστικής μουσικής. Παράλληλα, από το 2009 η Medea Electronique διοργανώνει το 10ήμερο καλλιτεχνικό residency Koumaria στη Σελλασία Σπάρτης, το οποίο θεωρείται ένα από τα καλύτερα, σε διεθνές επίπεδο, στον τομέα της new media art και της αυτοσχεδιαστικής πρακτικής. Αρκετά από τα μέλη της Medea Electronique συνδυάζουν την καλλιτεχνική δημιουργία με την ακαδημαϊκή έρευνα. Δουλειά της ομάδας έχει παρουσιαστεί σε φεστιβάλ και διοργανώσεις στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στο Μουσείο Μπενάκη, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, στο Βυρσοδεψείο και στο Booze

  

Cie Sebastien Perrault
https://www.ciesebastienperrault.com/

Ο Sebastien Perrault συμμετείχε στο Μπαλέτο Junior de Genève από το 2001 έως το 2003 όπου  παρουσίασε χορογραφίες των  Thierry Malandain,  Ruth Barnes,  Kirsten Debrock και Sean Wodd,  Pascal Rubble, Prisca Harch. Το 2004 χόρεψε στη γαλλική περιοδεία του Jeune Ballet du Québec με χορογραφίες των Helen Blackburn και Christophe Garcia. Από το 2005 έως το 2008, εμφανίστηκε στην ομάδα Pietragalla στις παραστάσεις χορού Conditions Humaines και Sade ou le théâtre des fous. Στη συνέχεια συνεργάστηκε με τις ομάδες CFB 451, Blanca Li's Compagny, Shayela's Company , Thomas Duchâtelets's Company (γαλλο-ιαπωνική δημιουργία). Από το 2012 έως το 2018, συμμετείχε στην ομάδα Olivier Dubois για τις δημιουργίες Tragédie, Les mémoires d'un seigneur, Auguri. Παρουσίασε επίσης τις παραστάσεις Caïn (2011) και Nekyia (2014) για το Συνειδητό και το Ασυνείδητο. Τον Μάιο του 2016, δημιούργησε το έργο À l'oeil nu, για 19 μη επαγγελματίες χορευτές στο MPAA του Παρισιού.  Ανέπτυξε τη χορογραφία και τη μουσική για τις παραστάσεις Le vaste enclos des songes για το μπαλέτο της Εθνικής Όπερας του Ρήνου στην Όπερα του Στραβούργου τον Ιούνιο του 2017 και Regarde le silence s'enfuir για το Jeune Ballet Atlantique το Μάιο του 2018. Η επόμενη δημιουργία του De l'immensité du vide, που προγραμματίζεται για το φθινόπωρο του 2019, έχει ως κύριο θέμα το Πρωταρχικό Χάος.

Η παράσταση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Ερευνητικού και Καλλιτεχνικού Προγράμματος Tragedy 2.0_Athens 2018, για το Αρχαίο Δράμα και την Ψηφιακή Εποχή.

 

Πληροφορίες

Tragedy 2.0_Athens 2018

2 - 18 Οκτωβρίου 2018

  • Παράσταση Προμηθέια (Medea Electronique & Cie Sebastien Perrault, 10-12 Οκτωβρίου)
  • Έκθεση Προμηθέας 2.0 (2-18 Οκτωβρίου)
  • Φόρουμ Αρχαίο Δράμα & Ψηφιακή εποχή (6- Οκτωβρίου)
  • Σεμινάρια/Εργαστήρια (1-7 Οκτωβρίου)

[1]                      Μτφ. Ν.Μάλλιαρης, Μάγμα, Αθήνα 2018 (2016)