6358

In A Gadda Da Vida - Επτά Ημέρες Δημιουργίας

Αρχείο Παίχτηκε από 19/10/2018 έως 11/11/2018
στο Bios
Διάρκεια: 60’ χωρίς διάλειμμα
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάμης
Σκηνοθέτης: Δημήτρης Τσιάμης
Σκηνικά: Δάφνη Αηδόνη
Κοστούμια: Δάφνη Αηδόνη
Φωτισμοί: Εβίνα Βασιλακοπούλου
Μουσική: Βασίλης Τζαβάρας
Μουσική σύνθεση: Βασίλης Τζαβάρας
Κίνηση: Ελένη Χατζηγεωργίου
Ερμηνεύουν: Ελένη Χατζηγεωργίου, Δημήτρης Τσιάμης

Περιγραφή

 Μετά τον επιτυχημένο πρώτο κύκλο παραστάσεων, η περφόρμανς In A Gadda Da Vida|Επτά Ημέρες Δημιουργίας, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τσιάμη, παρουσιάζεται για δώδεκα ακόμα παραστάσεις, στο «Bios.Basement», από 19 Οκτωβρίου μέχρι 11 Νοεμβρίου , κάθε Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή στις 21:00

Περισσότερα

“Η τελετουργία στο σύγχρονο θέατρο”

Συζήτηση με τον σκηνοθέτη Δημήτρη Τσιάμη και την χορογράφο Ελένη Χατζηγεωργίου

Την Παρασκευή 9/11 μετά την παράσταση "In A Gadda Da Vida-Επτά Ημέρες Δημιουργίας" θα ακολουθήσει στο Bios basement (Πειραιώς 84) συζήτηση με θέμα “Η τελετουργία στο σύγχρονο θέατρο

Ποιά είναι η θέση της τελετουργίας στο σύγχρονο θέατρο;
Πως τα στοιχεία της τελετουργίας διαμορφώνουν και εξελίσσουν την τέχνη του ηθοποιού, του χορευτή και του performer;
Ποιά αντίληψη της τέχνης ,ποιές εφαρμογές και ποιές νέες δυνατότητες δημιουργίας προσφέρει σήμερα η τελετουργία;

Η τέχνη και η τελετουργία από τα βάθη της αρχαιότητας συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους.
Η παρόρμηση του ανθρώπου, η ανάγκη για έκφραση μιας έντονα βιωμένης συγκίνησης ή επιθυμίας και η σχέση του με το Άγνωστο, εκδηλώνονται μέσα από δρώμενα μετασχηματισμού και μετουσίωσης.
Στην τελετουργία ο άνθρωπός δημιουργεί μέσω συμβολικών δράσεων έναν άλλον κόσμο, έναν χώρο ιερό, όπου η σωματική, νοητική, πνευματική και κοινωνική του αντίληψη παίρνει νέο σχήμα, μορφή, νόημα και γίνεται τέχνη.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μια επαναπροσέγγιση της τελετουργικής διάστασης του θεάτρου μέσα από έργα, παραστάσεις και επιτελεστικές δράσεις που επιδιώκουν μια ουσιαστικότερη σύνδεση με το Άλλο και εστιάζουν στον υπερβατικό και πνευματικό χαρακτήρα της συλλογικής-καλλιτεχνικής εμπειρίας.

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Τσιάμης και η χορογράφος Ελένη Χατζηγεωργίου με εκκίνηση την ανάλυση των τελετουργικών στοιχείων της παράστασης In A gadda Da Vida -Επτά Ημέρες Δημιουργίας θα συζητήσουν με τους θεατές της παράστασης για την διαμόρφωση της σχέσης τελετουργίας και θεάτρου σήμερα και τις εφαρμογές της στο σύγχρονο θέατρο.

Τηλ.κρατήσεων 2103425335

 

*In A Gadda Da Vida σημαίνει In The Garden Of Eden.

Οι επτά ημέρες της δημιουργίας του κόσμου και του ανθρώπου, ο πιο γνωστός κοσμογονικός μύθος, μεταφέρεται για πρώτη φορά στο θέατρο σε μία σκηνική σύνθεση που παρουσιάζει τα επτά στάδια της δημιουργίας του κόσμου σε αντιστοιχία με τα στάδια δημιουργίας ενός καλλιτεχνικού έργου.

Μύθος και πραγματικότητα συνδιαμορφώνονται μέσα σε ένα σύγχρονο τελετουργικό δρώμενο που αφηγείται την πορεία αναγέννησης του ανθρώπου, από το χάος στην δημιουργικότητα και από την ένωση στην ουτοπία.

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Τσιάμης και η χορογράφος Ελένη Χατζηγεωργίου συνδυάζουν μεθόδους και πρακτικές από το θέατρο και το χορό και μαζί με την video designer Ερατώ Τζαβάρα και τους συνεργάτες τους, διαμορφώνουν ένα περιβάλλον που μας συνδέει με το μυθικό χρόνο και ταυτόχρονα μας εισάγει σε ένα χώρο όπου φανερώνονται οι πολλαπλές διαστάσεις του φαινομένου της ανθρώπινης δημιουργικότητας.

Αντί σκηνοθετικού σημειώματος
“Στην αρχαία θρησκευτική αντίληψη η συμβολική επιστροφή στο πρωταρχικό χάος είναι απαραίτητη για οποιαδήποτε καινούρια δημιουργία. Στον αρχαίο κόσμο η κοσμογονία συνήθως απαγγελλόταν σε λειτουργικό περιβάλλον, κυρίως κατά την διάρκεια ακραίων περιστάσεων, όταν οι άνθρωποι ένιωθαν μετέωροι μπροστά στο άγνωστο ή στην αρχή κάποιου καινούριου εγχειρήματος. Ο σκοπός της δεν ήταν πληροφοριακός αλλά κυρίως θεραπευτικός. Οι άνθρωποι άκουγαν την απαγγελία ενός κοσμογονικού μύθου όταν αντιμετώπιζαν μια επερχόμενη καταστροφή, όταν ήθελαν να δώσουν τέλος σε μια σύγκρουση ή να θεραπεύσουν τον άρρωστό τους. Η βασική ιδέα ήταν η εκμετάλλευση της διαχρονικής ενέργειας που υποστήριζε την ανθρώπινη ύπαρξη. Ο μύθος και τα συνοδευτικά τελετουργικά ήταν μια υπενθύμιση ότι η επιβίωση και η δημιουργικότητα απαιτούσαν επίμονο αγώνα.”
(Κάρεν Αρμστρονγκ-Σύντομη ιστορία του μύθου, μτφ.Λ.Καρατζάς, εκδ.Ωκεανίδα)

Video Design: Ερατώ Τζαβάρα
Βοηθός σκηνοθέτη-δραματολόγος: Δημήτρης Μπαμπίλης
Video trailer: Γιώργος Αποστολόπουλος
Φωτογραφίες: Νίκος Τσάπογλου
Δημόσιες σχέσεις & επικοινωνία: Κωνσταντίνος Πλατής

Facebook Page: https://tinyurl.com/ydh5k7ne

 

Βιογραφικά συντελεστών

[Δημήτρης Τσιάμης]
Απόφοιτος της σχολής E.A.T.C.-ΑΚΤ ΖΕΝΤ (GITIS Class). Μέλος του Team of Teachers του European Association for Theatre Culture. Πιστοποιημένος δάσκαλος της μεθόδου Jurij Alschitz. Σκηνοθέτης της ομάδας Per-Theater-Formance (“Τέχνη” του Δ.Δημητριάδη-Bios, “Μότσαρτ & Σαλιέρι -Το Ρέκβιεμ” του Α.Πούσκιν- Bios και στο International Duo Performing Arts Festival, Korea, «Ωραίοι σαν Βερολινέζοι»- Bios και P.A.i.R Festival, Broellin. «Ο Θεός Κυρίλοφ»-Bios και Saint Muse Festival 2016-Mongolia, “Το Κλέφτικο-Μία Τελετουργία”-Bios,“Μέγας Προφητικός Καζαμίας” (Θέατρο Eliart) “Η Γενιά των Κόστια” (Θέατρο Φούρνος), “Στους Dada θα άρεσε μια νύχτα σαν κι αυτή” (Θύρα Τέχνης) κ.α.

Επίσης έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: “Ο Ξένος”,του Α.Καμύ (Θέατρο 104 & Από Μηχανής Θέατρο),“White Shadow-A Ritual Encounter” (Heimathafen, Neukoln, Berlin. Συν-σκηνοθεσία με τον Itay Ganot) κ.α.

Έχει διδάξει υποκριτική και σκηνοθεσία θεάτρου στην Αθήνα, στο Λονδίνο (East 15 Acting School), στο Βερολίνο (ΑΚΤ ΖΕΝΤ), στο Ταταρστάν (Nauruz Festival), στην Ιταλία (Teatro Cajka ), στην Κορέα (International Duo Performing Arts Festival) και στην Κύπρο (Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος)

[Ελένη Χατζηγεωργίου]
Σπούδασε σύγχρονο χορό στην Ακαδημία Χορού του Rotterdam Ολλανδίας (CODARTS), και στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης (ΚΣΟΤ) και έπειτα μετεκπαιδεύτηκε στο Παρίσι, στο Atelier du Geste Rythmé της F.S-Billmann, στην Πρωτόγονη Έκφραση, τεχνική χορού και μέθοδο Χοροθεραπείας,  που εστιάζει στην ανθρωπολογική έρευνα του χορού, της  τελετουργίας και της έκστασης.  Επίσης, είναι Ψυχολόγος, πτυχιούχος του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και Ψυχοθεραπεύτρια Gestalt  (Απόφοιτη του Gestalt Foundation). Ως χορεύτρια-performer και χορογράφος έχει συμμετάσχει, μεταξύ άλλων, στα εξής: επιμέλεια κίνησης στο θεατρικό μονόλογο «Τέχνη» του Δ. Δημητριάδη, σκηνοθεσία  Δημήτρης Τσιάμης, BIOS, κινησιολογία στη θεατρική παράσταση «Ο Ξένος» του Α. Καμύ, σε σκηνοθεσία Δ. Τσιάμη, Θέατρο 104 και από Μηχανής Θέατρο,  «Ο χορός των 4 στοιχείων», Θέατρο Άβατον,  «From Nature to Culture» και «Revival of Haiti’s Ritual Dances»,  The Hub-Athens , Κινησιολογία στη θεατρική παράσταση «The Peter Pan Project, Vol 1.»,  σκηνοθεσία Ε. Αλεξανδροπούλου, Θέατρο Άκης Δαβής , Τελετή Έναρξης Παραολυμπιακών Αγώνων (χορογραφία Α. Παπαδαμάκη),  «Carmen»,  θέατρο De Doelen, (Rotterdam), «The Shakers» (Doris Humphrey), Paradijskerk Theater (Den Haag), κ.α.

Από τον Οκτώβριο 2017 συντονίζει,  μαζί με τον Δημήτρη Τσιάμη, το μονοετές εργαστήριο «Ritual Performance» (Η τελετουργία στις παραστατικές τέχνες),  στη σχολή Art Act Area.

Φωτογραφίες

Βίντεο

27 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εναλλακτικη, ξεχωριστη, διαφορετικη απ'ολα τα ειδη του performing! Πρωτοτυπη, ιδιαιτερη κ ενδιαφερουσα! Η υποθεση μας ταξιδευει στις καταγραφες της παλαιας διαθηκης, οτι ο κοσμος δημιουργηθηκε μεσα σε 7 ημερες . Σκηνοθετης κ χορογραφος, εξαιρετικοι , ταλαντουχοι, εδωσαν την ψυχη τους ! Με ακρως μυστικιστικες, χειμαρρωδεις ερμηνειες επιχειρουν την αναπαρασταση της δημιουργιας των 7 ημερων ..
    Ο λογος γρηγορος κ ακαταπαυστος! Η χρηση βιντεο, μουσικης κ φωτισμου πλαθουν κατι το μαγικο κ το ξεχωριστο!"Ζουμε" την Πορεια του ανθρωπου, την αναγεννηση του απ το χαος στη δημιουργικοτητα. Αψογη αισθητικη, ακρως ενδιαφερον κειμενο! Λατρεψα τις κινησεις, τους ηχους κ τους συμβολισμους ! Σας ευχαριστω πολυ!

  2. Αξιολογη performance με θέμα τις εφτά μέρες δημιουργίας του κοσμου. Άψογη αισθητική και εικαστική προσέγγιση, υποβλητική μουσική, απόλυτα ατμοσφαιρικό σκηνικό, υπέροχοι φωτισμοί και ένα άκρως ενδιαφέρον κείμενο.

  3. Ξεχωριστό είδος performance που χαρίζει στο θεατή μυσταγωγία, σύνθεση και θέαμα. Περιείχε πρωτότυπη κινησιολογία, ιδιαιτερότητα στη μουσική, το φωτισμό, το νόημα...Το κείμενο ήταν δυσνόητο, κουραστικό και ασυνδύαστο με το υπόλοιπο έργο...Ήταν πάντως μια φιλότιμη προσπάθεια και ευρηματική παράσταση στο σύνολό της!

  4. Περφόρμανς πολλών μορφών τέχνης, μουσικής, χορού, βίντεο αρτ, θεατρικής απαγγελίας, που χρησιμοποιεί στοιχεία-σύμβολα για να επιτύχει τον παραλληλισμό δημιουργίας κόσμου και καλλιτεχικού έργου.
    Αξιόλογη προσπάθεια, πολύ ξεχωριστή και διαφορετική.
    Ευχαριστώ πολύ Θεατρομάνια!

  5. Μία διαφορετική παράσταση, μάλλον περισσότερο performance, ευρηματική, καθηλοτική, με πολύ ωραίο φωτισμό και videos. Η διάρκεια της ήταν τόσο όσο έπρεπε για να μην κουράσει. Ευχαριστούμε ΘΕΑΤΡΟΜάΝΙΑ για την πρόσκληση που μας έδωσε μια υπέροχη βραδιά.

  6. Παρακολούθησα την παράσταση μετά από μια ευγενική προσφορά από την κα Πέννυ Καλύβα...παρόλο τα σκηνοθετικά ευρήματα και τον θεσπέσιο χορό της ΚΑΕ Χατζηγεωργίου πιστεύω ότι το νόημα χάθηκε μέσα στο περίεργο και δυσνόητο κείμενο...ευχαριστώ Θεατρομανια!!!