594

Λυσιστράτη

Αρχείο Παίχτηκε από 11/06/2019 έως 13/07/2019
στο Από Μηχανής Θέατρο
Σκηνοθέτης: Κωνσταντίνος Μαραβέλιας
Σκηνογραφία: Όλγα Σαλιώρα
Κοστούμια: Όλγα Σαλιώρα
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Μουσική: Άγγελος Καλογιάννης
Μουσική σύνθεση: Άγγελος Καλογιάννης
Κίνηση: Χρυσηίς Λιατζιβίρη
Ερμηνεύουν: Μαρία Ελευθεριάδου, Ελισάβετ Δελακά, Νίκος Δήμας, Γιώτα Καλλίνη, Κατερίνα Καλουμένου, Κωνσταντίνος Μυλωνάς, Άρης Ηλίας Τοπάλογλου, Κατερίνα Χριστοδουλίδου

Περιγραφή

Ένα project υποκριτικής και έρευνας το οποίο ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2019 με μια σειρά από προσεγγίσεις των έργων του σπουδαίου κωμωδιογράφου της αρχαιότητας από δυο γκρουπ ηθοποιών και αντίστοιχους σκηνοθέτες που προέκυψαν από ακροάσεις και ως αποτέλεσμα θα παρουσιάσουν τις Θεσμοφοριάζουσες (σκηνοθεσία: Πάνος Λουκαΐδης) και τη Λυσιστράτη (σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαραβέλιας), τον ερχόμενο Ιούνιο.

Περισσότερα

ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ Summer Stock

 ΑΡΙΣΤΟφΑΝΗΣ ΑΛλΙΩΣ project

Με εργαλεία τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και την ευρηματικότητα τους, οι δύο θίασοι εμπνέονται από το αριστοφανικό σύμπαν και το αναπλάθουν με σύγχρονη ματιά. Όχι για ορχήστρα αρχαίου θεάτρου ούτε για ιταλική σκηνή αλλά για το σύγχρονο κλειστό θεατρικό χώρο της οδού Ακάδημου 13 στο Μεταξουργείο το οποίο φιλοξενεί τις πρόβες και την παρουσίαση των δύο αυτών παραστάσεων, το σημαντικότερο όμως, αναλαμβάνει να καλύψει πλήρως την παραγωγή τους.

Με τα πιο απλά υλικά, σκηνικά και κοστούμια από το φροντιστήριο του θεάτρου, οι δύο θίασοι θα μας ξαναπούν με απόλυτη ελευθερία και χωρίς θεατρικούς περιορισμούς, τις ιστορίες του σπουδαίου ποιητή και θα αναδείξουν το νόημα τους. Ένας Αριστοφάνης αλλιώτικος, ένας Αριστοφάνης όπως τον καταλαβαίνουμε σήμερα, ξαναδιαβάζοντας τον κι επινοώντας την παρουσίαση του με τολμηρότητα και αναπάντεχους τρόπους.

Tο «Από Μηχανής» Θέατρο μέσα από την ολοκληρωμένη αυτή καλλιτεχνική διαδικασία (ακρόαση-πρόβα-παράσταση), μετατρέπεται σε τόπο συνάντησης, εκπαίδευσης, σκηνικής εμπειρίας και προπαντός ανάδειξης νέων φωνών ενώ με τις παραγωγές Θεσμοφοριάζουσες και Λυσιστράτη που θα παρουσιαστούν, ο θεσμός του «Summer Stock Theatre» έρχεται όχι μόνο να δώσει ευκαιρίες στους νέους δημιουργούς αλλά να προτείνει μια φρέσκια προσέγγιση για τα θεατρικά πράγματα.

Μια ιδέα του Χρήστου Παρίδη (δημοσιογράφος/curator θεάτρου) ο οποίος σε συνεργασία με το «Από Μηχανής» Θέατρο, αναλαμβάνει την καλλιτεχνική επιμέλεια του «ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ Summer Stock Theatre-ΑΡΙΣΤΟφΑΝΗΣ ΑΛλΙΩΣ project».

 

Εν μέσω του Πελοποννησιακού Πολέμου, η Λυσιστράτη πείθει τις γυναίκες της Αθήνας και της Σπάρτης να κάνουν αποχή από τα «συζυγικά τους καθήκοντα», ώστε να παύσει ο πόλεμος μεταξύ των δύο πόλεων. Την ίδια ώρα οι γυναίκες καταλαμβάνουν την Ακρόπολη, εκεί όπου βρίσκεται το δημόσιο ταμείο το οποίο χρηματοδοτεί τις πολεμικές επιχειρήσεις. Όλες οι προσπάθειες των ανδρών είτε να ανακαταλάβουν την Ακρόπολη είτε να πείσουν τις γυναίκες τους να γυρίσουν στις συζυγικές τους κλίνες, αποτυγχάνουν παταγωδώς. Έπειτα από σκληρές διαπραγματεύσεις, η ειρήνη επιτυγχάνεται στο τέλος και επισφραγίζεται με μια μεγάλη διονυσιακή γιορτή.

 

Σημείωμα σκηνοθέτη

Δέκα ερμηνευτές της νέας γενιάς του θεάτρου, συναντιούνται για να αφηγηθούν από σκηνής μια ιστορία με αφορμή το μύθο της Λυσιστράτης. Μια ιστορία για γυναίκες  που επιχειρούν να κάνουν πολιτική, παίρνοντας τα ηνία της πόλης στα χέρια τους. Σε αυτήν την σκηνική εκδοχή του αριστoφανικού μύθου, η Λυσιστράτη δεν είναι ένα πρόσωπο ή δεν είναι ένα μόνο πρόσωπο. Είναι η σπίθα που γίνεται φλόγα μέσα σε κάθε γυναίκα που φοβάται να ορθώσει το ανάστημά της σε κάθε τόπο και κάθε εποχή. Η ελαφρότητα και η αφέλεια στην οποία έχουν βυθιστεί οι γυναίκες για να υποφέρουν τα δεινά του πολέμου, ανατρέπονται από την αποφασιστικότητα και την μαχητικότητα που τους ξυπνά η Λυσιστράτη. Αυτή γίνεται η αφορμή για να βρουν εκείνες το θάρρος να «ανέβουν στο βήμα», για να πάψουν να εθελοτυφλούν, να κωφεύουν, να καμώνονται πως δεν αισθάνονται, να μιλήσουν για τις ρωγμές τους, να εκτεθούν, να θρηνήσουν. Η ευθύβολη και σκωπτική γραφή του Αριστοφάνη που συνυφαίνει το κωμικό με το ποιητικό, κάνει τόσο ζωντανές τις ανθρώπινες αντανακλάσεις μέσα στην ιστορία καθιστώντας το έργο του τόσο σύγχρονο και σημερινό, ώστε να αξίζει τον κόπο να αναζητούμε τις αναγνώσεις του μέσα στα συμφραζόμενα της εποχής μας.» —

Βοηθός Χορογράφου: Χριστίνα Σκλαβάκη
Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Χριστοδουλίδου
Φωτογραφίες-Trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας

Φωτογραφίες

8 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Είδα τη παράσταση εχθές. Δυστυχώς δεν μπορώ να πα πολλά λόγια. Ίσως φταίει που παλιότερα την έχω δει με τον Καρακατσάνη. Ένα έργο με πολλές κραυγές , χωρίς λόγο τις περισσότερες και με φιλότιμες προσπάθειες των ηθοποιών. Ίσως δεν μου άρεσε η προσέγγιση του σκηνοθέτη ή απλά μερικά πράγματα καλά είναι να μην αλλοιώνονται τόσο χάριν εκμοντερνισμού. Μερικές φορές το παραδοσιακό είναι πολύ προχωρημένο. Ευχαριστώ πολύ για τη πρόσκληση.