Μετά την πρόβα

Αρχείο Παίχτηκε από 14/02/2023 έως 04/04/2023
στο Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες
Διάρκεια: 70'
Κείμενο: Ίνγκμαρ Μπέργκμαν
Μετάφραση: Χαράλαμπος Μαγουλάς
Δραματουργική επεξεργασία: Βαλάντης Φράγκος
Σκηνοθέτης: Βαλάντης Φράγκος
Σκηνογραφία: Ζωή Μολυβδά Φαμέλη
Κοστούμια: the 3rd person theater group
Φωτισμοί: Ναυσικά Χριστοδουλάκου
Ερμηνεύουν: Ιερώνυμος Καλετσάνος, Ελένη Ζαραφίδου

Περιγραφή

Το έργο του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν,“Μετά την πρόβα” τοποθετείται χρονικά ανάμεσα σε μια πρόβα που έχει τελειώσει και σε μια πρεμιέρα παράστασης, που δεν έχει ακόμη γίνει. Είναι ο μεταιχμιακός τόπος, όπου όλα μπορούν ακόμα να αιωρούνται, είναι η κατάσταση, όπου το φανταστικό “τείνει” να είναι αληθινό, αλλά ακόμη δεν είναι. Οι τρεις ήρωες δέσμιοι της εικόνας τους από το παρελθόν δεν παλεύουν να την αποτινάξουν αλλά εμμένουν και βυθίζονται σε αυτή μέχρι που ασφυκτιούν και καταστρέφονται.

Περισσότερα

από την ομάδα the 3rd person theater group

Ο Μπέργκμαν όπως ο Στριντμπεργκ και ο Ίψεν, βασίζει και παρουσιάζει ένα δράμα πάνω στην κληρονομικότητα. Πάνω σε αυτά που περνάνε από γενιά σε γενιά, από πατέρα σε παιδί και φτιάχνει χαρακτήρες σχεδόν αταβιστικούς. Κατειλημμένους από γεγονότα του παρελθόντος που δεν τους ανήκουν αλλά τους καθορίζουν απόλυτα. Ως αποτέλεσμα οι σχέσεις που δημιουργούνται έχουν αποκλειστικά το χαρακτήρα της εξάρτησης.

Η παράσταση βασίζεται στην απόπειρα των ηρώων να αλλάξουν και να αντισταθούν στην εικόνα τους μέσω των αντικατοπτρισμών. Οι ήρωες προπονούνται / προβάρουν την πολυπόθητη αλλαγή τους προς μια φωτεινή πορεία και κατεύθυνση. Αλλάζουν ρόλους και προσπαθούν να εκφραστούν ώστε να γιατρέψουν τις πληγές τους. Διαπραγματεύονται τον δοσμένο ρόλο. Έτσι ώστε να παίξουν κάτι πιο καθαρό και ολοκληρωμένο.

Υπόθεση έργου

Ο απαιτητικός σκηνοθέτης του θεάτρου, Χένρικ Βόγκλερ, μένει συχνά μετά την πρόβα για να σκεφτεί και να σχεδιάσει. Μια μέρα, η Άννα επιστρέφει, φαινομενικά ψάχνοντας για ένα βραχιόλι. Είναι η πρωταγωνίστρια στη νέα του παραγωγή του Ονειροδράματος του Στρίντμπεργκ. Μιλάει για το μίσος της για τη μητέρα της (τώρα νεκρή), μια αλκοολική ηθοποιό που ήταν το αστέρι και η ερωμένη του Βόγκλερ. Ο Βόγκλερ πέφτει σε μια ονειροπόληση, θυμάται τη μέρα που η μητέρα της Άννας, η Ράκελ, ήρθε μετά την πρόβα για να τον παρακαλέσει να έρθει στο διαμέρισμά της…

Βιογραφικό σημείωμα ομάδας

Η «The 3rd person theater group»(Ελένη Ζαραφίδου, Βαλάντης Φράγκος) ξεκίνησε την πορεία της το 2013. Έχει βραβευτεί με το Διεθνές Βραβείο & υποτροφία Ibsen Scholarship 2013 από το Ίδρυμα Ibsen στη Νορβηγία, για την πρώτη της δουλειά πάνω στον Peer Gynt του H. Ibsen, «Peer Gynt no mans land» (Θέατρο Θησείον). Έχει ανεβάσει στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά το έργο του L. Tolstoi «Ποση γη χρειάζεται ο άνθρωπος» 2015-6, σε συμπαραγωγή με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης το έργο «Άσμα Ασμάτων» 2017 (Θέατρο Θησείον/περιοδεία στα απομονωμένα χωριά της Δ.Κοζάνης) και σε συμπαραγωγή με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κέρκυρας την παράσταση «Σολωμός» 2018-9, το έργο «L'echange/Η Ανταλλαγή» του Πωλ Κλωντέλ στο Θέατρο Θησείον 2021 (Επιχορήγηση από το ΥΠΠΟΑ), την παράσταση ''Ωδές/μια ηρωική κραυγή σε μια αντιηρωική εποχή'', βασισμένη στις Ωδές του Α. Κάλβου 2022 (Επιχορήγηση από ΥΠΠΟΑ και συμπαραγωγή με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Αγρινίου). Από το 2016 έως και σήμερα τα μέλη της ομάδας Βαλάντης Φράγκος και Ελένη Ζαραφίδου, συνεργάζονται συστηματικά με το Εθνικό Θέατρο στην εκπαίδευση εφήβων τόσο στην Αθήνα όσο και στην επαρχία.

Φωτογραφίες πρόβας: Ραφαήλ Σουλιώτης

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 2022-2023

Φωτογραφίες

18 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Πολύ καλή παράσταση πάνω στο εξαιρετικό κείμενο του Μπέργκμαν για τη σχέση ηθοποιού και σκηνοθέτη, μητέρας και κόρης, για τα δεσμά της εξουσίας και την προσπάθεια απελευθέρωσης από αυτά, για τα συναισθήματα που αναδεικνύονται στις σχέσεις. Πολυ καλές ερμηνείες. Ευχαριστούμε Θεατρομάνια για την πρόσκληση!

  2. Εξαιρετικό κείμενο, πολύ καλές ερμηνείες (ξεχώριζε η φωνή της κοπέλας, πιο διαπεραστική), Υπήρχε πρόβλημα με την ακουστική. Στην αριστερή πλευρά του θέατρου (με τις λίγες θέσεις), δεν ακουγόταν καλά οι ηθοποιοί. Ιδίως όταν ειχαν γυρισμένη πλάτη δεν ακουγόταν καθόλου. Μετακινηθήκαμε 2 καρέκλες προς το κέντρο και υπήρχε διαφορά. Στις περισσότερες φάσεις του έργου ήταν γυρισμένοι οι ηθοποιοί προς την πλευρά των πολλών θέσεων. Δυστυχώς χάσαμε κομμάτια του έργου. Αν είχαν μικρόφωνα δεν θα υπήρχε τέτοιο θέμα..

  3. Tίμιο ανέβασμα ενος τελείως αυτοαναφορικού θεατρικού κομψοτεχνήματος του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Πολύ στοχευμένη η ερμηνεία του Ιερώνυμου Καλετσάνου, όχι όμως και της παρτενέρ του που της ανατέθηκε ένας έτσι κι αλλιώς άθλος επί σκηνής, να ζωντανέψει και την Άννα και τη νεκρή μητέρα της.