Το δάνειο

Αρχείο Παίχτηκε από 13/07/2020 έως 29/09/2020
στο Χυτήριο
Διάρκεια: 90΄
Συγγραφέας: Τζόρντι Γκαλθεράν
Μετάφραση: ElsdeParos
Σκηνοθέτης: Δημήτρης Μυλωνάς
Σκηνογραφία: Έρση Δρίνη
Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ
Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Μουσική: Παύλος Κατσιβέλης
Ερμηνεύουν: Σωτήρης Χατζάκης, Δημήτρης Μυλωνάς

Περιγραφή

Από τη Δευτέρα 6 Ιουλίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 παρουσιάζεται στον κήπο του Θεάτρου «Χυτήριο» η κωμωδία «Το δάνειο» του Τζόρντι Γκαλθεράν σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά.

Περισσότερα

Θα σας το πω απλά: αν δεν μου δώσετε το δάνειο,
 
θα πηδήξω τη γυναίκα σας.
 
Στους δύο ήρωες του έργου απολαμβάνουμε τον Σωτήρη Χατζάκη και τον Δημήτρη Μυλωνά που υπογράφει και τη σκηνοθεσία. Δύο καλλιτέχνες με σημαντική διαδρομή στο χώρο της υποκριτικής και της σκηνοθεσίας οι οποίοι συναντιούνται επί σκηνής σε ένα ρεσιτάλ ερμηνείας που συναρπάζει. Μία θεατρική σύμπραξη που λαμβάνει χώρα στην καρδιά της Αθήνας, σε ανοιχτό χώρο, στον υπέροχο κήπο του Θεάτρου «Χυτήριο» με απόλυτη ασφάλεια και πλήρη τήρηση όλων των υγειονομικών κανονισμών.
 
Ο Αντόνιο επιθυμεί διακαώς να λάβει ένα τραπεζικό δάνειο όμως ως μοναδική εγγύηση έχει να επιδείξει… το λόγο της τιμής του. Μπροστά στην επίμονη άρνηση του διευθυντή της τράπεζας να εγκρίνει το πολυπόθητο δάνειο, ο επίδοξος αιτών απειλεί τον τραπεζίτη ότι θα «αποπλανήσει» τη γυναίκα του αξιοποιώντας την ακαταμάχητη έλξη που ασκεί στο γυναικείο φύλο!
 
Ο Αντόνιο, ένας ήρωας της καθημερινότητας, κουβαλάει στην πλάτη του όλη την απελπισία της οικονομικής κρίσης. Μη διαθέτοντας κανένα άλλο μέσο πειθούς και αξιοπιστίας αποφασίζει να τα παίξει όλα για όλα και να μπλοφάρει. Κι ενώ ο τεχνοκράτης και συγκροτημένος τραπεζίτης αρχικά τον υποτιμά, σταδιακά παρασύρεται σε ένα ξεκαρδιστικό “mantoman” παιχνίδι δίχως πραγματικό νικητή.
 
Ξέφρενος ρυθμός, διασκεδαστικές ατάκες, ανατροπές συνθέτουν μια απολαυστική κι επίκαιρη όσο ποτέ κωμωδία που εμπνέεται από το υπαρξιακό αδιέξοδο που γεννά η σύγχρονη χρηματοπιστωτική κρίση ενώ με τρόπο καυστικό κλείνει το μάτι στην «ευρηματικότητα» του ανθρώπου απέναντι στο επείγον της επιβίωσης.
 
«Το δάνειο» (2103) του σημαντικού σύγχρονου Ισπανού συγγραφέα Τζόρντι Γκαλθεράν, παγκοσμίως γνωστού για το θεατρικό του έργο Η μέθοδος Γκρόνχολμ, κέρδισε το Νοέμβριο 2011 το πρώτο βραβείο στο «Τουρνουά Σύγχρονου Καταλανικού Θεάτρου» της Τζιρόνα κι έχει παιχτεί σε πολλές γλώσσες σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία.
 
Βοηθός σκηνοθέτη: Ελένη Μυλωνά
 
Παραγωγή της GreenProductions

Παράλληλα με το Θέατρο «Χυτήριο», θα πραγματοποιηθούν παραστάσεις κατά τη
διάρκεια του καλοκαιριού σε Φεστιβάλ της Αττικής και της Περιφέρειας.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΟΥΛΙΟΥ
26/07/2020 Αίγιο, Θέατρο «Γεώργιος Παππάς», 21:00
Νικολάου Πλαστήρα 19 & Κανελλοπούλου
Τηλέφωνο: 26910. 61977
29/07/2020 Ηλιούπολη, Θέατρο Άλσους «Δημήτρης Κιντής», 21:00
Γαρδίκη & Σμόλικα
Τηλέφωνο: 210. 9923840

Η περιοδεία βρίσκεται υπό διαμόρφωση

Φωτογραφίες

Βίντεο

18 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εξαιρετική παράσταση με προσεγμένες ερμηνείες σε έναν φιλόξενο θεατρικο χωρο. Το θέμα παρουσιάζεται ως επίκαιρο εφόσον θίγει μέσα από χιουμοριστικους διαλόγους τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης, την αμφισβήτηση των αξιών και την κοινωνική κατάρρευση. Ευχαριστούμε την Θέατρομάνια για τις προσκλήσεις!

  2. Μια κωμωδία ανατροπών με απρόβλεπτο τέλος κι εκπληκτικές ερμηνείες ,που αποδεικνύει-,μέσα από μια αριστοτεχνική πλοκή της πάλης της πάσης φύσης εξουσίας με την αδυναμία-πως ο ιός της αμείλικτης καθημερινότητας και της δίψας για ανέλιξη,εν μέσω μιας διευρυμένης οικονομικής κρίσης,στηρίζεται στο σαθρό υπόβαθρο της ψευδαίσθησης μιας ανερμάτιστης ζωής,πιο επικίνδυνης τελικά,κι απ'αυτή καθαυτή την πανδημία του κορονοϊού, γεγονός με ευρύτατες συνέπειες, οικονομικές και κοινωνικές.
    Ευχαριστώ πολύ Θεατρομανία για την πρόσκληση.

  3. Το έργο είναι έξυπνο, γρήγορο, έχει χιουμοριστικές ατάκες και αποδίδεται από δύο υπέροχους ηθοποιούς! Έχω ξαναδεί και απολαύσει στο παρελθόν τον Σωτήρη Χατζάκη αλλά έβλεπα για 1η φορά τον Δημήτρη Μυλωνά, ο οποίος είναι εξαιρετικός ηθοποιός και σκηνοθέτης! Και όλα αυτά τα ζήσαμε στον κουκλίστικο κήπο του θεάτρου Χυτήριο με κουβεντούλα και ποτό μαζί με φίλους!!!Σε ευχαριστούμε πολύ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την όμορφη βραδιά που περάσαμε χτες !

  4. Από τη θεατρολόγο Μαρία Μαρή

    Το είδαμε κατά τη θεατρική περίοδο 2015-2016 στο «Θέατρο του Νέου Κόσμου» σε σκηνοθεσία των Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου και Παντελή Δεντάκη. Το βραβευμένο αυτό έργο του Καταλανού Τζόρντι Γκαλθεράν, που κέρδισε το πρώτο βραβείο στο Τουρνουά Σύγχρονου Καταλανικού Θεάτρου της Τζιρόνα τον Νοέμβριο του 2011, τώρα ανεβαίνει στο Χυτήριο, σε έναν ανοικτό χώρο όπου τηρούνται οι προϋποθέσεις υγειονομικής ασφαλείας. Πρόκειται για μια μαύρη κωμωδία με ανατροπές και απρόσμενο τέλος. Θέμα της η οικονομική κρίση στην Ισπανία, μια διευρυμένη οικονομική κρίση, που τελευταίως έχει επιδεινωθεί εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, γεγονός με συνέπειες οικονομικές και κοινωνικές.

    Το έργο λαμβάνει χώρα στο γραφείο του τραπεζίτη Γκρεγκόριο (Σωτήρης Χατζάκης), όπου έχει εισέλθει ο Αντόνιο (Δημήτρης Μυλωνάς ) προκειμένου να αποσπάσει πάση θυσία ένα μικρό δάνειο. Ο Αντόνιο αμήχανος, φοβισμένος, σε μεγάλη ανάγκη, εκδηλώνει μεγάλη νευρικότητα, πριν καν μιλήσει, προκαλώντας τη συμπάθεια των θεατών και το μειδίαμά τους.

    Ο τραπεζίτης, σε θέση ισχύος, στο γραφείο του, αγορεύει από τον «άμβωνά» του, λέγοντάς του ότι δεν μπορεί να του δώσει δάνειο, γιατί δεν έχει καμία εγγύηση, δεν τον ξέρει καν και η τράπεζα δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα. Η φιλική συμβουλή για αποφυγή των τοκογλύφων που «ρουφούν το αίμα», είναι υπαινιγμός για την αδίστακτη συμπεριφορά των τραπεζών. Ο Αντόνιο αντιπροτείνει σαν εγγύηση το « λόγο» του. Ποιος ασχολείται με αυτό σε μια κοινωνία, όπου έχουν καταρρεύσει όλες οι αξίες με μόνη ισχυρή το χρήμα; Η «άσκηση εμπιστοσύνης», που εκλιπαρεί ο Αντόνιο έρχεται να συνθλιβεί μπροστά στην αναλγησία του Γκρεγκόριο, εκπρόσωπο του καπιταλιστικού συστήματος.

    Ο « εκβιασμός» που ακολουθεί προκαλεί το γέλιο, αλλά όπως θα αποδειχθεί θα αποκαλύψει μια σαθρή εικόνα αυτού του αήττητου συμβόλου. Φτάνει σε τέτοιο σημείο φαιδρότητας, που ο Διευθυντής αναρωτιέται αν είναι το παιχνίδι με την «κρυφή» κάμερα, αν του κάνουν πλάκα. Κανείς δεν μπορεί να πιστέψει ότι μπορεί να κλονιστεί ή ακόμα και να καταρρεύσει το στερέωμα που έχει με «ασφάλεια» χτίσει.

    Οι ήχοι που ακούγονται εντείνουν την αγωνία και οι ηθοποιοί αντιδρούν σε αυτούς «κινηματογραφικά», με βλέμματα, με στροφή του κεφαλιού, με παύσεις.

    Εξαιρετικός στις εναλλαγές της ερμηνείας του ο Σωτήρης Χατζάκης, αρχικά κοροϊδεύει τον εκβιαστή του. Είναι η αντιπαράθεση του μέρμηγκα και του τζίτζικα. Ο καθένας πεισμώνει από τη μεριά του. Ακολουθούν ανατροπές, αλλαγή ρόλων, ο ισχυρός ζητά την στήριξη του αδυνάτου. Όλοι οι άνθρωποι είμαστε τρωτοί και ίσοι, μόνο που ο Γκαλθεράν για να το δείξει αυτό δεν τους βάζει να αναμετρηθούν μπροστά στο θάνατο, αλλά μπροστά στη δύσκολη καθημερινότητα.

    Ο ένας, ο Αντόνιο, ζητά έναν «Άγιο Βασίλη», ή κάποιο Μάγο με τα δώρα για να τον βοηθήσει, ενώ ο άλλος, ο Γκρεγκόριο, ζητά να του διδάξει να είναι άνθρωπος, να αγαπά , να εκφράζει τα συναισθήματά του, να δημιουργεί γύρω του ένα τέτοιο επίπεδο ανθρωπιάς από καιρό ξεχασμένης.

    Οι σχέσεις των δύο πρωταγωνιστών χτίζονται αριστοτεχνικά.

    Το έργο αποκαλύπτει με τρόπο αστείο, αλλά που ωθεί και σε δεύτερη σκέψη ότι όλα τα έχει πλήξει ο «ιός» του χρήματος και της επίφασης, της εικόνας, που θέλει ο καθένας να παρουσιάζει. Σχέσεις ρηχές και συμφέροντος ακόμα και μέσα στην ίδια οκογένεια.

    Το έργο είναι μοντέρνα σκηνοθετημένο από τον Δημήτρη Μυλώνα, και για πολλούς λόγους αγγίζει τους θεατές, πληγέντες και αυτοί από περιορισμούς οικονομικούς και υγειονομικούς. Οι δυο ηθοποιοί, ο καθένας με το δικό του φορτίο δίνει το στίγμα του στην παράσταση με ισχυρό τον Σωτήρη Χατζάκη στο ρόλο του Διευθυντή, που κατακρημνίζεται από το βάθρο - ικρίωμά του.

    Οι ήχοι και η μουσική του Παύλου Κατσιβέλη ακολουθούν με επιτυχία την εξέλιξη του έργου και σηματοδοτούν τις εναλλαγές. Το ίδιο ο φωτισμός του Αντώνη Παναγιωτόπουλου, ενώ τα σκηνικά της Έρσης Δρίνη και τα κοστούμια του Γιάννη Μετζικώφ συντάσσονται απολύτως με το κείμενο του έργου και τις ανάγκες της παράστασης.

  5. Ένα σύγχρονο κοινωνικό έργο με αρκετά κωμικά στοιχεία από δύο αξιόλογους ηθοποιούς! Υποδειγματικές ερμηνείες που κρατούσαν αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή και αξίζουν πολλά συγχαρητήρια!!!!Ο χώρος μαγικός και οι άνθρωποι πολλοί ζεστοί.Ευχαριστούμε θεατρομάνια για την ωραία βραδιά που μας χάρισες!!!!