Νέο θεματικό εργαστήριο πυροδότησης της θεατρικής γραφής από τον συγγραφέα Θανάση Τριαρίδη

Ανάσταση

   

Προκαθορισμένες συναντήσεις (πάντοτε την ημέρα Τετάρτη):

15 * 22 * 29 Μαΐου * 5 * 12 * 19 * 26 Ιουνίου * 3 * 10 * 17 * 24 * 31 Ιουλίου

* 21 * 28 Αυγούστου * 04 Σεπτεμβριου 

με παράλληλη δυνατότητα συμμετοχής/παρακολούθησης από απόσταση μέσω Live Streaming. 

Στον χώρο των Εκδόσεων Ευρασία (Ομήρου 47, Κολωνάκι, Αθήνα),

ώρες: 18.00 μμ με 21.00 μμ

 

Κόστος συμμετοχής: 250 Ευρώ

Διοργάνωση: Εκδόσεις Ευρασία

Πληροφορίες: τηλ. 6937160705 * 2103614968 και [email protected]

~~~

Συντονιστής: Θανάσης Τριαρίδης

Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: 06 Μαΐου 2019 (οι επιλεχθέντες θα ενημερωθούν για την συμμετοχή τους μέχρι την 10η Μαΐου 2019)

Οι Εκδόσεις Ευρασία και ο συγγραφέας Θανάσης Τριαρίδης καλούν κάθε ενδιαφερόμενο να συμμετάσχει στο Τρίτο Εργαστήριο Πυροδότησης της Θεατρικής Γραφής με προσανατολισμό την ελληνόγλωσση δραματουργία και την υποστήριξη νέων θεατρικών συγγραφέων. Το Εργαστήριο απευθύνεται στον κάθε ένα που δοκιμάζει ή προτίθεται να δοκιμάσει τις δυνάμεις του στη θεατρική γραφή (χωρίς να είναι απαραίτητο να έχει συμμετάσχει σε οποιοδήποτε προηγούμενο αντίστοιχο Σεμινάριο/Εργαστήριο).

 

[Σημειώνεται ότι:

~ το Πρώτο Εργαστήριο Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής (Μάρτιος-Ιούνιος 2018) με θέμα “Τα τελευταία εξήντα λεπτά πριν από την συντέλεια του κόσμου” απέδωσε 12 καινούρια θεατρικά έργα γραμμένα από τους συμμετέχοντες και δημοσιευμένα στην ειδικά φτιαγμένη για τον σκοπό αυτό ιστοσελίδα του Εργαστηρίου: http://triaridis.com/workshops/playwriting/01/index.html

~ το Δεύτερο Εργαστήριο Πυροδότησης της Θεατρικής Γραφής (Ιούνιος-Σεπτέμβριος 2018) με θέμα “Παράλληλες πραγματικότητες – Sliding Doors” απέδωσε 13 έργα δημοσιευμένα σε αυτήν την αντίστοιχη σελίδα: http://triaridis.com/workshops/playwriting/02/index.html

~ το Τρίτο Εργαστήριο Πυροδότησης της Θεατρικής Γραφής (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2018) με θέμα “Η ερωτική αυτοκτονία” απέδωσε 7 έργα δημοσιευμένα σε αυτή την αντίστοιχη σελίδα: http://triaridis.com/workshops/playwriting/03/index.html.

~ το Τέταρτο Εργαστήριο Πυροδότησης της Θεατρικής Γραφής (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2018) με θέμα “Εγκλεισμός/Εγκλωβισμός” απέδωσε 12 έργα δημοσιευμένα σε αυτή την αντίστοιχη σελίδα: http://triaridis.com/workshops/playwriting/04/index.html.]

 

  1. Περιεχόμενο του Εργαστηρίου: Με την καθοδήγηση του συντονιστή και αλληλεπίδραση της ομάδας των συμμετεχόντων, ο κάθε συμμετέχων θα κληθεί να σχεδιάσει, να δομήσει και εντέλει να γράψει ένα θεατρικό κείμενο πάνω στο θέμα του συγκεκριμένου Εργαστηρίου με κεντρικό θεματικό άξονα την έννοια της ανάστασης (την προσδοκία, την πίστη ή και την άρνηση).

Ο τίτλος του θέματος ορίζει και την μόνη προκαθορισμένη δραματουργική συνθήκη του Εργαστηρίου: Αναζητούμε θεατρικές εκδοχές της ανάστασης, του κατεξοχήν υπερλογικού υποθετικού λόγου που γέννησε ο νους του ανθρώπου καθώς υπερβαίνει τον υπέρτατο Κανόνα της φύσης και της βιολογίας μας – την βεβαιότητα του θανάτου μας. Από αυτήν την αναστάσιμη υπόθεση εργασίας προκύπτουν τα πιο ενδιαφέροντα θαυματικά τέρατα: ο Δράκουλας, ο Βρικόλακας, η Λιγεία, τα φαντάσματα, τα ζόμπι, τα βαμπίρ, ο Αναστημένος Ιησούς και τόσα ακόμη. Στο Εργαστήριο (αντλώντας από ένα ετερόκλητο corpus κειμένων – από τα Ευαγγέλια μέχρι τον Σαίξπηρ, από τον Μολιέρο μέχρι τον Ντάριο Φο, από τον Τολστόι μέχρι τον Ταρκόφσκι) θα προσπαθήσουμε να διερευνήσουμε όλα εκείνα τα όρια των ανθρώπινων εκτροπών στις οποίες μπορεί να οδηγήσει η προσδοκία, η πίστη, η ανάγκη, η αποδοχή ή ακόμη και η άρνηση του αναστάσιμου παραλόγου.

  1. Ενδεικτική (όχι υποχρεωτική) βιβλιογραφία/θεατρογραφία/φιλμογραφία για τους συμμετέχοντες. Tα θεατρικά έργα Άμλετ και Μακμπέθ του Σαίξπηρ (ως προς την χρήση των φαντασμάτων του Πατέρα του Άμλετ και του Μπάνκο αντίστοιχα), Δον Ζουάν του Μολιέρου (ως προς το ζωντάνεμα του αγάλματος του πατέρα), Mistero Buffo του Ντάριο Φο, τα τέσσερα πρώτα Βιβλία της Καινής Διαθήκης (Τα Ευαγγέλια) καθώς και η Αποκάλυψη του Ιωάννη, το διήγημα Λιγεία του Έντγκαρ Άλαν Πόε, τα μυθιστορήματα Αδελφοί Καραμάζωφ του Ντοστογιέφσκι (το κεφάλαιο του Μεγάλου Ιεροεξεταστή της Σεβίλης), Ανάσταση του Τολστόι, Δράκουλας του Μπραμ Στόκερ, Νεκροταφείο Μικρών Ζώων του Στήβεν Κινγκ, οι κινηματογραφικές ταινίες  Η Χιονάτη και οι εφτά νάνοι του Γουόλτ Ντίσνει, Ο Λόγος του Καρλ Ντράγιερ, το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο του Πιερ Πάολο Παζολίνι, το Σολάρις του Αντρέι Ταρκόφσκι, η Πηγή του Ντάρεν Αρονόφκσι, η Άφιξη του Ζακ Βιλνέβ – καθώς και το βιβλίο του συντονιστή του σεμιναρίου τα μελένια λεμόνια (κυκλοφορεί ελεύθερα στο Διαδίκτυο στη διεύθυνση: http://www.triaridis.gr/books.html.)
  1. Στόχος του εργαστηρίου: Η προσδοκία του συντονιστή είναι με την πυροδότηση του Εργαστηρίου να δημιουργηθούν πολλαπλά ομόθεμα θεατρικά έργα (ένα από κάθε συμμετέχοντα) με αφετηρία το συγκεκριμένο θέμα, που θα καταδεικνύουν τις πολλαπλές εναλλακτικές δυνατότητες του θεατρικής γραφής. 
  1. Αιτήσεις: Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να στείλουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected] έως και την 06η Μαΐου 2019 τα ακόλουθα κείμενα:

 

α) Aίτηση συμμετοχής στο Εργαστήριο.

β) Την σύντομη σύνοψη της υπόθεσης ενός θεατρικού έργου πάνω στην δοσμένη θεματολογία (“Ανάσταση”).

γ) Ένα δείγμα γραφής τουλάχιστον 400 λέξεων πάνω στην υπόθεση που έχουν.

δ) Ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα με όλα τα στοιχεία επικοινωνίας.

 

Όλες οι αιτήσεις θα εξεταστούν από τον Θανάση Τριαρίδη και από αυτές θα γίνει η επιλογή των συμμετεχόντων (ανώτατο όριο: 12 συμμετέχοντες). Η επιλογή θα γνωστοποιηθεί στους συμμετέχοντες μέχρι την 18η  Ιανουαρίου 2019

  1. Κόστος συμμετοχής: Η συμμετοχή στο Εργαστήριο κοστίζει 250 ευρώ στο σύνολό της. Για σχετικές πληροφορίες επικοινωνήστε με το τηλέφωνο 6937 160705.
  1. Τόπος διεξαγωγής: Το Εργαστήριο θα διεξαχθεί στον χώρο των Εκδόσεων Ευρασία, Ομήρου 47, Κολωνάκι, Αθήνα – με δυνατότητα διαδικτυακής συμμετοχής/παρακολούθησης από απόσταση μέσω Live Streaming.
  1. Συναντήσεις: Θα πραγματοποιηθούν 12 συναντήσεις του Εργαστηρίου μέσα σε διάστημ 43 μηνών. Όλες οι συναντήσεις θα μεταδίδονται με Live Streaming – και θα ηχογραφούνται για όσους συμμετέχοντες χάσουν κάποια από αυτές.

Οι συναντήσεις θα διεξάγονται πάντοτε Τετάρτη, ώρες 18.00 μμ με 21.00 μμ στις ακόλουθες ημερομηνίες: 15 * 22 * 29 Μαΐου * 5 * 12 * 19 * 26 Ιουνίου * 3 * 10 * 17 * 24 * 31 Ιουλίου * 21 * 28 Αυγούστου * 04 Σεπτεμβρίου 2019 

  1. Ηλεκτρονική έκδοση των θεατρικών έργων. Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου το σύνολο των θεατρικών έργων που θα προκύψουν θα εκδοθεί ηλεκτρονικά σε μια ειδικά διαμορφωμένη ιστοσελίδα από όπου μπορεί να διαβάσει ο καθένας (φυσικά τα πνευματικά δικαιώματα του κάθε έργου θα παραμένουν στην απόλυτη δικαιοδοσία του συγγραφέα του).
  1. Βεβαίωση συμμετοχής: Με το πέρας του Εργαστηρίου θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής, για όποιον συμμετέχοντα το επιθυμεί.

 

Βιογραφικό Θανάση Τριαρίδη

Ο Θανάσης Τριαρίδης γεννήθηκε το 1970 στη Θεσσαλονίκη. Υπήρξε ακτιβιστής για τα κοινωνικά δικαιώματα των τσιγγάνων στα χρόνια 1996-2001 και από το 2009 είναι αντιρρησίας συνείδησης. Από το 2000 έχει εκδώσει 52 βιβλία με αφηγήσεις και δοκίμια – ανάμεσά τους τα μυθιστορήματα Ο άνεμος σφυρίζει στην Κουπέλα (2000), τα μελένια λεμόνια * (2005), Τα χλωρά διαμάντια * Βιβλίο Πρώτο, δειλινά 1-333 (2011). Επίσης έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 300 αισθητικά και πολιτικά δοκίμια και άρθρα, ενώ έχει φτιάξει και επιμεληθεί διάφορα εκδοτικά σχήματα, σειρές και περιοδικά. Από το 2007 οργανώνει κύκλους σεμιναρίων πάνω σε θέματα του ευρωπαϊκού πολιτισμού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Όλα τα βιβλία του και όλα τα δημοσιευμένα κείμενά του βρίσκονται στην ιστοσελίδα http://triaridis.gr/

Έχει εκδώσει (έντυπα ή ηλεκτρονικά) 20 θεατρικά έργα: La ultima noche ή οι καρχαρίες (2010), Ηistoria de un amor ή τα μυρμήγκια (2011), Μένγκελε (2012), Liberté (2013), Égalité (2013), Fraternité (2013), Humlet (2013), Οιδίνους (2013), Zόοτ (2013), Lebensraum (2014), Zyklon ή το πεπρωμένο (2014), Lacrimosa ή το απέπρωτο (2014), Dämmerung (2015), O Νανουριστής (2015), Lebensraum 2.0 (2017), Lebensraum 3000 – The Mankind Odyssey (2017), Leopold (2017),  Football (2017), Nastasya (2018), HIV (2018), Surriento. 24 παραστάσεις στηριγμένες αυτά τα έργα έχουν ανέβει σε πολλές σκηνές της Αθήνας και άλλων πόλεων της Ελλάδας, της Γερμανίας και της Κύπρου και έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, τα γαλλικά και τα γερμανικά.