320

Το χάδι της μηΤέρας

Αρχείο Παίχτηκε από 20/01/2016 έως 09/03/2016
στο Άβατον
Διάρκεια: 75'
Συγγραφέας: Λύδια Γιαννακοπούλου
Σκηνοθέτης: Ιωάννα Νιάχα
Ερμηνεύουν: Βάσια Αργιέντη, Έλενα Μαμασούκα, Κωνσταντίνα Νικηφοράκη, Λουκάς Ξαπλαντέρης

Περιγραφή

Παιδική κακοποίηση! Τι συμβαίνει πίσω, από τις κλειστές πόρτες μιας ελληνικής οικογένειας στην Γερμανία του 80’; Πόσο πόνο αντέχει ένα παιδικό κορμί; Πώς στιγματίζεται μια ολόκληρη ζωή; Οικογένεια και κοινωνία, αμέτοχοι. Αναπάντητα «γιατί». «Η παράσταση είναι ακατάλληλη δι’ ανηλίκους».

Περισσότερα

Για λίγες μόνο παραστάσεις.

 Η Art and Μedia Ζone, παρουσιάζει για πρώτη φορά επί σκηνής το επιτυχημένο βιβλίο της Λύδιας Γιαννακοπούλου, «Το χάδι της μηΤέρας».

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία – Επιμέλεια κειμένου: Ιωάννα Νιάχα
Μουσική Επιμέλεια: Δημήτρης Λεβέντης
Κουστούμια: Ταλήν Νταμπανιάν
Φωτογραφίες: Katerina Grzybek
Δημόσιες Σχέσεις - επικοινωνία: Γιώργος Κάλτσας
Βοηθός Παραγωγής: Ανδριάνα Σταυριδοπούλου
Παραγωγή: Art and Media Zone

13 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αδιάφορη παράσταση δυστυχώς...ωραία η ιστορία που πραγματεύεται αλλά πολύ κακή απόδοση...προσδοκούσα από την παράσταση να μου δημιουργηθούν πληθώρα συναισθημάτων και να λάβω κάποιο μήνυμα ζωής,να μου μείνει κάποιο απόφθεγμα.Το μόνο που αισθάνθηκα ήταν αηδία με τον βίαιο τρόπο που αντιμετώπιζε το κορίτσι η μητέρα και τίποτα παραπάνω...

  2. Παρακολούθησα τη παράσταση στις 02/03,
    το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα όταν τελείωσε, είναι πως μόνο ένας άνθρωπος που έχει βιώσει σωματική, ψυχολογική και συναισθηματική κακοποίηση θα μπορούσε να γράψει ένα τέτοιο έργο. Επιστρέφοντας στο σπίτι έψαξα και διαπίστωσα πως πρόκειται για αληθινή ιστορία...
    Μια αληθινή ιστορία για ένα κορίτσι που ενώ βίωσε στο πετσί και στα βάθη της ψυχής του τη φρίκη, κατάφερε να βγει απ' αυτή "...όχι αλώβητη, αλλά πιο δυνατή..."
    Άραγε πόσα παιδιά που απορρίφθηκαν και κακοποιήθηκαν από τους γονείς τους κατάφεραν να κάνουν το ίδιο;
    Τελικά θύτης είναι μόνο η "άρρωστη" μητέρα; Η αδιαφορία και η αποστασιοποίηση του πατέρα τι τον καθιστούν;
    Μια παράσταση που με συνεπήρε συναισθηματικά από το πρώτο λεπτό...
    Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές! Οι ερμηνείες ήταν εκπληκτικές!
    Ευχαριστώ πολύ τη Θεατρομάνια και το θέατρο 'Αβατον για τη πρόσκληση που μου πρόσφεραν.

  3. Μετά από παραχώρηση από τον κο Θεολόγο Νίκο παρακολούθησα την παράσταση Το χάδι της Μητέρας, μια έντονα ρεαλιστική παράσταση, πραγματευεται την ενδοοικογενειακή βία, την κακοποίηση ανηλίκου παιδιού από την μηΤέρα του. Πολύ καλές ερμηνείες με πολύ συγκίνηση και ένταση. Ευχαριστώ πολύ το ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την πρόσκληση.

  4. Μια παρασταση πολυ σκληρη λογω του θεματος της κακοποιησης ανηλικου που θετει την κοινωνια προ των ευθυνων της κυριως εκεινων που γνωριζουν και δεν δημοσιοποιουν το προβλημα.Ευχαριστω παρα πολυ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την προσκληση.

  5. Πηγα να παρακολουθησω την παρασταση με την γυναικα μου.. Πολυ ομορφη παρασταση και αρκετα σκληρη σε πολλα σημεια της.. Αυτο που σου κανει εντυπωση ειναι πως ολα οσα διαδραματιζονται ειναι πραγματικοτητα.. Εξαιρετικη η ερμηνεια της μανας.. Πραγματικα την μισησαμε! Η ηθοποιος αυτη ειναι για μεγαλα πραγματα.. Μακαρι να συνεχισει ετσι.. Την συστηνουμε ανεπιφυλακτα..

  6. Παρακολούθησα την παράσταση χθες Τετάρτη 27-01 μετά από παραχώρηση πρόσκλησης (theatromania.gr) από την κυρία Θεώνη Θεοδωροπούλου την οποία και ευχαριστώ. Στην παραχώρηση η κυρία Θεοδωροπούλου μου έγραψε ότι η παράσταση αρχίζει στις 9.30, κάτι το οποίο τσέκαρα και από το site του theatromania.gr. Φτάνοντας στο θέατρο στις 9.25 είδα το ταμείο κλειστό και κανέναν απ’ έξω. Μια κοπέλα άνοιξε την πόρτα και με ρώτησε κάπως συνωμοτικά αν είμαι ο άντρας της Βάσιας (!).Της είπα για την πρόσκληση και μου είπε ότι η παράσταση άρχιζε στις 9.15. Με έβαλε σιγά σιγά στο θέατρο, ενώ η παράσταση είχε αρχίσει και με έβαλε να καθίσω σε μια άδεια θέση στην άκρη, από την οποία δεν είχα καλή ορατότητα.
    Το αστείο είναι ότι μετά από 10 λεπτά, μάλλον ήρθε και ο άντρας της Βάσιας που απ’ ότι κατάλαβα ήταν η πρωταγωνίστρια (μηΤέρας). Κι αυτό γιατί μόνο ένας πέρασε μετά από μένα, ενώ άκουσα την κυρία που μου άνοιξε να λέει σε μια παρέα που έφτασε αργότερα ότι έκλεισε η προσέλευση. Βέβαια το ότι η πρωταγωνίστρια δεν μπορεί να συνεννοηθεί στο σπίτι της με τον άντρα της, για την ώρα της παράστασης είναι ιλαροτραγικό!
    Η κακή συνεννόηση και η λανθασμένη ώρα μάλλον είναι απόρροια της κάκιστης και φθηνής παραγωγής (το λευκό τραπεζάκι 5€ από τα ΙΚΕΑ και οι κούπες απ’ τα Τζάμπο έβγαζαν μάτι μπροστά μπροστά). Βέβαια και οι υποκριτικές ικανότητες των ηθοποιών δεν πάνε πίσω. Η κακοποιημένη κόρη δεν ταίριαζε στο ρόλο της μικρής, ο άντρας ηθοποιός άνευρος και μόνο η κόρη μεγαλωμένη στάθηκε αξιοπρεπώς. Όσο για την μητέρα-τέρας, πρωταγωνίστρια κιόλας κυρία Αργιέντη, τι να πω. Έπαιζε σαν νευρόσπαστο κοριτσάκι και όχι σαν ψυχωσική μητέρα. Κανένα βάθος στη φωνή που να σε πείθει ότι κουβαλάει προβλήματα, τα λόγια ήταν σαν να τα φτύνει με κακή άρθρωση. Επίσης δεν είχε καμία αίσθηση θεατρικής σωματικότητας, τα χέρια της έμοιαζε σαν να μην ξέρει τι να τα κάνει(λίγο σαν σκιάχτρο), ακόμα κι ο τρόπος που προσπαθούσε να καπνίσει ήταν αστείος. Δεν ξέρω σε άλλο ρεπερτόριο, αλλά σίγουρα γι’ αυτό το ρόλο δεν κάνει.
    Η σκηνοθετική ευκολία του κλεισίματος της παράστασης, προκειμένου να δοθεί ένας αισιόδοξος τόνος, δεν με ικανοποίησε καθότι υποτίθεται ότι το έργο πρέπει να σε αφήσει με τη συντριβή και τον προβληματισμό και όχι να εξωραΐσει την κατάσταση. Πόσο μάλλον σε μια εποχή που τα κρούσματα παιδικών κακοποιήσεων που βγαίνουν στη δημοσιότητα όλο και αυξάνουν, τόσο σε πλήθος, όσο και σκαιότητα.
    Η παράσταση τέλειωσε στις 10.15, δηλαδή είχε διάρκεια μάξιμουμ 60 λεπτά, εφόσον αρχίζει στις 9.15 και όχι 75΄ όπως διατείνεται η παραγωγή. Συνήθως πάω σε μικρά θέατρα με παιδιά που αγωνίζονται με μεράκι να αποδώσουν κείμενα σπουδαία ή και πιο απλά και πάντα προσπαθώ να υποστηρίζω τέτοιες δουλειές ακόμα και αν είναι ερασιτεχνικές μιας και η λέξη εμπεριέχει τον έρωτα για την τέχνη μιας και το θέατρο είναι τέχνη και ψυχική αγωγή και όχι θέαμα. Ωστόσο είχα καιρό να δω μια τόσο πρόχειρα στημένη και κακοπαιγμένη δουλειά, αλλά απ’ ότι φάνηκε οι άνθρωποι δεν μπορούν να συνεννοηθούν ούτε μεταξύ τους!
    Θεατρομάνια, πρέπει να διορθώσετε την ώρα της παράστασης…. Και (φιλικά) ίσως πρέπει να κάνετε έναν έλεγχο του περιεχομένου που θα προβάλλετε, έστω και μέσω προσκλήσεων. Σας ευχαριστώ.
    Νικήτας Μ.