Δωδέκατη Νύχτα

Αρχείο Παίχτηκε από 22/04/2020 έως
στο Από Μηχανής
Διάρκεια: 90΄
Συγγραφέας: Ουίλλιαμ Σαίξπηρ
Μετάφραση: Δημήτρης Μυλωνάς
Σκηνοθέτης: Δημήτρης Μυλωνάς
Σκηνογραφία: Αγγελική Αθανασιάδου, Λήδα Σπερελάκη
Κοστούμια: Αγγελική Αθανασιάδου, Λήδα Σπερελάκη
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Μουσική: Παύλος Κατσιβέλης
Ερμηνεύουν: Ο θίασος είναι υπό διαμόρφωση και θα ανακοινωθεί μόλις ολοκληρωθεί η διανομή.

Περιγραφή

ΚΑΤΩ ΣΚΗΝΗ Το έργο Η Βιόλα και ο δίδυμος αδελφός της Σεμπάστιαν χάνονται ύστερα από ναυάγιο στις ακτές μιας μυθικής χώρας, της Ιλλυρίας. Προκειμένου να αναζητήσει τον αδελφό της, η Βιόλα μεταμφιέζεται στον νεαρό Σεζάριο και τίθεται στην υπηρεσία του Δούκα Ορσίνο, άρχοντα του τόπου. Η Βιόλα ερωτεύεται τον Ορσίνο ο οποίος είναι ερωτευμένος με […]

Περισσότερα

ΚΑΤΩ ΣΚΗΝΗ

Το έργο

Η Βιόλα και ο δίδυμος αδελφός της Σεμπάστιαν χάνονται ύστερα από ναυάγιο στις ακτές μιας μυθικής χώρας, της Ιλλυρίας. Προκειμένου να αναζητήσει τον αδελφό της, η Βιόλα μεταμφιέζεται στον νεαρό Σεζάριο και τίθεται στην υπηρεσία του Δούκα Ορσίνο, άρχοντα του τόπου. Η Βιόλα ερωτεύεται τον Ορσίνο ο οποίος είναι ερωτευμένος με την Κόμισσα Ολίβια η οποία με τη σειρά της ερωτεύεται τον Σεζάριο.

Εν τω μεταξύ ο Σεμπάστιαν έχει διασωθεί από τον Αντόνιο, έναν γενναίο καπετάνιο, πολέμιο του Ορσίνο, που συνοδεύει, παρά τον κίνδυνο, τον Σεμπάστιαν στην Ιλλυρία παρασυρόμενος από τα τρυφερά αισθήματα που τρέφει για τον νεαρό. Η εμφάνιση του Σεμπάστιαν περιπλέκει ακόμα περισσότερο τα πράγματα. Η Ολίβια βλέποντας τον, θεωρεί πως είναι ο Σεζάριο και του ζητάει να τον παντρευτεί. Το ιερό μυστήριο τελείται κρυφά σε ένα παρεκκλήσι.

Τελικά Βιόλα και Σεμπάστιαν αποκαλύπτουν την ταυτότητα τους και το έργο κλείνει με την ανακοίνωση των γάμων του Ορσίνο και της Βιόλα που σηματοδοτούν και την αποκατάσταση της τάξης.

 

Η παράσταση

Για άλλη μια φορά ο Σαίξπηρ μας προσφέρει ένα απολαυστικό έργο που το παιχνίδι έχει την τιμητική του. Ένα παιχνίδι άλλοτε αφελές και αστείο άλλοτε σκοτεινό κι επικίνδυνο, σε κάθε περίπτωση όμως ένα παιχνίδι που ορίζει και ταυτόχρονα αναιρεί ή ακόμα καλύτερα ορίζει για να αναιρέσει τους ίδιους του τους κανόνες. Η μεταμφίεση, ίσως ο βασικότερος κανόνας, δεν έρχεται για να συγκαλύψει, αλλά απεναντίας για να αποκαλύψει τη βαθύτερη επιθυμία και τελικά να ανατρέψει το σημείο «προσέλευσης» των ηρώων, την αρχική τάξη. Άνδρες και γυναίκες αφήνονται στον έρωτα άνευ όρων επιβεβαιώνοντας για ακόμα μια φορά ότι απέναντι σε αυτήν τη δίνη, η παράδοση είναι ολοκληρωτική. Για να συμβεί όμως αυτό έχει προηγηθεί μεταξύ τους μια ανείπωτη συμφωνία: καθένας και καθεμιά τους έχει την ελευθερία επιλογής του φύλου του/της.

Τα πρόσωπα, σε μια διαλεκτική υπαρξιακή στέκονται για μια στιγμή έξω από τη φύση που τους έχει οριστεί και αναμετριούνται με εκείνη που αληθινά επιθυμούν. Τότε είναι η ώρα που θα ενδυθούν την επιθυμία τους και θα δράσουν καθ’ αυτήν. Αυτή η συμφωνία γίνεται το σημείο εκκίνησης μιας εμπειρίας καθ’ όλα ανατρεπτικής και οι εκφραστές της, απογυμνωμένοι από όποια νόρμα, βουτάνε στον ωκεανό της ύπαρξης χωρίς καμία αντίσταση για να βραχούν τελικά ως το μεδούλι. Κι αν στο τέλος όλοι και όλες επιστρέφουν στην αρχική τους θέση κι αποκαθίσταται η πρωτύτερη τάξη πραγμάτων, σίγουρα τίποτα δεν θα είναι πλέον το ίδιο.

Βοηθός Σκηνοθέτη: Βίκυ Παναγιωτοπούλου
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Σχεδιασμός Γραφιστικών: Θωμάς Παπάζογλου

Μια παραγωγή του Από Μηχανής Θεάτρου

Φωτογραφίες