Εδώ ουρανός

Συγγραφέας: Αγλαΐα Βετεράνι (Aglaja Veterany)
Μετάφραση: Σοφία Γεωργακοπούλου
Διασκευή: Σίμος Κακάλας
Σκηνοθέτης: Σίμος Κακάλας
Σκηνογραφία: Γιάννης Κατρανίτσας
Κοστούμια: Γιάννης Κατρανίτσας
Φωτισμοί: Παναγιώτης Λαμπής
Μουσική: Σίμος Κακάλας(επιμέλεια)
Ερμηνεύουν: Στεφανία Ζώρα, Γιώργος Κολοβός, Κωνσταντίνος Μωραΐτης, Χριστίνα Παπατριανταφύλλου, Γιάννης Τσεμπερλίδης

Περιγραφή

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, παρουσιάζει σε πανελλήνια πρώτη, το έργο της Αγλαΐα Βετεράνι (Aglaja Veteranyi) «Εδώ Ουρανός», σε μετάφραση Σοφίας Γεωργακοπούλου και σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα. Η νέα παραγωγή θα κάνει πρεμιέρα το Σάββατο 7 Μαρτίου 2020, στο Φουαγιέ του Θέατρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.

Περισσότερα

Η τρομερή ερώτηση που κρύβει ο πρωτότυπος τίτλος του έργου «Warum das Kind in der Polenta kocht» (Γιατί βράζει το παιδί στην πολέντα😉 της Αγλαΐα Βετεράνι αντανακλά το παραμυθικό υπόβαθρο του έργου, που αξιοποιεί τον χώρο του μύθου για να αναδείξει την αγριότητα της ζωής. Έχοντας εγκαταλείψει την πατρίδα προς αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής, ταξιδεύοντας με το τσίρκο και ψάχνοντας την ασφάλεια, την τρυφερότητα και την ελπίδα, η πρωταγωνίστρια έρχεται αντιμέτωπη με τον σκληρό κόσμο των μεγάλων. Μέσα από τη δική της νεανική κι ευαίσθητη ματιά ο αναγνώστης / θεατής, ακολουθεί τους δύσβατους δρόμους αναγνώρισης και ερμηνείας της πραγματικότητας με την οποία ερχόμαστε όλοι αντιμέτωποι: την αδιαφορία, τις προλήψεις, την κακομεταχείριση, την αδικία, τη δυσκολία επικοινωνίας, τις βαθιές παθογένειες της οικογένειας αλλά και της κοινωνίας.

 Η παράσταση είναι κατάλληλη άνω των 15 ετών.

 

Αγλαΐα Βετεράνι

Η Αγλαΐα Βετεράνι γεννήθηκε το 1962 στο Βουκουρέστι, κόρη μιας αρτίστας και ενός κλόουν και αρτίστα, με τους οποίους ήδη από το 1965 άρχισε να εμφανίζεται στη σκηνή του τσίρκου. Το 1967 η οικογένεια εγκατέλειψε τη Ρουμανία και πήγε στην Ελβετία. Τα επόμενα δέκα χρόνια ακολούθησαν μεγάλα ταξίδια με εμφανίσεις σε τσίρκο και βαριετέ στην Ευρώπη, την Αφρική και τη Νότια Αμερική.

Μετά την επιστροφή στην Ελβετία το 1978, η Αγλαΐα Βετεράνι άρχισε να αυτό-μορφώνεται και από το 1979 ως το 1982 σπούδασε ηθοποιός στη Θεατρική Ομάδα Ζυρίχης (Schauspiel-Gemeinschaft Zürich). Εκείνη την εποχή έγραψε και τα πρώτα της λογοτεχνικά κείμενα. Από το 1982 δούλεψε ως ηθοποιός και από το 1988 ήταν συνδιευθύντρια της Θεατρικής Ομάδας Ζυρίχης. Εκτός από τις πολλές ανεξάρτητες θεατρικές παραστάσεις που ανέβασε, ίδρυσε και δύο ομάδες περφόρμανς, με τις οποίες πραγματοποίησε πολλές θεατρικές παραγωγές: «Die Wortpumpe» [Αντλία λέξεων]  μαζί με τον Ρενέ Ομπερχόλτσερ (1993-1996) και «Die Engelsmaschine» [Αγγελική μηχανή] μαζί με τον Γιενς Νίλσεν (1996-2002). Παράλληλα δημοσίευε σύντομα διηγήματα σε ανθολογίες, λογοτεχνικά περιοδικά και εφημερίδες. Έγινε διεθνώς γνωστή με το αυτοβιογραφικό κείμενο μυθοπλασίας Γιατί βράζει το παιδί μέσα στην πολέντα (Warum das Kind in der Polenta kocht, εκδόσεις DVA, 1999).

Η Αγλαΐα Βετεράνι αυτοκτόνησε στις 3 Φεβρουαρίου 2002 στη Ζυρίχη. Μετά θάνατον εκδόθηκαν δύο ακόμη βιβλία της, το μυθιστόρημα Das Regal der letzten Atemzüge [Το ράφι των τελευταίων αναπνοών], εκδόσεις DVA, 2002 και η συλλογή διηγημάτων Vom geräumten Meer, den gemieteten Socken und Frau Butter [Για την αδειασμένη θάλασσα, τις νοικιασμένες κάλτσες και την κυρία Μπούτερ], εκδόσεις DVA, 2004.

Μάσκες: Μάρθα Φωκά
Κούκλες: Στάθης Μαρκόπουλος
Video/Video Mapping: Κλεάνθης Καραπιπέρης
Βοηθός σκηνοθέτη-Διασκευή-Μουσική επιμέλεια: Δημήτρης Καλακίδης
Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Δανάη Πανά
Φωτογράφιση παράστασης: Τάσος Θώμογλου
Οργάνωση παραγωγής: Μαριλύ Βεντούρη

Φωτογραφίες