4846

Έντα Γκάμπλερ

από 23/11
Διάρκεια: 115'
Σκηνοθέτης: Νίκος Καμτσής
Κοστούμια: Μίκα Παναγού
Φωτισμοί: ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΕΡΒΑΣ σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη
Μουσική: Χρίστος Ξενάκης
Ερμηνεύουν:

Διανομή
Hedda Gabler: Μάνια Παπαδημητρίου
Eilert Lovborg: Όμηρος Πουλάκης
Thea Elvestet: Λαμπρινή Θάνου Jorgen
Tesman: Νίκος Καραστέργιος
Juliane Tesman: Παναγιώτα Χαϊδεμένου
Berte: Άντα Κούγια

Και στον ρόλο του δικαστικού επίτροπου Μπρακ ο σκηνοθέτης Νίκος Καμτσής

Περιγραφή

Ο Νίκος Καμτσής ανεβάζει το αριστούργημα του Ίψεν από τις 23 Νοεμβρίου

Περισσότερα

Ποια είναι η έκρηξη που θα ανατινάξει τη βίλλα Φάλκ;
Πόσο βραδυφλεγής μπορεί να είναι η βόμβα στα θεμέλια του σπιτικού του σεμνού Γιόργκεν Τέσμαν, αφού πυροδοτείται και σκάει μέσα σε μία μόνο μέρα;

Ένα σπίτι περίκλειστο από 3 τοίχους και το βλέμμα του θεατή.

Φυλακή και αλάνα για όλα τα πρόσωπα που είναι αντικείμενα μια σκηνικής εγκατάστασης. Αυτή η εγκατάσταση έχει σαν κέντρο της μια Έντα Γκάμπλερ, που απεγνωσμένα κυνηγάει μια ομορφιά, που δεν έχει σχήμα. Η αλήθεια είναι ότι το μόνο που της προσφέρεται.
Που είναι περισσότερο κόρη του στρατηγού Γκάμπλερ παρά σύζυγος του Τέσμαν ή ερωμένη του Λέβμποργκ.
Ναι, τα τρίγωνα είναι ιλιγγιώδη. Σχηματίζονται και διαλύονται, πριν προλάβει ο θεατής να τα διακρίνει, για να αποδείξουν τελικά ότι οι δαίμονες που δρουν ανεξέλεγκτα μέσα και έξω από την Έντα, συνεχίζουν να κυκλοφορούν και στις μέρες μας.

Σε ένα πιο εμφανές επίπεδο, παρακολουθούμε την εμβληματική, καταστροφική και αυτοκαταστροφική ηρωίδα του Ίψεν να μην μπορεί να βολέψει την εγωπάθεια της και να μην μπορεί να βολευτεί στο προτεσταντικό καλούπι που οι συνθήκες την σπρώχνουν.
Το ταξίδι, ή καλύτερα…  η απόδραση του μέλιτος με τον Τέσμαν τελείωσε και ο αστικός κόσμος στον οποίο επιστρέφει, είναι θάλαμος αερίων που  δημιουργεί παραισθήσεις πριν σκορπίσει τον θάνατο.

Η έλευση της Έντα στην πόλη μετά από καιρό, σηματοδοτεί την έναρξη ραγδαίων εξελίξεων. Το δανεικό σπίτι που κατέλυσαν η Έντα και ο σύζυγος Τέσμαν γίνεται το επίκεντρο και ο βωμός, όπου όλοι όσοι παρελαύνουν από το σαλόνι καταθέτουν τους πόθους και τα όνειρα τους, που είναι σίγουρο ότι θα διαψευστούν. Τα αλυσιδωτά γεγονότα κρύβουν καταστροφή η μάλλον αυτοκαταστροφή.

Πράγματι. Όσα από τα πλάσματα δεν καταφέρνουν να μεταλλαχθούν, να προσαρμοστούν  και να ζήσουν στις νέες τοξικές συνθήκες τρελαίνονται και τελικά  πεθαίνουν.

Μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι αυτό δεν συμβαίνει στην εποχή μας;
Τελικά ναι,  οι κατσαρίδες αντέχουν. Θα επιζήσουν και μετά την πυρηνική καταστροφή που δεν θα αργήσει.
Στη Βίλλα Φαλκ ήδη εξεράγει.

Η «ΕΝΤΑ ΓΚΑΜΠΛΕΡ» του Ίψεν είναι η παραγωγή της Κεντρικής σκηνής του ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟΥ για την επόμενη χειμερινή περίοδο.

Βοηθός ενδυματολόγου ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΜΕΛΕΤΙΟΥ
Στο ρόλο του ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΕΠΙΤΡΟΠΟΥ ΜΠΡΑΚ ο ίδιος ο σκηνοθέτης, Ν. Καμτσής
Η παράσταση έχει επιχορηγηθεί από το ΥΠ.ΠΟ.

Φωτογραφίες

Πότε & Πού

Τόπος Αλλού

από 23/11
Κεφαλληνίας 17 και Κυκλάδων, Κυψέλη
Τηλ: 2108656004, 2108624392 Email: [email protected] Website: topos-allou.gr

Εισιτήρια: 12 € ΚΑΙ 8 €
Πληροφορίες: 2108656004, 2108624392
Προπώληση: Ισχύει προσφορά προπώλησης μέσω viva https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-topos-allou/enta-gkampler/

Ημέρες & Ώρες
Δ
Τ
Τ
Π 20:00
Π 20:00
Σ 20:30
Κ 20:00

27 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δεν ενθουσιάστηκα!Το αθανατο εργο του Ιψεν μαλλον απετυχε σε αυτη την παραστασηΝομιζω οτι η επιλογη νεωτερων ηθοποιων θα βοηθουσε.Παρακολουθειται βεβαια ανετα απο κοινο που δεν εχει διαβασει το εργο.Σας ευχαριστώ πολυ!

  2. Πολύ καλή η παράσταση, ωραίες ερμηνείες και σκηνοθεσία,που μας απορρόφησε δύο ολόκληρες ώρες.Ευρηματική η χρήση του πιάνου καθώς και η παρουσία όλων των ηθοποιών στη σκηνή, ακόμα και όταν δεν συμμετείχαν ενεργά. Επίσης , πολύ ζεστός και ιδιαίτερος ο χώρος του φουγιέ.
    Ευχαριστώ πολύ για την προσκληση!

  3. Εξαιρετική παράσταση με πολύ ωραία σκηνοθεσία και θαυμάσιες ερμηνείες. Οι πρωταγωνιστές λίγο μεγαλύτεροι σε ηλικία απο ότι θα έπρεπε σύμφωνα με το συγγραφικό έργο, αλλά ερμήνευσαν τους ρόλους τους εξαιρετικά! Το χειροκρότημα ήταν παρατεταμένο και εγκάρδιο. Ανήκει στις προτεινόμενες παραστάσεις της φετινής θεατρικής σαιζόν.

  4. Καταρχήν να ευχαριστήσω το Θεατρομάνια για την ευκαιρία που μας έδωσε να δούμε μια ωραία κλασική παράσταση ενός μεγάλου έργου. Η παράσταση ήταν άρτια τόσο σκηνοθετικά όσο και από άποψη ερμηνειών. Θα συμφωνήσω με τον κύριο που σχολίασε πριν από μένα : κρίμα να έχει τόσο λίγους θεατές. Γεμίζουν θέατρα που παίζουν σκουπίδια και οι αξιόλογες παραστάσεις έχουν 10 θεατές. Διαφωνώ όμως με τις παρατηρήσεις των προηγούμενων σχολιαστών σχετικά με το αδόκιμο της επιλογής της Κας Παπαδημητρίου από ηλικιακής άποψης. Ο καλός ηθοποιός σε κάνει να πιστέψεις τα πάντα και να δεις αυτό που θέλει να σου δώσει ξεχνώντας τις λεπτομέρειες, όπως εμφάνιση ηλικία κλπ. Ίσως λοιπόν αυτό που έλειπε από τη συγκεκριμενη Εντα Γκαμπλερ και ξένισε το κοινό, να ήταν η πειστικότητα στην περιγραφή της ψύχωσης της ηρωίδας και όχι η ηλικία της πρωταγωνιστριας. Εξαιρετικοί οι Νίκος Καμτσης και Όμηρος Πουλακης. Ευχαριστώ όλους τους συντελεστές της παράστασης.

  5. Ειδαμε μια καλη παρασταση, με κοστουμια αντιπροσωπευτικα της εποχης, ακομα και τα παπουτσια ηταν του τοτε. Εντα, ενα ανικανοποιητο πλασμα, εξυπνο, περιπαικτικο, χωρις συναισθημα, με γλαφυρο λογο, κινουνταν στη σφαιρα της φαντασιας και επικινδυνοτητας (οχι για τον εαυτο του, αλλα για τους αλλους!!). Κειμενο υπεροχο (Ιψεν), ωραιοτατη σκηνοθεσια, πειστικες ερμηνειες (ιδιως η πρωταγωνιστρια, ο επιτροπος, η Τεα και ο ερωτας). Τοση ωρα περασε (μεγαλο θεατρικο) και δεν καταλαβαμε το χρονο.. Παρολο που περιμενα την Εντα πιο νεα (φαινοταν κατι παραταιρο, σχετικα με τους υπολοιπους ηθοποιους..), δεν εδωσα βαση, διοτι επαιξε πολυ καλα το ρολο της, που προσεχα ιδιαιτερως.. Και η μουσικη του πιανου γεμιζε οορφες μελωδιες τον χωρο, ιδιως οταν επροκειτο να συμβει κατι, και ετσι το εκανε πιο δραματικο..

  6. Καλή παράσταση με κάποιες πολύ καλές ερμηνείες κάποιες άλλες πάλι μου φάνηκαν πολύ λίγες, γεγονός που αποδυνάμωσε την παράσταση ως σύνολο. Άστοχη ηλικιακά η διανομή των ρόλων, πολύ μεγάλη ή Έντα πολύ μικρή η θεία juliane. Ωραία σκηνοθεσία από τον κ. Καμτσής, ο οποίος και ως επιθεωρητής ήταν από τους πλέον συνεπής και σταθερούς στο ρόλο του.

  7. Εξαιρετική παράσταση, πιστή στο κείμενο του Ίψεν, με μερικές εξαιρέσεις σύγχρονης ομιλίας. Καταπληκτική ερμηνεία Έντα και Τέας, φανερή η χημεία των ηθοποιών. Η παρουσία του πιάνου συνέβαλε θετικά στην δημιουργία εντονότερου συναισθήματος, στην κορύφωση του έργου. Συγχαρητήρια και πάλι συγχαρητήρια!

  8. Υπέροχη παράσταση με την εξαιρετική Μάνια Παπαδημητρίου στον κεντρικό ρόλο της ηρωΐδας του Ίψεν!Εξαιρετικές και οι ερμηνείες των λοιπών ηθοποιών!Συγχαρητήρια!Ευχαριστούμε πολύ Θεατρομάνια!Καλή θεατρική χρονιά!

  9. Εξαιρετική παράσταση με πολύ καλές ερμηνείες και σκηνοθεσία. Η 115΄ διάρκεία της ούτε που καταλαβαίνεις πώς περνά. Η μοναδική μου ένσταση η ηλικιακή επιλογή των ηθοποιών που δεν συνάδουν. Σας ευχαριστώ θερμά για την πρόσκληση, και σας εύχομαι καλή και δημιουργική χρονιά.

  10. Άψογη η μεταφορά του έργου. Ξετρελάθηκα με την μουσική και την σκηνοθεσία. Οι ηθοποιοί πολύ συνεπέστατοι στις ερμηνείες τους. Μια πολύ καλή παράσταση. Μπράβο σε όλους

    Καλή χρονιά με υγεία...
    Ευχαριστούμε Θεατρομάνια

  11. Άρτιες ερμηνείες οι οποίες όμως δεν μπόρεσαν , κατά τη γνώμη μου , να υπερκεράσουν το αδόκιμο, ηλικιακως, casting...
    Δυστυχώς μια ηθοποιός με τα διπλά χρόνια της Εντας, δεν είναι δυνατόν να αποδώσει τον ρόλο αυτό , χωρίς να μετατραπεί όλο το δράμα σε καρικατούρα τέτοιου.
    Προφανώς ο Ίψεν δεν επέλεξε τυχαίως, η ψυχωτική ηρωίδα του να είναι 29 ετών...

  12. Πολύ ομορφη παρασταση με δυνατες ερνηνείες.
    Καποιοι "δευτερευοντες ρόλοι" ήταν πιο εξαιρετικά δοσμένοι απο τος πρωταγωνιστικούς.
    Τα σκηνικά ωραια και ευρηματικά, οι φωτισμοί και φυσικα το γνωστο δυνατο κειμενο.
    Απο την κα Παπαδημητρίου περίμενα κατι άλλο....Δυστυχώς....
    Εξαιρετικοί οι:
    Thea Elvestet: Λαμπρινή Θάνου Jorgen
    Tesman: Νίκος Καραστέργιος
    Juliane Tesman: Παναγιώτα Χαϊδεμένου
    και
    Μπρακ ο σκηνοθέτης Νίκος Καμτσής.
    Ευχαριστώ πολύ για την προσκληση.