7184

Η κυρά της θάλασσας

Αρχείο Παίχτηκε από 05/10/2018 έως 21/04/2019
στο Εκάτη
Συγγραφέας: Ερρίκος Ιψεν
Μετάφραση: Θίασος Λεπτουργείον
Διασκευή: Βαλεντίνη Λουρμπά
Δραματουργική επεξεργασία: Καλλια Καράμπελα
Σκηνοθέτης: Βαλεντίνη Λουρμπά
Σκηνογραφία: Μιχάλης Πανώριος
Κοστούμια: Μιχάλης Πανώριος
Φωτισμοί: Παναγιώτης Μανούσης
Μουσική: Ευστράτιος Κυβέλος(επιμέλεια)
Μουσική σύνθεση: Ευστράτιος Κυβέλος(επιμέλεια)
Ερμηνεύουν: (αλφαβητική σειρά) Γιώργος Ανδρουτσόπουλος, Κωνσταντίνος Καρακώστας, Ανδρέας Μαριανός, Ελένη Σταυράκη, Ποπέτα Σούκου, Δώρα Τζερουνιάν

Περιγραφή

'Έργο που θέτει στοχασμούς και διερωτήματα για το δικαίωμα στην επιλογή στην ελευθερία και στην αυτονομία.

Περισσότερα

Η Ελίντα Βάγκελ ζει σε μια επαρχιακή πόλη της Νορβηγίας συρρικνωμένη σε ένα συμβατικό γάμο, υπονομευμένη και παγιδευμένη. Συμβιώνει με τον άνδρα της ,  τις δύο κόρες τους και το ζωτικό της ψεύδος. Θέλγεται από την θάλασσα που γίνεται ερωτικό της υποκατάστατο, την γεμίζει ευωχία, συντροφιά, εξωραΐζει την καθημερινότητα της και την πλημμυρίζει προσμονή.

Η εμφάνιση ενός μυστηριώδους ξένου με ξεχωριστή δύναμη και σαγήνη και το μυστικό που τους συνδέει άρρηκτα έρχεται σαν παλίρροια στην ζωή της. Γίνεται αμφιθυμία δηλαδή έλξη και άπωση στην προσπάθεια της να απωθήσει το παρελθόν εγκλωβίζεται στο ασφυκτικό και μίζερο παρόν της. Η Ελίντα Βάγκελ εγκαλείται να αποφασίσει για το μέλλον της...........

Η Κυρά της θάλασσας, γραμμένο το 1888, θεωρείται το πρώτο δράμα φυγής.

Βοηθός Σκηνοθέτη: Δώρα Τζερουνιάν
Φωτογραφία: Χρήστος Μπέκος
Επικοινωνία: Πέτρος Νικολίνας

Φωτογραφίες

64 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Πολύ όμορφο θεατράκι, φτιαγμένο με μεράκι και αγάπη και διακόσμηση που σε παραπέμπει σε άλλη εποχή. Η κυρία στην είσοδο ευγενέστατη και εξυπηρετική. Όμορφη παράσταση πιστή στο αρχικό έργο του Ίψεν με την Μπόλετ και τον κο. Βάγκελ να ξεχωρίζουν ερμηνευτικά. Ευχαριστώ θεατρομάνια για την πρόσκληση!

  2. Πολύ τρυφερή παράσταση. Σε βάζει στη διαδικασία να σκεφτείς. Είμαστε ελεύθεροι ή μήπως όχι? Μήπως είμαστε και απλά δεν το καταλαβαίνουμε?
    Η κυρία στο θέατρο ευγενέστατη, ο χώρος όμως άβολος, οι καρέκλες είχαν πριονισμένα πόδια για να δημιουργήσουν την ψευδαίσθηση κλίσης και τόσο κοντά η μία στην άλλη που τα πόδια μας έπρεπε να είναι γυρισμένα προς το πλάι, η ατμόσφαιρα αποπνικτική και αμφιβάλω αν το θέατρο διαθέτει πυρασφάλεια. Μία μοναδική έξοδος από σκαλάκια μια σταλιά και η πόρτα όταν πήγαμε να φύγουμε ήταν κλειδωμένη. Προτείνω να ληφθούν μέτρα για την ασφάλεια των θεατών και για τη δυνατότητα έγκαιρης εκκένωσης σε περίπτωση που αυτό χρειαστεί.
    Ευχαριστούμε για την πρόσκληση!

  3. Όμορφα σκηνικά. Οι άντρες ηθοποιοί πολύ καλοί. Αδύναμη ερμηνεία από την πρωταγωνίστρια. Τα κοστούμια δεν ανταποκρίνονταν στην εποχή.
    Μοιάζει ερασιτεχνική παράσταση. Μπορούσε να δοθεί καλύτερα κατά την άποψη μου.

  4. Είδαμε την παράσταση στις 6-3-2019. Πολυ ωραία παράστασή και εξαιρετικές οι ερμηνείες των ηθοποιών. Εξαιρετική προσπάθεια και της κοπέλας (Α. Κλημοπούλου) που έπαιξε το ρόλο της Χιλντε αντί για την Π. Σουκου, η οποία έδωσε μια ευχάριστη νότα στη παράστασή. Αξίζει σίγουρα να την παρακολουθήσετε την παράσταση. Ευχαριστούμε την θεατρομανια για τις προσκλήσεις.

  5. Άλλη μια καλή παράσταση από το θέατρο ΕΚΑΤΗ. Με λίγα λόγια τα σκηνικά και η μουσική ήταν πάρα πολύ καλά. Η Ελίντα Βάγκελ καθώς και ο σύζυγός της (πρωταγωνιστές του έργου) εξαιρετικοί και οι δύο. Όσο για το κείμενο του Ιψεν τι να πω, ήταν πολύ μπροστά για την εποχή του. Το μόνο μειονέκτημα ήταν οι καρέκλες - πολύ σκληρές, κατά τα άλλα πολύ ευγενικοί όλοι.
    Ευχαριστώ θερμά το ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για τις προσκλήσεις...

  6. Πολύ καλή παράσταση. Πολύ δυνατό το έργο του Ίψεν, θέτει ζητήματα σχετικά με την ελεύθερη βούληση, τα απωθημένα, την θέση της γυναίκας και τα παρουσιάζει με αλληγορικά στοιχεία. Εξαιρετικός ο κ. Ανδρέας Μαριανός και αξιόλογες ερμηνείες από τους υπόλοιπους ηθοποιούς. Ευχαριστούμε την θεατρομάνια για τις προσκλήσεις!

  7. Εξαιρετική παράσταση! Προσεγμένα σκηνικά και κουστούμια, οι ερμηνείες παραπολυ καλές με εξαίρεση την πρωταγωνίστρια από την οποία περιμένει κανεις περισσότερα. Πραγματικά αξίζει να τη δείτε πριν κλείσει η σεζόν. Θα σας γεμίσει! Ευχαριστώ Θεατρομανία!

  8. Πολύ καλή παράσταση. Πιστή απόδοση του έργου του Ίψεν, με σεβασμό στο δημιουργό, τους ρόλους και την εποχή. Το θέατρο είναι γνήσιο και λιτό, θυμίζει μικρές αίθουσες άλλης εποχής. Ευχαριστούμε για την πρόσκληση!
    Η ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ ενισχύει το θέατρο! Δεν είναι μόνο ότι μας δίνει δωρεάν δύο εισιτήρια - το κυριότερο είναι ότι έτσι μας δίνει την ευκαιρία να δούμε αξιόλογες παραστάσεις που διαφορετικά ίσως να μη διαλέγαμε!

  9. ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ. ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ ΠΟΛΥ Η ΙΔΙΑΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΠΟΥ ΔΙΑΔΡΑΜΑΤΙΖΟΤΑΝ ΤΟ ΕΡΓΟ. ΕΙΧΕΣ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΟΤΙ ΜΕΤΑΦΕΡΟΣΟΥΝ ΣΕ ΑΛΛΗ ΕΠΟΧΗ ΟΤΑΝ ΕΜΠΑΙΝΕΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ. ΑΡΚΕΤΑ ΔΥΝΑΤΕΣ ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΤΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ.

  10. Αισθάνομαι τυχερός που είδα την παράσταση.
    πραγματικά δεν καταλαβαίνω κάποιους που κάνουν κριτική
    λες και πλήρωσαν 100€ εισιτήριο, που και πάλι
    μπορώ να πω ότι η παράσταση με κέρδισε,
    οι άνθρωποι έδωσαν τον εαυτό τους.
    Συνεχίστε και μην ακούτε σκοταδόψυχους.

  11. Οι περισσότερες ερμηνείες ηταν αρκετά κουραστικές λογω του βαρυγδουπου ύφους τους. Ο κ. Ανδρέας Μαριανός (Βαγκερ) ηταν εξαιρετικός.
    Απρόβλεπτο το τέλος.
    Οι ψίθυροι των ηθοποιών ακούγονταν και οι περισσότερες θεσεις είναι άβολες.
    Ευχαριστούμε Θεατρομάνια!

  12. Η παράσταση είναι αξιόλογη. Καλές ερμηνείες και απόδοση του έργου. Η κριτική, που διαμορφώνει τάσεις και αριθμό εισιτηρίων, δεν έχει δώσει σε ένα έργο του κλασικού ρεπερτορίου και σε μια παράσταση που εμφανώς γίνεται με χαμηλό προϋπολογισμό, τη θέση που καλλιτεχνικά αξίζει. Ζητήματα που μπορεί να εντοπίσει κανείς στη σκηνοθεσία, όπως για παράδειγμα η ανάγκη για ένα λιγότερο μελοδραματικό τόνο στην Ελίντα, που θα αναδείξει καλύτερα την απόγνωση και τις συγκρούσεις ή τις κακεντρέχειες της Χίλντε, είναι πραγματικά δευτερεύοντα. Άλλωστε, η σκηνοθεσία που αποδίδει στο σήμερα έργα πρωτοποριακά μια άλλης εποχής δεν είναι κάτι εύκολο και μονοσήμαντο. Εξαιρετικός ο Ανδρέας Μαριανός στο διπλό ρόλο του Βάγκελ και του Άγγλου ναύτη. Πολύ σοβαρή προσπάθεια από τους Καρακώστα (Λίγκστραντ) και Ανδρουτσόπουλο (Άρχολμ). Η Ελένη Σταυρακάκη (Μπολέτ) δείχνει σημάδια που, για μια νέα ηθοποιό, προδιαγράφουν ότι ένα αστέρι γεννιέται. Η πρωταγωνίστρια Δώρα Τζερουνιάν δείχνει με «το θλιμμένο μοιρολόι της χήρας από το Αμπρούζο» στοιχεία από τη γκάμα στην οποία μπορεί να κινηθεί.

  13. Μια εξαιρετική παράσταση κλασσικού Ρεπερτορίου, δοσμένη με κλασσικές ερμηνείες. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όποιον εχει βαρεθεί τις βλακώδεις μεταμοντέρνες διασκευές και θέλει να δει δραματουργία κλασσικά διαχρονική. Σας ευχαριστούμε από καρδιάς.

  14. Εξαιρετικές ερμηνείες!Συγκλονίζουν.ΗΤζερουνιάν για αλλη μια χρονιά καταπληκτική η ερμηνεία της.Επικός ...καθαρός θεατρικός λόγος!Καλύτερα τα σκηνικα απο άλλες χρονιες!Είναι παράσταση κλασσικού ρεπερτορίου...χωρίς ατακαδόρικη ηθοποιία..με έντονα τα στοιχεία του θεατρικού λόγου!

  15. Το εργο ειναι σπουδαίο και οι ηθοποιοί το απογείωσαν. Ο Ίψεν θα ήταν περήφανος για αυτές τις ερμηνίες . Μοναδικό ψεγάδι ήταν οτι έκανε πολύ κρύο στην αίθουσα. Ευχαριστούμε πολύ θεατρομανια για τις προσκλήσεις.

  16. Εξαιρετικό το θεατρικό έργο του Ερρίκου Ίψεν με συγκινητικές ερμηνείες σε ένα ατμοσφαιρικό θέατρο. Συγχαρητήρια στους συντελεστές της παράστασης! Ευχαριστούμε το θέατρο Εκάτη και τη Θεατρομανία για τις προσκλήσεις. Χρόνια Πολλά! Καλή και δημιουργική νέα χρονιά!

  17. Ο χώρος μου άρεσε, τον θεωρώ πολύ θεατρικό! Η παράσταση καλή σε γενικές γραμμές, οι ερμηνείες ωραίες με μία μικρή εξαίρεση για την οποία δεν έχω καταλήξει. Ίσως δε με ενθουσίασε αυτό καθαυτό το έργο. Αποσπούσε λίγο την προσοχή το γεγονός ότι ακούγονταν κατά διαστήματα οι ψίθυροι των ηθοποιών όταν βρίσκονταν εκτός σκηνής, πράγμα που ενδέχεται να μεγιστοποιείται λόγω του μικρού χώρου. Όπως και να 'χει ευχαριστώ το θέατρο και τη θεατρομάνια που μου έδωσαν την ευκαιρία να παρακολουθήσω την παράσταση!

  18. Καλές ερμηνίες, αρκετά καλό σκηνικό καθώς κράταγε τον θεατή με αρκετές εικόνες και σε ταξίδευε στον χώρο με τον ήχο των φύλλων , αποφευγοντας ετσι τον ήχο της "σανίδας" του θεάτρου. Το μειονέκτημα ήταν η θέρμανση στις θέσεις του κοινού καθώς εκείνο το βράδυ είχε αρκετό κρύο και υγρασία και ήταν αισθητή η διαφορά. Συγχαρητήρια στους ηθοποιούς της παράστασης που έδωσαν τον καλυτερο τους εαυτό.

  19. Πρόκειται για μια μέτρια προς κακή παράσταση. Επιδοκιμάζω την επιλογή ενός κλασικού έργου και λαμβάνοντας υπόψιν ότι πρόκειται για μια μικρή παραγωγή, δεν θα σταθώ στα σκηνικά και στα κουστούμια, που έτσι κι αλλιώς για μένα δεν είναι προαπαιτούμενο για να είναι μια παράσταση απολαυστική. Το βασικότερο μειονέκτημα είναι η ερμηνεία των ηθοποιών και κυρίως των γυναικείων ρόλων που είναι κάτω του μετρίου (με την πρωταγωνίστρια πολλές φορές να χάνει τα λόγια της) οφείλοντας να εξαιρέσω τον κύριο που είχε τον ρόλο του συζύγου της Ελίντα και ήταν ο πιο αξιόλογος, παρόλο που λόγω αντικατάστασης ήταν η πρώτη του παράσταση. Το θέατρο ήταν μικρό αλλά συμπαθητικό. Θεατρομάνια ευχαριστώ πολύ για τις προσκλήσεις.

  20. Περασα καταπληκτικά..ο χώρος τέλειος...όλοι οι ηθοποιοί εξαιρετικοί... η φάση που τραγουδάει η Ελίντα... κατάθεση ψυχής... χίλια μπράβο... μου άρεσε πάρα πολύ και η κυρία στην είσοδο που ρωτούσε όλους αν το ευχαριστήθηκαν... ε ναι το ευχαριστηθήκαμε πολύ....σας ευχαριστούμε!!!

  21. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ. ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΝΓΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΨΕΝ ΕΧΟΥΝ ΒΑΘΥ ΝΟΗΜΑ ΚΑΙ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ . ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΗΜΑΣΤΑΝ Η' ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΣΤΑΝ ΟΛΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΞΑΡΤΙΩΜΑΣΤΕ ΑΠΟ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ......ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ.

  22. ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΑΚΙ ΕΧΩ ΔΕΙ ΟΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΡΟΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ.ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΕ ΠΟΛΥ ΜΕΡΑΚΙ ΚΑΙ ΣΕ ΒΑΖΕΙ ΣΤΟ ΚΛΙΜΑ ΤΟΥ ΙΨΕΝ.ΥΣΤΕΡΕΙ ΛΙΓΟ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΑΛΛΑ ΣΕ ΑΝΤΑΜΟΙΒΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΤΗΝ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΙΣΗ

  23. Δεν μπορώ να πω ότι ενθουσιάστηκα. Αν και η υπόθεση είναι πολύ ενδιαφέρουσα, οι ερμηνείες είναι μέτριες και η πλοκή εξελίσσεται με τόσο αργό ρυθμό που προκαλεί πλήξη. Το χειρότερο όλων, όμως, είναι η έντονα αποπνικτική ατμόσφαιρα που τη νιώθεις με το που μπαίνεις στο θέατρο και η οποία γίνεται χειρότερη μετά τη σκηνή με τον καπνό. Εξαερισμό δεν έχουν; Έφυγα με δύσπνοια.

  24. Υπεροχη και δουλεμενη παρασταση με πολυ καλη σκηνοθεσια! Ολοι οι ηθοποιοι ερμηνευσαν πιστα τους ρολους τους χωρις υπερβολες! Η Ελιντα (Δ. Τζερουνιαν) με επεισε ως καταπιεσμενη και δυστυχισμενη γυναικα, εγκλωβισμενη σε ενα γαμο που δεν τον ειχε επιλεξει με ελευθερη βουληση. Μια παρασταση που αξιζει να δειτε!

  25. Πολύ μέτρια παράσταση..Πολύ ωραίο το έργο και η υπόθεση αυτή καθ' αυτή αλλά οι ηθοποιοί (ειδικά οι γυναικείοι ρόλοι) ήταν κάτω του μετρίου. Έχετε δει πρωταγωνίστρια σε παράσταση εποχής του 1880 με φόρεμα εποχής και μανικιούρ πεντικιούρ με νύχι βαμμένο φωσφοριζέ ασημί και μαλλί κόκκινο της φωτιάς;; Αν όχι, τότε να πάτε στην παράσταση. 5/10 επιεικώς.

    Ευχαριστώ θεατρομάνια για τις προσκλήσεις.