7435

Ο ξένος

Συγγραφέας: Αλμπέρ Καμύ
Δραματουργική επεξεργασία: Δημήτρης Τσιάμης
Σκηνοθέτης: Δημήτρης Τσιάμης
Σκηνικά: Γιάννης Θεοδωράκης
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Μουσική: Λάμπρος Πηγούνης
Μουσική σύνθεση: Λάμπρος Πηγούνης
Ερμηνεύουν: Γεράσιμος Μιχελής, Κλεοπάτρα Μάρκου, Μιχάλης Βαλάσογλου

Περιγραφή

Ο «Ξένος», του Αλμπέρ Καμύ, μετά τις συνεχείς sold out παραστάσεις και τις ενθουσιώδεις κριτικές του κοινού και των κριτικών θεάτρου, παίρνει ακόμα μία τελευταία παράταση και θα ολοκληρώσει το κύκλο του, με παραστάσεις έως 3 Απριλίου 2018, στο θέατρο «Από Μηχανής», κάθε Δευτέρα στις 19:00 & Τρίτη στις 21:15, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τσιάμη, με τους Γεράσιμο Μιχελή, Κλεοπάτρα Μάρκου και Μιχάλη Βαλάσογλου.

Περισσότερα

Ο Ξένος σύμφωνα με τον Αλμπέρ Καμύ, είναι η ιστορία ενός ανθρώπου που δίχως τίποτα το ηρωικό στη συμπεριφορά του, δέχεται να πεθάνει για την αλήθεια. «Ο Μερσώ αρνείται να πει ψέματα, τον κινεί μόνο το πάθος του απόλυτου. Αυτό και μόνο τον τοποθετεί εκτός κοινωνίας, για την οποία είναι ένας ξένος. Προσπάθησα ν' αποδώσω με τον ήρωα μου τον μοναδικό Χριστό που μας αξίζει.»

Ο ήρωας του καταδικασμένος σε θάνατο για τον φόνο ενός  Άραβα βρίσκεται μπροστά σε όλα τα μεγάλα ερωτήματα της ζωής και του νοήματός της. Χωρίς ποτέ να δίνει κάποια οριστική απάντηση, η ατομική του εξέγερση είναι τελικά αυτή που τον οδηγεί στην αποδοχή και την υπέρβαση της κατάστασής του.

Κινησιολογία: Ελένη Χατζηγεωργίου
Βοηθός σκηνοθέτη: Ειρήνη Δένδη
Φωτογραφίες: Δομινίκη Μητροπούλου
Σκηνοθέτης teaser: Γιώργος Αποστολόπουλος
Οργάνωση παραγωγής: Δήμητρα Κόλλια

Κάθε Τρίτη, μετά την παράσταση, ακολουθεί συζήτηση για 45 λεπτά με τους συντελεστές.

Ο Μιχάλης Οικονόμου συμμετείχε στη διανομή έως 30/01

Φωτογραφίες

Βίντεο

67 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μόλις επέστρεψα από την παράσταση!
    Συγκλονιστική!
    Το μεγάλο πρόβλημα για μένα εστιάζεται στο χώρο του θεάτρου!
    Εκτός από τα άβολα καθίσματα που σε κάνουν να μην μπορείς να απολαύσεις την παράσταση, δεν έχει καλή ηχομόνωση.
    Δεν είναι δυνατόν να παρακολουθούμε Αλμπέρ Καμύ με μουσική υπόκρουση Φειντώ από την παράσταση του ισογείου!!!
    Κατά τα άλλα η παράσταση αξίζει χάρη στην ερμηνεία και την σκηνική παρουσία των ηθοποιών που τα δίνουν όλα και ερμηνεύουν άψογα τον ρόλο τους!
    Μπορεί να μην υπάρχουν σκηνικά αλλά καλύπτεται το κενό από την σκηνική παρουσία των ηθοποιών.
    Φαίνεται κι όλας από τις θέσεις!Κατάμεστο το θέατρο!
    Το συνιστώ!!!

  2. Ενδιαφέρουσα σκηνική προσέγγιση ενός μυθιστορήματος με σχεδόν φιλοσοφικό υπόβαθρο που θέτει ανάλογους προβληματισμούς, περισσότερο επίκαιρους παρά ποτέ. Το αφαιρετικό σκηνογραφικό πλαίσιο επικεντρώνει τον θεατή στην ερμηνευτική απόπειρα των ηθοποιών που καταβάλλουν αξιόλογη προσπάθεια για να μεταγγίσουν το πανανθρώπινο μήνυμα του συγγραφέα και να ανασυνθέσουν την πλοκή του έργου με τις σωματικές τους κυρίως δυνατότητες με μια συνεχή παρουσία επί σκηνής.

  3. Χωρίς να έχω ιδέα για το τί πρόκειται να παρακολουθήσω, είδα μια ενδιαφέρουσα παράσταση με πολύ καλή σκηνοθεσία και ερμηνείες άλλοτε δυνατές, μερικές φορές κουραστικές (Κ.Μάρκου), και πιο σπάνια χλιαρές(Γ.Μιχελής).

  4. Υπέροχη παράσταση!!
    Θερμά Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές!
    Εξαιρετικές οι ερμηνείες των τριών ηθοποιών, αλλά Καθηλωτική ήταν η ερμηνεία της κας Κλεοπάτρας Μάρκου !!! Παραξενεύτηκα αλλά και χάρηκα που είδα τόσους πολλούς νέους κάτω των 30 ετών στην αίθουσα....Αξίζει...Αξίζει...Αξίζει της προσοχής σας!

  5. Τα λόγια είναι φτωχά.
    Στην πόλη μας μέσα στα θέατρα συμβαίνουν πολύ σπουδαία πράγματα.
    Ποιος είναι αυτός ο ευφυής σκηνοθέτης; ποιοι είναι αυτοί οι ταλαντούχοι ηθοποιοί; γύρισα στο σπίτι μου και αναζήτησα τις δουλειές τους. Πήγα ομολογώ λίγο διστακτικά να παρακολουθήσω ένα λογοτεχνικό αριστούργημα και έφυγα βαθιά συγκινημένη και γοητευμένη.
    Θερμά, θερμότατα συγχαρητήρια.
    Θεατρομάνια, ευχαριστώ πάρα πολύ για την πρόσκληση.

  6. μια βαθιά διαταρακτική παράσταση, με παλμό, αλήθεια, συγκίνηση για έναν -ξένο- μέσα σε μια κοινωνία βαθιά συντηρητική και μονοδιάστατη...εξαιρετικό το τέχνασμα της αφήγησης σε γ΄πρόσωπο και η σχεδόν ρυθμική, χορογραφική εναλλαγή της σε α΄ πρόσωπο! Το σκηνικό, λιτό και με πολλαπλές συμβολικές λειτουργίες, έδινε χώρο στις ερμηνείες των ηθοποιών να αναδυθούν μοναδικά, υπογραμμίζοντας λεπτές αποχρώσεις της ιστορίας πολύ εύστοχα. Οι ερμηνείες όλων βαθιά παθιασμένες και καθηλωτικές πάνω σε ένα κείμενο ανεπανάληπτης αξίας, σε ευχαριστώ πολύ θεατρομανία!!!

  7. Είδα την παράσταση χτες, έχοντας διαβάσει το βιβλίο του Καμύ μόλις την περασμένη βδομάδα. Η επιλογή του σκηνοθέτη να παρουσιάσει την ιστορία του Μαρσώ όχι γραμμικά όπως στο κείμενο του Καμύ αλλά με αλλεπάλληλα μπρός πίσω, μπορεί μεν να διατηρεί σε εγρήγορση το κοινό, αλλά θεωρώ ότι αποδυναμώνει τόσο τον χαρακτήρα και την ιδιοσυγκρασία του ήρωα (ίσως αλλοιώνοντάς τα και λίγο), όσο και την όλη αίσθηση που δημιουργεί το κείμενο από μόνο του. Επιπλέον αυτού, πιστεύω ότι κάποιες κινησιολογικές επιλογές ήταν αδικαιολόγητα έντονες χωρίς να προσφέρουν κάτι ιδιαίτερο. Παρόλα αυτό η όλη παράσταση παραμένει ιδιαίτερα αξιόλογη με πάρα πολύ καλές ερμηνείες και εξαιρετική ηχητική επένδυση.

  8. "Ο ΞΕΝΟΣ" .....ΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΑΨΟΓΟΥΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ.
    ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΠΟΤΕ ΠΩΣ ΤΡΕΙΣ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΘΑ ΕΝΣΑΡΚΩΝΑΝ ΤΟΣΟ ΕΤΕΡΟΚΛΙΤΟΥΣ, ΠΟΛΛΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ.
    ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΤΗΚΑ ΠΑΡ'ΟΛΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΣΚΗΝΙΚΑ Η ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΑΠΛΗ ΑΜΜΟΣ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΣΚΗΝΗΣ.
    ΗΤΑΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ!
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ!

  9. Είχα την τύχη να διαβάσω πρόσφατα το μυθιστόρημα του Καμύ ''Ο Ξένος'' και το συναίσθημα που μου άφησε ήταν κάτι το μεγαλειώδες.Αντίστοιχα η παράσταση ήταν άρτια οσόν αφορά τα σκηνικά και την ροή της.Επίσης οι ερμηνείες των ηθοποιών ήταν τόσο παθιασμένες που κυριολεκτικά δεν μπορούσες να πάρεις τα μάτια σου απο πάνω τους!!!Πολλά συγχαρητήρια σε όλη την ομάδα,κάνατε καταπληκτική δουλειά!!

  10. Άριστη ερμηνεία των ηθοποιών. Είχαν μπει στο πετσί του ρόλου και δε μπορούσε να τους αποσπάσει κανείς, ούτε για μια στιγμή μέχρι το τέλος της παράστασης. Η ιστορική αναδρομή ήταν ακριβώς ό,τι χρειαζόταν ο θεατής για να θυμηθεί και να συνδέσει τα γεγονότα. Ο χώρος ήταν ακριβώς ότι χρειαζόταν για τη συγκεκριμένη παράσταση και τα σκηνικά δημιουργικά. Δεν περίμενα τίποτα λιγότερο από το έργο αυτό του Καμύ. Όλα ήταν άριστα. Μπράβο στον σκηνοθέτη και στους ηθοποιούς.

  11. Όσον αφορά το έργο του Άλμπερτ Καμύ δεν υπάρχουν λόγια είναι εξαιρετικό . Η παράσταση εξιστορεί αναλυτικά τα γεγονότα του κειμένου με πολύ πάθος και ένταση έτσι ώστε να κρατάει τον θεατή σε εγρήγορση χωρίς να γίνεται ανιαρό . Οι ηθοποιοί στάθηκαν στο ύψος του έργου με συγκλονιστικές ερμηνείες . Ο χώρος λιτός με την κατάλληλη ατμόσφαιρα όσον αφορά την μουσική και τον φωτισμό .

  12. Πολύ καλή απόδοση ενός δύσκολου κείμενου. Συνήθως το ανέβασμα ενός κατεξοχήν αφηγηματικού κειμένου οδηγεί σε κουραστικά έργα, όμως το συγκεκριμένο δεν ήταν καθόλου κουραστικό. Συγχαρητήρια σε όλους, η λιτή σκηνοθεσία βοηθούσε να αποδοθούν τα βαθύτερα νοήματα του κειμένου, η υπερπροσπάθεια των ηθοποιών μας καθήλωσε και τελικά παρακολουθήσαμε μια εξαιρετική παράσταση. Ευχαριστούμε ΘΕΑΤΡΟΜάΝΙΑ για την υπέροχη βραδιά.

  13. Λιτό (ηρώων, γεγονότων και σκηνικών) κι όμως τόσο γεμάτο, πλούσιο ερωτημάτων φιλοσοφικών, υπαρξιακών, κοινωνιολογικών, το λογοτεχνικό έργο του Καμύ. Λιτό (σκηνικών) κι όμως γεμάτο με ενέργεια, καταφέρνει να περάσει στο θεατή ότι και το βιβλίο στον αναγνώστη.
    Μία υποσημείωση ωστόσο ας μου επιτραπεί: η επιλογή της απουσίας του "Μασσόν" από το θεατρικό σενάριο το κάνει πιο γρήγορο, όμως προσθέτει στον ήρωά μας, τον Μερσώ, την επίθεση στον έναν Άραβα στη παραλία, κάτι που δίνει ένα βίαιο, επιθετικό σωματικό χαρακτηριστικό που στο βιβλίο δεν αντιστοιχεί, ούτε διαφαίνεται συνολικά στο έργο.
    Συνολικά, πολύ τίμια προσπάθεια με αξιόλογο αποτέλεσμα.

  14. Εκπληκτική απόδοση ενός δύσκολου βιβλίου_θεατρικού έργου. Η δράση εναλλάσσεται με την αφήγηση. Οι ηθοποιοί αποδίδουν άψογα τα όσα διαπραγματεύεται ο καμυ... Συγκινούν με το δράμα του ήρωα... Εξαιρετική παράσταση. Βαθιά νοήματα και φιλοσοφικα ερωτήματα τίθενται.. Ευχαριστώ πάρα πολύ για την πρόσκληση.. Μιας και ο καμυ είναι από τους αγαπημένους μου. προτείνω την ταινια με εξαιρετικές συστασεις..

  15. Εκπληκτική παράσταση, με πολύ δυνατές ερμηνείες και από τους τρείς ηθοποιούς!Έχοντας διαβάσει προσφάτως το βιβλίο, ενθουσιάστηκα από τη δραματουργική προσέγγιση του κειμένου!Σκηνοθετικά και κινησιολογικά στήθηκε μια παράσταση που αξίζει να δουν όλοι!Αλληγορική, με ατάκες και εικόνες, τις οποίες ανασύρεις και επανεπεξεργάζεσαι μετέπειτα, καθότι το έργο είναι πολυεπίπεδο και χρειάζεται αρκετές αναγνώσεις! Μπράβο σας!Ευχαριστώ Θεατρομανία για την ευκαιρία να δω αυτή την παράσταση!

  16. Μόλις παρακολούθησα την παράσταση "Ο ξένος" . Παρόλο που δεν είχα καμία προηγούμενη επαφή με το συγκεκριμένο θεατρικό έργο μου άρεσε πάρα πολυ ... Και οι τρεις ηθοποιοί εξερετικοί πάνω στη σκηνή. Ενθουσιάστικα που δώσανε μια πολύ ωραία παρουσίαση του κειμένου παράλληλα με την κίνηση που δεν άφηνε κανέναν θεατή ασυγκίνητο. Προτείνω να δουν την παράσταση όσοι ειναι λάτρεις της πειραματικής σκηνής κ όσοι θέλουν να νιώσουν βαθιά συγκίνηση για την πορεία ενός ανθρώπου που στάθηκε θύμα κ θύτης ταυτόχρονα.

  17. Πολύ καλή απόδοση σε ένα δύσκολο κείμενο. Εξαιρετική σκηνοθεσία με δυνατές ερμηνείες και συνεχείς εναλλαγές αφήγησης-αναπαράστασης-α' και γ' προσώπου, με εμφανείς κοινωνικούς προβληματισμούς που σου κρατούν το ενδιαφέρον αμείωτο και την προσοχή τεταμένη. Τη συνιστώ! Ευχαριστώ για την πρόσκληση!

  18. Αγανακτισμένος ,απαθής με τον θάνατο της μητέρας του φορτισμένος συναισθηματικά με τον φόνο του Άραβα απογοητευμένος με την Μαρί που τον συνοδεύει νοερά έως το τέλος της ζωής του στο κελί του παρακολουθούμε μέσα σε αμυδρά φωτισμένο χώρο την εξέλιξη της ζωής του ήρωα. Δύσκολο κείμενο που αν δεν έχεις διαβάσει το βιβλίο εύκολα χάνεις την ουσία.Την δυστυχία. Ευχαριστω πολύ για την πρόσκληση

  19. Σας ευχαριστω για την ευκαιρια που μου δωσατε!!ειχα διαβασει το βιβλιο,αλλά και το ζωντανό θεατρικο δειχνει όλο το βαρος της ανθρώπινης υπαρξης!!σκηνοθεσία και ηθοποιοί ότι καλυτερο εχω δει!καλή επιτυχια!!

  20. Είδα την παράσταση στις 13.2.. Αν και το θέμα της, ηταν δυσκολο, η αποδοση του ηταν πολυ καλη! Πρωτοτυπη σκηνοθεσια, εξαιρετικοι ερμηνευτές και σεβασμός στο κειμενο του Καμύ! Αξιζει να την δει, οποιος έχει διαβάσει το βιβλίο... Ευχαριστώ Θεατρομάνια για την πρόσκληση!!!

  21. Ευχαριστώ για την ευκαιρία να δω την παρασταση.
    Ομορφη, ιδιαίτετη. Δίνει τροφη για προβληματισμό. Φευγεις τόσο θυμωμένος για τις αδικίες εναντιον στον τραγικό Μερσώ. Ερμηνείες καλές. Επίσης μου άρεσε η σκηνοθεσία που παιζει με τα φωτα και τους βράχους του Σίσυφου.. Και τι έξυπνη αυτή η εναλλαγη των ηθοποιών να ταυτιζονται όλοι με τον ήρωα μας.. Ίσως επειδη όλοι κρυβουμε έναν Μερσώ μέσα μας..?

    • Αδικία; Έλα μωρέ έναν ξένο σκότωσε. Για όποιον δεν έχει διαβάσει το βιβλίο (όπως εγώ) η παράσταση θα σου βγάλει την εικόνα ενός ανθρώπου που είναι η θεοποίηση της αδιαφορίας για τους άλλους και χωρίς αναστολές που κινείται αποκλειστικά από τα προσωπικά του πάθη (έστω αν κάποιο από αυτά είναι η απόλυτη αλήθεια) κάτι που δεν πιστεύω ότι είναι ο στόχος του Kαμυ μιας και έχω διαβάσει άλλα του βιβλία. Άρα προτείνεται μόνο σε όσους το έχουν διαβάσει ήδη.

  22. Από την θεατρολόγο Μαρία Μαρή

    «Σήμερα πέθανε η μαμά. Ίσως και χτες, δεν ξέρω. Έλαβα ένα τηλεγράφημα από το άσυλο: «Μητέρα απεβίωσε. Κηδεία αύριο. Θερμά συλλυπητήρια». Αυτό δεν μου λέει τίποτα. Μπορεί να ήταν και χτες.»

    Μια απάθεια για το θάνατο της μητέρας του, του εμβληματικού προσώπου στη ζωή του. Όλοι τον κατακρίνουν, παρακολουθούν τις αντιδράσεις του που δεν είναι οι αναμενόμενες και με την πρώτη ευκαιρία είναι έτοιμοι να τον καταδικάσουν.

    Από την αρχή ο Μερσώ έχει το κεφάλι του σε μια λεπίδα προοικονομώντας το τραγικό του τέλος. Γιατί σκότωσε έναν Άραβα, γιατί έκλεισε τη μητέρα του στο γηροκομείο, για τις πολύ αραιές επισκέψεις του, γιατί δεν έκλαψε στην κηδεία της, για τη συμπεριφορά του πριν την κηδεία ανάμεσα στους τροφίμους του γηροκομείου, που κάπνισε, που τον πήρε ο ύπνος, για τη συναναστροφή του με τον μαστροπό γείτονά του που χτύπαγε την ερωμένη του, για τον έρωτά του με τη δακτυλογράφο Μαρί.

    Όσο διηγείται οι υπόλοιποι ηθοποιοί συμμετέχουν, αναπαριστάνουν και αποδίδουν τον ευνουχισμό του ανθρώπου. Η τρόφιμος του γηροκομείου τον χαιρετά για τα συλλυπητήρια με μια εκφραστική χειρονομία. Προσοχή στη λεπτομέρεια και την απόδοση της παραμικρής κίνησης, ο χορός του Άραβα, η συνεύρεση με τη Μαρί.

    Η Μαρί είναι ο έρωτας, που όμως δεν αντέχει να αναμετρηθεί με την πραγματικότητα. Μεστή η ερμηνεία της ηθοποιού. « Δε μ’ αγαπάς!», « Σίγουρα δε σ’ αγαπώ!» Φιλιούνται, ο Μερσώ την ποθεί, ο χρόνος ανυπόμονος, χαρακτηριστική η παρουσία του. Στη φυλακή ωστόσο βλέπει στους τοίχους το πρόσωπο της Μαρί. Η ανάγκη του που πνίγηκε από ένα καταπιεστικό περιβάλλον καθόλου ευνοϊκό για την αγάπη.

    Στην αρχή του « Ξένου»: «Ο Μερσώ αρνείται να πει ψέματα, τον κινεί μόνο το πάθος του Απόλυτου. Αυτό και μόνο τον τοποθετεί εκτός κοινωνίας, για την οποία είναι ένας ξένος. Προσπάθησα ν’ αποδώσω με τον ήρωα μου τον μοναδικό Χριστό που μας αξίζει.»

    Ο Μερσώ διαπράττει έγκλημα, φορτισμένος από την κοινωνική κατακραυγή, τυφλωμένος από τον ήλιο, σκοτώνει εκείνον τον Άραβα πυροβολώντας τον 5 φορές. Ο ανακριτής του επιβάλει ποινή γιατί δεν πιστεύει στο Θεό, ενώ ο ίδιος πιστεύει ότι χωρίς την ύπαρξη του Θεού αυτή δε θα είχε κανέναν λόγο. Στην ανάκριση δημιουργείται ατμόσφαιρα Δικαστηρίου με ακροατήριο το κοινό. Δικάζεται γιατί σκότωσε έναν Άραβα και για όλα τα άλλα. « Το βλέπετε το Τέρας!»

    Ο χορός του Άραβα αντιδιαστέλλεται με το διδακτικό προσηλυτιστικό ύφος του θρησκόληπτου Ανακριτή. Ο Ιερέας τον άρπαξε από το κολάρο και με αντίσταση φωνάζει «Όχι, Όχι ,Όχι !»

    Η αναπαράσταση του Εσταυρωμένου και όλη αυτή η ένταση δημιουργεί επί σκηνής το αδιέξοδο και το πνιγηρό κλίμα ενός μηχανισμού, απ’ όπου ένα ελεύθερο άτομο δε μπορεί εύκολα να απεμπλακεί.

    Καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου οι τρεις ηθοποιοί κυλούν με μεγάλη προσπάθεια έναν βράχο, γύρω γύρω στην σκηνή ή σηκώνουν με πόνο το άχθος της ζωής τους, ή ακόμα ανεβαίνουν πάνω του και βουτούν σε βαθιά νερά, γεγονός που παραπέμπει στο «Μύθο του Σίσυφου» και στον «Επαναστατημένο Άνθρωπο».

    Γενικά, όλο το έργο εξαντλείται στην πάλη εναντίον ενός στείρου ηθικισμού, που φτάνει στα όρια του παραλόγου. Όλοι εύχονται να έχουν μια ζωή μακριά από εδώ.

    Και στον « Επαναστατημένο άνθρωπο», αλλά και εδώ τελείται φόνος. Εδώ ακόμα, εναντίον του εαυτού, ενώ στον « Επαναστατημένο άνθρωπο», εναντίον αυτού που στερεί την ελευθερία και αφαιρεί το δικαίωμα της ελεύθερης βούλησης και σκέψης.

    Με άλλα λόγια, ο φόνος τελείται στο επίπεδο των αξιών και όχι στο επίπεδο του παραλόγου. Αυτό το κλίμα απέδωσαν με μεγάλη επιτυχία οι ηθοποιοί.

    Το 1967 η νουβέλα του Καμύ « ο Ξένος» μεταφέρθηκε στο σινεμά σε σκηνοθεσία Λουκίνο Βισκόντι.

    To Killing an Arab είναι το πρώτο σινγκλ των Cure εμπνευσμένο από το ίδιο θέμα. Το σινγκλ ηχογραφήθηκε το 1979 και μπήκε στο πρώτο άλμπουμ των Cure, που κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ, το Boys Don’t Cry.

    Ο Γεράσιμος Μιχελής στο ρόλο του Μερσώ αποδίδει επιτυχώς τον αγανακτισμένο άνθρωπο, που οδηγείται στην αυτοκαταστροφή αδύναμος ακόμα να περάσει στο στάδιο της επανάστασης. Απαράμιλλη η ερμηνεία του όπως και της Κλεοπάτρας Μάρκου στο ρόλο της Μαρί, του εσταυρωμένου Ιησού, της τροφίμου του γηροκομείου, του Άραβα. Ο Μιχάλης Οικονόμου (σε διπλή διανομή με το Μιχάλη Βαλάσογλου) στο ρόλο του μαστροπού γείτονα, του Ανακριτή, του συστήματος, που και αυτό φέρει το άχθος της καταστροφής του. Πλέον, στην παράσταση παίζει μόνο ο Μιχάλης Βαλάσογλου.

    Έξυπνη σκηνοθεσία του Δημήτρη Τσιάμη, χωρίς πολλά σκηνικά αντικείμενα, πέρα από το βράχο του Σίσυφου, όλα τα άλλα αποδίδονταν με τη σωστή διδασκαλία, την κινησιολογία της Ελένης Χατζηγεωργίου και την ερμηνεία των ηθοποιιών. Σε αυτό το πνεύμα λειτούργησε και ο φωτισμός, του Σάκη Μπιρμπίλη, πνιγηρός και βαρύς ως επί το πλείστον, αλλά και σκωπτικός όπως στο φωτισμό του υποτιθέμενου Ιησού δίκην φωτοστέφανου. Η μουσική του Λάμπρου Πηγούνη ακολουθούσε την επιτυχημένη δραματουργική επεξεργασία του Δημήτρη Τσιάμη.

  23. Παρακολούθησα χθες το έργο 'Ο Ξένος' στο Από Μηχανής Θέατρο. Σε ένα λιτό σκηνικό, με μοναδικό βοήθημα 3 μεγάλες πέτρες, οι ηθοποιοί της παράστασης διηγούνται την ιστορία του Μερσώ , υποδυόμενοι όπου χρειαστεί κάποια πρόσωπα της ιστορίας. Τα γεγονότα δεν ακολουθούν αυστηρή χρονολογική σειρά ωστόσο η αφήγηση μοιάζει αρμονική χωρίς ο θεατής να χάνει κάτι από την ουσία του έργου. Δυνατό κείμενο, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Καμί, επικεντρώνει το ενδιαφέρον σε μια σειρά φιλοσοφικά ζητήματα που σίγουρα σε απασχολούν και μετά το τέλος της παράστασης. Στο ερμηνευτικό κομμάτι, οι τρεις ηθοποιοί ήταν αρκετά καλοί τόσο ως προς την απόδοση του κειμένου, όσο και ως προς το κομμάτι της κινησιολογίας, το οποίο είναι ζωτικής σημασίας σε μια σχεδόν άδεια σκηνή. Μοναδική μου ένσταση κάποια ελάχιστα σημεία όπου τα λόγια δεν ακούγονταν καλά. Ευχαριστώ τη Θεατρομάνια για την πρόσκληση.

  24. Ωραίες ερμηνείες αλλά βρήκα την παράσταση υπερβολική αναφορικά με την κίνηση των ηθοποιών. Μέχρι κ ίλιγγος μ'έπιασε με αποτέλεσμα να χάνω σε σημεία το κείμενο. Θα την προτιμούσα λιγότερο κραυγαλέα κ περισσότερο υποβλητική όπως θα ταίριαζε κ στον κεντρικό ήρωα της παράστασης. Εκπληκτικός ο Γεράσιμος Μιχελής.

  25. Η παρασταση ειναι καταπληκτικη σε ολα, η αποδοση του μνημειωδους αυτου εργου σωστη,αψογη σκηνοθεσια,υποκριτικη και κινησιολογια των ηθοποιων αρτια και συγκλονιστικη,ενα μεγαλο μπραβο σε ολους τους συντελεστες.Ευχαριστουμε παρα πολυ την ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την ευκαιρια που μας εδωσε να παρακολουθησουμε αυτη την παρασταση.