Σαλώμη

Αρχείο Παίχτηκε από 05/02/2018 έως 27/03/2018
στο Άλφα
Συγγραφέας: Όσκαρ Ουάιλντ
Μετάφραση: Δημήτρης Μαυρίκιος
Σκηνοθέτης: Λίλλυ Μελεμέ
Σκηνογραφία: Μικαέλα Λιάκατα
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Μουσική: Βύρων Κατρίτσης
Ερμηνεύουν: αλφαβητικά: Νίκος Αλεξίου, Μυρτώ Γκόνη, Εύα Κεχαγιά, Πάρης Λεόντιος,  Ερρίκος Μηλιάρης, Βαγγέλης Στρατηγάκος.

Περιγραφή

Η μονόπρακτη τραγωδία του Όσκαρ Ουάιλντ, που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων και απαγορεύτηκε στην πουριτανική Αγγλία του 19ου αιώνα, το σκοτεινό ποίημα για τη σαρωτική δύναμη του ανεκπλήρωτου πόθου, που μπορεί να γεννήσει τέρατα.
Η βιβλική ιστορία της Σαλώμης, που χόρεψε μπροστά στον πατριό της Ηρώδη τον «χορό των 7 πέπλων» και ζήτησε ως αντάλλαγμα την κεφαλή του Ιωάννη «επί πίνακι», στο έργο του Όσκαρ Ουάιλντ μετατρέπεται σε μια ακραία ιστορία εμμονής και σύγκρουσης κάτω από το πάλλευκο, αμείλικτο φως της Σελήνης.

Περισσότερα

Η παράσταση με τη σκηνοθετική υπογραφή της Λίλλυς Μελεμέ και τη μετάφραση του Δημήτρη Μαυρικίου θα παρουσιάζεται από τη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2018, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00, στο θέατρο ΑΛΦΑ ΙΔΕΑ για 20 παραστάσεις.

Στο ρόλο της Σαλώμης η Μυρτώ Γκόνη, του Ηρώδη ο Νίκος Αλεξίου, της Ηρωδιάδας η Εύα Κεχαγιά, του Ιωχανάν ο Βαγγέλης Στρατηγάκος και φρουροί-νεαροί ακόλουθοι ο Ερρίκος Μηλιάρης και ο πρωτοεμφανιζόμενος Πάρης Λεόντιος.

Επιμέλεια κίνησης: Κική Μπάκα
Φωτογραφία: Γιώργος Berman
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ειρήνη Βαλατσού
Αφίσα – Γραφιστικά: Δάφνη Γκόνη
Επικοινωνία: Μαρία Κωνσταντοπούλου ([email protected])
Παραγωγή: Γιώργος Μελισσαρόπουλος 

Σαλώμη

 Η μονόπρακτη τραγωδία του 'Οσκαρ Ουάιλντ, που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων και απαγορεύτηκε στην πουριτανική Αγγλία του 19ου αιώνα είναι ένα σκοτεινό ποίημα για την σαρωτική δύναμη του ανεκπλήρωτου πόθου, που μπορεί να γεννήσει τέρατα.

Η βιβλική ιστορία της Σαλώμης που χόρεψε μπροστά στον πατριό της Ηρώδη τον "χορό των 7 πέπλων" και ζήτησε ως αντάλλαγμα την κεφαλή του Ιωάννη "επί πινακι", στο έργο του Ουάιλντ μετατρέπεται σε μια ακραία ιστορία εμμονής και σύγκρουσης κάτω από το πάλλευκο, αμείλικτο φως της Σελήνης.

Με γλώσσα λυρική, περίτεχνη και ρέουσα,  αντάξια του αισθητικού ρεύματος της εποχής του, αλλά ταυτόχρονα σκληρή και ατσάλινη, ο Ουάιλντ καταγράφει με καταιγιστικό, οργασμικό ρυθμό μια ξέφρενη πορεία καταστροφής που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στο θάνατο. Η ερωτική επιθυμία αφυπνίζεται και συνταράζει το νου, την ψυχή και το κορμί, γίνεται βιολογική ανάγκη, γίνεται πείνα και δίψα, γίνεται πυρετός και μανία. Μέσα σε μια νύχτα, η πάλλευκη παρθένος μετατρέπεται από ηδονοβλεπτικό αντικείμενο του πόθου, σε πλάσμα δαιμονικό, μεθυσμένο από έρωτα, που αναζητά διακαώς την ολοκλήρωση του. Η δύναμη και η τόλμη του πάθους  ξεπερνά κάθε όριο και απειλεί ευθέως την παρηκμασμένη και διεφθαρμένη εξουσία του Ηρώδη που αδυνατεί να αντισταθεί και εκπληρώνει την παράλογη επιθυμία. Το αίμα του προφήτη πνίγει το παλάτι, βάφει  κόκκινη την Σελήνη και προκαλεί την αμετάκλητη καταστροφή. Ο παραληρηματικός ερωτικός μονόλογος της Σαλώμης, ένας από τους ωραιότερους, που έχουν γραφτεί ποτέ στην παγκόσμια δραματουργία, είναι αυτός που θα υπογράφει και τη θανατική της καταδίκη. Η τρομακτική δύναμη του έρωτα και του ενστίκτου αποτελεί ξεκάθαρη απειλή, που διασαλεύει την εύθραυστη ισορροπία της εξουσίας και η καθεστηκυία τάξη πρέπει πάση θυσία να αποκατασταθεί.(Λίλλυ Μελεμέ)

44 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ευχαριστω κατ αρχας τη Θεατρομανια που μου εδωσε την ευκαιρια να παρακολουθησω την εξαιρετικη αυτη παρασταση με τις πολυ δυνατες ερμηνειες απο ολους τους ηθοποιους. Καλοδουλεμενη και απλα συγκλονιστικη η παρασταση αυτη αξιζει να τη δειτε.

  2. Παρα πολυ καλη παρασταση με εξαιρετικες ερμηνειες απο ολους τους ηθοποιους. Πολυ καλη σκηνοθεσια σε ενα εργο που σε καθηλωνει. Αλλωστε το συγκεκριμενο θεατρο εχει ανεβασει ψηλα το πηχη και μας εχει συνηθισει σε υψηλου επιπεδου θεατρικες παραστασεις. Ευχαριστουμε θεατρομανια για τις προσκλησεις.

  3. Πολύ ωραία παράσταση!!!! Καλοδουλεμένη και άρτια.
    Τόσο το σκηνικό και η μουσική όσο και οι ερμηνείες των νεαρών φρουρών (Ερρίκος Μηλιάρης και Πάρης Λεόντιος) κατορθώνουν να καθηλώσουν και προϊδεάζουν το θεατή από τα πρώτα λεπτά της παράστασης για την βιβλική ακραία ιστορία εμμονής και ερωτικού παραληρήματος που θα επακολουθήσει.
    Πολύ καλές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς ανεξαιρέτως.
    Μεγαλό ατού της παράστασης: ο Βαγγέλης Στρατηγάκος στο ρόλο του Ιωχανάν.
    Η Σαλώμη (Μυρτώ Γκόνη) μεθυστική, λάγνα, σχεδόν δαιμονική. Ο χορός των 7 πέπλων αρκετά αισθησιακός, σημαντικά υποβοηθούμενος από το υπέροχο αέρινο ολόλευκο φορέμα που αναδείκνυε και συμπλήρωνε τον χορό της ηρωίδας.
    Ωστόσο όσον αφορά τα κουστούμια της παράστασης παρότι στο σύνολό τους είναι προσεγμένα, η ενδυματολογική επιλογή του βασικού κουστουμιού της Σαλώμης με το οοίο πρωτοεμφανίζεται στην σκηνή δυστυχώς είναι κακή.

  4. Ενδιαφερουσα και δυνατη παρασταση....Ομως απογοητευτηκα οικτρα απο το ''χορο των 7 πεπλων'', δεν υπηρχε αισθησιασμος και σαγηνη οπως θα επρεπε.....καθως επισης η πρωταγωνιστρια ειχε σιελορροια(!?) Μιλαμε για κουβαδες σαλια στο τελευταιο τουλαχιστον 20λεπτο, τα οποια εντυπωσιακα δεν εμποδιζαν την αρθρωση της αλλα ηταν αηδιαστικο και χωρις νοημα(να πεις οτι επαθε λυσσα ή κατι που να ταιριαζε με το εργο!!!)

  5. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΉ, μία πολύ δυνατή παράσταση, οι ηθοποιοί έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό. Το κείμενο ήταν εκπληκτικό. Τελικά το Άλφα ιδέα μας επιφυλάσσει σε κάθε του παράσταση μια ποιό φρέσκια ματιά σε κλασικά έργα και τραγωδίες. Ευχαριστούμε ΘΕΑΤΡΟΜάΝΙΑ για την πρόσκληση ήταν υπέροχο.

  6. Παρακολούθησα την παράσταση τη Δευτέρα 12/03 μετά από πρόσκληση της ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ. Ομολογώ ότι προσήλθα στο θέατρο με οξυμένες απαιτήσεις και προσδοκίες, έχοντας παρακολουθήσει την ίδια παράσταση στο παρελθόν σε ανέβασμα του Γλυνάτση με τη Θεοδώρα Τζήμου στον ομώνυμο ρόλο. Τότε είχα ενθουσιαστεί, συναίσθημα που δεν βίωσα καθόλου στο ανέβασμα της κας Μελεμέ.
    Οι ρόλοι ήταν δοσμένοι χωρίς καμία εσωτερικότητα και εκεί που νομίζω ότι πάσχει η παράσταση είναι η ίδια η Σαλώμη. Ναι είναι μικρή υποτίθεται αλλά όχι με πείσμα νήπιου όπως μου φάνηκε. Αντίστοιχα μεταδόθηκε και η αθωότητά της, σαν μικρό κακομαθημένο κοριτσάκι. Θεωρώ ότι και μόνο σαν ιδέα η ηρωίδα είναι μοιραία. Συνεπικουρούμενη και από τον χορό (εντελώς αποτυχημένη και βεβιασμένη η λειτουργία του) θα έπρεπε να είναι ότι πιο κοντινό στο αφρόπλαστο για το πλάσμα που την ενσαρκώνει.
    Το κάπως σαν σπλάτερ του αίματος μου είχε κάνει καλή εντύπωση όταν το είχε επιχειρήσει η σκηνοθέτης στη Μις Τζούλια στο παρελθόν (όπως και όλη εκείνη η παράσταση) αλλά εδώ δεν έπιασε.
    Ο κύριος Αλεξίου μου φάνηκε κάπως διεκπεραιωτικός και δεν ανταποκρίθηκε στην εμμονή του Ηρώδη με τη Σαλώμη. Κανα δυο σπασίματα στη φωνή στο τέλος δεν επαρκούν για να μεταβιβάσουν το απόλυτο της έλξης και κατά συνέπεια το ευάλωτο του χαρακτήρα. Ίσως θα έπρεπε να υπάρξει κάποια διακύμανση σε αυτό μέχρι την τελική συντριβή.
    Οι υπόλοιποι ηθοποιοί ικανοποιητικοί στους ρόλους τους και το κείμενο αναμφίβολα σπουδαίο όμως αν δεν φύγεις από το θέατρο με το αίσθημα της ακαταλάγιαστης επιθυμίας των ηρώων -στο βαθμό του αρρωστημένου όπως τους θέλει το κείμενο- τότε η παράσταση δεν έχει εκπληρώσει το σκοπό της.
    Κατά τα άλλα εξυπηρετικότατοι όλοι στο θέατρο, του οποίου η ανακαίνιση ήταν μια ευχάριστη έκπληξη ένεκα και της ιστορικότητάς τους και λόγω της πρότερης κατάστασής του. Μπράβο στην ομάδα των ηθοποιών που την ανέλαβε.
    Ευχαριστώ Θεατρομάνια!
    Νικήτας

  7. Την περασμένη Τρίτη επισκέφτηκα για μια ακόμα φορά το θέατρο Άλφα-Ιδέα, αυτή τη φορά στα πλαίσια της παράστασης 'Σαλώμη'. Καθώς η ιστορία είναι λίγο πολύ γνωστή, εστίασα περισσότερο το ενδιαφέρον μου στον τρόπο που έχει στηθεί το όλο εγχείρημα. Συγκεκριμένα, πρόκειται για μια πιο μοντέρνα εκδοχή του έργου που αποτελείται από αινιγματικά σκηνικά και την σελήνη να αιωρείται κάπου στο κέντρο της σκηνής. Ειδικότερα, σε ότι αφορά τον χορό της Σαλώμης, βρήκα αρκετά εύστοχη την μεταβολή του σκηνικού, ωστόσο περίμενα κάτι πιο εντυπωσιακό με βάση το poster που είχα δει πριν την έναρξη. Από τις ερμηνείες ξεχώρισα τους ρόλους του Ηρώδη και του Ιωχανάν, αν και γενικά όλοι οι ηθοποιοί ανταποκρίθηκαν ικανοποιητικά στις ανάγκες του έργου. Ευχαριστώ τη θεατρομάνια για τη διπλή πρόσκληση.

  8. Το σκοτεινό έργο του Οσκαρ Ουάιλντ για τον ανεκπλήρωτο πόθο που γεννά τέρατα σκηνοθετημένο από την Λιλλυ Μελεμέ θα μπορούσε ίσως να ήταν μία πάρα πολύ καλή παράσταση εάν στους δύο γυναικείους ρόλους είχε κάνει μία άλλη επιλογή.Ο σωματότυπος της Μυρτώς Γκόνη είναι αταίριαστος με την αέρινη πανέμορφη Σαλώμη.

  9. Η Σαλώμη του Όσκαρ Ουάιλντ στο θέατρο Άλφα-Ιδέα είναι μια πολύ καλή παράσταση σε όλα τα επίπεδα! Η σκηνοθεσία μου άρεσε -μαζί με τα σκηνικά-κοστούμια, τη μουσική και τους φωτισμούς μετέφερε το έργο σε ένα απροσδιόριστο δυστοπικό σύμπαν- όπως και οι ερμηνείες όλων των ηθοποιών (και ιδιαιτέρως του υποβλητικού (και κινησιολογικά) προφήτη, της Σαλώμης, του Ηρώδη αλλά και του διδύμου των νεαρών ηθοποιών που εμφανίζεται από την αρχή στη σκηνή)!

  10. Ειδα την παρασταση χθες μετα την αναβολη της περασμενης ΤΡΙΤΗΣ. Λογος ΟΣΚΑΡ ΟΥΑΙΛΝΤ απο την μια , φορμα παραστασης αρχαιας τραγωδιας απο την αλλη,χορογραφημενες κινησεις των ηθοποιων ,πολυ καλες ερμηνειες,αμπιεντ μουσικη, ευτηχισαν ολα κατω απο την μπακετα της Κας ΜΕΛΕΜΕ και εδωσε πνοη σε κατι κλασικο και μοντερνο συγρονως!! Τωρα σε οποιον δεν αρεσε,υπαρχει και το ΠΕΡΟΚΕ λιγο ποιο κατω...ΚΑΛΟ ειναι πριν μπουμε στα SITES να παρουμε προσκλησεις,να ξερουμε και τι παμε να δουμε...ΟΧΙ επειδη ειναι ΤΖΑΜΠΑ αντε παμε και τι εγινε;

  11. Πολύ καλή παράσταση με ωραία δραματουργική απόδοση.και στοιχεία τραγωδίας. Ξεχωρίζουν ο προφήτης και η Σαλώμη αν και στην αρχή φαίνεται αταίριαστη με το ρόλο στην συνέχεια σε κερδίζει με την υποκριτική της δεινότητα και την φυσικότητα της.

  12. καταπληκτικη παρασταση.....τελεια σκηνικα.απιστευτη ερμηνεια των ηθοποιων,φοβερη σκηνοθεσια....αξιζει να το δειτε.....χιλια μπραβο στους ηθοποιους.....ενδιαφερουσα παρασταση με στοιχεια αρχαιας τραγωδιας αλλα και μια ενδιαφερουσα παραλλαγη της ιστοριας της Σαλωμης....εξαιρετικη ερμηνεια της Ηρωδαιας και της Σαλωμης....χιλια μπραβο στην θεατρομανια ,χιλια μπραβο σε οσους καταφεραν να ανεβει αυτη η παρασταση

  13. Παρακολούθησα την παράσταση Σαλώμη την Δευτέρα 5/3 , όλοι οι ηθοπιοί ήταν καταπληκτικοί και πολύ ταλαντούχοι ,αγαπημένος Νίκος Αλεξίου, ιδιαίτερα συγκλονιστική ηταν η ερμηνεία του προφήτη !!!μια πολύ πετυχημένη τραγωδία για τους λάτρης του ποιοτικού θεάτρου!!!Επίσης η σκηνοθεσία αν και λιττή ήταν πολύ έξυπνα δομημένη!!!!το έργο αυτο εξυψώνει την χριστιανική πίστη και εξευτελίζει τα άνομα πάθοι!! Ευχαριστώ θεατρομάνια για τις προσκλήσεις!!

  14. Πόλυ καλή παράσταση με πάρα πολύ καλές ερμηνείες ανεξαιρέτως από όλους τους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν πρωτεύοντες αλλά κυρίως δευτερεύοντες ρόλους. Εξαιρετική η κα. Κεχαγιά ως Ηρωδιάδα και ο κ. Στρατηγάκος ως Γιοχανάν αν και κινησιολογικά κάποιες στιγμές λίγο υπερβολικός. Η επιλογή της κα. Γκόνη λόγω ηλικίας και σωματότυπου αρχικά ίσως να ξενίζει λίγο αλλά η ερμηνεία εν τέλει δικαιώνει την επιλογή της. Πολύ καλός επίσης και ο κ. Αλεξίου στο ρόλο του Ηρώδη.

  15. Καταρχάς να ευχαριστήσω την θεατρομάνια για την Πρόσκληση! εμένα μου άρεσε πολύ η συγκεκριμένη παράσταση (έφυγα με ένα κόμπο στο στομάχι) οι ερμηνείες ήταν όλες καταπληκτικές είχε δυναμική ένταση κ υπέροχη μουσική υπόκρουση ..η δεν σκηνοθεσία νομίζω οτι απογείωσε την παράσταση να το δείτε όσοι δεν αρκείστε στις συνηθισμένες υποτονικές παραστάσεις....

  16. Πραγματικά εξαιρετική παράσταση, έντονη, με στίγμα και συνείδηση, πράγμα σπάνιο στη θεατρική επικαιρότητα! Ένα κείμενο σε ποιητική έξαρση και παραλύρημα που δικαιώθηκε σπαρακτικά από τους πρωταγωνιστές, με τον Ιωάννη, τον Ηρώδη και τη Σαλώμη να αφήνουν κομμάτια της σάρκα τους πάνω στη σκηνή μεταφέροντάς μας σε μια μεθυστική τελετουργική κοινωνία του έρωτα, της εξουσίας, του άνομου πάθους, της κολασμένης εκδίκησης. Η σκηνή με τον χορό της Σαλώμης και ο θρήνος της μετά άγγιξαν τα όρια διονυσιακής μέθεξης, ένα είδος αιματοβαμμένης συνουσίας πάνω στο πένθος του έρωτα. Τα πάντα ήταν τόσο καλοκουρδισμένα, τόσο ζωντανά, παλλόμενα, στη κόψη του ξυραφιού που τελικά η μόνη λύτρωση είναι αναγκαστικά ο κολασμένος θάνατος, ο απεγνωσμένος θρήνος κάτω από το φως της διψασμένης για αίμα σελήνης. Έφυγα από το θέατρο πραγματικά εκστασιασμένη, στη σφαίρα και στα ξόρκια μιας άλλης εποχής. Σε ευχαριστώ πολύ Θεατρομανία!!!

  17. Πολυ δυνατη παρασταση σε ενα απο τα καλυτερα κειμενα της κλασικης δραματουργιας. Η Σαλωμη της Μυρτους Γκονη ανατριχιαστικη και αποκαλυπτικη. Ο κ.Αλεξίου κλασική αξία. ευχαριστούμε πολύ για τις προσκλήσεις!!!

  18. Απόψε παρακολούθησα τη "Σαλώμη" στο Άλφα-Ιδέα...θεματολογία Καινής Διαθήκης και ψήγματα ποίησης στο έργο του Όσκαρ Ουάιλντ...αρκετά στοιχεία σωματικού θεάτρου, ταλαντούχοι νέοι ηθοποιοί, αλλά κι ο σταθερά καλός Νίκος Αλεξίου. Ευχαριστώ πολύ τη Θεατρομάνια για τις προσκλήσεις!

  19. Όταν βλέπω τέτοιες παραστάσεις χαίρομαι για την ύπαρξη του θεάτρου.Μια Σαλώμη εκπληκτική σε μια λίγο μοντέρνα εκδοχή της χωρίς να ξεφύγει από την αρχική ιστορία κάτω από την σκιά του φεγγαριού.Ομορφη σκηνοθεσία ισως σε κάποια σημεία υπερβολικός ο Ηρώδης ομως μην ξεχνάμε ότι βρίσκεται κάτω από την επήρεια του ποτού και όριζετε από τον ανεκπλήρωτο πόθο του.Ευχαριστωφια Μέντζου που κατόπιν παραχωρησης της