Αρχική Εκπαίδευση Σεμινάρια-Εργαστήρια Σεμινάριο Δραματολογίας

Σεμινάριο Δραματολογίας

383

Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ:
ΑΠΟ ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΣΤΟ ΦΩΣ Ή ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ

Ποιος είμαι, από πού έρχομαι, πού πάω, τι κάνω: τέσσερα απλά όσο και τρομακτικά ερωτήματα που τροφοδοτούν τον ορισμό της έννοιας της ταυτότητας.

Αυτός ο πυλώνας όμως της ύπαρξης φέρει τρομερά ασταθή και ρευστά χαρακτηριστικά. Η περιπέτεια του ορισμού της ταυτότητας τροφοδότησε το υλικό σπουδαιών συγγραφέων ανά τους αιώνες, αναδεικνύοντας τη διαρκή πάλη του ανθρώπου ανάμεσα στη μικρότητα και το μεγαλείο, την προσδοκία και την καταστροφή, την ευθύνη και την αδιαφορία, τη βεβαιότητα και την αμφιβολία, τη συγκρότηση και την τρέλα.

Άλλοτε η σύμπτωση ή η μοίρα, άλλοτε η μνήμη και η λειτουργία της, άλλοτε η εισβολή του ονείρου στην πραγματικότητα, άλλοτε τα κοινωνικά προσωπεία και άλλοτε ακόμη και το θέμα της κλωνοποίησης έδωσαν έναυσμα σε θεατρικούς συγγραφείς να τολμήσουν την τρομακτική όσο και αναγκαία επίσκεψη στον πολυδιάστατο κόσμο της ταυτότητας.

Τα κείμενα που θα μελετηθούν στις συναντήσεις είναι:
Οιδίπους Τύραννος του Σοφοκλή, Αμφιτρύων του Μολιέρου, Πενθεσίλεια του Χάινριχ φον Κλάιστ, Η Ζωή είναι Όνειρο του Καλντερόν, Φρεναπάτη του Πιερ Κορνέιγ και του Τόνυ Κούσνερ, Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε του Λουΐτζι Πιραντέλλο, Παλιοί Καιροί του Χάρολντ Πίντερ, Ο Επιθεωρητής έρχεται του Τζον Πρίσλεϋ, Ρινόκερος του Ευγένιου Ιονέσκο και Ένας αριθμός της Κάρυλ Τσώρτσιλ.

Παράλληλα με την παρουσίαση και την ανάλυση των έργων, επισκεπτόμαστε τις ιστορικές συνθήκες που γέννησαν τα κείμενα και γνωριζόμαστε με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε συγγραφέα. Επίσης, ανιχνεύουμε το πλέγμα των σχέσεων ανάμεσα στους χαρακτήρες, προκειμένου να αναγνωρίσουμε κομμάτια της πραγματικότητάς μας και διαχρονικά στοιχεία στη λειτουργία του ανθρώπινου ψυχισμού.

Τέλος, η διαδικασία περιλαμβάνει και αναφορές την ιστορία της υποκριτικής και των συστημάτων που αναπτύχθηκαν κατά καιρούς στην προσπάθεια των καλλιτεχνών να βρουν τον κατάλληλο τρόπο να αφηγηθούν μια ιστορία.

https://www.facebook.com/events/2399816733641401/

Ημέρες και ώρες μαθημάτων:
Παρασκευή 18.00-21.00
Έναρξη: Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2019
Λήξη: Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2019

Κόστος συμμετοχής:
165€ (+24% ΦΠΑ)
145€ (+24% ΦΠΑ)
*Το ποσό μπορεί να εξοφληθεί σε τρεις ισόποσες δόσεις (των 55€ και των 48,50€ + ΦΠΑ αντίστοιχα)

Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής λόγω συγκεκριμένου αριθμού θέσεων. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

 

ΒΙΚΥ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ

Η Βίκυ Γεωργιάδου είναι σκηνοθέτις και δασκάλα υποκριτικής. Σπούδασε στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. και του Πανεπιστημίου του Κεντ στην Αγγλία. Το 2002, έβαλε μέρος στο “International Residency” Νέων Συγγραφέων και Σκηνοθετών του Royal Court Theatre και στο “Φόρουμ Νέων Σκηνοθετών” του Wiener Festwochen.

Από το 1993 ως το 2000 εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη στην Πειραματική Σκηνής της "Τέχνης" Θεσσαλονίκης, στην Actors Touring Company του Λονδίνου και στο Trinity College του Δουβλίνου, στη νέα "Σκηνή" του Λευτέρη Βογιατζή, στο Εθνικό Θέατρο και στο Θέατρο του Νότου.

Έχει σκηνοθετήσει τα έργα:  Πυρετός του Γουάλας Σων (Θεατρικός Οργανισμός ΣτιγμήΚόλπερτ του Ντάβιντ Γκίζελμαν, Χειμώνας του Γιον Φόσσε, Push-up του Ρόλαντ Σίμμελπφενιχ, Έρωτες του Άρτουρ Σνίτσλερ, Πολύ Μακριά της Κάριλ Τσέρτσιλ, Πουπουλένιος του Μάρτιν ΜακΝτόνα (Θέατρο του Νότου), Μαυροπούλι του Ντέιβιντ Χάροουερ και Φύλλα από Γυαλί του Φίλιπ Ρίντλεϋ (Απλό Θέατρο), Κρυψώνες (Η τελευταία Μάρθα του Αλέξη Σταμάτη και Το πράσινό μου το φουστανάκι της Λένας Κιτσοπούλου) και Απαλλαγή της Λίντα ΜακΛιν (Θεατρικός Οργανισμός Πράξη), Σάββατολαντ της Λένας Κιτσοπούλου (Project “Δέκα Εντολές”, Εθνικό Θέατρο), Το Πιστοποιητικό του Νικολάι Έρντμαν (“Θεατρομηχανή”-Από Μηχανής Θέατρο), Μικροπράγματα του Έντα Γουόλς (Φεστιβάλ Αθηνών), Βόυτσεκ του Γκέοργκ Μπύχνερ (Ομάδα Ακάρεα), Έπρεπε να είχα του Φραντς Κάφκα, Μια Άγνωστη από τον Σηκουάνα και Νέοι χωρίς Θεό του Έντεν φον Χόρβατ (Ομάδα Πάλσαρ), το Κτίσμα του Φραντς Κάφκα (Φεστιβάλ Αθηνών) και την Ντύρντρα του Ουίλλιαμ Μπάτλερ Γέητς (Ομάδα Πάλσαρ).

Από το 1999 ανήκει στη διδακτική ομάδα της Δραματικής Σχολής “Αρχή” και έχει επίσης διδάξει το μάθημα της Υποκριτικής στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. (2006-2011), στη Δραματική Σχολή του Κ.Θ.Β.Ε. (2009-2010) και στο Ωδείο Αθηνών (2015-2017).

Έχει διδάξει σε σεμινάρια Υποκριτικής στο “Σχήμα εκτός Άξονα” Θεσσαλονίκης, στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καβάλας κ.ά.

Για περισσότερες πληροφορίες: www.vickygeorgiadou.com