Συνέντευξη με την Κάρμεν Ρουγγέρη

karmen-1

Επιμέλεια συνέντευξης: Μαργαρίτα Λιγνού

Μια παιδική παράσταση πρέπει να προβληματίζει το μικρό θεατή ή μήπως αυτό πρέπει να γίνεται σε μεγαλύτερη ηλικία;

Μια θεατρική παράσταση δεν γίνεται για να προβληματίσει τον μικρό θεατή. Γίνεται για να προσφέρει ψυχαγωγία και όχι μόνο. Μέσα από αυτή μπορούν να περάσουν μηνύματα και παραδείγματα πολύ χρήσιμα για την διαμόρφωση του χαρακτήρα του και τις αξίες που θα πρέπει να κυριαρχούν στην αυριανή ενήλικη ζωή του. 

Όταν αποφασίζετε να ανεβάσετε μια παράσταση επικεντρώνεστε στο να περάσει όμορφα αποκλειστικά ο μικρός θεατής ή έχετε στο νου σας και το συνοδό του;

 Μια  παράσταση που απευθύνεται στα παιδιά  κατ’ αρχάς δεν πρέπει να τα υποτιμά .Πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν μια  κανονική παράσταση .Απλώς πρέπει  να είναι προσεγμένη στην λεπτομέρεια  από όλες τις απόψεις . Αν έχει λοιπόν αυτές τις προδιαγραφές  γιατί να μην αρέσει και σε κάποιον μεγάλο .Μην ξεχνάτε όλοι έχουμε ένα παιδί μέσα μας !!!

Ποια είναι η θέση του παιδικού θεάτρου στην σύγχρονη Ελληνική πραγματικότητα; 

 Στις μέρες μας το ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ   αγκαλιάστηκε από την κοινωνία. Είναι παρήγορο ότι οι γονείς παρά  τις οικονομικές δυσκολίες τους, θέλουν να  προσφέρουν στα παιδιά τους την γνωριμία τους με το θέατρο .

Είστε ηθοποιός και σκηνοθέτης οπότε γνωρίζετε και τις δύο «θέσεις» όσον αναφορά το τι είναι εφικτό και τι όχι…ασκείτε πίεση στους συνεργάτες σας για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα;

Πραγματικά οι δύο μου ιδιότητες (ηθοποιός- σκηνοθέτης) με βοηθούν να καταλάβω τι μπορώ να ζητήσω από τον κάθε ηθοποιό και τι όχι. Η πίεση (θα την έλεγα καλύτερα Επιμονή )  για να βγάλουμε το καλύτερο αποτέλεσμα είναι νομίζω θεμιτή και απαραίτητη αρκεί να γίνεται με τον σωστό τρόπο. Άλλωστε και ο κάθε ηθοποιός θέλει να είναι καλός και να προβάλλει το ταλέντο του στη σκηνή έστω και αν πιεστεί .Χωρίς κόπο και προσπάθεια τίποτα δεν επιτυγχάνεται στη  ζωή……(το λέει και η Αρετή στον Ηρακλή)

Το παιδικό θέατρο πολλές φορές βλέπουμε να ευτελίζεται λόγω του ότι οι συντελεστές το σνομπάρουν και το επιλέγουν ως επί το πλείστον για βιοποριστικούς λόγους. Ποια είναι η άποψη σας;

Δυστυχώς αυτό συμβαίνει πολλές φορές σε όλα τα επαγγέλματα υπάρχουν καλοί και κακοί επαγγελματίες .Από την άλλη μεριά ο κάθε ηθοποιός ξεκινάει με το όνειρο να γίνει πρώτο όνομα και να  παίζει σημαντικούς ρόλους στο θέατρο. Συνήθως δεν είναι στα όνειρα τους ένας ρόλος σε θέατρο για παιδιά .  Αν δεν αγαπάς αυτό που κάνεις  σίγουρα δεν θα πετύχεις .Όλοι οι συνεργάτες μου κι εγώ  λατρεύουμε αυτό που κάνουμε και επί πλέον το  ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ.

Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής για τις επόμενες παραστάσεις σας;

Πάντοτε αντλώ τα θέματά μου από  Κλασσικά έργα: (Κλασσικά παραμύθια  -Λογοτεχνία – Όπερα   γιατί πιστεύω  ότι τα παιδιά έχουν να κερδίσουν  από αυτά.

Πληροφορίες για την παράσταση: Εδώ

Πληροφορίες για την παράσταση: Εδώ