Συνέντευξη με τo Στάθη Σταμουλακάτο για την παράσταση «Ορκισμένη παρθένα»

7

Επιμέλεια συνέντευξης: Κωνσταντίνος Πλατής

Τι είναι αυτό που σας τράβηξε στο έργο αυτό;
Πρόκειται για μια ιστορία που αφορά στις γυναίκες. Πριν κάποια χρόνια είχα δει ένα ντοκιμαντέρ για τις Ορκισμένες Παρθένες και πραγματικά είχα σταθεί στο πως και πόσο δύσκολα ζουν αυτές οι γυναίκες. Πως αντιμετωπίζουν τις σχέσεις τους με τους άνδρες και τις οικογένειες τους. Η Αλβανία είναι μια κοντινή χώρα με την Ελλάδα και δυστυχώς σε κάποια σημεία της υπάρχει αυτή η κατάσταση – Γυναίκες που υποτιμάται η προσωπικότητα και ελευθερία τους.

Θα ερμηνεύσετε ένα ακόμα σκληρό χαρακτήρα όπως και στις άλλες δύο παραστάσεις που σας είδαμε φέτος (Στέλλα κοιμήσου & Άγριος σπόρος);
Ερμηνεύω τον Γκιέρκ, τον θείο της Χάνα που παρόλο ότι είναι ένας σκληρός άνθρωπος , υπερβαίνει όλους τους κανόνες εκείνης της εποχής και τη στέλνει –μιας και την έχει υιοθετήσει και είναι υπεύθυνος για εκείνη- σε Πανεπιστήμιο για να μορφωθεί. Την αγαπάει και θέλει το καλό της αλλά είναι ιδιόρρυθμος χαρακτήρας. Ο δεύτερος ρόλος που ερμηνεύω είναι ο Στέφιεν, ένας Αλβανός , ο  σύντροφος της αδελφής της Χάνα που φεύγουν για την Αμερική και παίρνουν τα μυαλά του αέρα . Παθαίνει έπαρση και θεωρεί τον εαυτό του σπουδαίο, με ότι συνεπάγεται αυτό.

Οι σεξουαλικές σχέσεις φαίνεται ότι ορίζουν αρχικά και τις σχέσεις αντρών-γυναικών μέσα στην κοινωνία και αυτό είναι ακόμη πιο εμφανές σε αυτό το έργο. Το πλεονέκτημα ποιος το έχει;
Από ότι φαίνεται μέσα από αυτή την ιστορία, ο άνδρας. Τις γυναίκες τις αντιμετωπίζουν ως εργαλεία , ως αντικείμενα για να μεγαλώσουν τα παιδιά τους. Θέλουν και απαιτούν από αυτές να γεννούν αγόρια και αν δε συμβεί αυτό, τότε τις χωρίζουν. Χαρακτηριστικό είναι ότι κάποιοι πατεράδες έραβαν στο νυφικό της κόρης τους ένα φυσίγγι ως δώρο για το γαμπρό , που θα μπορεί να το χρησιμοποιήσει εάν η κόρη τους δεν ικανοποιούσε τις προϋποθέσεις για ένα γάμο με συγκεκριμένα δεδομένα.

Το να απαρνιέσαι τη φύση σου όπως η Χάνα Ντόντα, είναι επαναστατική πράξη;
Η Χάνα απαρνιέται τη φύση της γιατί δεν έχει άλλη επιλογή. Δε ξέρω αν είναι επαναστατική πράξη ή κίνηση επιβίωσης.

Ως ηθοποιός χρειάστηκε να «αφήσετε» πίσω σας κάτι για να ακολουθήσετε αυτό το επάγγελμα;
Προσπάθησα να μην αφήσω κάτι. Συνεχίζω μάλιστα την πρωινή μου δουλειά, που δεν έχει σχέση με τα καλλιτεχνικά.

Πληροφορίες για την παράσταση: Εδώ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ