Συνέντευξη με τον ηθοποιό - σκηνοθέτη Ευδόκιμο Τσολακίδη

Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Πλατής

Τo Φεστιβάλ Θεατρικών Μεθόδων, στα δεκαεπτά χρόνια παρουσίας του, τι έχει επιτύχει;

Έχει πετύχει μια αξιοσημείωτη παρουσία στο παγκόσμιο θεατρικό γίγνεσθαι αφού είναι το μοναδικό στο είδος του. Είναι φεστιβάλ μεθόδων κι όχι παραστάσεων, στην διάρκειά του γίνονται εργαστήρια υποκριτικής, φωνής και κίνησης. Τα σχόλια όσων συμμετέχουν είναι διθυραμβικά και μπορεί κανείς να τα βρει στην ιστοσελίδα μας www.toc.gr

Έχετε αλληλεπιδράσει θεατρικά με πολλούς καλλιτέχνες από άλλες χώρες. Ποιος ήταν αυτός που σας επηρέασε περισσότερο;

Με επηρέασαν όλοι, ο καθένας με τον δικό του τρόπο. Ένα από τα χαρακτηριστικά αυτού του φεστιβάλ είναι το γεγονός ότι στα εργαστήρια εκτός από τους μαθητές που συμμετέχουν υπάρχουν πολλοί δάσκαλοι που δεν έχουν μάθημα εκείνη την ώρα και σ ένα μπλοκάκι κρατούν σημειώσεις. Έτσι ανανεώνονται εμπνεόμενοι από κάτι ενδιαφέρον που βλέπουν από έναν συνάδελφο το οποίο τις περισσότερες φορές δεν το εφαρμόζουν αυτούσιο όπως είναι αλλά το χρησιμοποιούν ως αφορμή για να το εξελίξουν σε κάτι ολότελα δικό τους τελικά. Στο οπλοστάσιό μου έχω κάποιες πολύ δημοφιλείς ασκήσεις τις οποίες τις εμπνεύστηκα από ασκήσεις συναδέλφων. Αυτό το στοιχείο είναι από τα πιο δημιουργικά στοιχεία του φεστιβάλ.

Τα μαθήματα ελληνικών που προσφέρετε δωρεάν σε μετανάστες έχουν βοηθήσει κάποιους να ασχοληθούν και με το θέατρο;

Ναι έχουμε κάποιους σπουδαστές των ελληνικών που μεταπήδησαν ύστερα από ένα διάστημα στην «κανονική» σχολή και παρακολούθησαν μαθήματα θεάτρου. Δύο από αυτούς βρίσκονται στο εξωτερικό, ο ένας στην Ελβετία και ο άλλος στην Ολλανδία και κάνουν και εκεί θέατρο. Αυτό όπως καταλαβαίνετε είναι διπλή χαρά για εμάς αφού εκτός από τα ελληνικά καταφέραμε να τους κάνουμε να αγαπήσουν και το θέατρο.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που πρέπει να λάβει κάποιος υπόψιν για να επιλέξει μια θεατρική μέθοδο;

Δεν είναι όλες οι μέθοδοι για όλους. Καλό είναι κάποιος να εκπαιδεύεται σε όσο μπορεί περισσότερες και να χρησιμοποιεί αυτές που του ταιριάζουν καλύτερα. Συναντάω παλιούς μαθητές μου στον δρόμο και μου λένε μ έσωσες με κείνο το στοιχείο που μου έμαθες. Είναι το βασικό μου εργαλείο όταν παίζω και νομίζω πως φτιάχτηκε ειδικά για μένα.

Έχετε κάνει το γύρο του κόσμου σε ένα μήνα όπως διαβάζουμε στο βιογραφικό σας. Πείτε μας για αυτή σας την εμπειρία. τι μέσο χρησιμοποιήσατε, αντιμετωπίσατε κάποιο κίνδυνο, εξελιχθήκατε ως καλλιτέχνης μέσα από αυτή την εμπειρία;  

Είναι ένα από τα ομορφότερα ταξίδια μου μαζί με το ταξίδι με τον υπερσιβηρικό. Πέταξα μέσω Ντουμπάι για Οσάκα, με τρένο από κει στο Κιότο και με πούλμαν στο Τόκιο, με αεροπλάνο στην Χαβάη και πάλι πετώντας από εκεί στην Αλάσκα και πάλι μετά στο Σιάτλ. Από εκεί με πούλμαν στο Βανκούβερ και τρεις μέρες πάνω στο τρένο διασχίζοντας τον Καναδά μέχρι το Τορόντο, από εκεί με πούλμαν για Μόντρεαλ, Βοστώνη και Νέα Υόρκη και μετά πετώντας για Ισλανδία και πάλι πετώντας Λονδίνο και Αθήνα. Είδα πολύ θέατρο σε όλο το ταξίδι γνώρισα σημαντικούς ανθρώπους κάποιους από τους οποίους κάλεσα στο φεστιβάλ μου και σε πολλά μέρη πήγα ξανά για να διδάξω θέατρο χάρη σε κείνες τις επαφές και γνωριμίες που έκανα.

Το καλύτερο που μου συνέβη ήταν που έφυγα από το Τόκιο μια Παρασκευή βράδυ πέταξα όλη νύχτα για Χαβάη κι έφτασα ξημερώματα Παρασκευής στην Χονολουλού. Εκείνη την Παρασκευή την έζησα δυο φορές!

Πληροφορίες για το "17ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεατρικών Μεθόδων"