Εργαστήριο Υποκριτικής-Αυτοσχεδιασμού με γεύση από Ινδία στο Gaz symphony studio το Μάιο!

cropped-20080901-01112

Εργαστήριο Υποκριτικής-Αυτοσχεδιασμού με γεύση από Ινδία στο Gaz symphony studio το Μάιο!

Τεχνικές Προσέγγισης Ενός Ρόλου Μέσα Από Τα Ινδικά Ράζας.

Στο τετραήμερο εργαστήριο υποκριτικής-αυτοσχεδιασμού «Τεχνικές προσέγγισης ενός ρόλου μέσα από τα ινδικά ράζας», οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν και θα εμβαθύνουν σε μια πολυδιάστατη τεχνική προσέγγισης ενός ρόλου μέσα από τα ινδικά ράζας. Τα ινδικά ράζας (σασκριτικά: रस μτφ: «ουσία», «γεύση», «χυμός») αποτελούν στην ινδική αισθητική θεωρία ένα βασικό στοιχείο των ινδικών παραστατικών τεχνών, της λογοτεχνίας και των εικαστικών. Το κάθε ράζα υποδηλώνει μια ουσιαστική ψυχική κατάσταση, δημιουργεί το κυρίαρχο συναισθηματικό θέμα ενός ρόλου, μιας παράστασης ή ενός έργου τέχνης.

Η θεωρία των ράζας πρωτοπαρουσιάζεται στο αρχαίο ινδικό κείμενο για τις παραστατικές τέχνες Νάτυασαστρα και αποδίδεται στον Ινδό φιλόσοφο-ιερέα Μπαράτα, ο οποίος τα χωρίζει στις ακόλουθες συναισθηματικές-ψυχικές καταστάσεις: χαρά, γέλιο, θλίψη, θυμός, ενέργεια, φόβος, αποστροφή, ηρωισμός και έκπληξη, το σύνολο των οποίων περιλαμβάνουν τα συστατικά της αισθητικής εμπειρίας. Σύγχρονοι καλλιτέχνες και θεωρητικοί του θεάτρου, όπως ο Richard Schechner και ο John Russell Brown, έχουν αναπτύξει διαφορετικές τεχνικές για τη χρήση των ράζας στην εκπαίδευση του ηθοποιού- performer.

Στο εργαστήριο θα χρησιμοποιήσουμε ένα συνδυασμό των κύριων τεχνικών βασισμένων στα ράζας που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο ερμηνευτής για την εις βάθος διερεύνηση ενός ρόλου. Με αφετηρία την αναπνοή και τη σωματική μνήμη, οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν το κάθε ράζα βιωματικά προσεγγίζοντας ένα ρόλο της δικής τους προτίμησης μέσα από μια σειρά θεατρικών ασκήσεων και δομημένων αυτοσχεδιασμών. Ο ρυθμός της αναπνοής θα λειτουργήσει σαν συναισθηματική παρτιτούρα οδηγώντας την κίνηση και τη φωνή σ’ ένα ταξίδι εξερεύνησης των συναισθηματικών διαστάσεων του υπό διερεύνηση ρόλου. Στόχος του εργαστηρίου είναι μέσα από την εισαγωγή στη θεωρία και πρακτική των ράζας η ανάπτυξη της αισθητηριακής και συναισθηματικής μνήμης των συμμετεχόντων και ο εμπλουτισμός των εκφραστικών τους μέσων ως πολύτιμα εργαλεία στη σωματική και φωνητική διάπλαση ενός ρόλου.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε ηθοποιούς, τραγουδιστές, φοιτητές δραματικών σχολών και σε όποιον ενδιαφερόμενο έχει καλή φυσική κατάσταση και θέλει να καλλιεργήσει την εκφραστικότητα και σκηνική του/της παρουσία.

Στο εργαστήριο θα δουλέψουμε χωρίς παπούτσια. Οι συμμετέχοντες παρακαλούνται να φορούν άνετα ρούχα και να γνωρίζουν καλά ένα μονόλογο, ποίημα ή τραγούδι της δικής τους επιλογής.

Ημέρες & ώρες διεξαγωγής
Σάββατο 6 Μαΐου και Κυριακή 7 Μαΐου: 17.00- 19.00
Σάββατο 13 Μαΐου και Κυριακή 14 Μαΐου: 17.00- 19.00

Gaz Symphony Studio, Αριστοφάνους 1, Πλατεία Ψυρρή/ Μετρό Μοναστηράκι

Κόστος συμμετοχής: 60€
Φοιτητές & Άνεργοι: 40€

Απαραίτητη η κράτηση θέσης. Λόγω του περιορισμένου αριθμού θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Δήλωση συμμετοχής:
Τηλ. 6944 719 930
Mail: marinamergou@gmail.com

Η Μαρίνα Μέργου είναι σκηνοθέτης και θεατρολόγος. Σπούδασε θεατρολογία στο University of North London και στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Queen Mary’s University of London (ΜΑ in Performance) και στο Middlesex University (M.F.A. in Theatre Directing). Είναι διδάκτωρ του Παντείου Παν/μίου. Έχει εκπαιδευτεί στα παραδοσιακά θέατρα της Ταϊλάνδης Khon, Lakhon Lek και Nang Yai στο θέατρο Patravadi της Ταϊλάνδης κι έχει παρακολοθήσει εντατικά σεμινάρια παραδοσιακού ινδικού χοροθεάτρου Kathakali με τον Karunakaran, καθώς και μπαλινέζικου χοροθεάτρου με μάσκες Topeng με την Christina Wistari Formaggia. Έχει διεξάγει επιτόπια έρευνα στα παραδοσιακά θέατρα της Μαλαισίας Makyong και Randai στην Εθνική Ακαδημία Τέχνης, Πολιτισμού και Πολιτιστικής Κληρονομιάς ASWARA στην Κουάλα Λουμπούρ.

Έχει εργαστεί ως σκηνοθέτης, βοηθός σκηνοθέτη και θεατρολόγος στην Ελλάδα και στο εξωτερικό κι έχει συμμετάσχει με έργα της σε διεθνή φεστιβάλ θεάτρου. Αναμέσα τους είναι οι διαπολιτισμικές παραστάσεις ” Silhouette and its double” στο Φεστιβάλ Εναλλακτικού Θεάτρου της Ταϊπέι, “Ο Μύθος της Περσεφόνης” στο 5ο Φεστιβάλ Πειραματικού Θεάτρου της Μπανγκόκ , “Μήδεια” στην Εθνική Ακαδημία Τέχνης, Πολιτισμού και Πολιτιστικής Κληρονομιάς ASWARA στην Κουάλα Λουμπούρ κ.ά.

Έχει διδάξει στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Πελοποννήσου και στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 διδάσκει το μάθημα «Θεατρικές Παραδόσεις της Ανατολής» στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.