Αρχική Νέα Η «Μήδεια∙ μηδέν στο κόκκινο» της Σοφίας Διονυσοπούλου ταξιδεύει στη Τουρκία

Η «Μήδεια∙ μηδέν στο κόκκινο» της Σοφίας Διονυσοπούλου ταξιδεύει στη Τουρκία

725

Ταξιδεύει στη Τουρκία στο πλαίσιο του φεστιβάλ μονοδράματος του Sirince στην Τουρκία. Στο φεστιβάλ συμμετέχουν 13 ομάδες, μεταξύ των οποίων από την Πολωνία, την Τσεχία, το Ισραήλ, τη Νορβηγία, την Κίνα, την Τουρκία. Το φεστιβάλ είναι γνωστό και για τα workshops του με συγγραφείς, χορευτές μεταφραστές από όλον τον κόσμο.

Το έργο της Σοφίας Διονυσοπούλου  θα παιχτεί την 1η Σεπτεμβρίου μέσα σε έναν μεντρεσέ από πέτρα και ξύλο, φυσικό σκηνικό που φέρει τον αέρα της στέπας.

https://www.facebook.com/themadrasa/

 

Ερμηνεία  Δέσποινα Σαραφείδου

Κείμενο – Σκηνοθεσία – εικαστική επιμέλεια: Σοφία Διονυσοπούλου

Σημείωση: Η Σοφία Διονυσοπούλου ετοιμάζει για την επόμενη χρονιά το νέο της έργο ΣΤΡΙΝΤΜΠΕΡΓΚ : «Δεσποινίς Ζυλί» θα ακολουθήσει νέο Δελτίο Τύπου

«Μήδεια∙ μηδέν στο κόκκινο» παρουσιάστηκε στο θέατρο Φούρνος την προηγούμενη σεζόν και έγραψαν για την παράσταση

έγραψαν για την παράσταση

Μια αφαιρετική παράσταση με φόρμα τελετουργική, που μας ταξιδεύει από την αρχή μέχρι το τέλος της: μας φέρνει από το όνειρο στο όνειρο, περνώντας ωστόσο μέσ΄ απ΄ τον εφιάλτη μια ποιητική μυσταγωγία» του Πέτρου Ροδόπουλου. http://diastixo.gr/

Το αβαντάζ της παράστασης, η παντελής έλλειψη φλυαρίας σε όλα τα επίπεδα! Μια παράσταση που πρέπει να δει, όποιος ενδιαφέρεται για κάτι διαφορετικό, αλλά και για όποιον έχει εντρυφήσει στην αρχαιοελληνική γραμματεία.  Κατερίνα Μαντέλη- σκηνοθέτης

 Μία πρόταση μανιφέστο πάνω στην ιδέα/άποψη της αυτοδιαχείρισης, μέσα σε μια συνθήκη ζωής καταδιωγμένης και προδομένης. Συναισθήματα αγάπης, συμπάθειας, πάθους, μίσους, συγχώρεσης και εκδίκησης συνυφαίνονται δημιουργώντας εκρηκτικό κλίμα.

Η αβανταδόρικη ματιά της Σοφίας Διονυσοπούλου, κάνει το θεατή συμμέτοχο στα διαδραματιζόμενα, γευόμενος ένα βαθύ, πολυσήμαντο λυρισμό, που υπόσχεται μια αδιαμφισβήτητη θεατρική προίκα. Ένα πέπλο εικαστικής αντίληψης των πραγμάτων «οδηγεί» το κοινό σε μονοπάτια εσωτερικών διαδρομών και σκέψεων. Το υπαρξιακό ζήτημα μονοπωλεί ίσως τον προβληματισμό του κοινού, θεωρώντας τον το θεμέλιο λίθο του θεατρικού πονήματος.          enetpress.gr  Ζωή Τόλη.

 

«Μήδεια∙ μηδέν στο κόκκινο»

είναι μια παράσταση που εντοπίζει το ενδιαφέρον της στο μύθο ενώ με την χρήση ελάχιστων Γεωργιανών λέξεων επιδιώκει να συστήσει την πάλη ανάμεσα στην Ανατολή και την Δύση. Πρόκειται για μια παράσταση που στηρίζεται σε ενδελεχή μελέτη του μύθου, αλλά και σε μια εύρωστη καλλιτεχνική πρόταση.    Νάγια Παπαπάνου Θεατρολόγος / Boemradio

 

Λίγα λόγια για το έργο.

 “Έρωτας είναι η Μήδεια, πάθος σφοδρό και Λόγος

Λόγος που δημιούργησε τον πόθο των θεών

Λέξη που μένει ανείπωτη, γέννα φριχτή και τρόμος

Αρχή των πάντων χρυσαφιά και τέλος πορφυρό”

H   «Μήδεια∙ μηδέν στο κόκκινο» (εκδόσεις Sestina 2016), είναι το καινούργιο έργο της Σοφίας Διονυσοπούλου, ένα κείμενο  γραμμένο σε στίχο και εμπνευσμένο από το μύθο που προϋπήρχε του Ευριπίδη, όπου η Μήδεια θυσιάζει τα παιδιά της στην Ήρα για να τα σώσει από την οργή του όχλου, προσφέροντάς τους έτσι την αθανασία. Έργο βαθιά πολιτικό και αντιρατσιστικό, φέρνει σε αντιπαράθεση δύο κόσμους, τον κόσμο της Φύσης και τον κόσμο των αστών. Γραμμένο σαν διάλογος (με μία Μήδεια μάγισσα, που μαντεύει το μέλλον και μια άλλη που βιώνει το ζοφερό παρόν), στο θέατρο ανεβαίνει ως μονόλογος με το χαρακτήρα να συγκρούεται ανάμεσα στις δύο προσωπικότητές του, με την ακρίβεια αλλά και την ελευθερία στη μουσικότητα που δίνει η παρτιτούρα. Η παράσταση στρέφεται σε ανατολίτικες τεχνικές, χρησιμοποιεί στοιχεία μπούτο (χορός που αναπτύχθηκε μετά το βομβαρδισμό της Χιροσίμα) αλλά και πολεμικών τεχνών, καθώς και ιεροτελεστικές κινήσεις της Καππαδοκίας. Ο αέρας της Ανατολής συμπληρώνεται από σημερινές λέξεις που έρχονται απ’ ευθείας από την Κολχίδα.

Info:
«Μήδεια∙ μηδέν στο κόκκινο»
Κείμενο – Σκηνοθεσία – εικαστική επιμέλεια: Σοφία Διονυσοπούλου
Στέμμα, κρινολίνο: Alexander Collections
Μουσική επιμέλεια: Μαρίνα Μέντζου
Φωτισμοί: Παναγιώτης Μανούσης
Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου 1+1=1