Αρχική Εκπαίδευση Σεμινάρια-Εργαστήρια Η “μικρή ακαδημία” συνεχίζει… Με υποτροφίες και Τμήμα Σκηνοθεσίας

Η “μικρή ακαδημία” συνεχίζει… Με υποτροφίες και Τμήμα Σκηνοθεσίας

929

Μετά το επιτυχημένο Summer Camp, η “μικρή ακαδημία” , ο πρώτος οργανωμένος φορέας μεταπτυχιακής καλλιτεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, συνεχίζει με τα χειμερινά σεμινάρια, τα οποία διεξάγονται υπό μορφή τριμήνου.

Παρά τις δύσκολες συνθήκες που αντιμετωπίζει ο πολιτισμός, η εκπαίδευση οφείλει και πρέπει να μην σταματά ποτέ. Πρέπει να βρίσκεται σε συνεχή κίνηση και να αποτελεί πηγή έμπνευσης και δύναμης. Έτσι, συνεχίζουμε να προσφέρουμε υψηλού επιπέδου εκπαίδευση, πάντα σε συνεργασία με αναγνωρισμένους καθηγητές και με στόχο την ουσιαστική εξέλιξη των ικανοτήτων των συμμετεχόντων.

Ταυτόχρονα, αναγνωρίζοντας τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν, θεσπίζουμε δύο υποτροφίες, καθώς επίσης, παρέχουμε κλιμακωτές εκπτώσεις στα δίδακτρα των τρίμηνων σεμιναρίων (Λεπτομέρειες θα βρείτε παρακάτω)

Παράλληλα, έχοντας υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στο κοινωνικό σύνολο, λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, ώστε να διασφαλίσουμε την υγεία των συμμετεχόντων.

 

Πιο αναλυτικά:

- Θα πραγματοποιηθεί πιστοποιημένη απολύμανση από εξειδικευμένο συνεργείο

- Οι χώροι του θεάτρου θα καθαρίζονται με χλωρίνη, πριν και μετά από κάθε μάθημα

- Οι συμμετέχοντες, οι καθηγητές και το προσωπικό του θεάτρου θα πρέπει να αφήνουν τα παπούτσια τους στην είσοδο

- Όλοι οι συμμετέχοντες, οι καθηγητές και το προσωπικό του θεάτρου θα θερμομετρούνται κατά την είσοδο τους με εξ’ αποστάσεως θερμόμετρο

- Θα υπάρχει ικανή ποσότητα αντισηπτικών

- Ο χώρος των σεμιναρίων διαθέτει σύστημα εξαερισμού, ώστε να επιτυγχάνεται η ανανέωση του αέρα

- Ο χώρος των σεμιναρίων διαθέτει κλιματισμό ανοιχτού κυκλώματος, για την τροφοδοσία της αίθουσας με νωπό αέρα.

- Ο χώρος είναι διαμορφωμένος έτσι, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός επί σκηνής

 

ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ

Αντιλαμβανόμενοι τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, στην οποία καλούμαστε όλοι να δημιουργήσουμε και να εκπαιδευτούμε, ανακοινώνουμε τη θέσπιση δύο υποτροφιών :

  • Τρίμηνη υποτροφία, που αφορά τη δωρεάν παρακολούθηση ενός μαθήματος, επιλογής του ενδιαφερόμενου κατά τη διάρκεια του χειμερινού τριμήνου.
  • Ετήσια υποτροφία που αφορά τη δωρεάν παρακολούθηση 4 μαθημάτων (2 στο χειμερινό και 2 στο εαρινό τρίμηνο) της ΄΄μικρής ακαδημίας΄΄.

 

Οι υποτροφίες αφορούν 1 άτομο έκαστη. Η επιλογή των 2 υποτρόφων θα γίνει από τους υπεύθυνους του Tempus Verum και της ΄΄μικρής ακαδημίας΄΄.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να αποστείλουν βιογραφικό σημείωμα με φωτογραφία και στοιχεία επικοινωνίας, καθώς και ένα συνοδευτικό σημείωμα, μιας παραγράφου, όπου θα αναφέρουν τους λόγους για τους οποίους αιτούνται τις υποτροφίες.

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι ενδιαφερόμενοι να είναι επαγγελματίες ηθοποιοί, σπουδαστές/απόφοιτοι δραματικών σχολών ή να έχουν ουσιαστική τριβή με την υποκριτική.

Τα κριτήρια επιλογής θα είναι :

Η οικονομική κατάσταση του ενδιαφερόμενου

Ο βαθμός πτυχίου της δραματικής σχολής (αν υπάρχει)

Η επαγγελματική εμπειρία

Το συνοδευτικό σημείωμα

 

Κατά τη διάρκεια της τελικής επιλογής των υποτρόφων θα ζητηθούν, από τους ενδιαφερόμενους, αποδεικτικά των κατατεθέντων στοιχείων.

Σημαντική σημείωση: Οποιοδήποτε έγγραφο θα πρέπει να σταλεί μόνο εφόσον ζητηθεί από τους υπεύθυνους της επιλογής.

 

Περίοδος υποβολής αιτήσεων : 2/10/2020 – 10/10/2020

 

ΕΤΗΣΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

 

Ετήσιο εργαστήρι Υποκριτικής με άξονα την Αρχαία Τραγωδία

 

Όπως κάθε επιστήμη και Τέχνη εξελίσσεται, έτσι και το θέατρο δεν αποτελεί εξαίρεση. Για να εξελιχθεί κάτι όμως, χρειάζεται μια αρχή. Η Αρχαία Τραγωδία αποτελεί την απαρχή του Θεάτρου. Στο ετήσιο αυτό σεμινάριο, θα εξερευνήσουμε τις τεχνικές και τα εργαλεία διαχείρισης του Τραγικού Λόγου, καθώς και την προσέγγιση των αρχετυπικών χαρακτήρων της Αρχαίας Τραγωδίας. Με όχημα τον Ομηρικό Λόγο, τους Ύμνους του Πρόκλου, τις Αρχαίες Τραγωδίες , καθώς και άλλα αρχαία κείμενα, θα προσπαθήσουμε να ανιχνεύσουμε τις ρίζες τις υποκριτικής.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ο ηθοποιός θα έρθει σε επαφή με τον δικό του αρχετυπικό χαρακτήρα, εντοπίζοντας τις δικές του υποκριτικές ‘‘ρίζες’’, ανιχνεύοντας, έτσι, τη δική του σκηνική “αλήθεια’’.

Σκοπός του μαθήματος είναι ο ηθοποιός να αποκτήσει ένα χρήσιμο οπλοστάσιο, το οποίο θα του είναι χρήσιμο, όχι μόνο στην ερμηνεία της Αρχαίας Τραγωδίας, μα και σε όλη την υποκριτική του διαδρομή.

Το ερευνητικό αυτό εργαστήρι, σχεδιασμένο για επαγγελματίες, θα χωριστεί σε τρία στάδια :

Στο 1ο στάδιο, θα αναπτύξουμε την αντοχή και τη φυσική κατάσταση που απαιτείται να έχει ο σύγχρονος ηθοποιός του θεάτρου, ενώ ταυτόχρονα θα διευκρινίσουμε τις προθέσεις μας θέτοντας τους στόχους ως ομάδα αλλά κι ο καθένας ξεχωριστά.

Στο 2ο στάδιο, θα μελετήσουμε τις βασικές αρχές τις υποκριτικής. Μέσω του αυτοσχεδιασμού θα αναπτύξουμε, θα δυναμώσουμε και θα επαναπροσδιορίσουμε τα εκφραστικά μας μέσα αλλά και χρησιμοποιώντας κείμενα από την αρχαία δραματουργία θα αναλυθούν καθαρά: η προσέγγιση ενός αρχετυπικού ρόλου, η κατανόηση των κινήτρων του, η έννοια του ενεργητικού ρήματος, η εκφορά του Τραγικού Λόγου και τα στοιχεία της ενέργειας που απαιτούνται για ένα δημιουργικό, αληθινό παίξιμο.

Στο 3ο στάδιο, ο βασικός πυρήνας του εργαστηρίου θα αναλάβει ένα κείμενο και σε ερευνητικό επίπεδο θα το παρουσιάσει στο θέατρο Tempus Verum–Εν Αθήναις. Προσομοιώνοντας πραγματικές συνθήκες πρόβας, οι ηθοποιοί θα κληθούν να ακολουθήσουν όλη τη διαδικασία εξερεύνησης ενός αρχετυπικού ρόλου, από την ανάλυση των κινήτρων του χαρακτήρα, μέχρι τους στόχους του και την σκηνική προετοιμασία.

Tο μάθημα αυτό απαιτεί καλή φυσική κατάσταση

Οι θέσεις είναι περιορισμένες, ενώ η επιλογή θα γίνει μέσω αποστολής βιογραφικών και ακρόασης.

 

Βιογραφικό διδάσκοντα

Ο Δημήτρης Λάλος είναι ιδρυτικό μέλος του Θεάτρου Επί Κολωνώ. Το 2012 τιμήθηκε με το βραβείο Δημήτρης Χορν. Συνεργάστηκε με τους παγκοσμίου φήμης σκηνοθέτες Ολιβιέ Πι στο Φεστιβάλ Αβινιόν και τον Λουντοβίκ Λαγκάρντ στη Comédie de Reims για το Εθνικό Θέατρο. Έχει διδάξει υποκριτική στο θέατρο Επί Κολωνώ, στο Bios και στο «Ακαδημία Πλάτωνος». Τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως σκηνοθέτης και είναι ιδρυτής της εταιρίας θεάτρου Tempus Verum αλλά και καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Tempus Verum-Εν Αθήναις.

 

Περίοδος διεξαγωγής: 15 /11/2020 - 16/5/21, κάθε Κυριακή  14:00 – 19:00 (εξαιρούνται οι μέρες των γιορτών)

Καταληκτική ημερομηνία αιτήσεων: 8/11/19

Κόστος συμμετοχής: 950 € (εξόφληση σε 4 δόσεις)

 

 

Ετήσιο εργαστήρι Σκηνοθεσίας με τον Cezaris Grauzinis

 

O Cezaris Grauzinis ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες στην Ελλάδα και στην Ευρώπη- με πολλές διακρίσεις και βραβεία εντός, αλλά και εκτός συνόρων-  πραγματοποιεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σεμινάριο σκηνοθεσίας. 

 

Στο σεμινάριο αυτό, το οποίο θα έχει διάρκεια 6 μήνες, θα διδαχθούν οι αρχές της σκηνοθεσίας, καθώς και ότι αφορά τη δημιουργία μιας παράστασης από την πλευρά του σκηνοθέτη (η διεξαγωγή της πρόβας, η διαχείριση των ηθοποιών, του κειμένου κ.α.) 

 

Το σεμινάριο θα είναι καθαρά πρακτικό, μιας και οι συμμετέχοντες μέσα από εργασίες που θα τους δίνονται, θα έχουν την δυνατότητα της εφαρμογής των θεωριών που διδάσκονται, στην πράξη. 

 

Οι συμμετέχοντες , στη διάρκεια του σεμιναρίου, θα εξερευνήσουν τον ρόλο του σκηνοθέτη αλλά και του ηθοποιού, καθώς στις εργασίες - παρουσιάσεις που θα τους δίνονται, θα καλούνται να δράσουν ως σκηνοθέτες στα δικά τους projects ,αλλά και ως ηθοποιοί στα projects των συναδέλφων τους, αποκτώντας έτσι καλύτερη αντίληψη της διαχείρισης των δυναμικών που προκύπτουν κατά τη διάρκεια δημιουργίας μιας παράστασης.

 

Στο τέλος του σεμιναρίου θα πραγματοποιηθεί ένα διαγωνιστικό festival αποτελούμενο από τους συμμετέχοντες του σεμιναρίου, οι οποίοι θα κληθούν να δημιουργήσουν μια μικρή παράσταση, χρησιμοποιώντας ηθοποιούς από τους συμμετέχοντες της ''μικρής ακαδημίας'', η επιλογή των οποίων θα γίνει κατόπιν ακρόασης των ενδιαφερόμενων από τους σκηνοθέτες. Η παράσταση  με την καλύτερη βαθμολογία, θα ανέβει στην αρχή της σεζόν 2021 - 2022 στο Tempus Verum - Εν Αθήναις, σε παραγωγή του θεάτρου. 

 

Βιογραφικό διδάσκοντα

Ο Τσεζαρις Γκραουζινις (Cezaris Graužinis) γεννήθηκε το 1967 στο Vilnius της Λιθουανίας και σπούδασε υποκριτική και σκηνοθεσία στη Μόσχα, στο Κρατικό Ινστιτούτο Θεάτρου ΓΚ.Ι.Τ.Ι.Σ.
To 1993 εκπαιδεύτηκε στη μέθοδο Suzuki από τον ίδιο τον Tadashi Suzuki στην Ιαπωνία. Από το 2003 είναι ιδρυτής και Kαλλιτεχνικός Διευθυντής της ανεξάρτητης θεατρικής ομάδας «cezario grupe» με έδρα το Vilnius, η οποία τιμήθηκε επανειλημμένα  με κρατικά και άλλα βραβεία.
Διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής του θεάτρου «Virus» στο Ελσίνκι (2007-2008). Δίδαξε υποκριτική και μέθοδο Suzuki στη Σουηδία, στη Φιλανδία και σε πολλά διεθνή σεμινάρια υποκριτικής.
Τα τελευταία 25 χρόνια έχει σκηνοθετήσει σε αρκετές Ευρωπαϊκές χώρες όπως η Φιλανδία, η Σουηδία, η Σλοβενία, η Κροατία, οι Νήσοι Φερρόες, η Πολωνία και η Ελλάδα.
Ενδεικτικά έχει σκηνοθετήσει: «Χειμωνιάτικο παραμύθι», «Ημέρωμα της Στρίγγλας», «Άμλετ», «Βασιλιά Ληρ», «Μακμπέθ» του Σαίξπηρ, «Attempts on her Life» του Kριμπ, «Aραβικές Νύχτες» του Σίμμελπφένιχ, «Τρείς Αδελφές» του Τσέχωφ, «Βόυτσεκ» του Μπύχνερ, «Η δεύτερη έκπληξη του Έρωτα» του Μαριβό κ.α. καθώς και τα δικά του έργα «Lithuania’s Day», «All or Nothing», «Kisses, Oscar…» κ.α. με το “cezario grupe”.

Στην Ελλάδα πρωτοεμφανίστηκε με το «Δάφνης και Χλόη, Ταξίδι Αναψυχής» στο Θέατρο Πορεία, για το οποίο απέσπασε το Βραβείο Σκηνοθεσίας Κάρολος Κουν 2007.
Στη συνέχεια σκηνοθέτησε το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Σ. Μπέκετ για το Φεστιβάλ Αθηνών το 2008.
Παρουσίασε το «Ζορμπάς, η πραγματική ιστορία»  για το Εθνικό Θέατρο, το 2009. Ακολούθησε συνεργασία με το Κ.Θ.Β.Ε. με την παράσταση «Déjà vu», που ήταν υποψήφια για  το Βραβείο Κουν διεθνούς ρεπερτορίου, 2010.
Σκηνοθέτησε τον «Οιδίποδα Τυραννο», σε μια συμπαραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Βόλου, του Φεστιβάλ Επιδαύρου και της Αρτivities, το καλοκαίρι του 2012, για τον οποίο απέσπασε και πάλι το Βραβείο Κουν στην κατηγορία Αρχαίου Δράματος.

Έκτοτε σκηνοθετεί σημαντικά έργα σε όλες τις μεγάλες σκηνές της χώρας, καθώς και στην Επίδαυρο.

 

 

Περίοδος διεξαγωγής : 2/11/2020 - 10/5/2021, κάθε Δευτέρα 11:00 – 16:00 (εξαιρούνται οι μέρες των γιορτών)

Κόστος : 1100 € (εξόφληση σε 4 δόσεις)

 

 

ΤΡΙΜΗΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

 

Κόστος : 100 € το μήνα/σεμινάριο

 

Περιγραφές σεμιναρίων

 

«Μουσική σκέψη - σκηνική πράξη»

Εισηγητής: Θοδωρής Αμπαζής

 

Διάρκεια: 27/10/2020 – 26/1/2021

Κάθε Τρίτη 10:00 – 13:00 (εξαιρείται η εβδομάδα των γιορτών)

 

Ένας διαφορετικός τρόπος προσέγγισης της υποκριτικής.

Από τον παραγωγικό αυτοσχεδιασμό, στην εφαρμογή σύνθετων σκηνικών χειρονομιών, στην παρουσίαση ενός θεατρικού έργου.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε ηθοποιούς και σκηνοθέτες

 

 

« Flowing Through »

Εισηγήτρια: Στεφανία Γουλιώτη

 

Διάρκεια : 17/10/2020 – 9/1/2021

Κάθε Σάββατο 10:00 – 14:00 (εξαιρείται η εβδομάδα των γιορτών και η 31/10)

 

Στη συνάντησή μας θα γνωρίσετε την προπόνηση Flowing Through που εκπαιδεύει αυτό που ονομάζω εγώ τον Λειτουργικό Ηθοποιό.

Λειτουργικός ηθοποιός, είναι εκείνος που είναι ανοιχτός στο οτιδήποτε θα του συμβεί στη στιγμή και θα μετακινηθεί από αυτό, χωρίς να παρεμβάλλεται η σκέψη, ο έλεγχος και η ανάγκη για απόδοση.

Εκείνος, που διαθέτει τον οργανισμό του στο Άγνωστο και αντιδράει στις συνθήκες, ενώ ταυτόχρονα “ιππεύει” στη ροή του και δρα χωρίς να την παραβιάζει.

Εκείνος που ζει στη στιγμή.

Το Flowing Through είναι μια τεχνική προπόνησης που εκπαιδεύει το θίασο ή τον κάθε ηθοποιό ξεχωριστά, να ακούει σωστά και να παρασύρεται από αυτό που ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ . Να κινείται ψυχικά και σωματικά για να δράσει από αυτό που ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΕΙ, χωρίς να επεμβαίνει μηχανικά, από φόβο πως αλλιώς δε συμβαίνει τίποτα!

 

Για να γνωρίσετε λεπτομερώς την τεχνική επισκεφτείτε τη διεύθυνση

https://stefaniagoulioti.gr/flowing-through-acting-training-greek/

 

Μέσα από αυτή την τεχνική, θα δουλέψουμε στην έννοια “είμαι στη στιγμή” και στο πώς επικοινωνώ με ειλικρίνεια με τον άλλον. Πώς ακούμε, αντί να κάνουμε πως ακούμε.

Πως θα είμαι απρόβλεπτος χωρίς όμως να χάνω τον έλεγχο. Πώς εμπιστεύομαι και αφήνω την παρόρμηση να με κατευθύνει. Τι εννοούμε “συναίσθημα” και γιατί έχουμε ανάγκη να το παράγουμε.

 

Παράλληλα, θα ανιχνεύσουμε τη σχέση μας με το κείμενο και τις λέξεις . Πως γίνομαι προσωπικός μέσα σε αυτή τη σχέση και πως μαθαίνω να το ακούω και να του επιτρέπω να με μετακινήσει ψυχικά εκείνο και όχι η στεγνή λογική μου.

 

 

«Έρευνα πάνω στη Θεατρική Κίνηση Ι»

Εισηγήτρια: Αλίκη Δανέζη – Κνούτσεν

 

Διάρκεια: 27/10/2020 – 26/1/2021

Κάθε Τρίτη 16:30 – 19:30 (εξαιρείται η εβδομάδα των γιορτών)

 

To σεμινάριο είναι μια έρευνα πάνω στις δυνατότητες της κίνησης να λειτουργήσει ως ένα δεύτερο πεδίο ερμηνείας και απόδοσης του θεατρικού κειμένου, κάτι που η κ. Δανέζη Knutsen έχει ενσωματώσει τα τελευταία χρόνια στην θεατρική της δουλειά. Δημιουργώντας ένα χώρο έξω από το έργο και τη ρεαλιστική του διάσταση, θα διερευνήσουμε τις δυνατότητες που μπορεί να προκύπτουν από την κινησιολογική και περιστασιακά φωνητική έκφραση του “χαρακτήρα” σε ένα ουδέτερο, μη ρεαλιστικό πεδίο. Μια μελέτη και αναζήτηση του τρόπου με τον οποίο ο χαρακτήρας μπορεί να εκφραστεί, απογυμνωμένος από την ”κοινωνική/θεατρική” του εικόνα, σε ένα παράλληλο κινησιολογικό σύμπαν που αποκαλύπτει τις βαθύτερες συναισθηματικές και ψυχολογικές του αποχρώσεις.

 

Σημείωση: μέσα στo πλαίσιo της έρευνας μας, θα αναζητήσουμε τρόπους με τον οποίο η κινηματογραφική εικόνα μπορεί επίσης να γίνει μέσο έκφρασης και ερμηνείας της θεατρικής αυτής διαδικασίας.

 

 

«Έρωτας: Η ακραία υπόστασή του στο θέατρο»

Εισηγητής: Χρήστος Καρασαββίδης

 

Διάρκεια: 31/10/2020 – 6/2/2021

Κάθε Σάββατο 14:00 – 17:00 (εξαιρείται η εβδομάδα των γιορτών)

 

Συνδυάζοντας θέατρο και performance, στο σεμινάριο θα εξερευνήσουμε τα όρια του πειραματικού θεάτρου, ανακαλύπτοντας ακραίες συμπεριφορές χαρακτήρων, μέσω αυτοσχεδιασμών, επιθετικών κειμένων και τεχνικών. Με άξονα τη θεματική του έρωτα στο θέατρο, κειμενικά και παραστατικά και με εργαλείο την υποκριτική και την performance, οι ηθοποιοί θα δοκιμαστούν σε ακραίες σκηνικές προσεγγίσεις, ψυχολογικές και σωματικές.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες ηθοποιούς, performers, χορευτές καθώς και σε όποιον έχει ουσιαστική τριβή με την υποκριτική και απαιτεί την πλήρη διαθεσιμότητα από πλευράς συμμετεχόντων για την επιτυχή έκβασή του.

 

 

«Υποκριτική στην Κάμερα»

Εισηγητής: Δημήτρης Λάλος

 

Διάρκεια: 29/10/2020 – 4/2/2021

Κάθε Πέμπτη 19:00 – 22:00 (εξαιρείται η εβδομάδα των γιορτών)

 

Το σεμινάριο αυτό έχει σκοπό την ανάλυση των εκφραστικών μέσων του ηθοποιού, μπροστά στην κάμερα. Κύριοι στόχοι η αντιμετώπιση της εναλλαγής χρόνου, χώρου και συναισθημάτων του κινηματογραφικού ρόλου και ο επαναπροσδιορισμός των εκφραστικών μέσων του ηθοποιού στις ιδιαίτερες απαιτήσεις του συγκεκριμένου μέσου.

Παντρεύοντας το θεωρητικό με το τεχνικό και βγάζοντας συμπεράσματα από το υλικό που δημιουργείται επιτόπου με τη χρήση κάμερας, θα αποπειραθούμε να ανακαλύψουμε τον «κινηματογραφικό ηθοποιό».

Όπως κάθε τέχνη και κάθε επιστήμη εξελίσσεται, έτσι και η υποκριτική δεν αποτελεί εξαίρεση. Πώς όμως εξελίχθηκε η υποκριτική τον τελευταίο αιώνα; Πώς φτάσαμε από τον Στανισλάφσκι και το Θέατρο τέχνης της Μόσχας στον Λι Στράσμπεργκ και το Actor studio; Πώς επηρεάζει ο κινηματογράφος το σύγχρονο παίξιμο; Θα αναπροσδιορίσουμε την έννοια της «μεθόδου» και μέσω της αρνητικής εκμάθησης (via negativa) θα ξεκαθαρίσουμε τα κατάλοιπα τον διαφόρων τεχνικών και θα αναδομήσουμε έναν καθαρό δρόμο προσέγγισης του έργου και του ρόλου μέσα από τις δικές μας αναφορές.

 

Στο τέλος του σεμιναρίου θα δημιουργηθεί self tape για τον κάθε συμμετέχοντα

 

 

«Υποκριτικά Εργαλεία»

Εισηγήτρια: Σοφία Μαραθάκη

 

Διάρκεια: 29/10/2020 – 4/2/2021

Κάθε Πέμπτη 10:00 – 13:00 (εξαιρείται η εβδομάδα των γιορτών)

 

Πως εξελίσσει ο ηθοποιός το σώμα και τη φωνή του; Με ποιον τρόπο ανακαλύπτει

και αναπτύσσει τα υποκριτικά του εργαλεία; Πως βελτιώνει την ερμηνεία του μέσα

από την προσέγγιση του εκάστοτε ρόλου;

Με βάση τις τεχνικές του Συστήματος Στανισλάβσκι, την ψυχολογική χειρονομία του

Μιχαήλ Τσέχωφ ,καθώς και εφαρμόζοντας νεότερες μεθόδους (viewpoints), θα

εξετάσουμε την ανθρώπινη συμπεριφορά στη σκηνική της πραγμάτωση

διαχωρίζοντας την επί σκηνής σωματικότητα από την καθημερινή της έκφραση. Με

αφετηρία κάποια αποσπάσματα κλασικών κειμένων (Τσέχωφ και Μολιέρος ) και μια

σειρά ασκήσεων που ενεργοποιούν τόσο τη φωνή όσο και το σώμα θα

δημιουργήσουμε σκηνικές συνθέσεις που θα εξερευνούν τα όρια ανάμεσα στον

ρεαλισμό και τον φορμαλισμό, ανάμεσα στην ψυχολογική προσέγγιση και τη

σωματική παραστατικότητα.

 

«Η σχέση της ανάγνωσης με την υποκριτική»
Εισηγητής: Χάρης Φραγκούλης

Διάρκεια: 21/10/2020 – 18/12/2020

1ο τμήμα : Κάθε Τετάρτη 13:00 – 16:00 και για 4 Πέμπτες (26/11, 3-10-17/12)

14:00 – 17:00

2ο τμήμα : Κάθε Τετάρτη 16:30 – 19:30 και για 4 Παρασκευές (27/11, 4-11-18/12)

14:00 – 17:00

 

Πώς συνδέεται η ανάγνωση με την υποκριτική; Πώς φτάνουμε από το ένα στο άλλο και ποια η σχέση τους με τα προσωπικά μας βιώματα; Σ’ αυτά τα ερωτήματα θα επιχειρήσει ν’ απαντήσει το συγκεκριμένο σεμινάριο.

Προθεσμία υποβολής αιτήσεων για το συγκεκριμένο μάθημα μέχρι 12/10

 

 

Όλες οι αιτήσεις συμμετοχής, παρακαλούμε, να συνοδεύονται από βιογραφικό σημείωμα.

 

 

Σημείωση

 

Αντιλαμβανόμενοι τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας, ανακοινώνουμε πως θα υπάρχουν κλιμακούμενες εκπτώσεις (10% - 20%) στα δίδακτρα, ανάλογα με τον αριθμό των επιλεχθέντων, τρίμηνων, σεμιναρίων

 

Χρήσιμες πληροφορίες

Χώρος διεξαγωγής σεμιναρίων: Tempus Verum – Εν Αθήναις (Ιάκχου 19, Γκάζι)


Για περισσότερες πληροφορίες και αιτήσεις συμμετοχής, μπορείτε να στείλετε e-mail στο [email protected], καθώς και να καλείτε στο τηλέφωνο 697 6458526. Βρείτε όλα τα νέα για τη «Μικρή Ακαδημία» στην επίσημη σελίδα της στο Facebook: http://bit.ly/2Ko7VWA   καθώς και του Tempus Verum-Εν Αθήναις στο: www.facebook.com/tempusverum/

 

 

Βιογραφικά διδασκόντων

 

Θοδωρής Αμπαζής

 

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1967.

Με υποτροφία από το Ίδρυμα Α. Ωνάσης, σπούδασε σύνθεση και διεύθυνση ορχήστρας στη Μουσική Ακαδημία της Ουτρέχτης (1989-1993). Παράλληλα συνεργάστηκε με την Ακαδημία Θεάτρου της Ουτρέχτης σε μουσικοθεατρικές παραγωγές και σεμινάρια (1989-1993). Την περίοδο 1993-95, διεύρυνε τις γνώσεις του στη σύνθεση δίπλα στον καθηγητή Δημήτρη Τερζάκη, στην Μουσική Ακαδημία της Βέρνης.

Είναι Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Τεχνών Αρχαίας Ολυμπίας.

Έχει διατελέσει Αναπληρωτής Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου (2016-2019), Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας (2013-2016), Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας. (2010-2013).

Aπό το 2016 έως το 2018 υπήρξε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Κρατικής Σχολής

Ορχηστρικής Τέχνης και από το 2004 έως το 2010 Ταμίας, Γενικός Γραμματέας και Αντιπρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου της Unesco .

Το 2006, του απονεμήθηκε από το Μουσείο Θεάτρου το βραβείο «Δημήτρης Μητρόπουλος» για τη μουσική του στο θέατρο.

Διδάσκει Υποκριτική-Αυτοσχεδιασμό στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών.

Έργα του έχουν παιχτεί σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις και στις Η.Π.Α. από διάφορα μουσικά σύνολα , ενώ έχει συνεργαστεί με χορογράφους, σκηνοθέτες, ποιητές και εικαστικούς καλλιτέχνες. Έχει σκηνοθετήσει Θέατρο, Μουσικό Θέατρο και Όπερα στην Ελλάδα και Ευρώπη.

Το 2011 παρουσίασε με την ομάδα ΟΠΕRΑ την παράσταση «Οι Έμποροι των Εθνών» στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και στη συνέχεια σε περιοδεία σε όλη τη χώρα. Το 2016 η παράσταση φιλοξενήθηκε στο Φεστιβάλ θεάτρου του Belo Orizonte στην Βραζιλία.

 

Στεφανία Γουλιώτη

 

Η Στεφανία Γουλιώτη ξεκίνησε τη διδασκαλία παράλληλα με την επαγγελματική της ζωή

στο θέατρο. Το 2010 ξεκίνησε να διδάσκει στη δραματική Σχολή της Αγίας Βαρβάρας μετά

απο μια ανάγκη για επικοινωνία όλων των μεθόδων που είχε αφομοιώσει μεχρι τότε

κυρίως απο την εμπειρία της με την ομάδα ATIR Teatro στο Μιλάνο , το δάσκαλο Scott

Williams και τη μεθοδο Meisner, στην ομάδα του the impulse company στο Λονδίνο, και

τέλος απο την εκτενή σχέση και διδασκαλία του Λευτέρη Βογιατζή.

Ακολούθως δίδαξε στις σχολές Ίασμος, και Γιώργου Αρμένη, ενώ απο το 2013 κάνει δικά

της ανεξάρτητα σεμινάρια στη σχολή DAN.C.CE. . Το 2017 άρχισε να διδάσκει τη δική της

μέθοδο FlowingThrough (εμπνευσμένή απο το χορογράφο David Zambrano) με σκοπό να

εξασκήσει το πώς συνυπάρχουμε σκηνικά με όλους τους συσχετισμούς σωματικά και

ψυχικά, μαζί με το κείμενο , μετακινούμενοι απ´το άγνωστο , την απρόβλεπτη στιγμή, και

ανοιχτοί στα ερεθίσματα και στη ροή που δημιουργείται από τη συνύπαρξη στο χώρο χωρίς το δικό μας έλεγχο.

Τα τελευταία χρόνια διδάσκει στη δραματική σχολή του Ωδείου Αθηνών.

Αλίκη Δανέζη - Κνούτσεν

 

Σπούδασε κινηματογράφο στο New York University - Tisch School of the Arts, όπου αποφοίτησε με Honors B.F.A και στο University of Southern California. Στη Νέα Υόρκη δούλεψε στο πειραματικό θέατρο La Mamma E.T.C. Επιστρέφοντας έκανε την πρώτη της ταινία μεγάλου μήκουςΔρόμοι και Πορτοκάλια που βραβεύθηκε στην Ελλάδα και το εξωτερικό, στο Μαρόκο το διεθνούς συμπαραγωγής μουσικό ντοκιμαντέρ Καραβανσαράι, και τη δεύτερη ταινία της Bar στην Κύπρο και την Ουρουγουάη. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη Φιλοσοφία στο New School for Social Research, με υποτροφία Fulbright και σκηνοθέτησε για πρώτη φορά στο θέατρο, το Closer του Patrick Marber. Έχει διδάξει σενάριο, σκηνοθεσία και υποκριτική και έχει διατελέσει μέλος Κριτικών Επιτροπών σε φεστιβάλ στην Κύπρο και την Ελλάδα. H τρίτη της μεγάλου μήκους Chinatown–Τα Τρία Καταφύγια, τιμήθηκε με βραβεία σκηνοθεσίας, γυναικείας ερμηνείας, καλύτερης ταινίας δράσης και ειδικών εφφε. Στο θέατρο σκηνοθέτησε: Festen του Thomas Vinterberg (2006, Θησείον- Ένα Θέατρο για τις Τέχνες, Αθήνα), Δείπνο με Φίλους του Donald Margulies (2010, Θέατρο Διόνυσος), Hurly Burly του David Rabe (2011, ΘΟΚ), Οι Ζωές των Άλλων του Albert Ostermaier (2012, Θησείον), Γεσθημανή του David Hare (2013, Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου), Είμαι Ένας Άλλος του Michael Azar (2014, Απο Μηχανής Θέατρο / Χειμερινή περιοδεία), Λεωφορείο ο Πόθος του Tennessee Williams, (2015/16, Θέατρο Λέξη), Καλιγούλας του Albert Camus (2017, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά/Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης), Οιδίπους Τύρρανος του Σοφοκλή, (2017, Μουσείο Μπενάκη), Αρρώστια της Νιότης του Ferdinand Bruchner (2019, Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου), Reigen – Δέκα διάλογοι για το Σεξ του Arthur Schnitzler (2019, Θησείον). Ετοιμάζει την τέταρτη ταινία της με τίτλο Ανατολική Μεσόγειο, ενώ παράλληλα συγγράφει μια τηλεοπτική σειρά για ευρωπαϊκή προβολή.

 

Χρήστος Καρασαββίδης

 

Σκηνοθέτης, συγγραφέας, ηθοποιός, απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν (2014), εκπαιδευμένος στο σύστημα Στανισλάφσκι από τον Α. Μανωλικάκη, μέλος των Νέων Θεατρικών Συγγραφέων του Εθνικού Θεάτρου και τελειόφοιτος Χρηματοοικονομικών στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Έχει σκηνοθετήσει στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου («Lolita Reversed»), στο Θέατρο Επί Κολωνώ («Lolita Reversed»), στο Tempus Verum - Εν Αθήναις («Τα Τέσσερα Κοριτσάκια»), στο θέατρο Θησείον («Περσινές Βροχές»), στο Bios («Μη Χορέψεις») κ.α. Έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις του Θεάτρου Τέχνης, του Φεστιβάλ Αθηνών, του θεάτρου Άλφα.Ιδέα, του Bios κα. ενώ διετέλεσε βοηθός σκηνοθέτη του Δ. Χρονόπουλου σε παραστάσεις στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης. Έχει συγγράψει έξι θεατρικά έργα, τα οποία έχουν όλα ανέβει στο θέατρο. Είναι ένας από τους νεότερους σκηνοθέτες που σκηνοθέτησαν στο Εθνικό Θέατρο, ενώ είναι ο καλλιτεχνικός επιμελητής του Adapt Festival στο Tempus Verum - Εν Αθήναις

 

Σοφία Μαραθάκη

 

Γεννήθηκε στο Λονδίνο. Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Αθηνών Γ.

Θεοδοσιάδη , του Central School of Speech and Drama, Λονδίνο (Μ.Α Acting), του

Middlesex University, Λονδίνο (Μ.Α Theatre Directing). Φοίτησε στο Εργαστήρι

Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου

(διευθ. Σ. Λιβαθινός), στο Εργαστήρι φωνητικής τέχνης του Σπύρου Σακκά,

συμμετείχε σε σεμινάρια στην Ακαδημία Gitis της Μόσχας, στην Βασιλική Ακαδημία

Θεάτρου της Μαδρίτης, με τους Theatre De Complicite, P. Gaulier, Marcello Magni,

SITI company (Suzuki Method and Viewpoints, Νέα Υόρκη 2011, Παρίσι 2012.) κ.α.

Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας θεάτρου ΑΤΟΝΑλ.

Από το 2019 διδάσκει Υποκριτική και Αυτοσχεδιασμό στη Δραματική Σχολή

Δ.Φωτιάδη.

Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις (ενδεικτικά):

Λάμπρος, Θέατρο του Νέου Κόσμου, 2019-2020.

Η Φαλακρή Τραγουδίστρια, Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, 2019.

Η Αρκούδα, Θέατρο Express, Εθνικό Θέατρο 2018.

Ουγκώ μια ουτοπία, σκηνική σύνθεση βασισμένη στο κείμενο του Βικτώρ Ουγκώ

Ύμνος στην Ενωμένη Ευρώπη, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Αθήνα 2017.

Ο Γενικός Γραμματεύς, Εθνικό Θέατρο, Πειραματική Σκηνή, 2016-2017.

La Dispute, μια παράσταση βασισμένη στη Φιλονικία του Μαριβώ, Πειραιώς 260,

Χώρος Η, Φεστιβάλ Αθηνών 2016.

Ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί, Θέατρο 104, 2015-2016 κ.α.

Έχει παίξει σε δικές της παραστάσεις καθώς και σε παραστάσεις σκηνοθετών όπως

Θ. Αμπαζής (Κοίτα με, 2002-2003), Θ.Γλυνάτσης

( Και τα ψάρια βγήκαν να πολεμήσουν ενάντια στους ανθρώπους, Φεστιβάλ Αθηνών 2014. Δανειστές, Θέατρο του Νέου Κόσμου, 2013-2014) κ.α.

Στον κινηματογράφο έχει παίξει στις ταινίες (2010) DOS, σκην. Στάθης Αθανασίου,

Μεγάλου μήκους, ισπανοελληνική παραγωγή, και (2007) Bella, σκην.

Ε.Τριανταφυλλοπούλου, Ταινία Μικρού Μήκους (16mm) βραβεύθηκε με το κρατικό

βραβείο ποιότητας στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2008.

 

 

Χάρης Φραγκούλης

 

Ο Χάρης Φραγκούλης είναι ηθοποιός και σκηνοθέτης. Γεννήθηκε το 1985.

Το 2013 τιμήθηκε με το θεατρικό βραβείο "Δημήτρης Χορν".

Δείγμα της δουλειάς του στο θέατρο είναι οι παραστάσεις Γκόλφω (2013), Οπερέττα (2017), Άμλετ (2015), Το τραμ με το όνομα «Πόθος» (2018), Γυάλινος Κόσμος (2018), Δον Ζουάν (2017).

Το 2018 συμμετείχε επίσης στη θεατρική παράσταση "Όρνιθες" του Νίκου Καραθάνου που ανέβηκε στο St. Ann's Warehouse στη Νέα Υόρκη.

Στον κινηματογράφο συμμετείχε στις ταινίες Οι Αισθηματίες (2014), ΑΦΤΕΡΛΩΒ (2016), Όρνιθες ή πώς να γίνεις πουλί (2019).

Προηγούμενο άρθροΣεμινάρια δημιουργικής γραφής για θέατρο & τηλεόραση & συγγραφής θεάτρου και σεναρίου στον Ιανό
Επόμενο άρθρο"Γιοι και κόρες" του Γιάννη Καλαβριανού από την ΚΑΠΑ Εκδοτική