667

Football - το παιχνίδι της ανθρωπότητας

Αρχείο Παίχτηκε από 20/11/2019 έως 23/01/2020
στο Studio Μαυρομιχάλη
Συγγραφέας: Θανάσης Τριαρίδης
Σκηνοθέτης: Τριαντάφυλλος Δελής
Φωτισμοί: Δημήτρης Κοκολινάκης
Μουσική: Γιώργος Οικονόμου
Μουσική σύνθεση: Γιώργος Οικονόμου
Κίνηση: Πασχαλιά Ακριτίδου
Ερμηνεύουν: Σήφης Πολυζωίδης

Περιγραφή

Το FOOTBALL είναι μια "σκληρή ματωμένη κωμωδία" , ένας καυστικός μονόλογος με πολύ χιούμορ , που αναλύει την ιστορία της ανθρωπότητας μέσα από την ιστορία του ποδοσφαίρου ,ξεκινώντας από το 1500 μ.Χ.

Περισσότερα

Το FOOTBALL (2017) μαζί με το LEOPOLD (2017) και το HIV (2018) συγκροτούν μια άτυπη πολιτική τριλογία. Η βασική θέση αυτής της τριλογίας είναι πως οι παντοτινοί ένοχοι είμαστε οι θεατές – και πως ήρθε η ώρα να πληρώσουμε κάποιο τίμημα. Η ανάγκη του συγγραφέα να γράψει αυτά τα έργα , γεννήθηκε μετά από τα ταξίδια του στην Αφρική θέλοντας να μιλήσει για τα ταξίδια των “χορτάτων” στην “πεινασμένη” Αφρική.

Βασικός άξονας του έργου είναι ότι ο τέταρτος τοίχος δεν υπάρχει και έτσι ο ηθοποιός επικοινωνεί ευθέως με τους θεατές. Πρόκειται για ένα έργο που ήρθε να μας αφυπνίσει , να μας "μετακινήσει" από την ασφάλεια της "καρέκλας"(ως κοινό) και να μας φέρει αντιμέτωπους με τις ευθύνες μας σε σχέση με την πορεία της ανθρωπότητας.

Παρακολουθούμε λοιπόν τον " Φ. " που υποδύεται ο Σήφης Πολυζωίδης , ένα σύγχρονο άνθρωπο-φίλαθλο-οπαδό , να παραθέτει ερωτήματα για το παρελθόν, το παρόν και κυρίως για το μέλλον αυτού του κόσμου , όπου το κοινό θα κληθεί να απαντήσει… Μας μιλάει για ένα αρχαίο ένστικτο του ανθρώπου να "κλωτσάει" και για μια άγρια ψυχή που βρίσκεται θαμμένη μέσα μας και αναφέρει χαρακτηριστικά :

«Εξευγενισμένοι παίκτες και εξευγενισμένοι θεατές... Και κάπου στο βάθος της συνείδησης να φωλιάζουν τα κατάλοιπα της παλιάς ψυχής... Όταν κατά καιρούς εξωτερικεύονται, τότε μιλούμε για τον χουλιγκανισμό, για την άσκοπη κοινωνική βία των μητροπόλεων, για την τρομοκρατία των γηπέδων…»

 

Σχόλιο συγγραφέα:

«…Και σε όσους μου λένε πως δεν "πρέπει" ("δεν έχουμε δικαίωμα") να αγγίζουμε το κοινό στην διάρκεια της θεατρικής πράξης, έχω να απαντήσω πως διαφωνώ απόλυτα. Μπορεί να είναι επώδυνο, αλλά νομίζω πως είναι το μόνο μέλλον της θεατρικής τέχνης στην εποχή των κατασκευασμένων και μνημονικοποιημένων εικόνων. [Μνημονικοποιημένες εικόνες: οι εικόνες που αποθηκεύονται στην ηλεκτρονική μνήμη των υπολογιστών και μπορούν να αναπαραχθούν επ' άπειρον].

Αυτή είναι η άποψή μου - χωρίς να σημαίνει πως είναι υποχρεωτικά η σωστή.» Θ.Τριαρίδης

Προβολη-επικοινωνία : BrainCo

Φωτογραφίες

13 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Καταπληκτική παράσταση. Ο Σήφης Πολυζωίδης δεν πραγματοποιεί τελικά κυριολεκτικά την απειλή του να χτυπήσει τους θεατές με τη μπάλα, το κάνει όμως άπειρες φορές μέσα από την υπέροχη ερμηνεία του και το εξαιρετικό κείμενο (γροθιά στο στομάχι) του Τριαρίδη. Ευχαριστώ πολύ θεατρομάνια.

  2. Ο Σήφης Πολυζωίδης ήταν, για μένα, αποκάλυψη. Ηθοποιός με ευρεία γκάμα εκφραστικών μέσων, κατάφερε να τραβήξει το ενδιαφέρον από την πρώτη στιγμή, να συγκινήσει, να σοκάρει και, εν τέλει, να παρασύρει το θεατή σ’ ένα συναρπαστικό ταξίδι στη ματωμένη ιστορία της ανθρωπότητας. Στα συν της βραδιάς, η πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση μετά την παράσταση με το συγγραφέα του έργου. Ευχαριστούμε

  3. Μια εξαιρετική παράσταση για ποδοσφαιρόφιλους και όχι μόνο...
    Μπορεί τελικά -ο έξοχος στο μονόλογό του- Σήφης Πολυζωίδης να μην πετά τη μπάλα στο κεφάλι, όπως απειλεί… αλλά το κείμενο σε αρκετά σημεία του είναι «γροθιά στο στομάχι», που προκαλεί έντονο προβληματισμό. Σας συνιστώ να την παρακολουθήσετε!

  4. Με περισση ζωντανια ο ηθοποιος ανεδειξε την παρασταση. Διαδραστικη, φιλαθλη, μας εδειξε την ενωτικη γραμμη αναμεσα στο ποδοσφαιρο και στην ανθρωπινη ιστορια. Προσπαθησε να μας βαλει μεσα στην παρασταση, να μας αφυπνησει.. Ερμηνεια εντονη και δυνατη.