Η Αφροδίτη με γούνα

Αρχείο Παίχτηκε από 13/05/2019 έως 14/05/2019
στο Faust
Διάρκεια: 90' χωρίς διάλειμμα
Μετάφραση: Βίκυ Θεολόγη
Σκηνοθέτης: Βίκυ Θεολόγη
Σκηνογραφία: Θεατρικός Σύλλογος Δωδεκανήσου «Κουίντα»
Κοστούμια: Prince Oliver
Ερμηνεύουν: Βίκυ Θεολόγη, Θανάσης Ζαχαρόπουλος

Περιγραφή

Το έργο είναι μια σύγχρονη θεατρική μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου του Leopold von Sacher-Masoch's, Venus in Fur (1870), το οποίο αποτέλεσε σκάνδαλο όταν πρωτοδημοσιεύτηκε στην εποχή του. Το μυθιστόρημα του Masoch, είναι βασισμένο στον υπαρκτό πίνακα του ιταλού ζωγράφου Βετσέλλιο Τιτσιάνο « Η Αφροδίτη με τον καθρέφτη». Στον πίνακα απεικονίζεται η θεά Αφροδίτη να είναι ελαφριά καλυμμένη με μία γούνα μπροστά από ένα καθρέφτη τον οποίο κρατάνε δύο άγγελοι.

Περισσότερα

«Άραγε η Αφροδίτη χρησιμοποιεί τη γούνα για να καλύψει το σώμα της ή για να αποκαλύψει τα κάλλη της»;

Η θεά χρησιμοποιεί τη γούνα γιατί είναι απλά κρυωμένη, αποφαίνεται ο συγγραφέας μέσα από τον ήρωά του Σεβερίν. Ταξιδεύοντας η Αφροδίτη στον Βορρά θέτει εξ αρχής την αντιπαράθεση μεταξύ του «παγωμένου καθωσπρεπισμού» και της αρχαιοελληνικής λατρείας του σώματος. Την θεά Αφροδίτη την έχουν αρρωστήσει οι κρύες καρδιές και όσοι που εξ ονόματος του θεού την ημέρα ζητάνε αρχές αλλά τη νύχτα χορεύουνε γυμνοί γύρω από φωτιές κι εκείνη την μετατρέπουνε σε δαίμονα.

Ο αμερικανός διασκευαστής του έργου David Ives βασισμένος στο μυθιστόρημα πραγματεύεται μία σύγχρονη εκδοχή της υποταγής στο ερωτικό πλαίσιο, τόσο σε πνευματικό επίπεδο όσο και σε σωματικό.

Η υπόθεση του έργου εξελίσσεται στο γραφείο του συγγραφέα Τόμας ο οποίος έχει ακρόαση στις ηθοποιούς που θα υποδυθούν τον ρόλο της Βάντα προκειμένου να ανεβάσουν την ομώνυμη παράσταση «Η Αφροδίτη με τη γούνα» του Λέοπολντ Μαζόχ. Τελευταία και καθυστερημένη φτάνει η Βάντα η οποία με χαρισματικό τρόπο οδηγεί τον Τόμας σε ένα παιχνίδι γυναικείας εξουσίας και σεξουαλικής υποδούλωσης. Η Βάντα αφήνει ανοιχτά ερωτήματα για το ποια τελικά ήταν και γιατί πραγματικά επισκέφτηκε τον είρωνα και υπεροπτικό σκηνοθέτη εξ αρχής.

Τα παιχνίδια κυριαρχίας και εξουσίας στο ερωτικό παιχνίδι είναι μία αρχέγονη μάχη που οι κανόνες μεταβάλλονται ανάλογα με την εποχή. Αυτό που δεν έχει αλλάξει και δεν θα αλλάξει ποτέ είναι ότι «στον έρωτα, όπως και στην πολιτική ένας μόνο κυβερνά».

Μουσικές μεταφορές για κιθάρα και βιολί: Γιάννης Γιακουμάκης, Λεωνίδας Σακελλαρίδης
Φωτογραφίες: Ηρακλής Πυλαρινός

Η παράσταση είναι μία παραγωγή του Θεατρικού Συλλόγου Δωδεκανήσου «Κουίντα»

1 ΣΧΟΛΙΟ