0

Η δημοκρατία του μπακλαβά

Σύλληψη: Ανέστης Αζάς
Κείμενο: Γεράσιμος Μπέκας και η ομάδα
Δραματουργία: Μιχάλης Πητίδης
Σκηνοθέτης: Ανέστης Αζάς
Σκηνογραφία: Ελένη Στρούλια
Κοστούμια: Βασιλεία Ροζάνα
Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Ερμηνεύουν: Κατερίνα Μαυρογεώργη, Cem Yigit Üzümoglu, Γιώργος Κατσής, Gary Salomon

Περιγραφή

Το νέο έργο του Ανέστη Αζά, που εντάσσεται στον Κύκλο 1821, διαδραματίζεται στη σημερινή Ελλάδα. Ακροβατεί στο μεταίχμιο μεταξύ μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, παρότι η πλοκή του είναι φανταστική.

Περισσότερα

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021 – ΘΕΑΤΡO – ΚΥΚΛΟΣ 1821

Μία απρόσμενη, ξεκαρδιστική παράσταση ανεβαίνει στον Χώρο Ε της Πειραιώς 260. Ο έρωτας του Έλληνα Γιώργου Παπαδάκη και της Τουρκάλας Ναζλί Ντεμίρ, έρχεται αντιμέτωπος με τα στερεότυπα εχθρότητας ανάμεσα στους δύο λαούς. Οι δύο νέοι, στην προσπάθειά τους να ξεφύγουν από τις πιέσεις, αποφασίζουν να ιδρύσουν ένα νέο κράτος, στη λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου, με δική του κυβέρνηση, νόμισμα, καταστήματα και υπηρεσίες.

Το νέο έργο του Ανέστη Αζά, που εντάσσεται στον Κύκλο 1821, διαδραματίζεται στη σημερινή Ελλάδα. Ακροβατεί στο μεταίχμιο μεταξύ μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, παρότι η πλοκή του είναι φανταστική. Η παράσταση σχολιάζει με ευφάνταστο τρόπο τις συγκρούσεις που παραμένουν ενεργές από την εποχή της Επανάστασης ως σήμερα. Μέσα από απολαυστικές κωμικές καταστάσεις, οι ήρωες έρχονται αντιμέτωποι με τις αντιφάσεις της νεοελληνικής κοινωνίας, την προβληματική της εθνικής ταυτότητας, αλλά και την ουτοπική πραγματικότητα ενός μελλοντικού, οικουμενικού ψηφιακού κράτους.

Στη Δημοκρατία του μπακλαβά, μια ομάδα «ερευνητών» καλείται επί σκηνής να αναδομήσει την ιστορία αυτού του μικροσκοπικού έθνους, τη γέννηση, τις συγκρούσεις και την κληρονομιά του, σχολιάζοντας έτσι την ιστορία της Ελλάδας. Όπως λέει ο σκηνοθέτης: «Με άξονα μια σειρά από φανταστικές, σουρεαλιστικές και κωμικές καταστάσεις, η παράσταση εξερευνά ζητήματα ταυτότητας και πολιτικής οργάνωσης, μέσα από το φίλτρο του σήμερα».

Ο Ανέστης Αζάς (Θεσσαλονίκη 1978) σπούδασε θεατρολογία και υποκριτική στο Τμήμα Θεάτρου του ΑΠΘ και σκηνοθεσία στην ανώτατη δραματική σχολή Ernst Busch Βερολίνου. Θεωρείται ένας από τους πιο βασικούς εκπροσώπους του θεάτρου ντοκιμαντέρ στην Ελλάδα. Ως βοηθός σκηνοθέτη συνεργάστηκε με τον Dimiter Gotscheff και τους Rimini Protokoll. Απο το 2008 σκηνοθετεί στην Ελλάδα και τη Γερμανία, όπου έχει συνεργαστεί, μεταξύ άλλων, με το Φεστιβάλ Αθηνών, τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, το Εθνικό Θέατρο, το ΚΘΒΕ, το Ballhaus Naunynstrasse και το Maxim Gorki Theater στο Βερολίνο, το Schauspielhaus Zürich, το Theater Heidelberg, το Theaterhaus Jena, το Kammerspiele München. Από το 2015 έως το 2019 είχαν αναλάβει μαζί με τον Πρόδρομο Τσινικόρη την καλλιτεχνική συνδιεύθυνση της Πειραματικής Σκηνής [-1] του Εθνικού Θεάτρου.

Η δουλειά του περιλαμβάνει κλασικά κείμενα (Αισχύλος, Heiner Müller, Koltes), κείμενα σύγχρονων συγγραφέων (Μανώλης Τσίπος, Dmitrij Gawrisch, Daniela Janjic, κ.α) και από το 2011 και έπειτα έργα Θεάτρου Ντοκιμαντερ. Σε συνεργασία με τον Πρόδρομο Τσινικόρη έχει γράψει και σκηνοθετήσει παραστάσεις θεάτρου ντοκιμαντέρ, πολλές από τις οποίες έχουν ταξιδέψει σε φεστιβάλ του εξωτερικού. Στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου έχει παρουσιάσει τις παραστάσεις Ταξίδι με τρένο (2011), Επίδαυρος - ένα ντοκιμαντέρ (2012), Υπόθεση Φαρμακονήσι ή Το δίκαιο του νερού (2015) και Ελλάς Μονάχου (2018).

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

Δραματουργία - Βοηθός σκηνοθέτη Μιχάλης Πητίδης
Ηχητικός σχεδιασμός – Μουσική Παναγιώτης Μανουηλίδης
Βίντεο Δημήτρης Ζάχος
Βοηθός σκηνοθέτη Μιχάλης Πητίδης
Βοηθός σκηνογράφου Ζαΐρα Φαληρέα
Διεύθυνση παραγωγής Κωστής Παναγιωτόπουλος

Φωτογραφίες