Καραϊσκάκης: Ὁ παρεξηγημένος ἥρωας

Αρχείο Παίχτηκε από 26/03/2022 έως 16/04/2022
στο Αυλαία
Διάρκεια: 100'
Συγγραφέας: Γιάννης Κωσταράς
Σκηνοθέτης: Μάνος Αντωνίου
Σκηνογραφία: Κώστας Ζωγραφόπουλος
Κοστούμια: Μάγδα Καλέμη
Φωτισμοί: Λεωνίδας Φουντούλης
Μουσική: Ζωή Τηγανούρια –Στέλιος Γενεράλης
Ερμηνεύουν: Μάκης Αρβανιτάκης, Γιάννης Κωσταράς, Κων/ νος Σπυρόπουλος, Ιορδάνης Καλέσης, Θανάσης Σκόπας
Παίζουν μουσική: Ζωή Τηγανούρια, Στέλιος Γενεράλης

Περιγραφή

Το επιτυχημένο ιστορικό δράμα για 6 μοναδικές παραστάσεις στον Πειραιά! «Όποτε θέλω είμαι άγγελος κι όποτε θέλω διάολος», Γεώργιος Καραϊσκάκης Το ιστορικό δράμα «Καραϊσκάκης: Ὁ παρεξηγημένος ἥρωας», του Γιάννη Κωσταρά, μία παραγωγή της Creatists σε σκηνοθεσία Μάνου Αντωνίου, μετά από μία επιτυχημένη καλοκαιρινή περιοδεία και ένα νέο κύκλο παραστάσεων στο Θέατρο της Ημέρας μεταφέρεται στο […]

Περισσότερα

Το επιτυχημένο ιστορικό δράμα
για 6 μοναδικές παραστάσεις στον Πειραιά!

«Όποτε θέλω είμαι άγγελος κι όποτε θέλω διάολος», Γεώργιος Καραϊσκάκης

Το ιστορικό δράμα «Καραϊσκάκης: Ὁ παρεξηγημένος ἥρωας», του Γιάννη Κωσταρά, μία παραγωγή της Creatists σε σκηνοθεσία Μάνου Αντωνίου, μετά από μία επιτυχημένη καλοκαιρινή περιοδεία και ένα νέο κύκλο παραστάσεων στο Θέατρο της Ημέρας μεταφέρεται στο Θέατρο Αυλαία στον Πειραιά, για 6 μοναδικές παραστάσεις από το Σάββατο 12 Μαρτίου 2022 και κάθε Σάββατο στις 20:00.

Επί σκηνής εμφανίζονται η διεθνούς φήμης συνθέτης & σολίστ ακορντεόν Ζωή Τηγανούρια και ο μουσικοσυνθέτης Στέλιος Γενεράλης

Λίγα λόγια για το έργο:

Η παράσταση αφορά τη ζωή και το έργο του Γεώργιου Καραϊσκάκη, πρωτεργάτη της Ελληνικής Επανάστασης. Η ιδιοτυπία του έργου είναι πως ο βασικός χαρακτήρας, ο Καραϊσκάκης, παρουσιάζεται εκ γραφής χωρίς καμία διάθεση ωραιοποίησης και ηρωοποίησης αλλά η προσέγγισή του γίνεται με βάση κοινωνιολογικά και ψυχολογικά στοιχεία, ένα αποτέλεσμα έρευνας μηνών στο πρόσωπό του, που έδωσε την ευκαιρία στο έργο να περιλαμβάνει σκηνές που ζωντανεύουν αληθινά γεγονότα με την πρωτοτυπία των διαλόγων γραμμένων στην καθομιλουμένη γλώσσα της Επανάστασης.

Η παράσταση συμπράττει και με άλλες τέχνες πέραν της υποκριτικής, η οποία σε πλήρη συμφωνία με τη σκηνοθετική γραμμή του Μάνου Αντωνίου ισορροπεί μεταξύ συμβολισμού και ρεαλισμού. Από την μορφή του αφηγητή μέσα στο έργο δημιουργείται ο χαρακτήρας «Καραϊσκάκης» που άλλοτε ως ‘’άγγελος’’ κι άλλοτε ως ‘’διάολος’’ συνδυάζει το μαύρο και το άσπρο, το φως και το σκοτάδι.

Η σκηνοθεσία αναλύει τα δεύτερα και τρίτα νοηματικά επίπεδα του έργου, χωρίς να στέκεται σε μια επιφανειακή μορφή του ήρωα, αλλά ταξιδεύοντας τον θεατή από το 1821 έως σήμερα μέσα από σημειολογικές έννοιες και ατμοσφαιρικούς φωτισμούς. Τη μουσική και τα τραγούδια της παράστασης υπογράφει η διεθνούς φήμης μουσικός και σολίστ του ακορντεόν Ζωή Τηγανούρια.

Το έργο «Καραϊσκάκης- Ο παρεξηγημένος ήρωας» του Γιάννη Κωσταρά, κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Θεοδόση Αγγ. Παπαδημητρόπουλου. www.theodosispapadimitropoulos.gr

Σκηνοθετικό σημείωμα Μάνου Αντωνίου

Το έργο «Καραϊσκάκης- Ο παρεξηγημένος ήρωας» έχει δομηθεί πάνω σε έναν τριπλό άξονα: τον αξιακό, τον ιστορικό και τον κοινωνιολογικό- δραματουργικό. Αρχικά, υπήρξε η θέληση εκ γραφής να αποτυπωθούν και να μεταδοθούν κάποιες αξίες, όπως και το «άφοβον» του χαρακτήρα του Καραϊσκάκη στους ανθρώπους της σημερινής εποχής , η οποία βασίζεται στο μηδενισμό και την αποχαύνωση.

Έπειτα, λόγω σπουδών και ενδιαφερόντων από πλευράς του δημιουργού, δόθηκε βάρος μέσω και επισταμένης μελέτης πηγών της εποχής εκείνης, στην αναβίωση γεγονότων και ακουσμάτων είτε είναι η γλώσσα, είτε τα τραγούδια που συμπεριλαμβάνονται στην πλοκή, τα οποία έχουν φτάσει να είναι άγνωστα σχεδόν στο σήμερα. Βέβαια, επειδή κεντρικός στόχος δεν ήταν εξαρχής η ηθικολογία, ο φρονηματισμός ή η «κούφια» εθνεγερσία, αποκαλύπτονται επιπρόσθετα άγνωστες πτυχές της Ελληνικής Επανάστασης, αλλά και της ζωής του Καραϊσκάκη ώστε να καταλήξουν μέσω και της φράσης του που στοιχειώνει το έργο όλο «Όποτε θέλω είμαι άγγελος, όποτε θέλω είμαι διάολος» στο δίπολο του χαρακτήρα αυτού, των Ελλήνων σαν έθνος, όπως και του κάθε ανθρώπου ξεχωριστά θα έλεγε κανείς· για να συμβιβάσουν έτσι εν μέρει τις εθνικοαπελευθερωτικές και μόνο θεωρήσεις της Επανάστασης από κάποιους ιστορικούς με αυτές από την άλλη, και ως επικρατέστερη αυτή του Κορδάτου, που έδωσαν και μια πιο κοινωνική χροιά.

Διδασκαλία χορού: Μίκα Στεφανάκη

Βοηθός σκηνοθέτη: Θανάσης Σκόπας

Φωτογραφίες: Culture Press 

Ήχος & Φωτισμοί: Λεωνίδας Φουντούλης

Δημόσιες σχέσεις - Επικοινωνία: Κωνσταντίνα Νότε

Παραγωγή: ΑΥΛΑΙΑ ΑΜΚΕ

Για τη διεξαγωγή της παράστασης εφαρμόζονται στον χώρο τα απαιτούμενα μέτρα προστασίας από τον Covid-19, καθώς και το πρωτόκολλο που απαιτεί είσοδο μόνο με βεβαίωση εμβολιασμού ή νόσησης.

Φωτογραφίες

7 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ο θεατρικός χώρος δεν είναι τόσο τεράστιος ώστε ο ήχος να χρειάζεται τέτοια ένταση.... Ενδιαφέρουσα παρατάσταση και κρατάμε στα "συν" ότι χάρη στη ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ περάσαμε μια ωραία βραδυά με τα παιδιά μας. Ευχαριστούμε πολύ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ!

  2. Δυστυχώς η τόσο δυνατή ένταση του ήχου κατέστρεφε όλη την παράσταση. Η μουσική (θα) ήταν εξαιρετική (μοναδική Ζωή Τηγανούρια!!!) αλλά δυστυχώς ούτε αυτήν μπορέσαμε να απολαύσουμε.
    Πάντως οι ερμηνείες ήταν καλές, το έργο επιμορφωτικό και μας άρεσε και ο θεατρικός χώρος. Σε ευχαριστούμε πολύ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ !!!

  3. Μια επιμορφωτική ιστορική παράσταση που ξετυλίγει με δεξιοτεχνία το κουβάρι της ζωής του ήρωα Καραϊσκάκη. Ο συγγραφέας παρουσιάζει με αντικειμενικότητα όλες τα στοιχεία του χαρακτήρα και της προσωπικότητάς της εμβληματικής αυτής φυσιογνωμίας. Μας τονίζει τις φωτεινές αλλά και τις σκοτεινές του πλευρές που όπως ο ίδιος δήλωσε: "οπότε θέλω είμαι άγγελος, οπότε θέλω είμαι διάολος".
    Βρήκα πολύ έξυπνη την ιδέα παρουσίασης των γεγονότων από τον αφηγητή διότι σε βάζει κατευθείαν στην ροή του έργου και την εξέλιξη της σκηνής. Σε αυτό βέβαια συντελεί και ο εύστοχος φωτισμός.
    Η σκηνοθεσία είναι δωρική και η ερμηνεία του Μάνου Αντωνίου καθηλωτική με τον Καραϊσκάκη να παίρνει σάρκα και οστά επί σκηνής. Πολύ ωραίες επίσης ερμηνείες και από τους υπόλοιπους ηθοποιούς.
    Η υπέροχη μουσική της Ζωής Τηγανούριας δημιουργεί ένα μυσταγωγικό κλίμα που συνεπαίρνει τον θεατή.
    Μία άρτια, καλοδουλεμένη παράσταση που σέβεται και διδάσκει τον θεατή.Αξίζει να την δείτε με τα παιδιά σας.
    Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση!!!