646

Η νοσταλγία ενός ρεμπέτη

Αρχείο Παίχτηκε από 07/11/2017 έως 21/11/2017
στο Χυτήριο
Κείμενο: Jean-Jacques Tesson
Σκηνοθέτης: Jean-Jacques Tesson
Κοστούμια: Francoise Dangon
Ερμηνεύουν: (με αλφαβητική σειρά): Φραντζέσκα Αναστοπούλου, Γιάννης Ασκάρογλου, Γιώργος Κούστας, Εύα Μακρή, Γιώργος Μακρής, Ελένη Πετεινού, Ρένα Στρούλιου, Jean-Jacques Tesson, Κώστας Τσόπελας, Γιώργος Χαρατσής

Περιγραφή

Ιστοριογραφία της ρεμπέτικης και λαϊκής μας μουσικής με συνδυασμό παντομίμας και ζωντανής μουσικής με την συνάντηση των ηθοποιών της ομάδας θεάτρου δρόμου «Παίζω-Δρόμος» και του Ρεμπέτικου Σχήματος «Οι Παραπεταμένοι». Η ιστορική συνάντηση δύο μουσικών ειδών, λόγω της Μικρασιατικής Καταστροφής: το Πειραιώτικο και το Σμυρναίικο, από την οποία θα γεννηθεί το Ρεμπέτικο.

Περισσότερα

Μουσική Παράσταση με Παντομίμα και χρήση σημαντικού οπτικοακουστικού υλικού.

Η συνάντηση, μέσα στην παράσταση, του νεαρού Πειραιώτη ρεμπέτη και της τσαχπίνας Σμυρνιάς, η οποία συμβολίζει το κράμα των δύο ειδών.
Η συνάντηση ενός μουσικού είδους και μίας σελίδας της σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας. Από το 1920 έως τη δεκαετία του 1960, το ρεμπέτικο τραγούδι ακολουθεί τις περιπέτειες και τα πάθη της χώρας στο πρώτο μέρος του 20ου αιώνα: Μικρασιατική καταστροφή, δικτατορία του Μεταξά, κατοχή, Εμφύλιος…

Ηχοληψία-Φωτισμός: Καράμπαμπα Φωτεινή

Το τραγούδι της παράστασης, σε μουσική του Ισίδωρου Πάτερου και στίχους του Γιώργου Μακρή, σηματοδοτεί την αλλαγή του μουσικού ύφους, που επήλθε σταδιακά μέσα από τις νέες διασκεδαστικές ανάγκες…. της μεσοαστικής κοινωνίας.

Σημείωμα του σκηνοθέτη

Ετοιμάζοντας αυτή τη παράσταση, έχω συνέχεια στο νου μου μία λέξη: τη λέξη «συνάντηση»....
Η συνάντηση, στην αρχή, με το μουσικό Γιώργο Μακρή, που θέλοντας να σκιαγραφήσει την ιστορία του ρεμπέτικου, μου πρότεινε να την σκηνοθετήσω. Έτσι ξεκινήσαμε μαζί ένα ταξίδι, που συνδυάζει ζωντανή μουσική και παντομίμα.

Η περιπετειώδης συνάντηση των μουσικών του συγκροτήματος ρεμπέτικης μουσικής «Οι Παραπεταμένοι» και των ηθοποιών της ομάδας θεάτρου δρόμου «Παίζω-Δρόμος».
Η ιστορική συνάντηση δύο μουσικών ειδών, λόγω της Μικρασιατικής Καταστροφής: το Πειραιώτικο και το Σμυρναίικο, από την οποία θα γεννηθεί το Ρεμπέτικο. Η συνάντηση, μέσα στην παράσταση, του νεαρού Πειραιώτη ρεμπέτη και της τσαχπίνας Σμυρνιάς, η οποία συμβολίζει το κράμα των δύο ειδών.

Η συνάντηση ενός μουσικού είδους και μίας σελίδας της σύγχρονης Ελληνικής ιστορίας. Από το 1920 έως τη δεκαετία του 1960, το ρεμπέτικο τραγούδι ακολουθεί τις περιπέτειες και τα πάθη της χώρας στο πρώτο μέρος του 20ου αιώνα: Μικρασιατική Καταστροφή, δικτατορία του Μεταξά, κατοχή, Εμφύλιος.
Και τέλος ‒η πρώτα απ' όλα‒ η συνάντηση του Γάλλου-που είμαι-με την Ελληνική μουσική του υποκόσμου-που την ερωτεύτηκα σαν το blues ή το fado. Σεμνή όπως είναι, γεννημένη μέσα στη μιζέρια, με κέρδισε επίσης σαν σκηνοθέτη, υπερασπιστή ενός φτωχού και μινιμαλιστικού θεάτρου.
Μία συνάντηση που κατέληξε σε μία ιδιαίτερη άποψη, αναπόφευκτα υποκειμενική, αυτού του κομματιού της μουσικής κληρονομίας σας, που ελπίζω να σας κερδίσει και σας.

Jean-Jacques Tesson