4672

Ο γάμος του Καραχμέτη

Συγγραφέας: Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Σκηνοθέτης: Όλια Λαζαρίδου
Σκηνογραφία: Όλια Λαζαρίδου
Κοστούμια: Δάφνη Ρόκκου
Ερμηνεύουν: Ιφιγένεια Γρίβα, Νικόλαος Γεώργιος Χαλδαιάκης

Περιγραφή

Η ιστορία του διηγήματος λαμβάνει χώρα στη Σκιάθο την εποχή της Τουρκοκρατίας. Ο Κουμπής ένας από τους προεστούς του χωριού και φίλος του Τούρκου ναυάρχου, μετά από δεκαπέντε έτη στείρου γάμου με τη Σεραϊνώ φλέγεται από την επιθυμία να αποκτήσει παιδιά. Το σχέδιό του είναι να απαγάγει τη γειτόνισσά του τη Λελούδω που είναι μόλις τριάντα ετών και να δωροδοκήσει ένα παπά ή να τον βιάσει με φοβέρα να τους στεφανώσει. Το τέλος της ιστορίας αναδεικνύει τη Σεραϊνώ, τη γυναίκα του, σε Αγία ψυχή και την προβάλλει σαν παρήγορη μαρτυρία για τη δυνατότητα εξαγιασμού του βέβηλου κόσμου μας.

Περισσότερα

ΠΑΝΩ ΣΚΗΝΗ

ΥΠΟΘΕΣΗ ΕΡΓΟΥ
Στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, στην Σκιάθο, ο Κουμπής αποφασίζει «ότι έπρεπε να χωρίσει τη γυναίκα του, επειδή ύστερ’ από 15 χρόνων συζυγίαν δεν του είχε κάμει παιδί». Η γυναίκα του, η Σεραϊνώ, αποδέχεται αδιαμαρτύρητα τη μοίρα της και αποφασίζει να αναθρέψει τα παιδιά του Κουμπή από το νέο του γάμο.

Η καρτερική Σεραϊνώ, υπομένουσα, θυσιάζεται και αγιάζει. Αυτό το θαυμαστό συναξάρι του «Άγιου των ελληνικών γραμμάτων» διασκευάστηκε και σκηνοθετήθηκε από την Όλια Λαζαρίδου.

Η σκηνοθεσία με ξεκάθαρα, λιτά μέσα αποσαφηνίζει τις επιδιώξεις, εξαλείφει τις συγκρούσεις και οδηγεί μεθοδικά και στέρεα στη λύση. Ο «δρών λόγος» δεν είναι περιγραφικός. Αρκεί ο θεατής να παραμείνει προσηλωμένος στην αλληλουχία των σκηνών και η λεκτική δράση προσφέρει πλήθος συναισθημάτων ζωτικής αξίας.

Τεχνικά: οι αργές μεταβάσεις, οι τονισμοί, η ένταση της φωνής, ο υπογραμμισμένος λόγος, οι σωματικές αποστάσεις και στάσεις, η χειρονομιακή ρύθμιση, η ανταλλαγή βλεμμάτων αποπνέουν το αρμόζον «παπαδιαμαντικό» ήθος, συνδυασμένο με μια υπαινικτική, εξίσου αρμόζουσα, ειρωνεία.

Η Ιφιγένεια Γρίβα, κρυφά απελπισμένη, συγκρατημένη και στωική, με ήπια ερμηνευτική χάραξη, καταφέρνει να αφήσει βαθύ αποτύπωμα. Ο Νίκος Χαλδαιάκης επιτηδευμένα μονοδιάστατος, με ένα παιγνιώδες βλέμμα καταλήγει προσφιλώς τρυφερός.

Τα σκηνικά (της ομάδας με τη βοήθεια της Δάφνης Ρόκκου και της Μαρίας Χανιωτάκη) και τα σημαίνοντα λειτουργικά αντικείμενα, σε συνδυασμό με το φωτιστικό σχεδιασμό του Θωμά Οικονομάκου συντέλεσαν στην άρτια όψη του συνόλου.

Βίντεο

64 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αξιοπρεπέστατη παράσταση, με πολύ καλές ερμηνείες,Ευφάνταστη σκηνοθεσία , λιτή αλλά μέσα απο αυτήν την απλότητα αποδίδεται υπέροχα το διήγημα του μεγάλου διηγηματογράφου, Παπαδιαμάντη.Με τον ιδιαίτερο λόγο του στην αυθεντική του μορφή . Ευχαριστώ πολύ την Θεατρομάνια για την ευκαιρία που είχα να την παρακολουθήσω!

  2. είδα την παράσταση απόψε με πρόσκληση από το Θεατρομάνια!! είναι απίστευτο πώς κατάφεραν δύο μόνο άνθρωποι να μας μεταφέρουν στα παλιά τα χρόνια μέσα σε μόλις 1 ώρα και κάτι. Μπράβο παιδιά!! Πολύ καλές ερμηνείες χωρίς υπερβολές! Και επειδή είναι η 2η πολύ καλή παράσταση που είδα φέτος στο Από Μηχανής Θέατρο, είναι εμφανές ότι κάτι καλό συμβαίνει εκεί κάτω. Μπράβο παιδιά, πάντα τέτοια! Και ευχαριστώ Θεατρομάνια για την πρόσκληση.

  3. ΕΙΔΑ ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΜΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΑΣ ΤΟ ΕΡΓΟ "Ο ΓΑΜΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΑΧΜΕΤΗ"
    ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ, ΠΟΥ ΤΗ ΣΥΣΤΗΝΩ ΣΕ ΦΙΛΟΥΣ.
    ΜΕ ΛΙΤΑ ΜΕΣΑ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΟΛΥ ΜΕΡΑΚΙ ΚΑΙ ΕΥΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,Η ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ ΠΕΤΥΧΕ ΑΡΙΣΤΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ.
    ΑΡΙΣΤΗ ΚΑΙ Η ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ!

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ

  4. Πολύ καλή παράσταση, που απέδιδε πολύ καλά το ύφος και το λόγο του Παπαδιαμάντη. Μια ακόμη ηθοποιός, όμως, νομίζω πως θα έδινε περισσότερο ενδιαφέρον στη δραματοποίηση, αν και η κυρία Γρίβα, με την ωραία της άρθρωση, απέδιδε πολύ καλά και τους τρεις ρόλους: του αφηγητή και των δύο γυναικών. Πολύ όμορφη και με "βυζαντινό" ηχόχρωμα η φωνή του κυρίου Χαλδαιάκη, θα μπορούσε να είναι, ίσως, και ο αφηγητής της ιστορίας, καθώς συνειρμικά παρέπεμπε στον ίδιο τον Παπαδιαμάντη. Ιδιαίτερα ευρηματική σε αρκετά σημεία η σκηνοθεσία της κυρίας Λαζαρίδου Εξαιρετική η ιδέα με το θέατρο σκιών, παρέπεμπε στην ελληνική λαογραφία. Ευχαριστώ για την πρόσκληση!

  5. Σαν σκιαθίτισα χαίρομαι διπλά όταν βλέπω μια καλοπαιγμένη παράσταση που αφορά τον Α.Παπαδιαμάντη.. η σκηνοθεσία ήταν καταπληκτική κ οι δύο ηθοποιοί έφεραν εις πέρας το πολύ δύσκολο έργο σε σχέση με το κείμενο...η γραφή του Παπαδιαμάντη θέλει ανθρώπους με μεράκι κ τα δυο παιδιά το είχαν !! συγχαρητήρια κ στην κ Όλια Λαζαρίδου για την ευρηματική σκηνοθεσία!!! Ευχαριστώ πολύ Θεατρομάνια για την πρόσκληση

  6. Στην παράσταση που παρακολουθήσαμε έπαιζε η ηθοποιός Μαρία Δαμασιώτη. Ήταν πάρα πολύ καλή, με σωστή άρθρωση και εκφραστική. Πιστεύω ότι είναι απαραίτητο ένα τρίτο άτομο, δύο κοπέλες να παίζουν τους αντίστοιχους ρόλους παρά μία να κάνει και τους δύο. Ήταν μία όμορφη παράσταση και ευχαριστούμε τη Θεατρομάνια!

  7. Υπέροχη ιστορία, καταπληκτική παράσταση! Απόψε (ενημερωθήκαμε) έπαιζε η ηθοποιός Μαρία Δαμασιώτη. Ήταν πάρα πολύ καλή & συγκινητικά εκφραστική (εκτός από κούκλα). & ο Νικόλαος Χαλδαιάκης & έπαιζε & τραγουδούσε πολύ ωραία. Θεωρώ ότι το ιδίωμα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη επιτείνει τη δύναμη των όσων γράφει. Να πάτε να τη δείτε. (Προλαβαίνετε.) Ευχαριστώ, Θεατρομάνια!

  8. Υπέροχη η μεταφορά του έργου του Παπαδιαμάντη στη σκηνή. Παράσταση μεστή και λιτή, όπως και ο λόγος του συγγραφέα, υπηρετεί πιστά το νόημα του κειμενου. Η καλοσύνη, η άδολη αγάπη, η απόλυτη αυτοθυσία ενσαρκώνονται στο πρόσωπο της Σεραϊνώ που επάξια υποδύεται η Ιφιγένεια Γρίβα. Η σκηνοθεσία της Λαζαρίδου ευρηματική, αγγίζει με σεβασμό το κείμενο και καταφέρνει να το απογειώσει. Οι σχεδόν βυζαντινές φωνές τόσο της Γρίβα όσο και του Χαλδαιάκη γέμισαν ζεστασιά τον χώρο του θεάτρου. Μια παράσταση που μας συγκίνησε, που σίγουρα θα θυμόμαστε για καιρό και ευχάριστα θα την ξαναβλέπαμε. Θεατρομάνια ευχαριστούμε για τις ευκαιρίες που δίνεις να βλέπουμε τόσο ξεχωριστές παραστάσεις.

  9. ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΤΑΣΗΣ ΕΙΧΑ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΟΤΙ ΔΙΑΒΑΖΑ ΚΑΙ ΖΟΥΣΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ ΜΕ ΤΙΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣΕ Η ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΗ ΡΟΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ.
    ΕΑΙΡΕΤΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΕΥΡΗΜΑΤΙΚΗ Η ΣΚΗΝΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΟΠΑΙΧΤΕΣ,
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ.

  10. Ευχάριστη παράσταση και ωραία ατμόσφαιρα .Το έργο όχι πολύ δραματικό όπως τα διηγήματα του παπαδιαμαντη. η γλώσσα του ήταν στην καθαρεύουσα, πιστή στο πρωτότυπο.Οι δυο ηθοποιοί στήριξαν πολύ καλά το κείμενο. Η σκηνοθεσία ήταν λιτή .Ευχαριστώ ΘΕΑΤΡΟΜάΝΙΑ για την πρόσκληση!!!!!

  11. Πραγματικά πολύ όμορφη παράσταση. Μου έκαναν εντύπωση οι καλοδουλεμένες φωνές των πρωταγωνιστών, η απλότητα στην ερμηνεία, τα λιτά σκηνικά που σε μετέφεραν στο κλίμα της εποχής. Φεύγεις με ένα γλυκό αίσθημα νοσταλγίας.

  12. Μια πολύ τρυφερή παράσταση που αποδίδει με αγάπη το κείμενο του Παδιαμάντη. Πολλά συγχαρητήρια στους ηθοποιούς για την καταπληκτική ερμηνεία τους. Η σκηνογραφία είναι άκρως ευρυματική. Ευχαριστούμε θεατρομάνια!

  13. Μια συγκινητική παράσταση, γλυκειά και όχι γλυκερή. Μεστή και λιτή, όπως και ο λόγος του Παπαδιαμάντη. Οι ηθοποιοί τηρούν όχι μόνο το μέτρο του λόγου αλλά και την λεπτή ισορροπία του συναισθήματος!Μια παράσταση που υπηρετεί το νόημα του κειμενου και οχι την φιλοδοξία των συντελεστών.

  14. Παρα πολύ ωραία παράσταση, όμορφα δοσμένη, με υπέροχη σκηνοθεσία και καταπληκτικούς ηθοποιούς. Μπράβο σε όλους τους συντελεστές. Και η ομιλία στην αυθεντική γλώσσα, ήταν παρα πολύ δύσκολη για τους ηθοποιούς, πράγμα που πάντα το θαυμάζω. Ευχαριστώ πολύ Θεατρομανία

  15. Δεν θα έλεγα ότι ενθουσιάστηκα από την παράσταση. Αν και οι ερμηνείες ήταν καταπληκτικές και οι ικανότητες της Κα Λαζαρίδου αδιαμφισβήτητες δεν βρίσκω για ποιο λόγο έγινε η επιλογή από τους συντελεστές να ανεβάσουν ένα τέτοιο έργο που προβάλει για τη γυναίκα ένα ρόλο τέτοιας υποταγής και μάλιστα να θεοποιεί την ηρωίδα για τη στάση της.

  16. Ηταν σφηνακι λογω διαρκειας και πολυ ωραιο ετσι οπως το ηθελα με αφηγηση και ωραια ατμοσφαιρα.. στα πλην θα εβαζα την αποδοση του αντρα που την επισκιαζε λιγο η κοπελιτσα που ηταν πολυ ταλαντουχα αλλα μαρεσε που δεν ηταν πολυυ δραματικο και σκληρο οπως τα διηγηματα ολα του παπαδιαμαντη!! Παλι καλα.. Ευχαριστη και η γλωσσα που ηταν καθαρευουσα

  17. Καλησπέρα και Καλες Γιορτες. Επιτελους καταφερσ να δω αυτη την υπεροχη παρασταση σε σκηνοθεσια της Ολιας Λαζαριδου που με πολυ απλα μεσα και μια ειλικρινή προσέγγιση και με τη βοηθεια των δυο ηθοποιων της Ιφιγένειας Γρίβα ( καταπληκτική) και του Νίκου Χαλκιαδάκη απεδωαν το διηγημα του Παπαδιαμάντη εξαιρετικα
    Σας ευχαριστώ πολυ για την προσκληση
    Καλη Χρονια με πολλες Θεάσεις

  18. Πολύ ωραία παράσταση, μετέφερε ιδανικά τους χαρακτήρες και την εποχή τους. Μου άρεσε πολύ η σκηνοθεσία, βρήκα ευρηματική την "εμφάνιση" χωρίς σκηνική παρουσία κάποιων χαρακτήρων. Οι δυο ηθοποιοί στήριξαν πολύ καλά το κέίμενο κ την ιδιαίτερη γλώσσα του Παπαδιαμάντη καθώς και τη μουσική επένδυση που συνόδευσε το κείμενο. Πολύ ωραία τα σκηνικά κ τα κοστούμια. Μια παράσταση που αξίζει πραγματικά να δείτε

  19. Μια εμπνευσμένη μεταφορά στη σκηνή,το διήγημα του Παπαδιαμάντη,πιστή στο πρωτότυπο.Η σκηνοθεσία ήταν λιτή και ανταποκρινόταν στην απλότητα του Παπαδιαμάντη ώστε ο θεατής όχι μόνον χάνει την αίσθηση του χρόνου και του τόπου κατά την διάρκεια της παράστασης. Οι ηθοποιοί ήταν καταπληκτικοί και συνετέλεσαν στην όλη ατμόσφαιρα και ανέδειξαν τον λόγο του κορυφαίου διηγηματογράφου.Ευχαριστώ πολύ την ΘΕΑΤΡΟΜάΝΙΑ για την πρόσκληση!!!!!

  20. Καλημερα σας, κερδισα απο σας μια προσκληση για το "Γαμο του Καραχμετη" για 17-11-2017 στις 9μμ, επικοινωνησα με το θεατρο και μου ειπαν οτι η παρασταση δεν θα επαιζε λογω ασθενειας ηθοποιου, οποτε θα σας γραψω την κριτικη μου μολις το δω.Σας ευχαριστω πολυ.

  21. Πάρα πολύ όμορφη παράσταση,ευχάριστο θέαμα,ευρηματική σκηνοθεσία και τεχνικές,τα αντικείμενα των ηθοποιών,οι δύο ηθοποιοί πάρα πολύ καλοί στον ρόλο τους όπως και στο τραγούδι και ευχάριστη έκπληξη το κείμενο στην αυθεντική του μορφή που είναι πιο δύσκολο να το μάθεις.Πολλά συγχαρητήρια.Μου θύμισε πολύ την παλιά Ελλάδα και με μετέφερε στο κλίμα της εποχής.