340

Το παζάρι

Αρχείο Παίχτηκε από 20/11/2016 έως 09/04/2017
στο Αλεξάνδρεια - Πολυχώρος Τέχνης
Διάρκεια: 70’
Συγγραφέας: Νταβίντ Πλανέλ
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθέτης: Νίκος Γκεσούλης
Ερμηνεύουν: Βασίλης Βλάχος, Σάκης Σιούτης, Αντώνης Γουγής

Περιγραφή

Ο Πολυχώρος Τέχνης ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ του Βασίλη Βλάχου ανεβάζει για τη φετινή χειμερινή θεατρική περίοδο την άπαιχτη στην Ελλάδα κοινωνική κωμωδία : «το παζάρι» του άγνωστου ακόμα στη χώρα μας Ισπανού σεναριογράφου, κινηματογραφικού σκηνοθέτη και θεατρικού συγγραφέα Νταβίντ Πλανέλ.
.

Το έργο πρωτοπαίχτηκε στη Μαδρίτη το 1996, και το 1997 στο Royal Court του Λονδίνου

Περισσότερα

Ο ίδιος ο συγγραφέας λέει για το έργο του :

 «To 2016 συμπληρώνονται είκοσι χρόνια από τότε που έγραψα το BAZAR.

Αφορμή για τη συγγραφή αυτού του έργου στάθηκε μια συνομιλία που άκουσα σε  ένα μπαρ στη Μαδρίτη ανάμεσα σε έναν νεαρό Μαροκινό και έναν Ισπανό τυχοδιώκτη. Η συνομιλία αφορούσε τη μαγνητοσκόπηση μιας πτώσης από ποδήλατο για τη συμμετοχή σε έναν διαγωνισμό με θέμα τις "καλύτερες πτώσεις" στην τηλεόραση.

 Με όργανο το μαύρο χιούμορ, το έργο μιλάει για την ταυτότητα των μεταναστών στο καπιταλιστικό πλαίσιο του 21ου αιώνα.

 Τώρα πια πέρασαν 20 χρόνια και όλα έχουν αλλάξει πολύ: Οι διαγωνισμοί  για τις πτώσεις δεν γίνονται πια στην τηλεόραση, αλλά στο ίντερνετ· οι πρώτοι Άραβες μετανάστες στην Ισπανία έχουν γίνει Ισπανοί πολίτες με πλήρη πολιτικά δικαιώματα· η Ισπανία είναι πλέον μια χώρα απόλυτα ενταγμένη στην ευρωπαϊκή κοινότητα.

 Ωστόσο, κατά βάθος, όλα σχεδόν παραμένουν ίδια.

 Από το 1997 , που το έργο παίχτηκε στο Λονδίνο, πέρασαν πολλά χρόνια χωρίς να ανέβει ξανά στη σκηνή. Το 2014, ωστόσο, αποφάσισα να δοκιμαστώ στη θεατρική σκηνοθεσία, σκηνοθετώντας ο ίδιος το Bazar στο Teatro del Barrio της Μαδρίτης, το πλέον κατάλληλο μέρος για το ανέβασμα ενός έργου κάτω από την κωμική βιτρίνα του οποίου κρύβεται ένα δράμα με αδιαμφισβήτητο πολιτικό υπόβαθρο.

Το ανέβασμα του BAZAR στην Αθήνα είναι αναμφίβολα για μένα ένα γεγονός φορτισμένο από συμβολισμό. Η Αθήνα, στα μάτια της Ευρώπης, αποτελεί την πρωτοπορία του αγώνα ενάντια στις καθαρά οικονομικές αξίες που παραβιάζουν την ανθρωπιά των πολιτών για να κάνουν ακόμα πλουσιότερη την παγκόσμια ελίτ.

 Γι' αυτό εύχομαι κάθε επιτυχία στην παράσταση του ΒΑΖΑR στην Αθήνα, γιατί δεν φαντάζομαι κανέναν τόπο στον οποίο θα μπορούσε να γίνει πιο αντιληπτό το παράδοξο ανάμεσα στον καπιταλισμό και την ανθρωπιά, τον αγώνα ανάμεσα στην  προσαρμογή στο κοινωνικό περιβάλλον και την προστασία της προσωπικής ταυτότητας.»

 Συντελεστές:
Μετάφραση : Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Νίκος Γκεσούλης
Σκηνικά- Κοστούμια: Λέα Κούση
Μουσική :Γιάννης Ψειμάδας
Φωτισμοι: Δημήτρης Τσιούμας

Στην επίσημη πρεμιέρα του έργου θα παραστεί ο ίδιος ο συγγραφέας

 

42 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μια πάρα πολύ αξιόλογη παράσταση με ωραίες ερμηνείες. Η συγκίνηση εναλλάσσεται με το χιούμορ και τον προβληματισμό. Το έργο είναι πολύ επίκαιρο και έξυπνο. Η ισπανική δραματουργία, τελικά, διαθέτει πολλά διαμαντάκια. Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση!

  2. Γέλιο και συγκίνηση μαζί!Κάποιες μνήμες που κουβαλάμε όλοι μέσα μας.Κάποιες ιστορίες που οικειοποιούμαστε και περιμένουμε την κατάλληλη στιγμή για να γίνουμε οι ήρωες τους! Μικρός και ζεστός χώρος με περίσσεια ανθρωπιά.!Ευχαριστώ ..!

  3. Πηγαίνοντας για πρώτη φορά στο θέατρο Αλεξάνδρεια βρέθηκα στην αύρα της παλιάς πλατείας Αγάμων, όπως λεγόταν κάποτε η πλατεία Αμερικής, την εποχή που στην αστική αθηναϊκή γειτονιά διέμεναν συγγραφείς και καλλιτέχνες. Στο συγκεκριμένο κτίριο μάλιστα, που είχε την εξαιρετική τύχη να διασωθεί χάρη σε αυτή τη νέα του χρήση, έζησε και εργάστηκε ο Μ. Καραγάτσης από το 1940 έως το 1954, όπως μας ενημερώνει μια ταμπέλα αναρτημένη στην πρόσοψη του κτιρίου. Κάτι αυτό το γεγονός, κάτι η γλυκιά "οικογενειακή" ατμόσφαιρα που κυριαρχεί στο εσωτερικό του θεάτρου και κάτι το μικρό μέγεθος των σχεδόν απείραχτων χώρων δημιουργούν την πρώτη εντύπωση ότι πρόκειται για φιλότιμη πλην όμως ερασιτεχνική απόπειρα θεατρικής έκφρασης. Η εντύπωση αυτή καταρρίπτεται ως λανθασμένη όταν πέφτουν τα φώτα και ξεκινάει η παράσταση οπότε συνειδητοποιείς ότι έχεις να κάνεις με μια αυτόνομη, επαγγελματικότατη θεατρική σκηνή. Οι τρεις ηθοποιοί δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό σε μια παράσταση που οι κωμικές της σκηνές αφήνουν μια πικρή επίγευση. Αν κάποιος δεν γνωρίζει ότι ο συγγραφέας είναι Ισπανός δεν το φαντάζεται εύκολα μιας και οι αναλογίες με την ελληνική πραγματικότητα είναι πασιφανείς. Το έργο έχει νοήματα, ρυθμό, γρήγορη αφήγηση, κορύφωση, ανατροπές. Μια, απ' όλες τις απόψεις κερδισμένη βραδιά.
    Σ' ευχαριστώ Θεατρομανία για τη διπλή πρόσκληση.

  4. ΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΗΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΚΥΡΙΩΣ ΘΙΓΕΙ ΤΙΣ ΔΥΟ ΠΛΕΥΡΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ. ΤΗΝ ΜΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΣΕ ΕΝΑΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΟΠΟ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΚΑΤΙ ΣΤΟΝ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ Η΄ΑΠΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΟΤΑΝ ΓΥΡΝΑΝΕ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ(ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΕ ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΟΥ ΘΥΜΙΣΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΕΤΡΩΓΑΝ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΚΑΝΤΙΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΕΡΧΟΝΤΑΝ ΜΕ ΤΙΣ MERCEDES) ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΑΦΟΜΟΙΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΟΒΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΔΕΣΜΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ.

  5. Μία παράσταση που θίγει με γλυκόπικρο τρόπο το μεταναστευτικό, την ξενοφοβία, την παραβίαση της ανθρωπιάς και που σήμερα περισσότερο από ποτέ είναι θέματα επίκαιρα, που αγγίζουν τις ευαίσθητες χορδές της συνείδησής μας και προβληματίζουν. Τον Βασίλη Βλάχο τον έχω παρακολουθήσει ξανά, αντιμετωπίζει πάντα με σεβασμό το εκάστοτε κείμενο, καλές και οι ερμηνείες του Σάκη Σιούτη και του Αντώνη Γουγή. Από τις παραστάσεις που αξίζει να παρακολουθήσει κανείς. Θεατρομάνια ευχαριστούμε για τη διπλή πρόσκληση.

  6. Παρασταση δυνατη.Απλοτητα ομορφια αληθεια Το εργο με συνδιασμο με την αριστη σκηνοθεσια τις ερμηνειες απο τους ηθοποιους που με μιρασμενο το βαρος της ευθυνης να φερουν σε περας αυτο που ανελαβαν καταγραφουν με τον ποιο γλαφιρο τροπο την σημερινη κατασταση ,της εκμεταλευσης του ,ρατσισμου ,το οτι ολα εχουν μια τιμη ....και γενικα ενα μεγαλο παζαρι χωρις ορια ..... που ειναι διπλα μας.....Ευχαριστω Θεατρομανεια ..να τη δητε...

  7. Πολύ ωραία παράσταση, περνάει "δυνατά" και σύγχρονα μηνύματα, φυσικές κι αυθεντικές ερμηνείες ( εξαιρετικός ο κύριος Βλάχος), άψογη σκηνοθεσία κι όμορφος, ζεστός χώρος. Ευχαριστώ τη θεατρομανια και την κυρία Γκριτζελα Χαρά για την παραχώρηση της πρόσκλησης.

  8. Πολυ ωραία και δυνατή παράσταση.
    Εξαιρετική σκηνοθεσία που αποδίδει τα μέγιστα.
    Οι 3 ηθοποιοί δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό.
    Πολυ όμορφος χώρος η θεατρική σκηνή Αλεξάνδρεια
    Ένας πολιτιστικός πνεύμονας στην όμορφη πόλη μας.
    Ένα μεγάλο μπράβο στον κύριο Βασίλη Βλάχο.
    Ευχαριστώ.

  9. Υπέροχη παράσταση. Έξυπνο και επίκαιρο το θεατρικό κείμενο. Λειτουργικό το σκηνικό, ευρηματική η σκηνοθεσία. Πολύ καλές οι ερμηνείες. Συγκίνηση, χωρίς μελοδραματισμούς, με χιούμορ. Μοντέρνο έργο με νεανικό ρυθμό. Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές. Ευχαριστούμε τη θεατρομάνια για την πρόσκληση.

  10. Είδαμε την παράσταση στις 15/1/17 γιατί η παράσταση που είχαμε κερδίσει την πρόσκληση στις 9/1/17 δεν πραγματοποιήθηκε! Μια αξιόλογη προσπάθεια με επίκαιρο σενάριο και αρκετό χιούμορ. Η παράσταση είχε απλά σκηνικά αλλά κράτησε το ενδιαφέρον περνώντας κάποια νοήματα σχετικά με το ρατσισμό και τη ξενοφοβία. Όχωρός μικρός αλλά ζεστός με πολύ ευγενική υποδοχή. Ευχαριστούμε τη θεατρομανία για τις προσκλήσεις

  11. ΤΟ ΕΡΓΟ ΚΑΛΟ.ΕΘΙΓΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΙΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΥΤΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ.ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΜΕΤΡΙΩΤΑΤΟΙ ΚΑΙ Ο ΧΩΡΟΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΘΕΑΤΡΟ.ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΗΝ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.

  12. Παρακολούθησα την παράσταση 1/1/2017. Πολύ καλή παράσταση με θέματα και νοήματα που προβληματίζουν ...Καλές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς ιδιαιτέρως από τον κο Σιούτη. Ευχαριστώ Θεατρομάνια για τις προσκλήσεις !

  13. Κερδίζοντας μία διπλή πρόσκληση απο το Θεατρομάνια για τις 21/11/16 έφτασα στο "Αλεξάνδρεια - Πολυχώρος Τέχνης" για να παρακολουθήσω το "ένας «Πανηγυρικός» και ένας «Επικήδειος»".
    Ενημερώθηκα στην είσοδο ότι πλέον δεν παίζεται το παραπάνω έργο αλλά την ίδια ώρα παίζεται το "παζάρι".
    Δείχνοντας το email του theatromania προσφέρθηκαν ευγενικά να μου δώσουν διπλή πρόσκληση για το "παζάρι" αγοράζοντας ένα πρόγραμμα με μισό ευρώ.
    Το θέατρο είναι μικρό και όμορφο, ένας ζεστός χώρος που προσφέρεται για τέχνες, η περιοχή φυσικά θέλει λίγο προσοχή κατα τις βραδινές ώρες.
    Στα του έργου τώρα: Το βρήκα κάπως ανιαρό, ενώ είχε νοήματα να δώσει(οικονομία, μετανάστευση, καπιταλισμός, ρατσισμός) σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρινόταν στις προσδοκίες μου.Δεν ήταν κακό αλλά σίγουρα δεν ήταν και καλό. Αρνητική εντύπωση μου προκάλεσε η αντίδραση του πρωταγωνιστή στο τέλος του έργου όπου επιστρέφοντας στη σκηνή για να μαζέψει κάποια απο τα σκηνικά(ενώ ο κόσμος δεν είχε αποχωρήσει) απευθύνθηκε σε κάποιους απο το κοινό λέγοντας "πολύ μαγκωμένος ο κόσμος, δεν σας άρεσε κτλ" αναγκάζοντας κάποιους να του δώσουν το χέρι και συγχαρητήρια.
    Ευχαριστώ και πάλι το θεατρομάνια για τη διπλή πρόσκληση.