Τρωίλος και Χρυσηίδα

Αρχείο Παίχτηκε από 29/11/2021 έως 18/01/2022
στο Αργώ
Συγγραφέας: Γουίλλιαμ Σαίξπηρ
Μετάφραση: Αλέξανδρος Κοέν
Σκηνοθέτης: Αλέξανδρος Κοέν
Σκηνογραφία: Γιάννης Αρβανίτης
Κοστούμια: Χριστίνα Κωστέα
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Ερμηνεύουν: Αιμιλία Υψηλάντη, Νεκταρία Γιαννουδάκη, Ραφίκα Σαουίς, Αγγελική Καρυστινού, Ιωάννα Αγγελίδη, Χαρά Αδαμίδου, Κατερίνα Μοίρα, Μουράτ Αλή Κεχαγιά

Περιγραφή

Η Εταιρεία Θεάτρου Υπερίων στην ένατη παραγωγή της εξακολουθεί να μελετά τα λιγότερο γνωστά έργα πολύ γνωστών συγγραφέων, και αναμετράται για τέταρτη φορά με έργο του Σαίξπηρ. Αυτή τη φορά δοκιμάζεται πάνω στον «Τρωίλο και τη Χρυσηίδα» που ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου Αργώ σκηνοθετημένο από τον Αλέξανδρο Κοέν.

Περισσότερα

Ο σκηνοθέτης συνεργάζεται για έκτη φορά με το Θέατρο Αργώ και την Αιμιλία Υψηλάντη, και δημιουργώντας ένα κατά συντριπτική πλειοψηφία γυναικείο θίασο ετερόκλιτων θεατρικών σχολών και γενεών μελετά ζητήματα όπως η θηλυκοποίηση της κοινωνίας, η κρίση των αξιών και η κατάρρευση των ιδανικών. Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως η παράσταση προκαλεί καινούργια μετάφραση του σαιξπηρικού κειμένου.

Μέσα από το μηχανισμό του πολέμου ο Σαίξπηρ μελετά μια εποχή βαθιάς ηθικής κρίσης, όπου κάθε αξία και ιδανικό έχουν καταρρεύσει. Μέσα σε αυτό το σαθρό περιβάλλον θ’ αναπτυχθεί ένας έρωτας που σε τίποτε δε θυμίζει τους αγνούς και ρομαντικούς έρωτες άλλων έργων του Σαίξπηρ. Όλα εδώ είναι ιδωμένα από μια οπτική κυνική, αιρετική και βλάσφημη – καμία ωραιοποίηση, καμία εξιδανίκευση. Ένα έργο που σήμερα (περισσότερο απ’ ό,τι στην εποχή του Σαίξπηρ) είναι σύγχρονο μια και τολμά ν’ αντικρίζει τα διαχρονικά ζητήματα στις πραγματικές τους διαστάσεις.

Βρισκόμαστε στον έβδομο χρόνο του Τρωικού πολέμου και οι μάχες έχουν ατονήσει. Από την πλευρά των Ελλήνων υπάρχει ανησυχία επειδή ο Αχιλλέας αρνείται να μπει στη μάχη, και από την πλευρά των Τρώων υπάρχει αναποφασιστικότητα για το εάν θα πρέπει να επιστραφεί η Ελένη και να δοθεί τέλος στον πόλεμο. Παρά τις αντιρρήσεις του Έκτορα, οι Τρώες αποφασίζουν να συνεχίσουν τον πόλεμο. Σ’ αυτό το ιδιότυπο πολεμικό κλίμα ο Τρωίλος (νεαρός γιος του βασιλιά της Τροίας Πρίαμου) ερωτεύεται τη Χρυσηίδα (κόρη του μάντη Κάλχα). Ο έρωτας αυτός έχει ακριβό τίμημα, αφού οι Τρώες συμφωνούν με τους Αχαιούς να ανταλλάξουν τη Χρυσηίδα μ’ έναν αιχμάλωτο πολεμιστή. Ο θείος της ο Πάνδαρος μεσολαβεί, ώστε η Χρυσηίδα να ξεπεράσει τα όρια του ερωτικού πάθους και να καταλήξει στην αχαλίνωτη λαγνεία. Η Χρυσηίδα θα προδώσει πολύ σύντομα την αγάπη του Τρωίλου και θα προβληθεί ως ένα σύμβολο της απόλυτης σαρκικής απιστίας.

δραματολόγος: Ξένια Γεωργοπούλου
βοηθός σκηνοθέτη: Αλέξανδρος Μικέλης
βοηθός σκηνογράφου: Μελίνα Αναλυτή
επικοινωνία-προβολή: Αγλαΐα Παγώνα
φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
διεύθυνση παραγωγής: Λευτέρης Κώτσης
γραφιστική επιμέλεια: Πέτρος Παράσχης

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Το Θέατρο Αργώ τηρεί αυστηρά όλες τις οδηγίες των υγειονομικών αρχών για την προστασία από τον COVID-19 τόσο για το κοινό όσο και για τους εργαζόμενους.

Φωτογραφίες

28 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Η παράσταση, δυστυχώς, ήταν επιεικώς και τραγικως μέτρια. Μετά το πρώτο 20 λεπτο υπήρχαν ασταμάτητα παράσιτα στα ηχεία, με αποτέλεσμα να γίνονται ολοένα και πιο ενοχλητικά όσο προχωρούσε η παράσταση. Επιπλέον, κατά το παίξιμο των χαρακτήρων, σχεδόν όλοι οι ηθοποιοί, ΤΌΝΙΖΑΝ λέξεις στις προτάσεις τους. Αυτό κατέληξε φοβερά εκνευριστικό και ήταν λες και απευθύνονταν σε πνευματικά ανεπαρκείς θεατές που δεν είναι ικανοί να συλλάβουν τα νοήματα. Αν, από την αλλη, αυτή η ανοησία ήταν σκηνοθετική οδηγία, τοτε το τόνισμα των λέξεων κατέληξε μια παταγωδης αστοχία και η οποία απέδωσε το απόλυτο.. ΤΊΠΟΤΑ. Επιπρόσθετα, ενώ η ιστορία αφορά το συγκεκριμένο ζευγάρι χαρακτήρων, σε όλο το έργο δεν υπήρξε η παραμικρή σημασία σε αυτό. Και από (θεωρητικό) πυρήνα του κατέληξε να είναι το αποπαιδι του με συνοπτικές, μάλιστα, διαδικασίες και με απόλυτη επικέντρωση στα υπόλοιπα του Τρωικου πολέμου. Άλλη μια αστοχία, λοιπον και μεγαλύτερη, δυστυχώς. Συμπερασματικα θα πω ότι το συγκεκριμένο έργο είναι μια κακή παράσταση. Κρίμα. Ευχαριστώ για την πρόσκληση.

  2. Εξαιρετική παράσταση και πολύ δύσκολο έργο αυτό που διάλεξαν να ανεβάσουν. Πολύ έξυπνη σκηνοθεσία μεταφέροντας το στο σήμερα. Εξαιρετικές ερμηνείες η κυρία Υψηλάντη καθηλωτική. Πολύ ωραίος ο χορός στη σκηνή πού βρίσκεται το ζευγάρι Χρυσηίδα και Τρωίλος. Σε κάποια σημεία θα ήθελα λίγο περισσότερη ένταση. Εξαιρετικό το ντύσιμό της παράστασης με την μουσική επένδυση. Ο λυρικός και έμμετρος λόγος είναι το κόσμημα της παράστασης, αλλά πολύ έξυπνη η τοποθέτηση της παράστασης στο σήμερα, με άμεσο και παράλληλα ονειρικό τρόπο.
    Σας ευχαριστώ για το δώρο που μου κάνατε, υπέροχη δουλειά μπράβο σας.

  3. Ανατρεπτικη παρασταση με ενα θαυμασιο κειμενο, πολυ καλες ερμηνειες και εξαιρετικη σκηνοθεσια. Μου αρεσαν οι γυναικες σε κλασικους αντρικους ρολους, η εναλλαγη μεταξυ των αντιπαλων στρατοπεδων με τις ιδιες ηθοποιους να υποδυονται Ελληνες και Τρωες, τα συγχρονα κοστουμια και σκηνικα, που ανεδειξαν τοσο τη διαχρονικοτητα του κειμενου οσο και τις καλες ερμηνειες. Πολυ καλη χρηση του φωτισμου! Θα την προτεινα σε οσους θελουν να δουν κατι μη αναμενομενο!

  4. Μου άρεσε πολύ ο ποιητικός, έμμετρος λόγος, η αναδρομή στην εποχή του Ομήρου με θύμησες, μου άρεσαν οι ρήσεις, τα σοφά λόγια, και το υπέροχο κείμενο!! Μια μοντέρνα εκδοχή του Τρωικού πολέμου, ενός έρωτα και μιας προδοσίας.

  5. Τι ωραίο κείμενο. Μας ταξίδεψε στην εποχή της τότε Τροίας με τον πόλεμο των Ελλήνων. Ξεδίπλωσε αρκετούς χαρακτήρες και πάθη. Πολύ ωραία παράσταση, να πάτε να την δείτε. Ευχαριστώ πολύ Theatromania για την πρόσκληση, να είστε καλά και ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.

  6. ΜΙΑ ΠΑΡΆΣΤΑΣΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΜΕ ΓΥΝΑΊΚΕΣ ΣΕ ΑΝΔΡΙΚΟΎΣ ΡΟΛΟΥΣ ΣΎΓΧΡΟΝΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΟΝΙΑΣ ΧΑΜΗΛΟΦΩΝΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ.ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΕΕΝΑ ΜΕΣΤΟ ΚΕΊΜΕΝΟ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ .ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΈΛΕΙΕΣ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΎ ΓΙΑ ΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ.

  7. Η παράσταση ήταν εξαιρετική! Έτυχε και προσωπικα γνώριζα καλά το έργο και τους χαρακτήρες και επομένως μπορουσα να το ακολουθήσω. Θεωρώ ότι κάποιος που δεν γνωρίζει θα δυσκολευτεί πολυ καθώς έχει πολλα ονοματα. Επομένως συστήνω να πάτε οπωσδήποτε αλλά να έχετε διαβάσει από πριν τι περίπου πατε να δείτε!

  8. Ευχαριστούμε πάρα πολύ για την πρόσκληση θεατρομανία! Δύσκολο έργο και το κείμενο δυσνόητο γιατί το παίξιμο τους είχε ένα υπονομευτικό χαρακτήρα και χάναμε τα περισσότερα λόγια. Αξιοπρεπέστατοι όλοι οι ηθοποιοί, μια αληθινή κυρία η αγαπημενη μου Αιμιλία Υψηλάντη. Μπράβο τους για την επίπονη και δύσκολη δουλειά τους αλλά ίσως να με ενόχλησε η σκηνοθεσία που έχανα λόγια και δεν άκουγα. Θα ήθελα κάποια στιγμή να πάω να το ξαναδώ για να καταλάβω περισσότερα! Ευχαριστώ θερμά που μας τιμήσατε με την πρόσκληση!