Αρχική Κριτικές Κριτική για την παράσταση "Η παράλειψη της οικογένειας Κόλεμαν"

Κριτική για την παράσταση "Η παράλειψη της οικογένειας Κόλεμαν"

485

Η παράλειψη της οικογένειας Κόλεμαν

Από τον Κωνσταντίνο Πλατή.

οι ηθοποιοί αυτοσχεδίαζαν επί μήνες χρησιμοποιώντας όλα τα δωμάτια του σπιτιού, με έναν σκοπό-οδηγία που τους είχε δοθεί: να δημιουργήσουν μια οικογένεια, δηλαδή, να αποφασίσουν ποια μέλη θα την αποτελούσαν, με ποιον τρόπο θα συνδέονταν μεταξύ τους, πώς θα επικοινωνούσαν, αν θα αγαπούσαν ή θα μισούσαν ο ένας τον άλλον• να βρουν καθημερινές συγκρούσεις, στις οποίες οι χαρακτήρες αυτοί θα έπρεπε να αντιδράσουν, ανακαλύπτοντας μέχρι ποιο σημείο εμπλέκονταν ή όχι στις ζωές των άλλων.

Το παραπάνω εγχείρημα οδήγησε στη δημιουργία μιας παράστασης, η εξαιρετική δραματουργική επεξεργασία της οποίας είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι προήλθε από αυτοσχεδιασμό. Τα στοιχεία του κάθε χαρακτήρα οξύνουν και συγχρόνως λειαίνουν τα στοιχεία των υπολοίπων και η πλοκή εκτυλίσσεται με άρτια δομή ως το τέλος .

Ο Κλαούντιο Τολκατσίρ αναμφίβολα ξέρει να δημιουργεί με το δικό του τρόπο έργα υψηλού επιπέδου, με μεγάλες απαιτήσεις από τους ηθοποιούς που τα ερμηνεύουν και δεν είναι τυχαίο ότι αυτό το έργο παίζεται για δεκαπέντε συνεχόμενα χρόνια στην Αργεντινή.

Η μουσική επιμέλεια του Νίκου Σαββάτη καταφέρνει να λειτουργήσει αποσυμφορητικά στο δραματικό ύφος του έργου όπως και οι χορογραφία από τη Χάρις Τσόπελα.

Η Μαριτίνα Πάσσαρη έχοντας μεγάλη εμπειρία στη διδασκαλία του αυτοσχεδιασμού ανέλαβε το υψηλό ρίσκο αυτής της σκηνοθεσίας και κατάφερε να παρουσιάσει μια εξαιρετική παράσταση η οποία χαρακτηρίζεται από εναλλαγές στο ρυθμό και την ένταση και ρεαλιστικές ερμηνείες όσο κι αν αυτό είναι δύσκολο να αφομοιωθεί από το κοινό που παρακολουθεί με αμήχανες αντιδράσεις (γέλιου) όχι και τόσο καθημερινούς χαρακτήρες .

Οι ερμηνείες των ηθοποιών είναι στο σύνολο τους, τολμώ να πω, συγκλονιστικές και πραγματικά δεν υπάρχουν μικροί ρόλοι σε αυτή την παράσταση. Ο κάθε ηθοποιός δίνει εξίσου σημαντικά στοιχεία στο θεατή ο οποίος στο τέλος φεύγει από το θέατρο έχοντας παρακολουθήσει από την κλειδαρότρυπα τη καθημερινότητα μιας δυσλειτουργικής οικογένειας στον πυρήνα της οποίας υπάρχει αγάπη έστω και στρεβλή. Υπάρχει όμως.

Πληροφορίες για την παράσταση: Εδώ