Άγουρα Κεράσια

Αρχείο Παίχτηκε από 03/05/2022 έως 31/05/2022
στο Αυλαία
Διάρκεια: 90'
Κείμενο: Μιχαήλ Άνθης
Σκηνοθέτης: Μανούσος Μανουσάκης
Σκηνογραφία: Μαρία Καραθάνου
Κοστούμια: Μαρία Καραθάνου
Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Μουσική: Γιάννης Μακρίδης
Ερμηνεύουν: Τάνια Τρύπη, Κωνσταντίνος Καζάκος

Τζένη Καζάκου (Η φωνή της Μαρίας)
Παίζουν μουσική: Σταύρος Παργινός (τσέλο)

Περιγραφή

Ο βραβευμένος με 4 κρατικά βραβεία του Υπουργείου Πολιτισμού Μιχαήλ Άνθης, συνθέτει ένα σοκαριστικό θρίλερ ενδοοικογενειακής βίας, για να μας πει πως… «καμιά φορά η σιωπή κάνει τον πιο επικίνδυνο θόρυβο».

Περισσότερα

Στάθης και Φανή ζουν την φαινομενικά ήσυχη σχέση τους σε κάποια γωνιά της ελληνικής επαρχίας. Εκείνος γιατρός και πολλά υποσχόμενο κομματικό στέλεχος, εκείνη manager development σε πρόωρη απόσυρση, προκειμένου να αφοσιωθεί στην οικογένειά της και στην 15χρονη κόρη τους Μαρία. Πίσω, όμως, απ’ την ειδυλλιακή ησυχία, ένα τέρας καραδοκεί. Η Μαρία φέρεται αψυχολόγητα, λείπει απ’ το σπίτι τις πιο απίθανες ώρες, καπνίζει γυμνή χόρτο με τους συμμαθητές της στις τουαλέτες του σχολείου. Βίντεο με την ίδια σε άσεμνες πόζες κυκλοφορεί στο διαδίκτυο. Ο πατέρας της καταφέρνει να κουκουλώσει τον όποιο αντίκτυπο. Η Μαρία όμως δεν το βάζει κάτω. Επιμένει. Για κάποιο δικό της λόγο μοιάζει να θέλει να γίνουν γνωστά όσα κάνει, ώσπου ένα βράδυ…

Το τέρας αρχίζει να ξεπροβάλει. Κι όσο σκοτεινό είναι, άλλο τόσο αμείλικτο φως εκπέμπει. Ένα φως τόσο αποκαλυπτικό, όσο και οι ζωγραφιές της μικρής που συνθέτουν το φριχτό παρασκήνιο.

Σημείωμα σκηνοθέτη

Διαβάζοντας το έργο του Μιχαήλ Άνθη θέλησα αμέσως να βρω την ευκαιρία να το σκηνοθετήσω. Και μου δόθηκε από τον παραγωγό Γιάννη Μακρίδη.

Ξέρετε , ο Γιάννης Μακρίδης είναι ίσως ο μοναδικός παραγωγός που συνθέτει και την μουσική των έργων που παράγει.

Η διανομή του έργου με γέμισε χαρά. Δύο αγαπημένοι μου συνεργάτες, η Τάνια Τρύπη και ο Κωνσταντίνος Καζάκος, ιδανικοί για να ερμηνεύσουν τους πολυσχιδείς και ακραίους ρόλους.

Τι να γράψω; Τι μπορεί να περιλαμβάνει, τι μπορεί να περιγράφει, τι μπορεί να αναλύει ένα σημείωμα σκηνοθέτη για ένα τόσο καταλυτικό θέμα όπως αυτό που πραγματεύεται το έργο του Μιχαήλ Άνθη.

Ένα έργο που το διαβάζεις και τα ξαναδιαβάζεις, το «βλέπεις» και το «ξαναβλέπεις» ανακαλύπτοντας κάθε φορά νέες παραμέτρους, καινούργιο βάθος στους χαρακτήρες, καινούργιες πτυχές στην ακραία εξέλιξη.

Ένα έργο τριών πρωταγωνιστών που οι δύο διασχίζουν ένα καταραμένο ταξίδι ζωής, χωρίς διέξοδο, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας αλλά κυρίως χωρίς ελαφρυντικά.

Ναι δεν υπάρχουν ελαφρυντικά για κανέναν από τους δύο. Μόνο η τρίτη ηρωίδα έχει ελαφρυντικά διότι είναι το πάσχων πρόσωπο, διότι δεν πυροδοτεί τα γεγονότα, όπως οι πρώτοι, αλλά υφίσταται τις συνέπειές τους.

Η Τάνια Τρύπη και ο Κωνσταντίνος Καζάκος είναι ταυτόχρονα θύτες και θύματα, θύματα όμως που δεν τους πρέπει καμία συγχώρεση διότι και οι δύο είναι εγκλωβισμένοι σε ένα υπερβολικό «εγώ» πότε παθητικά - πότε ενεργητικά - κινούμενοι σε δύο παράλληλα σύμπαντα που εξοστρακίζουν το τρίτο μέλος όσο και εάν προσχηματικά θέλουν να αποτελεί το κέντρο της ύπαρξής τους.

Εδώ σταματάω, οτιδήποτε άλλο θα μείωνε το έργο διότι είναι αυτάρκες και αυτοεπεξηγούμενο..

Μανούσος Μανουσάκης

Βοηθοί Σκηνοθέτη: Ελεάννα Πλέσσα, Μάγια Πολιτάκη

Βοηθός Σκηνογράφου: Μαργαρίτα Τζαννέτου

Φωτογραφία: Γιώργος Βέργαδος

Στο τσέλο ο Σταύρος Παργινός

Μαρία: Η φωνή της Τζένης Καζάκου

Ήχος & Φως: Λεωνίδας Φουντούλης

Παραγωγή: Μίμησις Πράξεως

Για τη διεξαγωγή της παράστασης εφαρμόζονται στον χώρο τα απαιτούμενα μέτρα προστασίας από τον Covid-19, καθώς και το πρωτόκολλο που απαιτεί είσοδο μόνο με βεβαίωση εμβολιασμού ή νόσησης.

Φωτογραφίες

12 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Πολύ κακή παράσταση. Η προχειρότητα και η επιφανειακότητα υπήρχαν παντού· από το κοστούμι του πρωταγωνιστή το οποίο ηταν εντελώς τσαλακωμένο, τον τρόπο που έθιγε το ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟ θεμα της ενδοοικογενειακής βιας μέχρι το ότι επιτρέπαν στο κοινό να τρώει γαριδοπατατάκια κατά τη διάρκεια της παράστασης, την έκαναν προσβλητική. Η ερμηνεία του κυρίου Καζάκου ήταν απαράδεκτη ενώ της κυρίας Τρύπη ήταν καλή.

  2. Συγκλονιστική παράσταση! Ένα έργο γροθιά στο στομάχι, που εξελίσσεται στο τέλος σε θρίλερ...Η αγωνία και οι συνεχείς ανατροπές κρατούν το ενδιαφέρον του θεατή αμείωτο.Το συναίσθημα που νιώθεις είναι δυνατό και έντονο.
    Η ερμηνεία της κυρίας Τρύπης σε συγκινεί και σε καθηλώνει. Της αξίζουν πολλά μπράβο! Εξίσου δυνατή είναι και η ερμηνεία του κυρίου Καζάκου. Η σκηνοθεσία είναι άψογη και η μελωδία από το τσέλο μαγική! Μία άρτια, καλοδουλεμένη παράσταση που προσφέρει ποιοτικό θέατρο. Την συστήνω σε όλους.
    Ευχαριστώ πολύ θεατρομάνια για την υπέροχη θεατρική βραδιά!!!

  3. Εξαιρετική παράσταση με πολυ δυνατές ερμηνείες και πολύ όμορφη σκηνοθεσία. Ο κ. Κωνσταντίνος Καζάκος εξαιρετικός και πολύ καλή χημεία με την κ. Τρύπη που κέρδισε τις εντυπώσεις κατά την άποψη μου! Η ζωντανή μουσική ήταν η πινελιά για να κάνει την παράσταση ακόμα πιο ξεχωριστή! Ευχαριστούμε θεατρομανια για την πρόσκληση

    • Εξαιρετική παράσταση με πολυ δυνατές ερμηνείες και πολύ όμορφη σκηνοθεσία. Ο κ. Κωνσταντίνος Καζάκος εξαιρετικός και πολύ καλή χημεία με την κ. Τρύπη που κέρδισε τις εντυπώσεις κατά την άποψη μου! Η ζωντανή μουσική ήταν η πινελιά για να κάνει την παράσταση ακόμα πιο ξεχωριστή! Ευχαριστούμε θεατρομανια για την πρόσκληση!