2600

Άμλετ

από 05/10
Συγγραφέας: Ουίλιαμ Σαίξπηρ
Σκηνοθέτης: Λεβάν Τσουλάτζε
Ερμηνεύουν: Τάσος Ιορδανίδης, Άρης Λεμπεσόπουλος, Πέμυ Ζούνη, Ιωάννα Παππά, Ιάσονας Παπαματθαίου, Νίκος Πουρσανίδης, Δημήτρης Καπετανάκος, Δημήτρης Διακοσάββας, Θοδωρής Κανδηλιώτης και ο Θοδωρής Κατσαφάδος.

Περιγραφή

Την προσεχή σεζόν ο Τάσος Ιορδανίδης συναντιέται με ένα ρόλο ζωής, εκείνον του μελαγχολικού πρίγκιπα της Δανίας, τον υπέρτατο ρόλο που γράφτηκε για κάθε ηθοποιό της ηλικίας του πριν από 400 χρόνια, τον σύνθετο, ερμητικά κλειστό αλλά και απείρως ανοιχτό σε ερμηνείες Άμλετ από την ομώνυμη πεντάπρακτη τραγωδία του Σαίξπηρ (1602 ). Μαζί του, συμπρωταγωνιστεί μια πλειάδα άξιων ηθοποιών: Άρης Λεμπεσόπουλος (Κλαύδιος), Πέμη Ζούνη (Γερτρούδη), Ιωάννα Παππά (Οφηλία) και Θοδωρής Κατσαφάδος (Πολώνιος ).

Γιατί από τις 5 Οκτωβρίου, το θέατρο Άνεσις που τα τελευταία πέντε χρόνια συνδύασε την επιτυχία με το ρεπερτόριο και ο διακεκριμένος Γεωργιανός σκηνοθέτης Λεβάν Τσουλάτζε (της πολυβραβευμένης παράστασης «Έγκλημα και τιμωρία» ) ανεβάζουν ένα από τα κορυφαία έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, τον «Άμλετ» του Σαίξπηρ σε ελεύθερη απόδοση-δραματουργική επεξεργασία του Δημοσθένη Παπαδόπουλο.

Περισσότερα

ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
από 20 έως 30 Δεκεμβρίου:
20/12 στις 19.30
21/12 στις 20.00
23/12 στις 20.30
25/12 στις 21.00
26/12 στις 21.00
27/12 στις 19.30
28/12 στις 20.00
29/12 στις 20.30
30/12 στις 20.30

Μάθετε περισσότερα:
Ο Samuel Taylor Coleridge (1883) ήταν ο πρώτος, που αναφέρθηκε στον αινιγματικό χαρακτήρα του Άμλετ «Στον Άμλετ, ο Σαίξπηρ φαίνεται πως θέλησε να υποδηλώσει πως υπάρχει μια ηθική ανάγκη εξισορρόπησης ανάμεσα στην αντίληψη που έχουμε -μέσω των αισθήσεων- των πραγμάτων που μας περιβάλλουν και στην ενδοσκόπηση της ψυχικής μας οντότητας. Με άλλα λόγια, επιβάλλεται να διατηρήσουμε μια σωστή αναλογία ανάμεσα στον πραγματικό κόσμο και τον φανταστικό μας κόσμο. Στην περίπτωση του Άμλετ, η ισορροπία αυτή έχει διαταραχθεί: οι λογισμοί και οι φαντασιώσεις του εμφανίζονται πολύ πιο ζωντανές και άμεσες από τις πραγματικές παραστάσεις του κόσμου.» (Άμλετ, Σαίξπηρ, Ο., Μτφρ. Α. Κ. Δοξιάδης, Θεατρικό Πρόγραμμα, Αμφι-θέατρο Σπύρου Α.Ευαγγελάτου, 1992-1993, Εισαγωγή ).

Λίγα λόγια για το έργο
Ο Άμλετ, φαίνεται να γράφτηκε στα 1601, να πρωτοπαρουσιάστηκε σύμφωνα με την παλαιότερη καταγραφή τον Ιούλιο του 1602 ενώ παίχτηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1937, από το Εθνικό Θέατρο, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ροντήρη. Για τον ίδιο τον Ουίλιαμ Σαίξπηρ και τα γεγονότα που φαίνονται να συνέπεσαν χρονικά με τη συγγραφή του έργου επηρεάζοντας τον ίδιο, γνωρίζουμε τη συνωμοσία του Έσσεξ (Φεβρουάριος 1601 ) με  συνέπεια να φυλακιστεί ο προσωπικός φίλος και μέντορας του Σαίξπηρ, Κόμης του Σαουθάμπτον, και το θάνατο του πατέρα του (1601 ), επιφορτίζοντας τον με δυσάρεστα οικογενειακά βάρη. (Ιστορία και δραματολογία του Ευρωπαϊκού θεάτρου, Από την Αναγέννηση στον 18ο αιώνα, Α.Ταμπάκη, Μ.Σπυριδοπούλου, Α.Αλτουβά, ΣΕΑΒ, 2015, σσ.68-73 )

Η υπόθεση
Ο Βασιλιάς της Δανίας πεθαίνει απροσδόκητα και στη θέση του αναλαμβάνει χρέη Βασιλέα ο αδερφός του Κλαύδιος αφού πρώτα παντρευτεί τη χήρα Βασίλισσα, Γερτρούδη. Ο νεαρός Πρίγκιπας Άμλετ, δυσαρεστημένος από το θάνατο του πατέρα του αλλά και τον εσπευσμένο γάμο της μητέρας του με το θείο του, «βλέπει» το φάντασμα του νεκρού Βασιλιά και αποζητά δικαίωση για το νεκρό.

Ο Άμλετ πραγματεύεται με λυρισμό και δραματικότητα διαχρονικά ζητήματα σχετικά με την πολιτική, την εξουσία, την ηθική και την απόσταση ανάμεσα στην ανθρώπινη  διάνοια και την πραγμάτωση της. Θίγει ταυτόχρονα μια ερωτική και μια οικογενειακή τραγωδία, αναφέρεται στη φιλοσοφία, τη μεταφυσική, την ψυχολογία και φτάνει να σχολιάσει ακόμη και την ίδια τη θεατρική τέχνη.

Σκηνοθεσία – Φωτισμοί - Μουσική επιμέλεια: Λεβάν Τσουλάτζε
Ελεύθερη απόδοση-δραματουργική επεξεργασία: Δημοσθένης Παπαδόπουλος
Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας
Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφιδάς

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Φωτογραφίες

Βίντεο

Πότε & Πού

Άνεσις

από 05/10
Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι
Τηλ: 210 7488881, 210 7488882 Website: theatroanesis.gr/

Εισιτήρια: Τετάρτη και Πέμπτη 17 ευρώ
Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή 20 ευρώ
Φοιτητές, δάσκαλοι, καθηγητές & άνω των 65 χρόνων 14 ευρώ και άνεργοι 10 ευρώ
Πληροφορίες: 210 7488881, 210 7488882
Προπώληση: Ισχύει προσφορά προπώλησης εισιτηρίων μέσω Viva.gr, με 12 ευρώ, έως 31-8-17. Από την 1-9-17 μέχρι και 4-10-17 η τιμή θα ανέλθει στα 14 ευρώ. Στο ταμείο του θεάτρου

Ημέρες & Ώρες
Δ
Τ
Τ 19:30
Π 20:00
Π 20:30
Σ 20:30
Κ 19:30
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

10 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μέτρια παράσταση... καμία σχέση με το Έγκλημα και τιμωρία. Ο Λεμπεσόπουλος μία από τα ίδια, η Ζουνη μέτρια, ο Ιορδανιδης προσπάθησε αλλά Ρασκόλνικωφ δεν ήταν. Δεν καταλαβα τι εξυπηρετεί όλο αυτό το κάπνισμα.... Δεν μου άρεσε περίμενα κάτι καλύτερο

  2. Παρακολουθήσαμε μια εξαιρετική παράσταση! Ο Ιορδανίδης καταπληκτικός, η Παππά καθηλωτική, ο Λεμπεσόπουλος και η Ζούνη στο ύψος των ρόλων τους...΄ Είναι ένα σύγχρονο ανέβασμα εξαιρετικής αισθητικής! Η καλύτερη πρόταση για θεατρική έξοδο... Ευχαριστώ πολύ για τις προσκλήσεις!!!

  3. Ακούγοντας Άμλετ περιμένεις τα μέγιστα!!Ένα τέτοιο κείμενο γραμμένο πριν από τόσα χρόνια έχει πολλά να μας πει ακόμα και σήμερα.Ο ρόλος της Οφηλίας όσες φορές δω Άμλετ,είναι αυτός που πάντα με συγκλονίζει και κουβαλάω μέρες μαζί μου.Έτσι και αυτή τη φορά με τη μοναδική Ιωάννα Παππά!Η παράσταση ήταν μια καλή παράσταση αλλά χωρίς κάποια συγκλονιστική ιδιαιτερότητα μιας και ένας τέτοιος θίασος στο άκουσμά του υπόσχεται πολλά!!Ευχαριστώ για την πρόσκληση!
    Θεατρομάνια love you....

  4. Η παράσταση είναι αρκετά άρτια σε ότι αφορά φώτα, ήχο και σκηνικά. Ερμηνευτικά ξεχωρίζουν οι ερμηνείες του Τάσου Ιορδανίδη, της Ιωαννας Παππά και ενδεχομένως του Νίκου Πουρσανίδη. Η διάρκεια του θεατρικού έργου είναι μεγάλη και κάπου πάει να κάνει "κοιλιά", ευτυχώς όμως μετά το διάλειμμα όσο κορυφώνεται το δράμα κρατάει το ενδιαφέρον της. Μια γενικά καλή παράσταση. Ευχαριστώ το Θεατρομάνια για την πρόσκληση.

  5. Ευχαριστούμε πολύ ΘΕΑΤΡΟΜάΝΙΑ η παράσταση ήταν εξαιρετική. Παρόλη την μεγάλη διάρκεια και τις σιωπές το ενδιαφέρον του κοινού ήταν αμείωτο και δεν γινόταν κουραστικό. Οι ερμηνείες των ηθοποιών πολύ καλές με εξαίρεση ίσως του κου Λεμπεσοπουλου. Η σκηνοθεσία τα σκηνικά και τα κοστούμια ήταν εκπληκτικά. Ο κος Λεβαν Τσουλατζε είναι τελικά ένας εκπληκτικός σκηνοθέτης ο οποίος μετά το "Έγκλημα και τιμωρία" μας χάρισε έναν υπέροχο "Άμλετ".